Parkinsonin tautiin helpotusta

Luulin että Parkinsonin tautiin ei ole muuta apua kuin vahvojen lääkkeitten syöminen, mutta luin
meidän ruotsalaiseläkeläisten Veteraaniälehdestä tapauksen eräästä 69-vuotiaasta naisesta, joka on saanut takaisin aivan normaalin elämän ja voi hoitaa kotiaskareensa itse, voi käydä lenkillä jne.
Hän sairastui tautiin jo 49 vuotiaana ja hänen tilansa tuli aina vaan pahemmaksi. Mitkään lääkkeet eivät auttaneet.
5 vuotta sitten oli päätetty operoida "aivojen pace maker" häneen. Hänelle laitettiin elektrodit
aivoalueelle ja kytkettiin solisluun alla olevaan generaattoriin, jossa on patterit.
Kun sitten laite kytkettiin päälle, tapahtui ihme:
vapina lakkasi ja tänä päivänä hän voi tehdä kaikki kotiaskareensa, käydä ostoksilla ja lenkillä ilman ongelmia.
Ajatella, mikä elämänlaadun parannus!

13

1541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutama leikkaus

jossa tuo pace maker on laitettu paikoilleen, mutta tulokset eivät aina ole niin ruusuisia kuin annetaan ymmärtää.
      Se on ensinnäkin iso ja kohtalaisen vaarallinen leikkaus, aina kun menään aivojen alueelle on riskit olemassa. Jotkut saavat siitä avun ja toiset taas eivät.
      Lääkärit tekevät leikkauksia vain erittäin vaikeissa tapauksissa.

• Lääketieteen ja tekniikan yhteistyö tuo tulosta. Keinoniveliin, luusiirrännäisiin y.m. on saatu apua, samoin elektroniikasta sydämen tahdistimiin ja nyt Parkinsonin tautiin (olisi muuten tauti saanut jäädä keksimättä).

Ihminenhän toimii sähköllä. Hermoratoja pitkin kulkevat käskyimpulssit ja seuraukset näkyvät tässäkin höpinässä.

• että olisi muuten

tauti saanut jäädä keksimättä?
        Selitäpäs tarkemmin.

• että olisi muuten kirjoitti:

Selitäpäs tarkemmin.

vain jos joku kysyy.

• Katohan nyt
        että olisi muuten kirjoitti:

Selitäpäs tarkemmin.

Sinähän tiijät ettei kukkaa oo niin viisas ku ihiminen? Maalimassa ei kertakaikkiaan voi olla olemassa mittää viissaamppaa ku ihiminen, apinakki on palijo tyhymempiä.

Niin että Parkinsonin tauvinki täyttyy olla ihimisen keksintyä.

Vai onko joku eri mieltä?

• kysyi
        Ruuneperi kirjoitti:

vain jos joku kysyy.

misä viipyy vastaus?
        Väitätkö että Parkinsonin tauti on vain keksitty juttu kuten luulotautikin?

• vitsikästä
        Katohan nyt kirjoitti:

Sinähän tiijät ettei kukkaa oo niin viisas ku ihiminen? Maalimassa ei kertakaikkiaan voi olla olemassa mittää viissaamppaa ku ihiminen, apinakki on palijo tyhymempiä.

Niin että Parkinsonin tauvinki täyttyy olla ihimisen keksintyä.

Vai onko joku eri mieltä?

ihmiselle joka sitä sairastaa.

• lokari¤
        vitsikästä kirjoitti:

ihmiselle joka sitä sairastaa.

mukaan estää sen perkisonin tulemista?
        Olen jostain näin lukenut.
        Onko perää sitä en osaa vielä sanoa , mutta toivon että asiassa olis jotain perääkin.
        Älkää nyt tupakan vastustajat alkako mitään saarnaa pitään ,minulle vaikka polttelenkin.
        Jospa se onkin ihan totta , että ei tule kun polttelee tupakkia.
        Vielä ei ole mitään oireita siittä perkinsonista ollut.
        Terv: Lokari¤

• lokari¤
        lokari¤ kirjoitti:

mukaan estää sen perkisonin tulemista?
        Olen jostain näin lukenut.
        Onko perää sitä en osaa vielä sanoa , mutta toivon että asiassa olis jotain perääkin.
        Älkää nyt tupakan vastustajat alkako mitään saarnaa pitään ,minulle vaikka polttelenkin.
        Jospa se onkin ihan totta , että ei tule kun polttelee tupakkia.
        Vielä ei ole mitään oireita siittä perkinsonista ollut.

