Mikä on kojelaudassa oleva emissions-mittari?
(Seville 1980)
Jostain olen kuullut,että se olisi Californian vastine oikealle matkamittarille
(koska sen lisäksi ei löydy,kuin trippi)
-ja päitäisihän autossa matkamitarikin olla(?)
Sen lukeminen on täyttä ruotsia,jota ei voi tajuta.
Tavan matkamittarilta muuten näyttää,mutta "tarpeettomien" lukujen päällä liikkuu tuo keltainen Emissions palkki..
Mikä on Emissions-mittari?
12
1630
Vastaukset
- Emission
Viittaa moottorin tuottamiin päästöihin (päästö=Emission) eikä suinkaan kuljettuun matkaan. Muistaakseni Kaliforniassa OLI aikoinaan maailman tiukimmat päästörajoitukset koskien autoja. Muuan Volvo merkkinen autotehdas esitteli maailman ensimmäisen sarjavalmisteisen katalysaattoriauton tuon takia Jenkkimarkkinoille joskus 70-luvun lopulla.
- juuri meni
eli Volvo keksi maailman ensimmäisen katalysaattori auton -70 luvun lopulla ja turvavyötkin oli volvon keksintö, volvo on maailman paras auto.
- lisäksi
juuri meni kirjoitti:
eli Volvo keksi maailman ensimmäisen katalysaattori auton -70 luvun lopulla ja turvavyötkin oli volvon keksintö, volvo on maailman paras auto.
suomen hinatuin auto.
- ne turvavyöt
juuri meni kirjoitti:
eli Volvo keksi maailman ensimmäisen katalysaattori auton -70 luvun lopulla ja turvavyötkin oli volvon keksintö, volvo on maailman paras auto.
on ollu olemassa ennen volvoa, mutta niitä ei saanut laittaa edes autoon, kun se olisi tehnyt vaikutuksen turvattomasta autosta syy ol siinä. Ne on voinut olla volvossa ensimmäisenä, mutta se siitä
- autossakin
juuri meni kirjoitti:
eli Volvo keksi maailman ensimmäisen katalysaattori auton -70 luvun lopulla ja turvavyötkin oli volvon keksintö, volvo on maailman paras auto.
oli jo turvavyöt. Volvo teki traktoreita ja hevosille kärryjä vielä tuohon aikaan....
- Sana...
autossakin kirjoitti:
oli jo turvavyöt. Volvo teki traktoreita ja hevosille kärryjä vielä tuohon aikaan....
3-piste.
Se on Volvon keksintö, ja hyvä onkin. - Paras
juuri meni kirjoitti:
eli Volvo keksi maailman ensimmäisen katalysaattori auton -70 luvun lopulla ja turvavyötkin oli volvon keksintö, volvo on maailman paras auto.
se onkin, on, on, on = Volvo S70.
- kenelläkään
Paras kirjoitti:
se onkin, on, on, on = Volvo S70.
Sitten ollut mitään tietoa tuosta EMISSSION valosta (Varsinaisia Caddy asiantuntijoita)?Taitaa olla jo sanana liian vaikea Ameriikan autoilijoille...
Ja tuosta katalysaattorista (Mihinkä tuo emission =päästö) viittaa eikö suinkaan turavöihihin...). Volvo nyt vain sattui olemaan ensimmäinen sarjavalmisteinen katalysaattoriauto ja juuri Kalifornian lainsäädännön vuoksi. Jenkit näköjään ratkaisivat ongelman merkkivalolla...Niin Amerikkaa niin Amerikkaa... - ja volvo
kenelläkään kirjoitti:
Sitten ollut mitään tietoa tuosta EMISSSION valosta (Varsinaisia Caddy asiantuntijoita)?Taitaa olla jo sanana liian vaikea Ameriikan autoilijoille...
Ja tuosta katalysaattorista (Mihinkä tuo emission =päästö) viittaa eikö suinkaan turavöihihin...). Volvo nyt vain sattui olemaan ensimmäinen sarjavalmisteinen katalysaattoriauto ja juuri Kalifornian lainsäädännön vuoksi. Jenkit näköjään ratkaisivat ongelman merkkivalolla...Niin Amerikkaa niin Amerikkaa...Siis volvolla tais olla ensimmäinen lambda säätöinen katti vuonna -76.
Millos se katalysaattori tuli sitten muka jenkkiautoihin...varmaan joskus -80 luvun lopulla.
Ja Californiaan tuli kataltysaattori pakko jo -72.
Meinaako tämä sitä että siellä ei myyty autoja ollenkaan 4 vuoteen vai myytiinkö siellä pelkästään volvoja...niin volvoa niin volvoa ostakaa volvoja - nyt kaikkien
ja volvo kirjoitti:
Siis volvolla tais olla ensimmäinen lambda säätöinen katti vuonna -76.
Millos se katalysaattori tuli sitten muka jenkkiautoihin...varmaan joskus -80 luvun lopulla.
Ja Californiaan tuli kataltysaattori pakko jo -72.
Meinaako tämä sitä että siellä ei myyty autoja ollenkaan 4 vuoteen vai myytiinkö siellä pelkästään volvoja...niin volvoa niin volvoa ostakaa volvojaAlojen asiantuntijana mikä tuo emission palkki on?
- Vaari
Jos auto on alunperin Kalivieteristä kotoisin, niin siinä on eräänlainen "köyhän miehen" päästömittari. Mittarin näyttäessä punaista autolla ei saanut Kaliforniassa enää ajaa. Auto on niin vanha, että mittarein kalibrointi ei luultavasti enää ole kohdallaan, ellei sitä ole huollettu ja mittarin toimintaa tarkastettu viime vuosina. Kaliforniassa tuli vuonna 1983 voimaan maailman tiukimmat päätörajat, joita Suomikin noudatti ensimmäisissä katalysaattorimalleissaan vuosina 1986-1995.
Esim. Saksan vaatimukset (G-kat) olivat tuolloin löysemmät kuin Suomen. Sitten liityimme EU:hun ja nykyään päätörajat ovat samat muiden EU-maiden kanssa. Kalifornian päätömääräykset ovat vielä nykyäänkin maailman tiukimmat.- Jaska
Mutta mitä hyötyä on päästörajoista, jotka eivät koske kuin puolta Californian autoista. Siellähän meinaan on myös näitä Suv:ja, jotka kuuluvat painonsa vuoksi kevyisiin kuorma-autoihin. Ja näillähän on myös tuolla Californiassa aivan omat päästörajansa. että näin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225214- 254388
- 282521
- 342264
- 372008
- 151928
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191607- 121531
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211267Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101184