...tänään tosi törkeä tapaus. Lähdimme Sokoksen edestä bussi nro 20:lla Petoselle päin klo 16.30. Kun nousin bussiin, ei kuski vastannut tervehdykseeni, kuten ei muillekaan. Möllötti vaan katsoa. Sitten eräs henkilö kävi ovella kysymässä bussin kulkuun liittyvää asiaan. Kuski mölähti laiskasti jotain, että "minnekkäs sinä oot sitten mänössä" ja oli sen näkönen että toivoi asiakkaan pois häiritsemästä.
No, ei tämä vielä mitään. Kun Särkiniemen pysäkillä jäi vanhemipi rouvashenkilö pois autosta ja samaan aikaan etuovesta tullut henkilö alkoi tankkauttaa korttiaan, niin kuski lykkäs takaoven kiinni. Kuului karmea parkaisu ja ovet kolahti kaksi kertaa kiinni. Ihmettelin, että mikä se ääni oli. Sitten etuoven edelleen ollessa auki, tämä rouva tuli kuskille sanomaan, että "etkö voisi vähän katsoa, ettei ihmiset jää oven väliin". Rouva selitti, että käsi jäi oven väliin ja mitäs tämä kuskin toljake vastasi. "Vae nii". Rouva selitti edelleen, että käsi tuli kipeäksi, ja kuski selitti takas, että "kun on nii pimmeetä....".
Rouva lähti kättään pidellen. Eikö tämä ole törkeää asiakaspalvelua. Eikö kuskin tarvitse tämmöisessä tapauksessa edes anteeksi pyytää, puhumattakaan muusta. Sääliksi kävi rouvaa. Ja kun oma vuoro tuli lähteä ulos, pelotti, jos ovi lämpsähtää käsille.
Miksi monet bussikuskit ovat tuollaisia turjakkeita, eivät osaa tervehtiä tai siis ainakaan vastata tervehdykseen, tollattavat vaan. Toki on yhtä useita hyvätapaisia kuskeja, ja silloin on ilo tulla bussiin, kun saa iloisen ilmeen ja tervehdyksen takaisin. Olen itse asiakaspalvelija ja en voisi kuvitellakaan, etten vastaisi asiakkaan tervehdykseen. Omien huonojen päivien ei saa antaa vaikuttaa työn tekoon. Jos bussikuskilla on ollut "raskas yö" takana tai muuten huono päivä, niin se ei totta vieköön ole asiakkaitten vika. Jos on niin tylsistynyt työhönsä, sopii kokeilla vaikka työttömänä oloa.
Jos tämä rouva tarvitsee todistajia, niin olen valmis siihen. Ja aijon kirjoittaa tästä myös paikalliseen lehteen. Suututtaa niin tuollainen!
Tapahtui bussissa ...
81
15234
Vastaukset
- joopppa
pitää nostaa dösäkuskien palkkaa niinku eduskunnassakin,sitte alalle hakeutuu suuremmalla motivaatiolla varustettuja henkilöitö.(vertaa Eduskunta)
- Tapani
Kuopion Liikenteen esimiehille,tuollainen kuski pitää saada aisoihin.Ei pelkästään lehtiin kirjoittaminen auta asiaa oikein.
- pula
tuntu olevan ja eivät saa alalle työntekijöitä.oli lehdessä juttua.auttaskohan parempi palkka
- etupenkissä
pula kirjoitti:
tuntu olevan ja eivät saa alalle työntekijöitä.oli lehdessä juttua.auttaskohan parempi palkka
...on bussikuskeilla muuttunut oleellisesti viime vuosina. Ennen oli rahastus ja ihmisten kanssa sai keskustellakin. Nykyään vain painaa kaasua ja jarrua vuorotellen,ja mitä nyt sitten ovinappeja. Meneehän siinä toki napit sekaisin, kun ei tarvitse aivoitoimintaa ollenkaan. Saattaa huomaamatta ovinappia painaa ja ihmisiä jää takaoven väliin. Ihmiset tulevat bussiin ja itse leimaavat korttinsa. Ei siinä jaksa jokaiselle päivää sanoa ja tarkkailla onko joku takaoven välissä menossa, kun on niin pimeetäkin, ettei näe. Eihän siitä maksetakaan. Joskus menee pitkäksi, ei aina huomata, että joku tollo on painanut pysäytysnappia. Pitähään sitä unelmissa saada muutama tovi elää, ja joskus nukuttaakin niin kovin tai sitten viime yön juhliminen meni pitkäksi. No, eihän se seuraava pysäkki ole niin kamalan kaukana, pysähtyy sinne, jos ei just siinä pysäkillä huomaa pysähtyä, missä joku haluaa jäädä kyydistä pois. On se helppoa niillä toimistoihmisillä, kun saavat haaveilla päivät pitkät työpaikoilla,eikä kukaan häiritse napin painalluksilla. Mutta onneksi ne eivät ratsaa ja puhalluta bussikuskeja.......