Piti olla tupakointi, eikä tukakainti.
        Sorry kirjoitus virheeistäni.

• että olisi muuten kirjoitti:

Selitäpäs tarkemmin.

Jos on olemassa jotain sellaista, josta ei ole muuta kuin harmia, on tapana sanoa: Olis saanu olla keksimättä.

No, huonossti se vakavaan sairuden yhteyteen sopii. Eihän näitä keksitä, sairastutaan vaan.

• En sairasta itse
        Ruuneperi kirjoitti:

Jos on olemassa jotain sellaista, josta ei ole muuta kuin harmia, on tapana sanoa: Olis saanu olla keksimättä.

No, huonossti se vakavaan sairuden yhteyteen sopii. Eihän näitä keksitä, sairastutaan vaan.

vaan olen hoitsu joka hoitaa näitä parkinsonin tautiin sairastuneita, ja tauti ei todellakaan naurata. Se etenee pikku hiljaa ja usein potilas päätyy rullatuoliin, ja myös henkiset vauriot ovat usein huomattavia.
        Kun dopamiini vähenee aivoista on sairaus tosiasia ja korvattava dopamiinihoito tehoaa vain muutaman vuoden ja sitten senkin teho huononee.
        Itse vasta 32 vuotiaana hoitsuna en osaa ajatella sairastumista, mutta jokapäiväinen kokemus sairaiden kanssa on joskus raskasta, kun huomasin vahingossa sanan Parkinsonin tauti tällä palstalla, niin en voinut olla kirjoittamatta omaa kannanottoani.

Hyvää jatkoa teille kaikille 70 palstalaisille sekä terveyttä ja vireyttä edelleenkin, ainakin vielä kaksikymmentä vuotta.

• Tuo kaikki
        En sairasta itse kirjoitti:

vaan olen hoitsu joka hoitaa näitä parkinsonin tautiin sairastuneita, ja tauti ei todellakaan naurata. Se etenee pikku hiljaa ja usein potilas päätyy rullatuoliin, ja myös henkiset vauriot ovat usein huomattavia.
        Kun dopamiini vähenee aivoista on sairaus tosiasia ja korvattava dopamiinihoito tehoaa vain muutaman vuoden ja sitten senkin teho huononee.
        Itse vasta 32 vuotiaana hoitsuna en osaa ajatella sairastumista, mutta jokapäiväinen kokemus sairaiden kanssa on joskus raskasta, kun huomasin vahingossa sanan Parkinsonin tauti tällä palstalla, niin en voinut olla kirjoittamatta omaa kannanottoani.

Hyvää jatkoa teille kaikille 70 palstalaisille sekä terveyttä ja vireyttä edelleenkin, ainakin vielä kaksikymmentä vuotta.

oli hyvä kuulla hoitsun suusta.
        Hyvää jatkoa Sinullekin!

• Reetta

Todella hienoja asioita tekniikan tuleminen lääketieteeseen erittäin hienosäätöisillekin alueille.
      Olen jostakin ulkomaisesta lääketieteellisestä julkaisusta lukenut, myöskin Epilepsiaan on kehitetty saman tyyppinen metodi kuin Parkinsonismiin.

Ruuneperi tekniikan miehenä varmaankin tietää miten Epilepsiassa voidaan aivojen sähköinen purkautuminen aivojen tietyssä osassa estää. Epilepsian aiheuttama häiriökohta - purkautuminen- voidaan paikantaa EEG-tutkimuksella.

ps. Lenita Airiston kirjoittama kirja Jatkoaika, kannattaa lukea. Kirjasta saa hyviä vinkkejä elämänlaadun parantamiseksi, kremmpojen vähentämiseksi ja pitkäikäisyyden saavuttamiseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4983
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4219
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2105
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1888
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1483
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94