kulkulupa

ex kriminaali

Tietääkö kukaan kun nykyään vaaditaan työmaalle kulkulupa niin mihin ne tiedot oikein menee, onko se niin ,että tiedot menee poliisille vai eläkevakuutus yhtiöön vai liittoon kelaan minne eli onko kyse siitä että yritetään kitkeä pimeää työvoimaa vai siitä että ei ole rikollista ainesta. Mulla olis eräs työ tarjous ja kannaataako sinne mennä kun haluavat tehdä jonkun kulkuluvan ja minulla on rikosrekisteri vanha kylläkin mutta silti kyse on ncc ja ihan tavallinen kerrostalo työmaa.

8

1024

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raksa räksä

Työntekijöiden henkilötiedot pidetään omissa rekistereissä. Lisäksi tiedot menevät verottajalle ja eläkevakuutusyhtiöön. Ammattiliittoon kuuluminen tai kuulumattomuus on sinun oma asiasi. Liittoon ei tietoja mene, ellet sitten tee työnantajan kanssa valtakirjaa jäsenmaksun perimisestä suoraan palkasta. (helppo ja kätevä konsti)

Eivät rakennusliikkeet mitään poliisin hommia hoitele. Kyse on pimeän työvoiman karsimisesta, kulkulupakäytäntö on nykyään kaikilla isommilla firmoilla.
      Eikä joku vanha tahra rikosrekisterissä haittaa työntekoasi. Hoitelet vaan hommat ja pidät sen minkä lupaatkin, niin kyllä se siitä..

• bykkä bykkä

mites jos menee alihankkijalle duuniin niin saako niidenkin tietoja lähetellä ympäriinsä

• raksa räksä
        bykkä bykkä kirjoitti:

mites jos menee alihankkijalle duuniin niin saako niidenkin tietoja lähetellä ympäriinsä

Aliurakoitsijoiden työntekijöille tehdään samanlaiset kulkuluvat.
        Alihankkijat huolehtivat omien työntekijöidensä eläke- ja sosialiturvamaksuista, ja toimittavat näistä sitten todistukset näytettäväksi ncc;lle.

• julle

Ei sitä kulkulupaa tarvi pelätä, ne perehdytykset jne. ovat vain pakollisia. Kyllä sun todellisuus tiedetään aika äkkiä. Jos oot nykyään ok ->töihin vaan. Kaikenlaisia taustoja on joka ihmisellä.

• juhaaaaa

kuinkas sitten,jos rakennustyömaa sijaitsee armeijanalueella?

• 22

""kuinkas sitten,jos rakennustyömaa sijaitsee armeijanalueella? ""

Se onkin kokonaan toinen juttu jos rakennuttaja vaatii (suppean)turvallisuusselvityksen. Ei sitäkään kannata miettiä liikaa, olen minäkin rakentanut esim. poliisiaseman vaikka joskus nuoruudessa taisin olla omenavarkaissa.

• dames Dond

Nykyään ei tarvita mitään

• Tosi on

Kulkulupaa käytettäessä lähtee aina sähköinen tieto siitä kuka olet ja missä/milloin olet poliisille, maahanmuutto viranomaisille ja verohallintoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7515
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4143
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2426
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2358
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40