- taida.
etupenkissä kirjoitti:
...on bussikuskeilla muuttunut oleellisesti viime vuosina. Ennen oli rahastus ja ihmisten kanssa sai keskustellakin. Nykyään vain painaa kaasua ja jarrua vuorotellen,ja mitä nyt sitten ovinappeja. Meneehän siinä toki napit sekaisin, kun ei tarvitse aivoitoimintaa ollenkaan. Saattaa huomaamatta ovinappia painaa ja ihmisiä jää takaoven väliin. Ihmiset tulevat bussiin ja itse leimaavat korttinsa. Ei siinä jaksa jokaiselle päivää sanoa ja tarkkailla onko joku takaoven välissä menossa, kun on niin pimeetäkin, ettei näe. Eihän siitä maksetakaan. Joskus menee pitkäksi, ei aina huomata, että joku tollo on painanut pysäytysnappia. Pitähään sitä unelmissa saada muutama tovi elää, ja joskus nukuttaakin niin kovin tai sitten viime yön juhliminen meni pitkäksi. No, eihän se seuraava pysäkki ole niin kamalan kaukana, pysähtyy sinne, jos ei just siinä pysäkillä huomaa pysähtyä, missä joku haluaa jäädä kyydistä pois. On se helppoa niillä toimistoihmisillä, kun saavat haaveilla päivät pitkät työpaikoilla,eikä kukaan häiritse napin painalluksilla. Mutta onneksi ne eivät ratsaa ja puhalluta bussikuskeja.......
löytyä tarpeeksi halukkaita tolle kuljetusalalle.kuullosti toi edellinen esim.sellaiselta.
- totisesti työn kuva
etupenkissä kirjoitti:
...lisää vaan punaisia valoja,talvinopeusrajoituksia,kiristyneitä aikatauluja...ei siinä varmasti palvelemaan sitten joudakaan....
- kuopion liikenteen kuskipulaa
pula kirjoitti:
Kuopion liikenne on nuorilla ihmisillä asteikolla jos en muuta saa niin,menen ajamaan bussia liikenteelle.
Kuljettajat hakevat koko ajan toista työpaikkaa tai johonkin kouluun,autot on tosi paskoja ajaa,johtajat perseestä,jos olisi johtajat jotka arvostaisi työntekijää ihmisenä,autot kunnollisia niin saattaisi kaikki muuttua. - kirosana
kuopion liikenteen kuskipulaa kirjoitti:
Kuopion liikenne on nuorilla ihmisillä asteikolla jos en muuta saa niin,menen ajamaan bussia liikenteelle.
Kuljettajat hakevat koko ajan toista työpaikkaa tai johonkin kouluun,autot on tosi paskoja ajaa,johtajat perseestä,jos olisi johtajat jotka arvostaisi työntekijää ihmisenä,autot kunnollisia niin saattaisi kaikki muuttua.kuskeilla hakee vaikka toista työpaikkaa, kun ovat lakossa. Ei työt paina, jos ei palkkapussikaan. Toivottavasti lakko on kannattava ja kuskit saisivat reilusti palkankorotusta ja muitakin hakemiaan etuja, jotta taso nousisi asiakaspalvelussa ja maksavat asiakkaat saisivat rahoilleen vastinetta.
Toivottavasti joku lakossa oleva kuski ottaisi kantaa tähän, että onko hänen mielestään lakko kannattava, vai olisiko mieluummin töissä. - odotan pysäkillä
kirosana kirjoitti:
kuskeilla hakee vaikka toista työpaikkaa, kun ovat lakossa. Ei työt paina, jos ei palkkapussikaan. Toivottavasti lakko on kannattava ja kuskit saisivat reilusti palkankorotusta ja muitakin hakemiaan etuja, jotta taso nousisi asiakaspalvelussa ja maksavat asiakkaat saisivat rahoilleen vastinetta.
Toivottavasti joku lakossa oleva kuski ottaisi kantaa tähän, että onko hänen mielestään lakko kannattava, vai olisiko mieluummin töissä.Onko siis bussilakko vai miksei aikataulut pidä. Busseja kulkee miten sattuu ja ne menee ihan outoja reittejä. Eilen uutisissa sanottiin että se lakko ei alakaan ja nyt bussit menee ihan kun huvittaa. Kummallista touhua. Vauvan kanssa on vaikea liikkua kun ei tiedä milloin bussi tulee.
- uutisia
odotan pysäkillä kirjoitti:
Onko siis bussilakko vai miksei aikataulut pidä. Busseja kulkee miten sattuu ja ne menee ihan outoja reittejä. Eilen uutisissa sanottiin että se lakko ei alakaan ja nyt bussit menee ihan kun huvittaa. Kummallista touhua. Vauvan kanssa on vaikea liikkua kun ei tiedä milloin bussi tulee.
Hyvä immeenen,tai lue lehtiä,muuten saat odottaa pysäkillä tuomiopäivään asti....
- yxkulukija
odotan pysäkillä kirjoitti:
Onko siis bussilakko vai miksei aikataulut pidä. Busseja kulkee miten sattuu ja ne menee ihan outoja reittejä. Eilen uutisissa sanottiin että se lakko ei alakaan ja nyt bussit menee ihan kun huvittaa. Kummallista touhua. Vauvan kanssa on vaikea liikkua kun ei tiedä milloin bussi tulee.
Mitenkähän se on, kun lakon aikana meni tuo bussikortti vanahaks ja siitä jäi monta päivää käyttämättä, kun ei piässy sillä iltaisin kun olisi pitänyt. Eikä keskellä päivääkään ja piti ruinata kyydit naapureilta ja tuttavilta, sekä maksaa bensat. Harmittaa kun maksaa muutenki niin paljon, ja nyt tuli monta hukkapäivää bussikortille tyhjää, kun ei pystynyt käyttämään.
