Konkinkangas

Tieprofiili

4.6% sivuttaiskallistus onnettomuuskohdassa. Eli jos kaista on 3.5m leveä niin kaistan reuna on 16cm alempana kuin toinen reuna. Eihän tässä mitään,onhan se tielaitoksen antamien ohjearvojen mukainen. Mutta miettikää millaisia sivuttaisvoimia se aiheuttaa. Esim ojanpuoleisille pyörille tulee huomattavasti enemmän painoa. Suora liukas tie ja tällainen kallistus ja heitto... Tie suljettu rekan noston tähden.

25

3445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pysyy kyllä tiellä

      Aivan yksi lysti, mikä se kallistus tiellä on, onko siellä kuoppia tai jäätä tai mitä vain. Kuljettajan on AINA sopeutettava nopeutensa tilanteen mukaan, niin että se auto pysähtyy ja pysyy tiellä yllättävissäkin tilanteissa. Kaikki muu on tuhraa selittelyä!

      • varmasti teet

        Vastauksesi oli niin ääliömäinen kuin sinulta voi odottaa.


      • sinä myös

        että jos tie on todella liukas ja rekka on pysäytettynä paikalleen lämpimin renkain,niin se valuu kohti ojaa tuollaisella kallistuksella vaikka nopeus on nolla!


      • nopeudesta

        oli nopeus mikä tahansa ei voi kiertää sitä tosiasiaa että alamäessä perävaunu alkaa työntää vetoautoa,eikä päinvastoin kuten tasamaalla tai ylämäessä. eli suomeks kärry haluais kulkea kovempaa kuin vetoauto.sit pieni sivuttaisheitto liukkaalla tiellä ja perävaunu lähtee ohittamaan..
        loppu iltauutisissa!!


      • LDB

        Hei ass. Jos tiellä on 80kmh rajoitus niin se on pidettävä siinä kunnossa että siinä voi ajaa 80kmh. Nyt en tarkoita että aina olisi pidettävä kesäkunnossa, koska se on mahdotonta ja huonolla kelillä on ajettava tarkemmin/hiljempaa. Mutta tien kallistuksia ja routaheittoja ei SAA olla. Se sun Audi A2 on himppasen helpompi hallita ku täyslastissa oleva yhdistelmä. Koitappa vaikka lyödä siihen sun kotteros perään 2500-3000kg asuntovaunu ja alle kulahtaneet talvirenkaat. Helsinki-Oulu väli ajettava 7 tuntiin. Mä tuun nosteleen sua ojasta.


      • selkänoja
        LDB kirjoitti:

        Hei ass. Jos tiellä on 80kmh rajoitus niin se on pidettävä siinä kunnossa että siinä voi ajaa 80kmh. Nyt en tarkoita että aina olisi pidettävä kesäkunnossa, koska se on mahdotonta ja huonolla kelillä on ajettava tarkemmin/hiljempaa. Mutta tien kallistuksia ja routaheittoja ei SAA olla. Se sun Audi A2 on himppasen helpompi hallita ku täyslastissa oleva yhdistelmä. Koitappa vaikka lyödä siihen sun kotteros perään 2500-3000kg asuntovaunu ja alle kulahtaneet talvirenkaat. Helsinki-Oulu väli ajettava 7 tuntiin. Mä tuun nosteleen sua ojasta.

        Kyllä se on vika ratin ja selkänojan välissä, jos ei auto pysy tiellä.
        Aivan sama oliko kyseessä täysperä tai henkilöauto tai jotain siltä väliltä!


      • tapauksessa
        selkänoja kirjoitti:

        Kyllä se on vika ratin ja selkänojan välissä, jos ei auto pysy tiellä.
        Aivan sama oliko kyseessä täysperä tai henkilöauto tai jotain siltä väliltä!

        kuskissa jotain vikaa kun ei arvannu että sula tie muuttuu yllättäen jyrkässä alamäessä luistinradaksi...


