Ruotsin TV:n järjestämässä äänestyksessä kaikkien aikojen pöhköimmästä kappaleesta.
Ruotsiksi Nummisen kappale on "Som en gummiboll kommer jag tillbaks till dig"! (Kumipallona tulen takaisin luoksesi :-))
Kultamitalin sai ruotsalainen "lihapullalaulu",
jonka alkusanat ovat jotenkin tähän tapaan:
- Et saa työntää lihapullia nenääsi, Markus...
Oli kiva kuunnella ja katsella kaikkia hullutuksia mitä iskelmänikkarit ovat silloin tällöin vuosikymmenien aikana markkinoille suoltaneet.
M.A. Numminen sai bronssia
28
1332
Vastaukset
Mauri Antero on kyllä esimerkki siitä miten humpuukilla voi ansaita.
Numminenhan on laulanut lakitekstiä ja m.m. hevosjalostuksesta. Muistelen, että hän on Saksassakin hyvin suosittu.
Kummallisuuksien koostena voisi tuollaisia ehkä kunnella mutta ei niistä hittejä tule.
Varismainen rääyntä äänessä on sekin kummallista.
Miten sitä kieli-ihmisenä bronssista kirjoitat? Oikein piti katsoa onko kirjaimet niin lähekkäin, että kyseessä voisi olla pieni virhelyönti. Ei ole.Siinäpä päänvaivaa, kun ei ole suomalaista sanakirjaa :-) Hakumoottorikin löytää molemmat vaihtoehdot, siis ole-dole-doff...
Olen joskus kertomut miksi roikun täällä Suomi24:llä ja se on että yritän säilyttää sen vähäisen suomen kielen taidon, minkä olen ehtinyt hankkia ennen Suomesta muuttoa.
40 vuotta vieraassa kieliympäristössä ei voi olla jättämättä jälkiä, mutta toivottavasti yhden kirjaimen virhe ei kaada koko lastia.
Teen varmasti samanlaisia virheitä muillakin kielillä kirjoittaessani!MdK-MdK kirjoitti:
Siinäpä päänvaivaa, kun ei ole suomalaista sanakirjaa :-) Hakumoottorikin löytää molemmat vaihtoehdot, siis ole-dole-doff...
Olen joskus kertomut miksi roikun täällä Suomi24:llä ja se on että yritän säilyttää sen vähäisen suomen kielen taidon, minkä olen ehtinyt hankkia ennen Suomesta muuttoa.
40 vuotta vieraassa kieliympäristössä ei voi olla jättämättä jälkiä, mutta toivottavasti yhden kirjaimen virhe ei kaada koko lastia.
Teen varmasti samanlaisia virheitä muillakin kielillä kirjoittaessani!Taitaa olla taitosi muita paljonkin parempi. Tästä syystä ihmettelinkin tuota seikkaa.
Jos joku Amalia tai muu kansannainen olisi noin kirjoittanut, en olisi kiinnittänyt asiaan edes huomiota.
"Minun suomessani" p.o. PRuuneperi kirjoitti:
Taitaa olla taitosi muita paljonkin parempi. Tästä syystä ihmettelinkin tuota seikkaa.
Jos joku Amalia tai muu kansannainen olisi noin kirjoittanut, en olisi kiinnittänyt asiaan edes huomiota.
"Minun suomessani" p.o. Pkirjoitusvirheet, olivatpa sitten kenen tahansa tekemiä.
Itse sisältöhän on pääasia, vai mitä?- kirjoitusvirhe vai muu virhe?
MdK-MdK kirjoitti:
kirjoitusvirheet, olivatpa sitten kenen tahansa tekemiä.
Itse sisältöhän on pääasia, vai mitä?Itse sanoit että Barnhard - se sytänkirurki - oli kanadalainen. Oli Etelä-Afrikasta. Virhehän sekin oli.
Yllättävää, että nyt rupesit naljailemaan yhdestä kirjaimesta ja jakat vielä.
Kumman kärkästä porukkaa täällä.
Niin kuin minäkin, aamuäreä. - Suvi2
Ruuneperi kirjoitti:
Taitaa olla taitosi muita paljonkin parempi. Tästä syystä ihmettelinkin tuota seikkaa.
"Minun suomessani" p.o. PMdK-MdK on aivan samanlainen kansannainen kuin Amaliakin.
kirjoitusvirhe vai muu virhe? kirjoitti:
Itse sanoit että Barnhard - se sytänkirurki - oli kanadalainen. Oli Etelä-Afrikasta. Virhehän sekin oli.
Niin kuin minäkin, aamuäreä.viestisi jollekin toiselle :-)
- se aamuäreä
MdK-MdK kirjoitti:
viestisi jollekin toiselle :-)
En näitä kommervenkkejä aina muista kun niin harvoin täällä kirjoittelen.
- ii-li
kirjoitusvirhe vai muu virhe? kirjoitti:
Itse sanoit että Barnhard - se sytänkirurki - oli kanadalainen. Oli Etelä-Afrikasta. Virhehän sekin oli.
