niin haluisin vaan tietäää miten niitä viljellään!!
miten sipuleita viljellään?
2
997
Vastaukset
- tahtoo kans tietää
Mä tiedä kyllä, että kaupasta ostetaan istukassipuleita ja tökätään ne maahan, mutta mulla on joskus jäänyt sipuli maahan ja sitte se on seuraavana kesänä kukkinut. Nyt olen etsinyt tietoa, miten siemenistä saa sipuleita: kylvetäänkö keväällä vai syksyllä? Nostetaanko talveksi ylös? Elikkä miten ne istukkaat viljellään?
- ultsi79
Tavallisin viljelysipuli on istukas- eli kepasipuli. Sipuli istutetana aikaisin keväällä siten, että puolet pikkuisesta istukkaasta jää maanpinnalle. Sipuli korjataan, kun puolet naateista on kaatunut maahan. Sadonkorjuu aika on ennen syyskylmiä. Naatteja ei heti irroiteta sipulista, vaan sipulien annetaan kuivahtaa 25-35 asteessa kunnes kaulaosa on kuivunut ns. umpeen. Kuivuneista sipuleista naatit kierretään irti ja sipulit varastoidaan viileässä ja kuivassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406953
- 323918
- 453300
- 402909
- 162672
- 372228
- 162176
- 412123
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392000