Apua!

Salppari

Moi kaikki partiolaiset. Minä olen huomenna menossa kaverini kanssa vetäjä kurssille ja me saatiin laput jotka pitäs täyttää. Tässä vaan on yks mutta. Mä en löydä puoliakaan näitä tietoja mistään. Voiko joku kertoo mulle pari asiaa. Mikä on Sampo ja mikä sen tehtävä on lippukunnassa. Kun tässä on vaihtoehtoja et se ois a)pojan nimi b)pankki c)Vj:n paras ystävä vai d)muinaissuomalainen vempain. ja sit pitää mainita kolme sammon tehtävää lippukunnassa. Ja viel yks. Mikä on VJN?? Kiitos jo etukäteen.

5

804

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iloinenpiru

sampo: c, johtaa vj:tten vjn:nää, on apuna vj:lle
      vjn vartionjohtajaneuvosto

• Iso-Masa

oletkohan sä raukka koskaan partios ollutkaan -noilla tiedoilla ei kyl kantsis lähtä mihinkään kurssille !!

• Nimetön

mihinköhän ihmeen kurssille oot menossa/kauan ollu partiossa yms...??? uteliaisuuttani vaan kyselen. sampohan on vartionjohtajien johtaja, vetää vjn:ää eli vartionjohtajaneuvostoo. sammon tarkotus on auttaa vj:tä, tukea, ohjata... onee vaan sulle sinne kurssille;)

• maahinen88

Toi kyllä kuulostaakin siltä, ettei kyseinen ihminen ole kauaa partiossa pyörinyt, mutta epäilempä, ettei meidänkään lippukunnassa kovin moni tiedä sammosta mitään. Itse vartionjohtajana opetan lippukunnan ja valtakunnallista organisaatiota aina välillä, mutta jotkut nuoret johtajatkaan ei olleet sammosta ikinä kuulleet kun eräänä päivänä kysyin. Meillä sampona tällä hetkellä 15-vuotias, ite oon häntä vuoden vanhempi. Vjn ei meillä ole käytössä, sillä lippukunta on niin pieni, että kaikki johtajat kokoontuvat kerran kahdessa viikossa praattaamaan kaikista asioista.

• pj87

"Mikä on Sampo ja mikä sen tehtävä on lippukunnassa. Kun tässä on vaihtoehtoja et se ois a)pojan nimi b)pankki c)Vj:n paras ystävä vai d)muinaissuomalainen vempain."

hmm... mikähän noista mä mahan olla... sampo meinaan oon meiän lippukunnassa...
      olisinkohan mä tollanen muinaissuomalainen vempain.;)
      ei millää pahalla mut pakostaki meinaa revetä tollaselle... jos kurssille menossa, eikä noin alkeellisia juttuja tiiä....
      no ite oon ollu 11 v partios, susta en tiiä..
      noitten tietojen perusteella et varmaa puoliakaan tost ajasta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7296
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4048
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3110
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      49