      • Moduulimies
        selkänoja kirjoitti:

        Kyllä se on vika ratin ja selkänojan välissä, jos ei auto pysy tiellä.
        Aivan sama oliko kyseessä täysperä tai henkilöauto tai jotain siltä väliltä!

        noin tyhmää vai voiko joku tosiaan olla noin idiootti ja laukoa tommosia tyhmyyksiä päästään.
        Älä vaan julkisella paikalla esitä mielipiteitäsi
        joku voi hermostua


      • Ja Tytöt
        Moduulimies kirjoitti:

        noin tyhmää vai voiko joku tosiaan olla noin idiootti ja laukoa tommosia tyhmyyksiä päästään.
        Älä vaan julkisella paikalla esitä mielipiteitäsi
        joku voi hermostua

        Suolaa suolaa ... enemmän suolaa


      • Yrittää
        Ja Tytöt kirjoitti:

        Suolaa suolaa ... enemmän suolaa

        Kuljettajan on hallittava auto kaikissa ennalta aavistettavissa tilanteissa. Vastuusta ei pääse pakoon: tämä on vaativa ammatti!


      • kirjoitat
        Yrittää kirjoitti:

        Kuljettajan on hallittava auto kaikissa ennalta aavistettavissa tilanteissa. Vastuusta ei pääse pakoon: tämä on vaativa ammatti!

        En tarkoittanut sitten viesti ketjun aloittajaa vaan tätä "asiantuntevaa" kommentoijaa, joka heittää joka väliin omat typerät kommenttinsa.


        No se siitä, minusta tuo tutkimusraportti ei kyllä huomio riittävästi tienkuntoa.


      • maksoi 300 000€
        kirjoitat kirjoitti:

        En tarkoittanut sitten viesti ketjun aloittajaa vaan tätä "asiantuntevaa" kommentoijaa, joka heittää joka väliin omat typerät kommenttinsa.


        No se siitä, minusta tuo tutkimusraportti ei kyllä huomio riittävästi tienkuntoa.

        onko lautakunta laskenut kuinka monta kertaa kyseinen mäki olisi sillä rahalla suolattu?Kyllä nämä julkiset varat käytetään väärin ja viattomat kärsii.


      • Rattimatti

        Tuota en täysin allekirjoita. Taidat vaan ajella hyvää moottoritietä päivät pitkät. Syrjäseutujen maanteiden rungot alkavat olla lopussa. Monellakin pätkällä tien reuna on vajonnut eli kantava rakenne on valunut ojaan päin. Liukas keli ja paha kallistus on todella vaarallinen yhdistelmä. Samoin routatöyssyt ja rumpujen kohoaminen ja vajoaminen sekä päällysteen rikkoutumiset, uraisuus ja veden syöpymät tien rungossa. Jos nopeus pitää sopeuttaa turvalliselle tasolle raskaalla ajoneuvolla noilla teillä, niin talvella ei tarvis lähteä minnekään. Ei tienpitoon voi suhtautua näin vähättelevästi, niinkuin tutkintalautakunta nyt on tehnyt.


      • hei
        Moduulimies kirjoitti:

        noin tyhmää vai voiko joku tosiaan olla noin idiootti ja laukoa tommosia tyhmyyksiä päästään.
        Älä vaan julkisella paikalla esitä mielipiteitäsi
        joku voi hermostua

        jos et huomannu niin kommentistani jäi heittomerkit pois. Elikä just tarkotin tavan tallaajien asennetta asiaan. Tajuut kyllä JOS oikeesti oot mitä väität olevas..


      • rahti-78

        Välillä 10km/h on liikaa että se siitä sopivasta nopeudesta.


    • huomhuomXX

      Sama kaveri meni tunti aiemmin ylöspäin, ja tie oli kuiva. Yrittäkää miettiä omalle kohdalle tuollainen tilanne.

    • Seikkakin

      Ajonuvolla oli vaikeuksia jo mäenpäällä.
      Joten hallinta oli menetetty jo ennen kallistuk-
      sen mukaantuloa.Katselehan onnettomuuskarttaa

    • kommentteja asiasta riittää

      Olis kiinnostavaa tietää kuinka moni on ajanut samanlaista "helvetin laitetta" edes kesällä, kun tänne kommenttia heittää. Itse olen pelkkä C-kortin omaava kyseisen firman alihankkijan hommissa. Piti kesällä yrittää CE tutkintoa mutta lääkäri esti (onneksi). Kesällä asiat on toisin. Talvella hyvä kun saa 26tonniakin tiellä pysymään. Monille voi sanoa ajakaa enemmän puhukaa vähemmän jos ei asioista mitään tiedä.