Niin kuin minäkin, aamuäreä.Ruuneperi ei puhunut mistään Barnhardista, vaan nimi oli aivan oikein kirjoitettu. Eikä hän puhunut kirurkista eikä sytämestä. - Mistä tässä nyt on kysymys? Mikä pata soimaa mitä kattilaa?
Ruuneperihan nimenomaan kehui MdK-MdK:n kielitaitoa. Ruotsissa pitkään asuneen on vaikea muistaa, mitkä konsonantit ovat suomessa muuntuneet koviksi ja mitkä eivät. MdK-MdK kirjoitti:
kirjoitusvirheet, olivatpa sitten kenen tahansa tekemiä.
Itse sisältöhän on pääasia, vai mitä?Kun en tuota b:tä virhelyönniksi voinut mieltää niin ihmettelin syytä. Ruotsalaisethan kirjoittavat brons ja Sinä olet ruotsalaisuuteesi takia kirjoittanut b:n.
Tänään on palstalla oikea ruuneperivihan päivä. En ole enää ihminenkään. Lienekö kone vai eläin?
Tämä loppuosa tuli muista saamistani huomautuksista.- BilMan
Ruuneperi kirjoitti:
Kun en tuota b:tä virhelyönniksi voinut mieltää niin ihmettelin syytä. Ruotsalaisethan kirjoittavat brons ja Sinä olet ruotsalaisuuteesi takia kirjoittanut b:n.
Tänään on palstalla oikea ruuneperivihan päivä. En ole enää ihminenkään. Lienekö kone vai eläin?
Tämä loppuosa tuli muista saamistani huomautuksista.Olen sanonut, "sitä saa mitä tilaa".
Itselleni on käynyt niin, olet varmaan huomannut sen.
Onhan tuossa vielä käsittelemättä tuon ensimmäinen vastineen otsikkosikin.
ÄMAA.??
Poutiaisen Eino ei ollut moksiskaan oliko kirjain p tai b tai d, ja tuli toimeen kansalaisten kanssa kiitettävästi. BilMan kirjoitti:
Olen sanonut, "sitä saa mitä tilaa".
Itselleni on käynyt niin, olet varmaan huomannut sen.
Onhan tuossa vielä käsittelemättä tuon ensimmäinen vastineen otsikkosikin.
ÄMAA.??
Poutiaisen Eino ei ollut moksiskaan oliko kirjain p tai b tai d, ja tuli toimeen kansalaisten kanssa kiitettävästi.Jos Mauri Antero lausutaan niin eikö M A ole ämaa tai sitten (väärin) emaa.
- missään suomankielen sanassa
MdK-MdK kirjoitti:
Siinäpä päänvaivaa, kun ei ole suomalaista sanakirjaa :-) Hakumoottorikin löytää molemmat vaihtoehdot, siis ole-dole-doff...
Teen varmasti samanlaisia virheitä muillakin kielillä kirjoittaessani!EI ole b- eikä c-,x- tai z- kirjainta!
- Hintriika
missään suomankielen sanassa kirjoitti:
EI ole b- eikä c-,x- tai z- kirjainta!
Ei pitäisi viisastella, jos itselle sattuu virhe heti otsikossa! Suoman kielellä saattaa ehkä nuolla, mutta suomankieltä en varsinaisesti osaa.
Koska alkuperäisiä suomalaisia sanoja on joskus vaikea erottaa lainasanoista, niin minä ajattelin ryhtyä paarikärpäseksi pitsa - tai kepappiravintolaan.
Eli; ei ruveta rikkiviisaiksi, kuten minä nyt tein (yksinkertaisesti provosoituna). - suomalainen
Hintriika kirjoitti:
Ei pitäisi viisastella, jos itselle sattuu virhe heti otsikossa! Suoman kielellä saattaa ehkä nuolla, mutta suomankieltä en varsinaisesti osaa.
Koska alkuperäisiä suomalaisia sanoja on joskus vaikea erottaa lainasanoista, niin minä ajattelin ryhtyä paarikärpäseksi pitsa - tai kepappiravintolaan.
Eli; ei ruveta rikkiviisaiksi, kuten minä nyt tein (yksinkertaisesti provosoituna).sana!
- Hintriika
suomalainen kirjoitti:
sana!
Sitähän minä yritin tököttää! Meillä on niin paljon lainasanoja, että täytyisi olla kielitieteilijä ollakseen varma alkuperästä. Tuskin pronssikaan on suomalaista alkuperää, vaikka se meillä kirjoitetaan p:llä.
- vio-letti
Hintriika kirjoitti:
Sitähän minä yritin tököttää! Meillä on niin paljon lainasanoja, että täytyisi olla kielitieteilijä ollakseen varma alkuperästä. Tuskin pronssikaan on suomalaista alkuperää, vaikka se meillä kirjoitetaan p:llä.
