Moi
Löytyykö suomesta testiä jolla voi testata oman netti-liittymän nopeuden. Tilasin nopeuden noston mut tuntuu et mitään ei ole tapahtunut.
Nopeustesti
7
7325
Vastaukset
- pois vaan
vaikka tolla
http://myip.kolumbus.fi:8000/speedtest/- MooRe47
Tuo osoitehan ei pidäkkään paikkaansa, PPO-lla se toimiin aina, suurimmalla osalla asiakkaista täällä on näköjään se 512/512 eihän tuolla tee mitään, kyllä se 1Mb 512kb tai jotai pitää olla.
- huuhaata
Ehkäpä koneesi teho ei riitä suuremmalle nopeudelle, tai kuten tavallista verkko on ylikuormitettu.
Tavallisessa surffaamisessa et mitään eroa huomaakaan.
Ainoastaan tiedostojen lataus rajoittamattomilta servereiltä nopeutuu.
Mitään DC:tä ei voi käyttää mittana.
En luota testeihin pätkääkään.
Tavallisesti kyllä tulee 90 % nimellisestä (download), mutta upload on usein 150 %.
Joskus olen kyllä saanut 300 % ylinopeutta myös download.- tavallinen nopeus ?
Jos on adsl 512/512, niin mikähän se olisi se tavallinen download-nopeus ?
dc:ssä nopeus vaihtelee 5-50, mutta missä voisi testata aidon nopeuden jos ei testeillä ? - tim-o
tavallinen nopeus ? kirjoitti:
Jos on adsl 512/512, niin mikähän se olisi se tavallinen download-nopeus ?
dc:ssä nopeus vaihtelee 5-50, mutta missä voisi testata aidon nopeuden jos ei testeillä ?Siis se mbps tarkoittaa megabittiä sekunnissa. Ja yleensä kaikissa ohjelmissa lukee KB/s = kilobytes per second tai suomeks KT/s = Kilotavua sekunnissa jopa windowsin omissa latauksissa. Yleensä kuitenkin KB:stä puhutaan.
Luulen että liittymän tarjoajat haluaa mielummin puhua kbit/s mielummin eli biteistä. Koska se näyttää isommalta luvulta.
Ja tässä oiva lasku toimitus teille :)
1 tavu eli byte on 8 bittiä. 1 kbit (kbit = kilobitti, kilo=1000 eli tuhat bittiä). Tavu on 8 bittiä. Eli koska ohjelmissa puhutaan tavuista (eli eng. B... [esim KB]) voit laskea yhteyden nopeuden KB:issä jakamalla kbit:t kahdeksalla. Eli 1kbit/s yhteys on 1000/8 joka on 125KB. 512 puolet siitä. jne...
Kuitenki yleensä yhteydet on parahaimmillaankin 119KB:ssä vaikka on 1kbit/s:n liittymä. ainakin mulla (sonera)
Toivottavasti ymmärsitte sanaakaan :) - J.R.
tim-o kirjoitti:
Siis se mbps tarkoittaa megabittiä sekunnissa. Ja yleensä kaikissa ohjelmissa lukee KB/s = kilobytes per second tai suomeks KT/s = Kilotavua sekunnissa jopa windowsin omissa latauksissa. Yleensä kuitenkin KB:stä puhutaan.
Luulen että liittymän tarjoajat haluaa mielummin puhua kbit/s mielummin eli biteistä. Koska se näyttää isommalta luvulta.
Ja tässä oiva lasku toimitus teille :)
1 tavu eli byte on 8 bittiä. 1 kbit (kbit = kilobitti, kilo=1000 eli tuhat bittiä). Tavu on 8 bittiä. Eli koska ohjelmissa puhutaan tavuista (eli eng. B... [esim KB]) voit laskea yhteyden nopeuden KB:issä jakamalla kbit:t kahdeksalla. Eli 1kbit/s yhteys on 1000/8 joka on 125KB. 512 puolet siitä. jne...
Kuitenki yleensä yhteydet on parahaimmillaankin 119KB:ssä vaikka on 1kbit/s:n liittymä. ainakin mulla (sonera)
Toivottavasti ymmärsitte sanaakaan :)125 B eli byteä ei 125 KB.
PS. kilotavu on muuten tarkalleen ottaen 1024 tavua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406973
- 323938
- 453320
- 402929
- 172706
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392020