- parrapappa
yxkulukija kirjoitti:
Mitenkähän se on, kun lakon aikana meni tuo bussikortti vanahaks ja siitä jäi monta päivää käyttämättä, kun ei piässy sillä iltaisin kun olisi pitänyt. Eikä keskellä päivääkään ja piti ruinata kyydit naapureilta ja tuttavilta, sekä maksaa bensat. Harmittaa kun maksaa muutenki niin paljon, ja nyt tuli monta hukkapäivää bussikortille tyhjää, kun ei pystynyt käyttämään.
Kuulin jostai että lakkopäiviltä hyvittäsivät kuukausikorttia. Käy kysymässä vaikka sokkarin neuvonnasta.
- Keski-ikäinen työssä
Eikö turvallinen kyyti ole tärkeintä? Itse ajan harvoin bussilla. Yleensä kävelen, pyöräilen tai kuljen omalla autolla. Jos joku kuski ei jaksa mulle moikata niin en jaksa siitä välittää. Mulla on muutakin elämää. Nämä mummelit ovat kyllä raivostuttavia mäkättäjiä. Työkseen valittavat varmaan aina jostain?
- ....................
Keski-ikäinen työssä kirjoitti:
Eikö turvallinen kyyti ole tärkeintä? Itse ajan harvoin bussilla. Yleensä kävelen, pyöräilen tai kuljen omalla autolla. Jos joku kuski ei jaksa mulle moikata niin en jaksa siitä välittää. Mulla on muutakin elämää. Nämä mummelit ovat kyllä raivostuttavia mäkättäjiä. Työkseen valittavat varmaan aina jostain?
Et sitten löytänyt yhtään vanhmpaaa viestiä mihin vastata?
19.11.2005 17:54
Kaiva kaiva jos löydät vaikka viestin vuodelta 2000
- muuten
on...yhden tyypin ainakin tiedän joka ei vastaa tervehdykseen.ajaa just petosen busseja 21 tai 20.semmone junttihan se on keski-ikäinen.kun tervehtii sanoen päivää tai huomenta nin ei mitään vastausta,kyllä huomaa että on turhautunut hommaansa...minä ainakin olisin jos bussikuskina olisin,mutta vois silti tervehtiä takaisin.kyllä se pistää vaan vituttamaan kun aamulla joudut lähtee kouluun ja uhraudut sanoo"huomenta"ja huomaat voi vittu...taas tää sama juntti.
- Hansku83
Ite ajelen toisinaan 21'sellä päivärannan suuntaan tai poispäin ja paljon riippuu kuskista millaisen kophtelun saa. Monesti on ollut ihan ystävällinen kuski, tervehtii aamuisin jne, mutta mahtuu joukkoon niitä tylyjäkin. Minulla ainakin aamu lähtee paremmin käyntiin jos kuski vaivautuu edes huomenet toivottamaan
- Kuski lujilla
Sen verran otta välillä aivoon että joku saatanan päivä ajan koko perkeleen bussin jorpakkoon
- Penkintäyte
....hoitoon, jos noin koville ottaa. Anna paikkasi jollekin kunnon työmiehelle, joka on työttömänä. Ei pitäs ahnehtia liikaa työtä, jos ei hermot kestä!
- kyllä
.. olen joutunut samanlaiseen tilanteeseen, jossa jäin oven väliin. Eräänä aamuna neloseen noustessani, olin alimmalla askelmalla jonottamassa ruuhkaiseen bussiin ja ovi pamahti kylkeen.. eipä ollu itku kovin kaukana.. kuski oli peräti hieman pahoillaan, sanoi "oho, sattuiko teihin?" ja v**tu vielä kysytkii!! Tänä vuonna kuljen kyllä mahdollisimman pitkään polkupyörällä ja ostan vasta pakon edessä bussikortin, niin huonoa on kuopion liikenteen palvelu ihan yleisesti ottaen.
- varmaan
tarpeeks halukkaita moiseen ammattiin.
- myös aspalvelija
olisiko anteeksipyyntö riittänyt?
Anteeksipyyntö tulkitaan usien virheen tunnustamiseksi. Silloin kuski olisi joutunut tämän asiakkaan ripitettäväksi, bussi olisi seisonut ja muut asiakkaat turhautuneet. Ja lopulta kymmenet muut asiakkaat olisivat olleet kuskin kimpussa bussin myöhästelyn takia.
Bussikuskin työ ei ole ihmisen työtä!
- nukkumatti
Kiitän suuresti ihania bussin kuljettajia, monasti ovat minun päiväni pelastaneet odottaneet matti myöhästä. Ja aamulla niin reippaasti huomenia toivottaneet! Siis kiitos 20:sen kuskeille.
- jepujee
Kakskymppisellä matkalla Päivärannasta keskustan suuntaan. Pilkkopimeää. Painoin nappia hyvissä ajoin ennen omaa pysäkkiäni, heti edellisen jälkeen, koska pimeällä pätkällä ei voinut arvioida miten pitkä matka sille vielä on. Bussi pysähtyi pian, ja olin nousemassa. Toinen jalka oli jo ulkona kun tajusin, että eihän siinä mitään pysäkkiä ollut vain umpihanki! Kuski iski kaasun pohjaan, horjahdin ja löysin itseni naama lumesta. Kiitti!
