Minulla oilisi tarkoituksena ostaa uusi auto ja vaihtoehtona olisi alfa GT. Epäilen vain sen talvi ominaisuuksia, siis ei käytökseltänsä vaan käyttövarmuutta.
Starttaako italian ihmeet kovillakin pakkasilla vai joutuuko tyytymään julkisiin kulkuneuvoihin?
alfa romeo talvella
4
1393
Vastaukset
No mikähän siitä Alfasta tekisi ongelmallisen talvella? Kaukana takana ovat ne ajat, jolloin autoja tehtiin puhtaasti kotimarkkinoiden olosuhteet silmällä pitäen.
Alfa 156 on Teknikens Värld -lehden talvitestin voittaja vuodelta -98 eikä uusi GT varmaankaan sen huonompi ole. Teknisestihän GT on läheistä sukua 156:lle.
Itse olen ainakin ajanut kahdella 156:lla yhteensä jo lähes 300 000 km, eikä talviautoilu ole millään aikaisemmalla autollani tuntunut yhtä mukavalta ja vaivattomalta.
Auto starttaa hyvin, lämpiää hyvin, pysyy huurteettomana, etenee hyvin ja etenkin loistava ajaa kelissä kuin kelissä. Ainoina ongelmina lukot tuppaavat jäätymään, samoin bensakorkin läppä, mutta eiköhän noiden kanssa opi jokainen elämään.- AR159
on talvella hyvin voimakas ja nopea. Kylmäkäynnistys on hanakka ja tiivis. Lunta ei sada sisään kunhan muistaa sulkea ovet ja ikkunat sekä mahd. kattoluukun.
- metallurg
varpaat pakkaa 33 sessa jäätymään kun on ajanut 15km
20 asteen pakkasessa, kun sisätilan lämppärin vaikutus lakkaa
- Jarno S
Intissä olessani rivin ainut auto joka käynnistyi tulipalopakkasilla oli alfa (ja oli muuten akkukaapelin tarvitsijaa jonossa). Ajettavuus lumella oli jopa ihanteellinen. Mistä lie epävarmuudet peräisin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477715
- 334273
- 573745
- 503210
- 172906
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons682632- 642508
- 572444
- 402349
- 162296