      • minkä merkkiset? Silestonet talvipinnoilla?
        Jos ei meinaa 26 tonnia pysyä pelkällä nupilla penkkojen välissä :D


    • ensimmäinen syy

      Ensimmäinen syyhän tässä on siis liian suuri tilannenopeus , loputhan ovat seurausta sille. Mikä johti sitten siihen että yhdistelmällä oli liian suuri tilannenopeus , voisi olla vaikka niin ettei kuljettaja tuntia aikaisemmin saman paikan ohi menneenä voinut edes kuvitella siellä vallitsevaa keliä mahdolliseksi .

      Ajateleppa asiaa näin , et sinäkään voinut kuvitella , että autostasi meni rengas tai joku ajoi sinun perääsi , kun aamulla lähdit kokoasi .

      Haluaisinkin nähdä sen ihmisen , SIIS IHMISEN , joka ei joskus tee inhimillistä erehdystä tai virhearviontia elämässään .

      Siis inhimillinen erehdys/virhearvionti johti surulliseen tapahtumaan ja meidän muiden pitäisi käydä läpi tämä tapahtumaketju jotta tietäsimme mitä voimme oppia niistä asioista , välttääksemme tulevaisuudessa mahdollisia surutapahtumia .

      Eiköhän kyseinen rekkakuski kanna omassa mielessään rangaistusta koko loppuelämänsä , älkäämme muut enään lyödä lyötyä.....

      • karkoski

        Siitä OIKEASTA loppuraportista, jonka lukemiseen menee tuntitolkulla aikaa, selviää kaikenlaista, jos vaan ymmärtää, mitä siellä sanotaan. Oma ajatukseni, joka tulee mieleen tuon luettuani, liittyen siihen, mitä on KENTIES liikkunut kuljettajan mielessä:

        "No niin. Saatiinhan se nyytti taas hierottua päälle tänäkin yönä... on kyllä kiva ja pitävä keli kuitenkin mennä taas kotia kohti. Hirviäkään ei vielä ihan niin kamalasti oo liikkeellä... kohta saan taas Hirvaskankaalla sen kebabpannun eteeni, nälkähän tässä jo alkaakin tulla...:) Tässä on nyt taas tää saakelin työntävä mäki, onneks on pitävä keli. Annetaan nyt kuitenki tippua tuohon karvan alle kahdeksaankymppiin, niin ei tartte niin jarruilla hangata siinä mäessä. Paljon vähemmän hakee noissa henkilöauton urissa, ku meen tällai "kahareisin" mäkeä alas. Jaa, sieltähän näkyy suoran päästä jotkut valot.. menenki takasi tuohon kaistani keskelle, niin ei suotta ärsytä tuota vastaantulijaa, joka kylläkin on vielä tuolla noin kaukana, että kohdataan vasta tuolla tasaisella, mutta kuitenkin... Ai niin, hitto tässä oli tuo töyssy tuolla oikeassa reunassa.. MITÄ HELVETTIÄ...??!!"
        Kuljettaja kohottautuu vasemman pakaransa varaan, kun tuntee, ettei olisikaan enää pitoa:
        "Ei JUMALAUTA, tää on ihan peilinä tää mäki...!!! Kärryn kulmavalot heiluu tasaisin, pitenevin liikkein. Kaasua. Widdu...!! Ei riitä. Oli ihan liikaa siinä mäen päällä vauhtia...!! Rajoitin perkele ottaa nyt kiinni..!! Ei jumaliste. Nyt se menee.. ONNEKS TUO ON VIELÄ NOIN KAUKANA TUO VASTAANTULIJA.. BUSSIKO se vielä kaikenlisäks on...!!??"
        Roiskuttaa pitkiä vastaantulijalle:
        "On tässä vielä aikaa, jos NYT otat vauhdin pois...!!?? No niin..!! Nyt se meni ojaan.. olikohan tuolla liittymä pellolle kohta, hitto kun en muista.. siinä se kaatuu varmasti, jos siellä sellainen oli.. tulisko se sieltä nätisti takaisin.. nyt se otti pitoa. EI HELKKARI, MITEN PITKÄLLE SE LÄHTI TUONNE VASEMMALLE.. Onko se NOIN lähellä jo tuo bussi..!!?? MIKSI ET HILJENTÄNY...!!??!! NYT KÄY KAUHEITA, EI HELVETTI...!"
        Pehmeä, mutta ISO nykäys. Auto kaartaa vasemmalle luiskaan...