Samainen linja, kaksikymppinen keskustasta Päivärantaan. Julkulan sairaalan kohdalla noin kahdenksanvuotias tyttö nousi bussista, ja kuski läväytti ovet kiinni niin että tytön reppu jäi sisäpuolelle. Tyttö siis jäi oveen roikkumaan. Kuski lähtee pysäkiltä tyytyväisenä, ovenraosta kuuluu vertahyytävä kiljaisu (sitä ääntä ei helposti unohda) ja puolet bussin matkustajista huutaa kuskia pysähtymään. Ja pysähtyihän hän, parikymmentä metriä tyttö roikotettuaan. Samalla pysäkillä tytön kanssa jäänyt nainen juoksee perään auttamaan tytön pystyyn, kuski aukaisee ovat, päästää tytön irti. Lämäyttää saman tien oven uudestaan kiinni ja jatkaa matkaa. Ei kysynyt miten kävi, ei ollut pahoillaan... onneksi se ystävällinen nainen jäi tyttöä auttamaan!!
Molemmissa tapauksissa on otettu yhteyttä Kuopion Liikenteeseen sähköpostitse, puhelimella en saanut ketään kiinni. Vastaus tuli: "Pahoittelemme tapahtunutta." That's it.
Nykyään jos bussilla kuljen, olen oven raossa aina valmiina loikkaamaan, ja mieluiten, jos mahdollista, en poistu pysäkillä bussista viimeisenä. En halua enää naamalleni maahan enkä halua jäädä oven väliin roikkumaan.- osaa
...et taida Sinäkään olla onnellisten tähtien alla syntynyt,kun noin paljon sattuu ja tapahtuu tässä elämässä...
- varmaan
osaa kirjoitti:
...et taida Sinäkään olla onnellisten tähtien alla syntynyt,kun noin paljon sattuu ja tapahtuu tässä elämässä...
saa miestäkään vaan kyttää bussikuskeja ja toivoo et saa valittaa joka asiasta.
- näkyy huono
päivä tai yö kaikissa palvelualan ammateissa silloin tällöin... Ihminen on niin raadollinen "olio" että ei voi vaihtaa väriä kuten kameleontti. Onneksi aloittajan kertomaa tapahtuu harvemmin. Itse kuljen kuopion busseissa monta kertaa viikossa ja en voi moittia...
- ---
Minulla ei muuta valitettavaa ole, kuin että joutuu väistämään busseja alle 60 km/h vauhdissa kun ne lähtevät pysäkeiltään. Hankkikaa auto köyhät. Mullakin on ollun 16-vuotiaasta asti.
- ei riitä
rahat autoon mulla
- kulkenut bussilla töissä 7 ...
Karu totuushan on että Kuopion Liikenteen johtoporras on sen verran perseestä ettei siellä hyvät työntekijät pysy pidempään vaan menevät esim. turistiautofirmoihin. Näin kertoi minulle entinen K-L:n kuski joka nykyään ajaa toisen firman autoja ja kuulemm työilmapiiri on jotain aivan muuta.
- hiuksunen
minä ainakin voin välittää kiitokseni puijonlaakson busseja ajaville kuskeille. eli 5 ja 16 numeroita ajavat ovat ainakin tähän saakka olleet mukavia ja asiallisia. ikähaitari on suuri näillä kuskeilla sekä meillä asiakkailla ja jokainen saa omanlaistaan palvelua! ja sinä joka sanoit että "hanki oma auto"...auto löytyy mutta keskustassa työskentelevän on pikkusen hankala löytää autopaikkaa 8-9 tunnin työpäivän ajaksi,ellei vie esim. torin alle ja maksa isoja rahoja siitä. kuukausi sielläkin maksaa jo vähän alle 40 €.ja bussikortti tulee siis edullisemmaksi.
- matkustajaMuu
....kun nimittäin tapahtui myös niin, että eräs matkustaja myös tässä pari viikkoa sitten hätkähdytti käytöksellään ja suoraan sanoen minua raivostutti kuskin puolesta.
Nimittäin matkustin bussi nro 23 Petoselle ja keskustasta lähti bussiin lihava mummoikäinen (lue 60 v.)kovaääninen nainen, jolla oli mukana ilmeisesti tytär tai miniä vauvan kanssa. Vauva huusi suoraa huutoa koko matkan. Sääliksi kävi pikkuinen, kun retuutetaan nälissään eivätkä nämä tehneet mitään vauvan rauhoittamiseksi. Rupattelivat vaan äänekkästi ostoksistaan. Matkustajat kääntyilivät taaksepäin katsomaan, että mikä hätä sillä lapsella oikein on. Mitäs nämä välittivät, ei mitään! Vauva suorastaan rääkyi niin, että tuntui henki loppuvan.
Pitäisi vanhempien toki pitää huoli, että vauvalla on ruokaa mukana tai sitten naiset shoppailisivat vähän vähemmän vauvan kanssa. Nykyisin on useimmissa vessoissa vauvanhoitopöytäkin, jossa voi vaipan vaihtaa. Vauva olisi pitänyt ottaa syliin ainakin ja antaa juomista.
No, mutta asiaan, sillä tuo oli tässä asiassa sivuseikka. Kuitenkin se oli asia, joka kiinnitti huomion varmasti kaikilta. Naisia porukka eikä vauvaa saada hiljaiseksi.
