A6 (pensa)ois hakusessa ja kuulin eräältä jobbarilta joka myy saksasta noudettuja autoja että 1,8 on saksassa suosittu käyttöauto, syystä että saksan autoverot ovat edulliset näin pienille koneille mutta tosiaan kysyntää enemmän kuin tarjontaa...2,4 litran koneella saisi luultavasti edullisemmin
Kysymys kuuluu: mikä ero kulutuksessa 1.8T ja 2.4
entä verot?
A6 1.8T vai 2.4 verot+kulutus
12
8296
Vastaukset
- 1.8
aika pieneltä myllyltä noin isoon autoon. Toki omat kokemukseni perustuvat vain arvioon. Kun taas 2,4 liikuttaa A6:sta jo oikeastaan aika mukavasti.
Toki huollot suomessa ovat varmaankin kallimpia 2,4:ssa. Oma kokemus, esim jakohihnan vaihto vesipumpun ja muiden kilkkeiden kera n. 800 eur merkkiliikkeessä.
Oman 2,4:n PA-kulutus pyörii ajosta riippuen vähän kympin kummallakin puolella. Kunnolla polkastaessa tankissa kyllä käy aika iso pyörre.
Veroista löydät tietoa tullin sivuilta vuosimalleittain.- joo...
Ei moottorin koko,vaan moottorin ominaisuudet...mikähän kone on esim. e200 farmari mersussa ? ei ole kukaan alamittaiseksi haukkunut,vaikka farkkumese painaa huomattavasti enemmän,kuin A6. 1.8T on loistava käyttömoottori,jonka voi haluttaessa virittää edullisesti yli kaksisataa heppaiseksi, 2.4 on se 165 hv ja tehonlisäys ei käy halvalla.
- E200
joo... kirjoitti:
Ei moottorin koko,vaan moottorin ominaisuudet...mikähän kone on esim. e200 farmari mersussa ? ei ole kukaan alamittaiseksi haukkunut,vaikka farkkumese painaa huomattavasti enemmän,kuin A6. 1.8T on loistava käyttömoottori,jonka voi haluttaessa virittää edullisesti yli kaksisataa heppaiseksi, 2.4 on se 165 hv ja tehonlisäys ei käy halvalla.
Voi perhana mitä lässytystä.
- KOMMENTTISI
E200 kirjoitti:
Voi perhana mitä lässytystä.
se vasta mahtava olikin...HEH.
- menikö
KOMMENTTISI kirjoitti:
se vasta mahtava olikin...HEH.
herne nenään?
- s e
menikö kirjoitti:
herne nenään?
meni....POING POING
- varoitus
Nimittäin jos ostat 2.4 litraisen. Moottorin tyyppivika/-ominaisuus on öljynkulutus. Mikäli onnistut saamaan vähän öljyä kuluttavan yksilön pärjäät noin litran lisäyksellä per 10 tkm. Jos taas käy huono tuuri niin kuin minulla, kulutus oli litra per 1,5 tkm. Selvitettyäni ongelmaa sieltä täältä ja vähän tuoltakin kävi ilmi, että 30 venttiilinen V6 on varsin janoinen öljyn suhteen ja tehdaskin on aikanaan jonkunlaisen fiksauspaketin siihen rakentanut. Omalla kohdalla ongelma ratkesi puolen vuoden tuskailun jälkeen auton palauttamiseen liikkeeseen, josta sen ostin. Vuosimalli oli -01 ja kilometrejä mittarissa ostohetkellä 59 tkm. Jos olisin sinun housuissasi valitsisin 1.8 turbon, joka taitaa olla yksi onnistuneimmista VAG -konsernin moottoreista.
- audivaari
Aikanaan kun A6 tuli markkinoille AutoMotorSport vertaili A6:n sen eri moottorivaihtoehdoilla.
Siinä 2,4 l kone jäi hännän huipuksi. Paras käyttö/arkimoottoi oli juuri 1,8T. Perusteluna sen laaja vääntö ja taloudellisuus niin kulutuksessa kuin huollossakin. Ei ne sakut turhaan sitä suosi.