        HILJAISTA. LIIAN HILJAISTA.

        Kuski laskeutuu auton hytistä lumiseen luiskaan. Kompuroidessaan luiskassa, vilkaisee vetoauton vasenta kylkeä, sen takaosaa... VERTA..!!

        Bussista ei nouse ketään.



        Varmaankin voidaan itsekukin miettiä niitä ajatuksia... ja kirjoitella tänne näitä viimeisen päälle mietittyjä ASIANTUNTIJALAUSUNTOJAMME.


      • kohtalotoveri
        karkoski kirjoitti:

        Siitä OIKEASTA loppuraportista, jonka lukemiseen menee tuntitolkulla aikaa, selviää kaikenlaista, jos vaan ymmärtää, mitä siellä sanotaan. Oma ajatukseni, joka tulee mieleen tuon luettuani, liittyen siihen, mitä on KENTIES liikkunut kuljettajan mielessä:

        "No niin. Saatiinhan se nyytti taas hierottua päälle tänäkin yönä... on kyllä kiva ja pitävä keli kuitenkin mennä taas kotia kohti. Hirviäkään ei vielä ihan niin kamalasti oo liikkeellä... kohta saan taas Hirvaskankaalla sen kebabpannun eteeni, nälkähän tässä jo alkaakin tulla...:) Tässä on nyt taas tää saakelin työntävä mäki, onneks on pitävä keli. Annetaan nyt kuitenki tippua tuohon karvan alle kahdeksaankymppiin, niin ei tartte niin jarruilla hangata siinä mäessä. Paljon vähemmän hakee noissa henkilöauton urissa, ku meen tällai "kahareisin" mäkeä alas. Jaa, sieltähän näkyy suoran päästä jotkut valot.. menenki takasi tuohon kaistani keskelle, niin ei suotta ärsytä tuota vastaantulijaa, joka kylläkin on vielä tuolla noin kaukana, että kohdataan vasta tuolla tasaisella, mutta kuitenkin... Ai niin, hitto tässä oli tuo töyssy tuolla oikeassa reunassa.. MITÄ HELVETTIÄ...??!!"
        Kuljettaja kohottautuu vasemman pakaransa varaan, kun tuntee, ettei olisikaan enää pitoa:
        "Ei JUMALAUTA, tää on ihan peilinä tää mäki...!!! Kärryn kulmavalot heiluu tasaisin, pitenevin liikkein. Kaasua. Widdu...!! Ei riitä. Oli ihan liikaa siinä mäen päällä vauhtia...!! Rajoitin perkele ottaa nyt kiinni..!! Ei jumaliste. Nyt se menee.. ONNEKS TUO ON VIELÄ NOIN KAUKANA TUO VASTAANTULIJA.. BUSSIKO se vielä kaikenlisäks on...!!??"
        Roiskuttaa pitkiä vastaantulijalle:
        "On tässä vielä aikaa, jos NYT otat vauhdin pois...!!?? No niin..!! Nyt se meni ojaan.. olikohan tuolla liittymä pellolle kohta, hitto kun en muista.. siinä se kaatuu varmasti, jos siellä sellainen oli.. tulisko se sieltä nätisti takaisin.. nyt se otti pitoa. EI HELKKARI, MITEN PITKÄLLE SE LÄHTI TUONNE VASEMMALLE.. Onko se NOIN lähellä jo tuo bussi..!!?? MIKSI ET HILJENTÄNY...!!??!! NYT KÄY KAUHEITA, EI HELVETTI...!"
        Pehmeä, mutta ISO nykäys. Auto kaartaa vasemmalle luiskaan...

        HILJAISTA. LIIAN HILJAISTA.

        Kuski laskeutuu auton hytistä lumiseen luiskaan. Kompuroidessaan luiskassa, vilkaisee vetoauton vasenta kylkeä, sen takaosaa... VERTA..!!