Sana pronssi on varmasti suomen kieleen tullut lainasanana ruotsin kielen sanasta brons. Ruotsin kielen sanan brons sanotaan taas tulevan luultavasti italialaisen kaupungin Brindisin nimestä, koska se kaupunki oli kuulemma tunnettu antiikin aikoina pronssin valmistuksesta.
Latinan kielinen nimitys aes brundusium, "kupari Brindisistä" antoi alkujaan lähteen ruotsalaiselle sanalle brons.
Tässä lähdetexti Wikipedian ruotsinkielisestä versiosta. En löytänyt tätä suomeksi.
"Etymologi
Själva ordet brons kommer förmodligen från den italienska staden Brindisi, som i antiken var känd för sin bronstillverkning. Den latinska beteckningen aes brundusinum, "koppar från Brindisi" gav så småningom upphov till vårt ord brons." - Ajomies
suomalainen kirjoitti:
sana!
Muistelen aikoinaan ehdotetun otettavaksi baarin tilalle
- MYYMIÖ
eipä ottanut tulta.
Eipä tässä monikaan katsele "näköradiota"
tai vastaa "telefooniin".
- Hintriika
Arvostan Mauri Anteroa ennen kaikkea lastenkulttuurin sanansaattajana. Moni lapsikin arvostaa (vai pitäisikö sanoa dikkaa).
- Mummeliini
pitänyt M.A:sta. Hän on aikoinaan uskaltanut panna itsensä likoon lauluäänellä, joka ei olisi läpäissyt missään kilpailuissa.
Hän on löytänyt oman lajinsa ja tyylinsä, luonnollisuudellaan saanut paljon ihailijoita.
Hän saa hymyn irtoamaan totisimmaltakin torvensoittajalta. - BilMan
Mummeliini kirjoitti:
pitänyt M.A:sta. Hän on aikoinaan uskaltanut panna itsensä likoon lauluäänellä, joka ei olisi läpäissyt missään kilpailuissa.
Hän on löytänyt oman lajinsa ja tyylinsä, luonnollisuudellaan saanut paljon ihailijoita.
Hän saa hymyn irtoamaan totisimmaltakin torvensoittajalta.Meissä jokaisessa asuu ominaisuus, joka odottaa estraalille pääsyä.
Kaikille meille on istutettu aihio, joka jossakin kohdin elämänkaaren aikana voi esiintuoda meille ne suuret ominaisuudet joista olemme ja koko kasvun ajan unelmoineet.
Meissä kaikissa asuu pieni unelma.
Sen vuoksi, tai takia meillä riittäää unelmia uuteen ja odottamattomaan.
Siihen joka kolahtaisi meille ja kuulioillekkin.
Niin, saavuttaisi sanoman jota esiin tuomme.
Sellaisen joka vielä kiinnostaisi suurta yleisöä. Yhteisöä.
Siinänä se. Ehkä! - hihi&&&
BilMan kirjoitti:
Meissä jokaisessa asuu ominaisuus, joka odottaa estraalille pääsyä.
Kaikille meille on istutettu aihio, joka jossakin kohdin elämänkaaren aikana voi esiintuoda meille ne suuret ominaisuudet joista olemme ja koko kasvun ajan unelmoineet.
Siinänä se. Ehkä!&&&&&&&&
- ii-li
hihi&&& kirjoitti:
&&&&&&&&
Jokaisessa viestissä on lyöntivirheitä. Jos et tästä ketjusta löytänyt muita, niin johan on ihme!
Siis: "hihi" itsellesi. - BilMan
hihi&&& kirjoitti:
&&&&&&&&
Omia voimavarojaankin voi hyödyntää, jos yltää?
- hihi-hihi
BilMan kirjoitti:
Omia voimavarojaankin voi hyödyntää, jos yltää?
hihi ;)))))))
- Pääsky64
BilMan kirjoitti:
Siinänä se. Ehkä!teatterikappale Reidar, sitä esitetään pohjoisessa,rosa lindsrömin kirjasta, se on varmaan hauska ,jos on niinkuin kirja,jos vain jaksaa niellä kaikki rivoudet,
olet oikeassa että ominaisuus tulee esiin ajallaan,kun huomaa itsestäänkin,joskus ohimenevinä pilvilinnoina ,joskus pysyvämpinä joka muuttaa koko mielealan,
ei yksitoikkoista elämää jaksaikkaan, - mummeliini
BilMan kirjoitti:
Siinänä se. Ehkä!on unelma, jokaisella omanlaisensa, mutta harvemmalta löytyy rohkeutta tuoda unelmansa julki ja antaa suuren yleisön arvosteltavaksi.
Useimmilla meistä on niin vahva itsekritiikki, että ei antaudu reposteltavaksi.
Kuinka paljon piileviä kykyjä mahtaakaan jäädä pimentoon?
Vaikka toisaalta, kun katselee ja kuuntelee esim. Idols-kilpailuja, rohkeutta tuntuu löytyvän ja se itsekritiikkikin on vähän niin ja näin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7395003Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734239Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192125MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401898- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711493OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941154