Kun sitten tämä lihava ja äänekäs nainen jäi vauvan äitin ja vauvan kanssa pois asukastuvan pysäkillä, niin eräs avulias matkustaja riensi auttamaan vaunujen nostamisessa. Mitäs tämä lihava nainen silloin tekikään. Hän kovaäänisesti kotkotti, että et sinä nosta, vaan KUSKI TULEE NOSTAMAAN, SEHÄN SAA SIITÄ PALKANKIN. Nainen seisoi ovella kuin paholaisen patsas, odotti ja mikäs auttoi, kuski nousi tietenkin palvelemaan ja auttoi vaunut alas sen vauvan äidin apuna. Tämä lihava nainen seisoi ja katseli vieressä tiukan näköisenä. Lähti sitten ylväästi nokka pystyssä jatkamaan matkaansa niin että läskit vaan hyllyivät.
Että silleen. Kävi kuskia sääliksi. Mielestäni tarjotun avun voisi kyllä ottaa vastaan, jos joku matkustaja kerran oma-aloitteisesti haluaa auttaa vaunujen nostamisessa. Näinhän yleensä tapahtuukin. Kuskilla on kova työ pysyä muutenkin aikataulussa, sillä aikataulut ovat tosi tiukat muutenkin ja autot usein myöhässä.
Toki silloin kuskin pitääkin vaunuja nostaa apuna, jos muita nostajia ei ole tarjolla. Mutta tuo tapaus suututti, kun tuo naisen lotjake tuolla tavalla kohteli kuskia. Sattui vielä ihan kiva kuski olemaan, eli siis kohtelias ja palvelunhaluinen. Nöyrästi hän palveli, vaikka oli tuollainen erikoisen hankala asiakas.- huh huh
... mämmipää muija. Luuleeko ne vanhat muijat olevasa mualiman napoja kun ovat kun euroopan omistajia olevinnaan. Minä olisin varmaanniin kampannu sen, kun nokka pystyssä lyllersi.
- sivusta nähnyt
...käytöstä ikäimmeisiltä. Tuollainen naikkonen pitäs pistää kävelemään edelliseltä pysäkiltä. Aina kuskeja syytellään, mutta on niitä törkeitä matkustajiakin. Juopot joskus rasittaa, kun oksentelevat pitkin autoa ja mölyävät ja häiritsevät muita matkustajia. Takapenkillä ryypiskelevät, eikä kuski näe sinne.
- Kuopiolainen
sivusta nähnyt kirjoitti:
...käytöstä ikäimmeisiltä. Tuollainen naikkonen pitäs pistää kävelemään edelliseltä pysäkiltä. Aina kuskeja syytellään, mutta on niitä törkeitä matkustajiakin. Juopot joskus rasittaa, kun oksentelevat pitkin autoa ja mölyävät ja häiritsevät muita matkustajia. Takapenkillä ryypiskelevät, eikä kuski näe sinne.
Meitä on moneksi. Toivottavasti tuo vanha läski saa jossain vaiheessa hieman "takaisin" kun apua tarvitsee.
- kärsinyt korva
samassa bussissa, ja näin sen shown. Se ämmä on yks lappalainen, mä tiedän sen. Se on sellainen kyyninen miestenvihaaja, yksinäinen raukka..... Aina kalakattamassa ja komentelemassa. Huh huh!
- rasittunut
... tapahtuman ja vitsi että kyrsi tuollainen amatsooni. Se asuu siinä pyörön torin vieressä uudessa talossa ja käy myös asukastuvalla komentelemassa aina. Mikähän se oikeen luulee olevasa. Minkähän puutteessa se oikeen on.....
- kulukija
Kuopiolainen kirjoitti:
Meitä on moneksi. Toivottavasti tuo vanha läski saa jossain vaiheessa hieman "takaisin" kun apua tarvitsee.
.. syytä on niin sysissä kuin sepissäkin. Toiset kuskit ovat asiallisia ja kohteliaita ja toiset suoraan sanoen mulukkuja.
Myös asiakkaissa on aivan samanlaisia. Niinkuin yleensäkin joka alalla ja paikassa kuin paikassa.
On totta, että tuollaiset asiakaspalvelun kukkaset ärsyttävät ja nostavat eri ammatit kielteisessä mielessä esille. Mutta, JOS kuski toiminnallaan aiheuttaa ruumiillista vammaa, niin silloin kyllä voi syyttää aivan varmasti. Eikä siinä nitinät auta.
Kuskit uhoovat, että pistävät asiakkaat kävelemään, eli ovat kuin auton (lue euroopan) omistajia. Onko näillä kuskeilla valtuuksia olla kyyditsemättä maksanutta asiakasta?
Milloin saamme korvaavan/kilpailevan bussiyrittäjän? - hyhhyh
kulukija kirjoitti:
.. syytä on niin sysissä kuin sepissäkin. Toiset kuskit ovat asiallisia ja kohteliaita ja toiset suoraan sanoen mulukkuja.
Myös asiakkaissa on aivan samanlaisia. Niinkuin yleensäkin joka alalla ja paikassa kuin paikassa.
On totta, että tuollaiset asiakaspalvelun kukkaset ärsyttävät ja nostavat eri ammatit kielteisessä mielessä esille. Mutta, JOS kuski toiminnallaan aiheuttaa ruumiillista vammaa, niin silloin kyllä voi syyttää aivan varmasti. Eikä siinä nitinät auta.
Kuskit uhoovat, että pistävät asiakkaat kävelemään, eli ovat kuin auton (lue euroopan) omistajia. Onko näillä kuskeilla valtuuksia olla kyyditsemättä maksanutta asiakasta?