Paras "menopeli" syntyi taas jollain niista isoista 3.0 l koneista.
2,4l:n ongelmat on kuten edelläkin on kerrottu sen suuri öljyn- ja bensankulutus ja kalliit huollot tiheän nokkahihnavaidon takia. Siinä hommassahan pitää puoli etupäätä purkaa ja on siksikin kallista.- quattroman
1.8T tiedot:
Suorituskyky
Teho (kW): 110
Max vääntö (Nm): 210
Huippunopeus (km/h): 215
Kiihtyvyys (sek/0-100): 9.9
Kulutus (l/100km): - 8,3 -
2.4 tiedot:
Suorituskyky
Teho (kW): 125
Max vääntö (Nm): 230
Huippunopeus (km/h): 218
Kiihtyvyys (sek/0-100): 9.6
Kulutus (l/100km): 8,3 10,9 15,2
2.8 tiedot:
Teho (kW): 142
Max vääntö (Nm): 280
Huippunopeus (km/h): 234
Kiihtyvyys (sek/0-100): 8.4
Kulutus (l/100km): - 9,9 -
2.7T tiedot:
Suorituskyky
Teho (kW): 169
Max vääntö (Nm): 310
4.2 tiedot:
Suorituskyky
Teho (kW): 220
Max vääntö (Nm): 400
Huippunopeus (km/h): 250
Kiihtyvyys (sek/0-100): 6.9
Kulutus (l/100km): 9,4 13,0 19,3
että näin...
; ) - myös
quattroman kirjoitti:
1.8T tiedot:
Suorituskyky
Teho (kW): 110
Max vääntö (Nm): 210
Huippunopeus (km/h): 215
Kiihtyvyys (sek/0-100): 9.9
Kulutus (l/100km): - 8,3 -
2.4 tiedot:
Suorituskyky
Teho (kW): 125
Max vääntö (Nm): 230
Huippunopeus (km/h): 218
Kiihtyvyys (sek/0-100): 9.6
Kulutus (l/100km): 8,3 10,9 15,2
2.8 tiedot:
Teho (kW): 142
Max vääntö (Nm): 280
Huippunopeus (km/h): 234
Kiihtyvyys (sek/0-100): 8.4
Kulutus (l/100km): - 9,9 -
2.7T tiedot:
Suorituskyky
Teho (kW): 169
Max vääntö (Nm): 310
4.2 tiedot:
Suorituskyky
Teho (kW): 220
Max vääntö (Nm): 400
Huippunopeus (km/h): 250
Kiihtyvyys (sek/0-100): 6.9
Kulutus (l/100km): 9,4 13,0 19,3
että näin...
; )niin että aiempaa listaa edetessä sekä ongelmat että niiden korjaamiseen menevät ekut lisääntyvät progressiivisesti, eli jos maistuu niin kyllä maksaakin ;-)
- A6Avant
noista 1.8T:n. 2.4:n sijasta itse harkitsisin toisena vaihtoehtona etuvetoista 3.0 multitronicia. Siinä on ominaisuuksia huomattavasti enemmän. Kiihtyvyys 0-100 7.6 sek., ym. Kulutus silti sama kuin 2.4:ssä, tosin 98 oktaanista. Suomeenhan näitä ei koskaan tuotu, mutta jos Saksasta/Ruotsista haet, niin sieltä löytyy.
- Anonyymi
ystävälläni oli a 6 2.4 audi jatkuvasti ongelmia huono vääntö korkea polttoaineen kulutus suhteessa mitä tarjosi tehoa jatkuvia päästöongelmia ym mitä huonolaatuinnen vag voi sisällään pitää .tukivarret kestävät huonosti en voisi suositella kenellekkään paljon vikoja . oma autoni alfa romeo 156 on sentään vähäisemillä vioilla selvinnyt ja paljon parempi auto ajaa ja ne tehot 190 hv riittävät ei vag IKINÄ .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225404- 264677
- 282681
- 342324
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191637- 121581
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons241380- 171364