Paikka, josta aion osan kaunistaa kivikko-/ maanpeitekasveilla, on koko päivän paahteinen. Siinä on tällä hetkellä pelkkää soraa ainakin puolimetriä.
1.Onnistunko, jos kaivan soraan jokaiselle kasville erikseen istutuskuopan ja täytän sen mullalla? 2.Kuinka syvä ja leveä kuopan tulee olla/kasvi? 3.Minkälaista multaa kannattaa käyttää?
4.Lannoitus kalkitus?
5.Mitä kasveja suosittelette?
Itse olen ajatellut sammalleimua, sitruuna-ajuruohoa tai jonkun sortin maksaruohoa.
Ajattelin käyttää vain yhtä lajia. Kukan värilläkään ei ole väliä, kunhan pärjää ko. paikassa.
Istutusohjeita kivikkokasveille
2
1908
Vastaukset
- puutarhaansa suunnitteleva
Hei
lainaa kirjastosta kirjoja joissa on hyvät esimerkit mitä kasveja tällaiselle paikalle käy ja miten istutus onnistuu.
Kivikko/kuivanpaikan kasvit eivät yleensä kaipaa kuin nimeksi multaa. Helpoimmalla pääset kun sekoitat siihen hiekkaasi reilusti multaa lapiolla ja istutushommiin...
Lisäksi muuten wepistä löytyy paljon hyviä esimerkkejä.
Hae "kivikkokasvit/kivikkopuutarha" hauilla - jeppis
olen laittanu maksaruohon suoraan kivien väliin.sormella reikä ja siihen kukka.eikä ole pahemmin multaa ollu ennemminkin hiekka pohja.ja todella hyvin on kasvanut,levinny ja kukkinut!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406993
- 323948
- 453330
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482087- 402058