Milloin saamme korvaavan/kilpailevan bussiyrittäjän?linja-autossa, kun ajeltiin kaupunkiin perjantaina. Auton etuosassa istui kolme spurgua ja haju oli sen mukainen. Kun ohi meni, niin huitoivat käsillään ja yrittivät tarrata kiinni. Mökelsivät jotain mistä ei saanut selvää. Siinä ne kännissä heiluivat ja mölysivät. Kuski ei mitään välittänyt. Oli siinä olemista monellakin...
- sussiunatkoon
hyhhyh kirjoitti:
linja-autossa, kun ajeltiin kaupunkiin perjantaina. Auton etuosassa istui kolme spurgua ja haju oli sen mukainen. Kun ohi meni, niin huitoivat käsillään ja yrittivät tarrata kiinni. Mökelsivät jotain mistä ei saanut selvää. Siinä ne kännissä heiluivat ja mölysivät. Kuski ei mitään välittänyt. Oli siinä olemista monellakin...
..kuinka takapenkillä varsinkin iltaisin ryyppyjä otetaan. Mutta eihän sen kusksin silmä jokapaikkaan ehdi, kun pitää eteenpäin katsoa.
- ei mykkä
sussiunatkoon kirjoitti:
..kuinka takapenkillä varsinkin iltaisin ryyppyjä otetaan. Mutta eihän sen kusksin silmä jokapaikkaan ehdi, kun pitää eteenpäin katsoa.
...ovat vähän ..... miten sen nyt sanoisi nätisti, no mykkiä! Usein ihmiset istuvat ajatuksissaan ja kassi tai laukku saattaa olla toisella istuimella. Kun joku sitten seisoo ja katselee ja katselee, että kun tuo laukku on tuossa eikä pääse istumaan, niin miksi ei voi avata suutaan ja kysyä, että voisiko tähän päästä istumaan. Minä itse olen niin tehnyt ja saanut anteeksipyytävän vastauksen, että anteeksi kun en huomannut.
Itsekin joskus ja useinkin istun reunimmaisella istuimella, koska leikatun jalkani kanssa on siihen helpompi asettua. Bussissa on hyvää aikaa pohtia työ- ym. asioita, joihin ei aina asiakaspalvelussa aikaa ole työpaikalla. Ajatuksissa olen väsyneenä jossain muualla enkä aina huomaa takana seisovaa/seisovia ihmisiä. Olisikohan se liikaa, jos nämä ihmiset avaisivat sanaisen arkkunsa ja kysäisivät, että pääsisikö tuohon istumaan.
Miksi se puhuminen on niin vaikeaa? Käykää ihmiset maailmalla katsomassa sosiaalista toimintaa. Suu on puhumistakin varten. Avatkaan ihmiset rohkeasti suunne ja puhukaa!!! Olen minä joskus huomatessani seisoskelijan, kysynytkin, että haluatko tulla istumaan? En minä kaikille jaksa selittää miksi istun reunimmaisella penkillä. Monia muitakin vammaisia on liikkeellä, kaikilla ei se vamma näy päälle päin. Mulkoilu ei johda mihinkään! Puhukaa, kysykää, olkaa ystävällisiä! Ja uskaltakaa myös hymyillä! - kaljamaha
ei mykkä kirjoitti:
...ovat vähän ..... miten sen nyt sanoisi nätisti, no mykkiä! Usein ihmiset istuvat ajatuksissaan ja kassi tai laukku saattaa olla toisella istuimella. Kun joku sitten seisoo ja katselee ja katselee, että kun tuo laukku on tuossa eikä pääse istumaan, niin miksi ei voi avata suutaan ja kysyä, että voisiko tähän päästä istumaan. Minä itse olen niin tehnyt ja saanut anteeksipyytävän vastauksen, että anteeksi kun en huomannut.
Itsekin joskus ja useinkin istun reunimmaisella istuimella, koska leikatun jalkani kanssa on siihen helpompi asettua. Bussissa on hyvää aikaa pohtia työ- ym. asioita, joihin ei aina asiakaspalvelussa aikaa ole työpaikalla. Ajatuksissa olen väsyneenä jossain muualla enkä aina huomaa takana seisovaa/seisovia ihmisiä. Olisikohan se liikaa, jos nämä ihmiset avaisivat sanaisen arkkunsa ja kysäisivät, että pääsisikö tuohon istumaan.
Miksi se puhuminen on niin vaikeaa? Käykää ihmiset maailmalla katsomassa sosiaalista toimintaa. Suu on puhumistakin varten. Avatkaan ihmiset rohkeasti suunne ja puhukaa!!! Olen minä joskus huomatessani seisoskelijan, kysynytkin, että haluatko tulla istumaan? En minä kaikille jaksa selittää miksi istun reunimmaisella penkillä. Monia muitakin vammaisia on liikkeellä, kaikilla ei se vamma näy päälle päin. Mulkoilu ei johda mihinkään! Puhukaa, kysykää, olkaa ystävällisiä! Ja uskaltakaa myös hymyillä!puhua vieraille, ne vaan mulkoilee ja oottaa että niitten ajatukset osataan lukea. Ei ne puhu hississäkään, vaikka samassa talossa asusivat. Semmosia tuppisuita suomalaisia vai savolaisia, ihan mitenkä vaan.
