Olen aikeissa ostaa kiintolevyllisen MP3 soittimen, enkä tiedä minkä valitsisin.
Applelta iPod tai iPod mini/nano
Creativelta zen micro tai zen sleek tai zen touch.
Kokemuksia kellään kyseisistä soittimista?
Applen soittimet ovat kuulemma naarmuuntuneet helposti ja ovat kalliimpia kuin creativen vastaavat.
Kiintolevyllinen MP3-soitin
3
551
Vastaukset
- Zeniläinen
Olen ollut ko. soittimeen todella tyytyväinen. Sleek on Touchin uusi versio, lisänä siinä on radio ja uudistettu ulkonäkö (mikkikin taisi olla, ellen väärin muista) Touchiin ilmoitetaan 24 tunnin akunkesto, sleekkiin 18. Zen ei vaadi omaa softaa koneelle, toisin kuin iPod, vaan soittimen hallinta toimii ihan windowsin resurssienhallinnan kautta. Hinta ei ollut paha, verkkokauppa.comista ostettuna maksoi 220€. Saman kapasiteetin iPod voi maksaa lähes 400€, kaupasta riippuen. (tosin olen nähnyt zen touchia kaupattavan 320 eurolla...) Äänenlaadussa ei ole ollut moittimista. Mukana tulleiden kuulokkeiden tilalle voi ostaa paremmat. (näin tuppaa olemaan lähes kaikissa soittimissa)
Zen microista ei minulla ole kokemusta. Hinta/kapasiteettisuhde vaikuttaa olevan touchilla ja sleekillä vähän parempi.
Applen soittimista vain osassa Nanoissa on havaittu olevan naarmuuntumisongelmaa. Nämäkin on kuulemma korvattu. Applen soittimet ovat kalliimpia kuin Creativen. iTunesin kautta voi niihin ostaa musiikkia. Tosin vain 128kbs-laadulla, kopiosuojattuna. (itse ostan oikeita levyjä, ja siirrän ne sitten soittimeeni) Tottakai iPodiinkin voi siirtää itse ripattuja levyjä.
Applen vahvuuksia ovat käyttöliittymä (touchwheel on nerokas), design, ja helppo käyttö iTunesin kanssa, sekä nykymalleissa runsaat ominaisuudet.
Toisaalta heikkouksina pitäisin pakkoavioliittoa iTunesin kanssa, kallista hintaa, ja joissain määrin pienempää akunkestoa (ainakin zen touchiin verrattuna). Myös ominaisuuksien kirjoa voi pitää haittana (kasvattaa turhaan hintaa jos haluaa vain musiikkisoittimen. Esim. värinäytön tarpeellisuutta kannattaa miettiä). Mahdollista akunvaihtoa kannattaa myös miettiä. Suomessa soittimia ei huolleta, vaan lähetetään keskieurooppaan, kalliiksi tulee. Tai sitten antavat uuden laitteen tilalle. (soittimessa olevaa dataa ei kuulemma pelasteta)
Kummankin firman soitin on varmasti hyvä ostos. Kannattaa ennen ostoa miettiä mitä soittimelta haluaa. Jos haluaa puhtaasti soittimen jolla kuunnellaan musiikkia, Creative.
Jos taas tyylikkyys, runsaat ominaisuudet, ym. on tärkeää, iPod. - kossitar
iPod, mallista ei väliä, on loistotuote. Helppokäyttöisyys omassa luokassaan, iTunes ylivoimaisesti paras ohjelma musiikin hallintaan tietokoneessa ja iPodin päivittämisessä. Kaikissa mp3 soittimissa huonot nappikuulokkeet merkistä riippumatta. Suosittelen Koss porta pro kuulokkeita ja nautinto on taattu.
Eli onko tuo naarmuuntuminen ongelma, naarmuntuvatko siis herkästi. Tekniikan Maailman testissä Nanon naarmuntumista pidettiin ongelmana...
Voiko Applen akkua ladata muutoin kuin tietokoneen USB-portista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197616Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista817104- 955314
- 524825
- 2434373
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494346- 444285
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san284018- 593153
- 482606