eräopaskoulutus

Tanja

Moikka!

Olen tässä kolmekympin korvilla harkinnut ottaa etäisyyttä toimistyöhön ja panostaa iän myötä rakkaaksi tulleeseen harrastukseen. Oisko siis kellään kokemuksia/tietoa eräopaskoulutuksesta/kursseista vaikkapa Etelä-Suomessa?

Opiskelu voisi olla täysipäiväistä taikka osa-aikaista. Mulla on taustalla kauppatieteiden opinnot ja töitä Venäjänkaupassa. Tärkeimmät elementit koulutukselle/kurssille olisi vaeltaminen, venäjän kieli (ja miksei muutkin kielet) sekä erätaitojen oppiminen. Ajatuksena olisi ennenkaikkea hankkia itselleen uusia taitoja/kontakteja/kokemuksia luontoilun piiristä "nyt kun vielä voi". Mutta ei tutkinto taskussakaan huono homma olisi :)

Olen seuraillut Hesarin mainoksia ja tutkinut nettiä, mutta olisi tosi hienoa kuulla teidän kokemuksia/ajatuksia. Kiitoksia siis jo etukäteen pienistäkin tiedonmurusista!

4

4661

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

VAMMALASSA ON KARKUN EVANKELINEN OPISTO MISSÄ KOULUTETAAN ERÄOPPAITA. KIVA PAIKKA JA HYVÄÄ RUOKAA.

• leaderduunari

Uskoisin, että sinulla on hyvät mahdollisuudet kielitaitosi takia työllistyä venäläisten suosimiin matkailukeskuksiin. Etelä-Suomesta en tiedä, mutta ianakin Kuusamossa on ollut Venäläisturismia. Karjala lie toinen alue, minkä matkailukohteissa käy venäjänkielisiä.

Kurssien suhteen kannattaa googlata eri oppilaitoksia. Kuusamossa ainakin on ollut Eräopaskoulutusta jo pitkään. Samoin Joensuun Niittylahdessa on alan opetusta.

Itselle on muodostunut mielikuva, että alan kurssitarjonta on jonkinverran kirjavaa ja taso vaihtelee. Luulisin, että tunnettujen erä- ja ohjelmamatkailukeskusten lähistöllä olevat kurssit ovat muita tasokkaampia, koska heillä on toimivat yhteydet lähistöllä oleviin alan yrittäjiin.

Onnea uudelle uralle!

• Tanechka

... ja opiskelenkin Eerikkilän urheiluopistossa (http://www.eerikkila.fi/DowebEasyCMS/?Page=luopas) !

Eerikkilän kouluttajat ovat todella ammattitaitoisia, puitteet hyvät ja kurssikaverit mielettömän mukavia! Suosittelen lämpösesti kaikille :)

Kiitos vinkeistä ja kannustuksista. Loistavaa vuotta 2007!

• Anonyymi

Outdoor Academy Kvarnen Kruunupyyssä täys huijaus. Muistutti enemmän lasten päiväretkeä metsään, opettajat entisiä oppilaita jotka mielummin roikkuivat facebookissa juoden kaljaa kun opettivat mitään. Kallis huijaus jonka minä ja moni muukin keskeyttivät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7352
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3605
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2299
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43