- pakkokuuleminen
ei mykkä kirjoitti:
Miksi se puhuminen on niin vaikeaa? Käykää ihmiset maailmalla katsomassa sosiaalista toimintaa. Suu on puhumistakin varten. Avatkaan ihmiset rohkeasti suunne ja puhukaa!!! Olen minä joskus huomatessani seisoskelijan, kysynytkin, että haluatko tulla istumaan? En minä kaikille jaksa selittää miksi istun reunimmaisella penkillä. Monia muitakin vammaisia on liikkeellä, kaikilla ei se vamma näy päälle päin. Mulkoilu ei johda mihinkään! Puhukaa, kysykää, olkaa ystävällisiä! Ja uskaltakaa myös hymyillä!....Aiiiii! Mä en kestä! Yks ukko, sellainen joku höpöttäjä,pitkätukkainen ja nahkatakkinen. Haisee hirmu vahvalle tupakalle. Kun se tulee bussiin, niin se koko matkan soittelee eukolleen ja puhuu kovaäänisesti puhelimeen. Tänään keskusteli kumpi ostaa kissanruokapurkin ja kumpi banaanin. Osta sinä, minä annan huomenna sulle 4.5 euroa. Ja hei hei.
No,menee minuutti tai kaksi. Äijä ottaa puhelimen ja soittaa taas muijalleen, että mitä merkkiä kissanruokaa se meinaa ostaa. Ja riittääkö raha vielä yhteen banaaniin.
Tämä kun toistuu muutaman kerran matkan aikana, niin alkaa kanssamatkustajilla jo keittää. Äijä siis puhuu melkein huutamalla puhelimeen ja mölähtelee. Pää nyökkii ja sätkii koko ajan niinku säikähtäs.
Miksei ihmiset osaa puhua hiljempaa kännykkään? Ei se huutamalla mene se puhelu, vaan se kuuluu vastaajalle myös hiljaa puhumalla. Ai että mua ärsytti taas tänään toi äijä. Minä en halua kuulla koko ajan jonkun yksityisasioita.
Kun palasin kaupungista takaisin, näin sokkarin edessä sen äijän pikkukassin kanssa, kai siinä oli se kissanruokapurkki ja yksi banaani. Voi ei! Apua. Tuleeko se taas samaan autoon. Huh helpotus! Se meni vielä jonnekkin muualle, eikä tullut bussiin!
Mikä helpotus. Alan ymmärtää hyvin sitä, että kännykkäkieltoa suunnitellaan mm. busseihin. - korvatuppo
pakkokuuleminen kirjoitti:
....Aiiiii! Mä en kestä! Yks ukko, sellainen joku höpöttäjä,pitkätukkainen ja nahkatakkinen. Haisee hirmu vahvalle tupakalle. Kun se tulee bussiin, niin se koko matkan soittelee eukolleen ja puhuu kovaäänisesti puhelimeen. Tänään keskusteli kumpi ostaa kissanruokapurkin ja kumpi banaanin. Osta sinä, minä annan huomenna sulle 4.5 euroa. Ja hei hei.
No,menee minuutti tai kaksi. Äijä ottaa puhelimen ja soittaa taas muijalleen, että mitä merkkiä kissanruokaa se meinaa ostaa. Ja riittääkö raha vielä yhteen banaaniin.
Tämä kun toistuu muutaman kerran matkan aikana, niin alkaa kanssamatkustajilla jo keittää. Äijä siis puhuu melkein huutamalla puhelimeen ja mölähtelee. Pää nyökkii ja sätkii koko ajan niinku säikähtäs.
Miksei ihmiset osaa puhua hiljempaa kännykkään? Ei se huutamalla mene se puhelu, vaan se kuuluu vastaajalle myös hiljaa puhumalla. Ai että mua ärsytti taas tänään toi äijä. Minä en halua kuulla koko ajan jonkun yksityisasioita.
Kun palasin kaupungista takaisin, näin sokkarin edessä sen äijän pikkukassin kanssa, kai siinä oli se kissanruokapurkki ja yksi banaani. Voi ei! Apua. Tuleeko se taas samaan autoon. Huh helpotus! Se meni vielä jonnekkin muualle, eikä tullut bussiin!
Mikä helpotus. Alan ymmärtää hyvin sitä, että kännykkäkieltoa suunnitellaan mm. busseihin.juuri bussissa ja myös muualla, että ihmiset puhuvat ja setvivät kotiasioitaan kovalla äänellä ja se häiritsee. Ei kukaan varmaan ole kiinnostunut kuulemaan toisten asioita. Itse pistän kännyn yleisillä paikoilla äänettömäksi, ja jos siinä on tärinä päällä, niin jos on mahdollista vastata, niin puhun hiljaisella äänellä muita häiritsemättä. Mutta jos ei ole sopiva paikka puhua, niin voin sitten myöhemmin soittaa takaisin.
Katsokaan ihmiset ympärille joskus ja miettikää mitä teette! En minä ainakaan halua kuulla teidän yksityisasioitanne, mutta minne sitä korvat pistää! - heiluriko
korvatuppo kirjoitti:
juuri bussissa ja myös muualla, että ihmiset puhuvat ja setvivät kotiasioitaan kovalla äänellä ja se häiritsee. Ei kukaan varmaan ole kiinnostunut kuulemaan toisten asioita. Itse pistän kännyn yleisillä paikoilla äänettömäksi, ja jos siinä on tärinä päällä, niin jos on mahdollista vastata, niin puhun hiljaisella äänellä muita häiritsemättä. Mutta jos ei ole sopiva paikka puhua, niin voin sitten myöhemmin soittaa takaisin.
