Suomalaisilla on sisäänrakennettuna huono itsetunto. Tämä näkyy valitettavasti maanteillä. Eli provosoidutaan äärimmäisen herkästi. Jos joku sut ohittaa maantiellä niin sä lähdet heti ajamaan toisen takarontissa kiinni ja seuraavassa tilanteessa ammut ohi kovalla vauhdilla. Ruotsalaisilla on paljon parempi itsetunto ja se näkyy siellä ajellessa, yli lyöntejä on harvemmin. Mikä meihin menee kun istumme autoon. Ajokorttia hankkiessa pitäisi olla psykologinen testi eikä pelkkä näkötarkastus. Sveitsissä jos ei pääse inssistä kolmannella kerralla läpi, niin laittavat psykologin puheille! Repikää siitä!
Huono itsetunto näkyy maanteillä
9
740
Vastaukset
- mies 68
jos ajat sivutieltä isommalle tielle.katsoessasi ei näy autoa muualla kun tosi pitkällä suoran päässä,mutta kun olet ylittäny väylän ja kiihdyttänyt auton normaaliin nopeuteen.mitä tekee tämä kyseinen auto,ajaa kauhealla nopeudella puskuriin kiinni,ei halua ohittaa vaan roikkuu siellä n 50 cm päässä.haluaako kyseiset kuskit jollain tapaa rangaista toisia kun uskalsivat ajaa eteen ja vielä sääntöjen sallimalla tavalla.vai oisko pitäny odottaa et auto on ihan lähellä ja todella kiilata röyhkeesti eteen. se ei tosiaan voi olla muuta kun huonoa itsetuntoa.!!
- asiaa
Ihmettelen minäkin
- kappaletavara
Miksi pitikin tulla sieltä sivutieltä nysväämään juuri minun eteen? Sitten jos yrittää ohittaa, kun toinen vielä kiihdyttää, niin sehän ei ohitettavan itsetunnolle käykään, vaan siinä tapauksessa kiihdytetäänkin 20km/h yli rajoituksen ja ohittaja joutuu palamaan taakse.
- mie vuan
kappaletavara kirjoitti:
Miksi pitikin tulla sieltä sivutieltä nysväämään juuri minun eteen? Sitten jos yrittää ohittaa, kun toinen vielä kiihdyttää, niin sehän ei ohitettavan itsetunnolle käykään, vaan siinä tapauksessa kiihdytetäänkin 20km/h yli rajoituksen ja ohittaja joutuu palamaan taakse.
käy siten, että ajan vakkari päällä rajoitus 10km/h ja kaikki on hyvin. Sitten kääntyy eteen jossakin kaukana auto. Ei siinä mitään, mutta kun se auto ei kiihdy. Kun olen lähellä ja valmistaudun ohitukseen edella oleva hoksaa ja kiihdyttää vauhtinsa juuri samaan kuin minulla. Mitä tehdä? Mennäkö ohi reilusti vai jäädä taakse? Jos jää taakse ja alkaa antaa rakoa, niin hups! edellä ajava tiputtaa vauhtiaan myös! Jos ohitat saa painaa ihan tosissaan että pääsee ohi, kas kun vauhti kasvaa ohitettavalla selkeästi! Sitten kun on ohi ja laittaa vakkarin päälle, niin jonkun aikaa tuo tope roikkuu lähellä siihen malliin että "mene nyt kun on niin kiire" mutta kilometrin parin jälkeen yhtäkkiä jättäytyy reilusti taakse ja kohta ei enää edes näy peilistä... Usein näin käy myös kun saavuttaa edellä ajavan auton myös, ei siis pelkästään aina ole kääntyneestä autosta kyse....
mie vuan kirjoitti:
käy siten, että ajan vakkari päällä rajoitus 10km/h ja kaikki on hyvin. Sitten kääntyy eteen jossakin kaukana auto. Ei siinä mitään, mutta kun se auto ei kiihdy. Kun olen lähellä ja valmistaudun ohitukseen edella oleva hoksaa ja kiihdyttää vauhtinsa juuri samaan kuin minulla. Mitä tehdä? Mennäkö ohi reilusti vai jäädä taakse? Jos jää taakse ja alkaa antaa rakoa, niin hups! edellä ajava tiputtaa vauhtiaan myös! Jos ohitat saa painaa ihan tosissaan että pääsee ohi, kas kun vauhti kasvaa ohitettavalla selkeästi! Sitten kun on ohi ja laittaa vakkarin päälle, niin jonkun aikaa tuo tope roikkuu lähellä siihen malliin että "mene nyt kun on niin kiire" mutta kilometrin parin jälkeen yhtäkkiä jättäytyy reilusti taakse ja kohta ei enää edes näy peilistä... Usein näin käy myös kun saavuttaa edellä ajavan auton myös, ei siis pelkästään aina ole kääntyneestä autosta kyse....
se monesti on. Ajoipahan sitten millä tahansa
- eps
se pitkälti on.Olen ajanut Ruotsin läpi montaa kertaa ja aina hitaammat antavat tietä nopeammille,ikäviä tilanteita ei siis pääse edes syntymään,sen sijaan Suomessa hitaammat yrittävät jopa estää nopeampien ohituksia ja jos se kuitenkin onnistuu,ne vilkuttelee valoja ja ajaa pitkät päällä takana ja leikkii jotain siiviilipoliisi-leikkejä.
- mie vuan
on mielestäni jonkin asteinen velvollisuus antaa tietä takaa tulevalle. Korjatkaa jos olen väärässä. Ainakin on sallittua ajaa siten että antaa tietä ylittämällä reunaviiva, jonka ylitys on suomessa kiellettyä...
Mutta kyllä Ruotsissa lujaa ajetaan ainakin motarilla. Yhtenä vuotena ajettiin etelästä Tukholmaan koko ajan 160km/h mittarissa yhden Ruotsalais naikkosen perässä... Eikä oltu nopeimpia edes!
- karkoski
Olisko siinä taustalla jotain sellaista, että suuri osa niistä satunnaisista tielläliikkujista kuitenkin tuntee sisimmässään olonsa jotenkin epävarmaksi, vaikka se mukamas onkin täysin hallinnassa se homma...? Eli ettei sitten kuitenkaan tunnettaisi osaavamme sitä hommaa niin hyvin kuin "pitäisi". Sen takia oltaisiin sitten niin herkkiä provosoitumaan milloin mistäkin, tulee jotain kicsejä siitä, kun "kouluttaa" jotain muuta, ei ajatella lainkaan sitä, miltä TOISESTA osapuolesta vaikuttaa tää oma käytös, jne..?
Jos jätettäis se joutava touhotus pois, otettais vähän rennompi asenne siihen menemiseen, ajateltais ajoajat korkeintaan kahdeksankympin keskinopeuden mukaan ja pyrittäis tekemään muille, niinkuin haluttais itseämmekin kohdeltavan, niin luulenpa, että oltais aika ihanteellisessa tilanteessa...??- mie vuan
mutta itse en toivoisi kenenkään ajelevan "omia nopeuksiaan" vaan ihan niitä nopeuksia joita tien varressa olevissa kylteissä on. Siis silloin kun ei ole keli yms. esteenä. Kesäisin kun helposti saa keskinopeudeksi yli 80km/h.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197526Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista776494- 955244
- 524595
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494256- 2304159
- 444065
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283938- 583080
- 482576