        Bussista ei nouse ketään.



        Varmaankin voidaan itsekukin miettiä niitä ajatuksia... ja kirjoitella tänne näitä viimeisen päälle mietittyjä ASIANTUNTIJALAUSUNTOJAMME.

        niin asiaa!


      • Rattimatti
        karkoski kirjoitti:

        Siitä OIKEASTA loppuraportista, jonka lukemiseen menee tuntitolkulla aikaa, selviää kaikenlaista, jos vaan ymmärtää, mitä siellä sanotaan. Oma ajatukseni, joka tulee mieleen tuon luettuani, liittyen siihen, mitä on KENTIES liikkunut kuljettajan mielessä:

        "No niin. Saatiinhan se nyytti taas hierottua päälle tänäkin yönä... on kyllä kiva ja pitävä keli kuitenkin mennä taas kotia kohti. Hirviäkään ei vielä ihan niin kamalasti oo liikkeellä... kohta saan taas Hirvaskankaalla sen kebabpannun eteeni, nälkähän tässä jo alkaakin tulla...:) Tässä on nyt taas tää saakelin työntävä mäki, onneks on pitävä keli. Annetaan nyt kuitenki tippua tuohon karvan alle kahdeksaankymppiin, niin ei tartte niin jarruilla hangata siinä mäessä. Paljon vähemmän hakee noissa henkilöauton urissa, ku meen tällai "kahareisin" mäkeä alas. Jaa, sieltähän näkyy suoran päästä jotkut valot.. menenki takasi tuohon kaistani keskelle, niin ei suotta ärsytä tuota vastaantulijaa, joka kylläkin on vielä tuolla noin kaukana, että kohdataan vasta tuolla tasaisella, mutta kuitenkin... Ai niin, hitto tässä oli tuo töyssy tuolla oikeassa reunassa.. MITÄ HELVETTIÄ...??!!"
        Kuljettaja kohottautuu vasemman pakaransa varaan, kun tuntee, ettei olisikaan enää pitoa:
        "Ei JUMALAUTA, tää on ihan peilinä tää mäki...!!! Kärryn kulmavalot heiluu tasaisin, pitenevin liikkein. Kaasua. Widdu...!! Ei riitä. Oli ihan liikaa siinä mäen päällä vauhtia...!! Rajoitin perkele ottaa nyt kiinni..!! Ei jumaliste. Nyt se menee.. ONNEKS TUO ON VIELÄ NOIN KAUKANA TUO VASTAANTULIJA.. BUSSIKO se vielä kaikenlisäks on...!!??"
        Roiskuttaa pitkiä vastaantulijalle:
        "On tässä vielä aikaa, jos NYT otat vauhdin pois...!!?? No niin..!! Nyt se meni ojaan.. olikohan tuolla liittymä pellolle kohta, hitto kun en muista.. siinä se kaatuu varmasti, jos siellä sellainen oli.. tulisko se sieltä nätisti takaisin.. nyt se otti pitoa. EI HELKKARI, MITEN PITKÄLLE SE LÄHTI TUONNE VASEMMALLE.. Onko se NOIN lähellä jo tuo bussi..!!?? MIKSI ET HILJENTÄNY...!!??!! NYT KÄY KAUHEITA, EI HELVETTI...!"
        Pehmeä, mutta ISO nykäys. Auto kaartaa vasemmalle luiskaan...

        HILJAISTA. LIIAN HILJAISTA.

        Kuski laskeutuu auton hytistä lumiseen luiskaan. Kompuroidessaan luiskassa, vilkaisee vetoauton vasenta kylkeä, sen takaosaa... VERTA..!!

        Bussista ei nouse ketään.



        Varmaankin voidaan itsekukin miettiä niitä ajatuksia... ja kirjoitella tänne näitä viimeisen päälle mietittyjä ASIANTUNTIJALAUSUNTOJAMME.

        Pistäkääpä omalle kohdalle, henki varmaan salpautuisi järkytyksestä.


