Tilanne...

Näätänainen

Parisuhteemme rakoilee miehen harjoittaman henkisen väkivallan takia (siis jatkuvaa piikittelyä henk.koht. ominaisuuksista jne.) Olen ihan rikki...

Mutta tilanteeni on tämä: vauva 2 kk. Jos muuttaisin pois vauvan kanssa, saisinko sossusta asuntoon vuokratakuut ja muuta apua? Saan minimiäitiysrahan 420 e, en muuta. Minulla ei siis ole mitään tuloja. Omat vanhempani asuvat lähistöllä.

Alkaako sossu syynämään minua kun olen näin vähävarainen? Minulla ei ole työpaikkaakaan. On tarkoitus olla kotona ehkä 3 vuotta...

6

1000

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miuku6

sosiaalihuolto yleensä maksaa takuuvuokrat ja noitten tulojen perusteella tulet saamaan muutenkin toimeentulotukea, jos asut lapsen kans kahdestaan. Itse olen ollut samassa tilanteessa ja sosku maksoi takuuvuokrat että ensimmäisen kuun vuokran. Olen ollut yksinhuoltajana jo monta vuotta (2 lasta) ja paremmin tulen toimeen kuin lasten isän kans asuessa.

• Näätänainen

Kiitos tiedosta. Huojentavaa kuulla! :)

• kuin , varaat soskuun ajan ja kerrot siellä tilanteesi. Ei tartte hävetä jos on pienet tulot.Yleensähän soskuun mennään jos on pienet tulot. Olen ollut samassa ´tilanteessa. Kaupunki hommasi viikossa minulle asunnon ja sosku maksoi takuu vuokrat. Työtön yksinhuoltaja saa aika mukavasti asumistukea. Olen ollut jo 13-vuotta yh. Ja hyvin olen pärjännyt. Alkuvuosina jouduin hakemaan toimeentulotukea, mutta en ole enää vuosiin hakenut sitä. Opiskelen tällä hetkellä.
      Turhaan sinä kärsit miehen takia ja lapsikin sen vaistoaa jos äidillä ei ole hyvä olla. sinuna etsisin asunnon heti ja varaisin soskuun ajan. Voimia sulle elämässäsi.

• Kaneli

Jos sinua pelottaa tilanne, voit mennä paikkakuntasi ensi-ja turvakotiin, josta saat apua vauvanhoitoon ja asioiden selvittelyyn, ja saat kodin, jossa voit toipua niin, jotta kykenet sitten omassa asunnossasi hoitamaan lastasi. Ja tämäkään ei tarkoita sitä, että sinua syynättäisiin jatkossa, kun osoitat olevasi tolkku ihminen. Jos olet aivan rikki, kannattaa ottaa kaikki mahdollinen apu vastaan näin alussa, jotta jaksat hoitaa pienokaistasi jatkossa. Tsemppiä ja uskoa itseesi, sinä pärjäät kyllä!!!!

• Gohar

...saa ja pärjäät ihan varmasti, kaupungin lastenvalvoja on sellainen henkilö,joka osaa auttaa tälläisissä erotilanteissa ja kertoa mm niistä etuuksista joita yksinhuoltajalle kuuluu. Tärkeintä on päästä pois ja irti väkivaltaisesta suhteesta,kaikki muu järjestyy kyllä ihan varmasti,eikä ketään aleta syynäämään varallisuuden vuoksi, et ole varmasti ainoa samassa tilanteessa. Voimia!!

• sua.

syynäämään vain sen takia että olet vähävarainen. Ne syynää vain niitä jotka käyttävät alkoholia, laiminlyövät lapsensa, joista on tehty perättömiä ilmiantoja.. (ne ne käy vain tarkastamassa) , siis ei sen takia että olet vähävarainen. itse saan silloin tällöin harkinnanvaraista toimeentulotukea, en muuta kun on niin hyvät muka nuo tulot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      123
      3460
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2286
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1935
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1889
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1701
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1517
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1423
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1418
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1281
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1236
    Aihe