      • Ajuri
        karkoski kirjoitti:

        Siitä OIKEASTA loppuraportista, jonka lukemiseen menee tuntitolkulla aikaa, selviää kaikenlaista, jos vaan ymmärtää, mitä siellä sanotaan. Oma ajatukseni, joka tulee mieleen tuon luettuani, liittyen siihen, mitä on KENTIES liikkunut kuljettajan mielessä:

        "No niin. Saatiinhan se nyytti taas hierottua päälle tänäkin yönä... on kyllä kiva ja pitävä keli kuitenkin mennä taas kotia kohti. Hirviäkään ei vielä ihan niin kamalasti oo liikkeellä... kohta saan taas Hirvaskankaalla sen kebabpannun eteeni, nälkähän tässä jo alkaakin tulla...:) Tässä on nyt taas tää saakelin työntävä mäki, onneks on pitävä keli. Annetaan nyt kuitenki tippua tuohon karvan alle kahdeksaankymppiin, niin ei tartte niin jarruilla hangata siinä mäessä. Paljon vähemmän hakee noissa henkilöauton urissa, ku meen tällai "kahareisin" mäkeä alas. Jaa, sieltähän näkyy suoran päästä jotkut valot.. menenki takasi tuohon kaistani keskelle, niin ei suotta ärsytä tuota vastaantulijaa, joka kylläkin on vielä tuolla noin kaukana, että kohdataan vasta tuolla tasaisella, mutta kuitenkin... Ai niin, hitto tässä oli tuo töyssy tuolla oikeassa reunassa.. MITÄ HELVETTIÄ...??!!"
        Kuljettaja kohottautuu vasemman pakaransa varaan, kun tuntee, ettei olisikaan enää pitoa:
        "Ei JUMALAUTA, tää on ihan peilinä tää mäki...!!! Kärryn kulmavalot heiluu tasaisin, pitenevin liikkein. Kaasua. Widdu...!! Ei riitä. Oli ihan liikaa siinä mäen päällä vauhtia...!! Rajoitin perkele ottaa nyt kiinni..!! Ei jumaliste. Nyt se menee.. ONNEKS TUO ON VIELÄ NOIN KAUKANA TUO VASTAANTULIJA.. BUSSIKO se vielä kaikenlisäks on...!!??"
        Roiskuttaa pitkiä vastaantulijalle:
        "On tässä vielä aikaa, jos NYT otat vauhdin pois...!!?? No niin..!! Nyt se meni ojaan.. olikohan tuolla liittymä pellolle kohta, hitto kun en muista.. siinä se kaatuu varmasti, jos siellä sellainen oli.. tulisko se sieltä nätisti takaisin.. nyt se otti pitoa. EI HELKKARI, MITEN PITKÄLLE SE LÄHTI TUONNE VASEMMALLE.. Onko se NOIN lähellä jo tuo bussi..!!?? MIKSI ET HILJENTÄNY...!!??!! NYT KÄY KAUHEITA, EI HELVETTI...!"
        Pehmeä, mutta ISO nykäys. Auto kaartaa vasemmalle luiskaan...

        HILJAISTA. LIIAN HILJAISTA.

        Kuski laskeutuu auton hytistä lumiseen luiskaan. Kompuroidessaan luiskassa, vilkaisee vetoauton vasenta kylkeä, sen takaosaa... VERTA..!!

        Bussista ei nouse ketään.



        Varmaankin voidaan itsekukin miettiä niitä ajatuksia... ja kirjoitella tänne näitä viimeisen päälle mietittyjä ASIANTUNTIJALAUSUNTOJAMME.

        se kuskiha vielä pysty tekemään, varotti muita yms. kunnes palokunta tuli


      • stycke
        Ajuri kirjoitti:

        se kuskiha vielä pysty tekemään, varotti muita yms. kunnes palokunta tuli

        Kuljettaja ilmeisesti toimi ns. selkäytimellä, koska ei lukemani mukaan hitollakaan muista esim. miten oli älynnyt laittaa turvaliivin päälleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

      Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      318
      8170
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      100
      6418
    3. Jos olisit täällä

      Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      174
      3693
    4. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      73
      2622
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      40
      2500
    6. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      45
      2363
    7. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2206
    8. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      112
      2082
    9. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

      Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2024
    10. Olet kiva

      Olet kiva :)
      Ikävä
      48
      1595
    Aihe