Katsokaan ihmiset ympärille joskus ja miettikää mitä teette! En minä ainakaan halua kuulla teidän yksityisasioitanne, mutta minne sitä korvat pistää!...oli ainakin bussissa tunnelmaa, kun ei meinannu koko auto pysyä tiellä. Kesärenkaillako ne ajaa, kun luisuu melkein kuusikkoon. Ja auto täynnä, kaikki seisomapaitkin varattu ja kaikki kaikki vaan kumoon mutkassa.....!
- tunnelmaxi
heiluriko kirjoitti:
...oli ainakin bussissa tunnelmaa, kun ei meinannu koko auto pysyä tiellä. Kesärenkaillako ne ajaa, kun luisuu melkein kuusikkoon. Ja auto täynnä, kaikki seisomapaitkin varattu ja kaikki kaikki vaan kumoon mutkassa.....!
menee talvisaikaan miten sattuu ja aina myöhästyy joka paikasta. Kuskit ovat hermoja ja asiakkaat kiukuttelevat.Bussit rähähtää kesken matkan ja sitten odotellaan varabussia, ja selitellään työnantajalle. Työnantaja ei ymmärrä vaan ......
- ihmeliisa
kaljamaha kirjoitti:
puhua vieraille, ne vaan mulkoilee ja oottaa että niitten ajatukset osataan lukea. Ei ne puhu hississäkään, vaikka samassa talossa asusivat. Semmosia tuppisuita suomalaisia vai savolaisia, ihan mitenkä vaan.
...naulan kantaan. Sanoisinpa että suomalaisia, puhumattomia mölliköitä.Savolaisethan ovat lupsakoeta. Eikös ne puhu ihan missä vaan ja kenen kanssa vaan! No, jos ne puhhuukii silimillään ;-)
- Matkustajasetä
Näitä möllejä urpoja riittää myös bussikuskeihin, vaikka kaikki eivät sellaisia sentää olekkaan. Bussilla matkustaminen on niin saatanan kallista Kuopiossa, että vähintä mitä voisi odottaa olisi asiallinen palvelu. Tee asiasta juttu, suosittelen. Pvm ja kellonaika vaan ylös ja juntille varoitus työnantajan taholta.
- se auttaa
kandee lukee edelliset viestiketjut josta selviää miksi ei auta.
- henkselit
ehdotan että siirryt liikenteelle kuljettajaksi niin pian tiedät mikä on todella varoitus ja myös irti sanominen ja miten mitättömästi sen saa jos ei hallitse kieli tekniikkaa paikkoja kyllä on mene ihmeessä palataan ennen vuoden vaihdetta sitten asiaan kun olet potkut saannut he he he
- kuljettajalle
varoituksesta. linja 23 perjantai iltana, nousimme kaverini kanssa bussiin ja kuski totesi että älkää menkö takapenkeille istumaan, sinne on joku yrjönny. Normaalisti istun aina bussin takaosassa, jotta vanhukset ja huono kuntoiset(lue kävelykeppien kanssa kulkevat jne) pääsevät etupenkeille istumaan. Noh, jäimme etuosaan istumaan ja matka meni oikein mukavasti, ei tarvinnut kärsiä epämiellyttävistä hajuista.
- ei oo
pakko ajaa bussilla vaan voi pyöräillä ja kävellä omassa seurassa ympäri vuoden.
sillä hinnalla mikä bussimaksu on pitäisi kyllä saada huippupalvelua..- kukaan.
missään anna palvelua kun olet nuuka ja köyhä.pole vaan sitä pyörää ja pysy ihmisten ilmoilta poissa.
- MatkustajaMuu
...tänään bussissa. Mennen tullen oli hyvä kuski, ja menomatkalla jopa kuski jaksoi odottaa, kun ihmiset pääsivät istumaan. Todella kohteliasta palvelua. Tämä kuski onkin yksi pitkäaikaisemmista kuskeista ja todella hymyilevä ja kohtelias.
Tulomatkalla huomasin, kuten muinakin päivinä, että kuski tarkkaili ulosmenijöitä ja odotti aika pitkän aikaa, ennenkuin pisti ovet kiinni.
Eilen illalla/iltapäivällä ruuhka-aikaan, kun bussit olivat todella paljon myöhässä. Esim. bussi nro 20 lähti Petoselta n. 15 - 20 min. myöhässä. Kuski joutui pysähtymään melkein joka pysäkille ja yritti välillä kiihdyttää ajoa, jotta saisi kiinni aikaa. Itse olisin tuossa tilanteessa stressaantunut kovin, mutta tämä kuski oli todella rauhallinen ja jaksoi ystävällisesti palvella ihmisiä. Todella hyvähermoinen mies! Luottavaisin mielin istumme hänen kyydissään.
Voisimmeko tästä päätellä, että viesti on mennyt ainakin osittain perille. Suurin osa Kuopion Liikenteen kuskeista on ammattinsa osaavia ja hyväkäytöksisiä, kohteliaita ja puheliaita. Toki aina joka paikassa on muutama maineenpilaajakin olemassa. Muutama juntti, mahtuvat laskettaessa yhden käden sormiin, luulisin.
Kiitos hyvästä kyydistä!- rauhallinen olemus
Olisko kuski käyttänyt rauhoittavia.?
Normihermoiset bussi-. ja taksikuskit ovat noita stressaantuneita.
Stressiä lievennetään yleensä tupakalla, mutta eiköhän jotkut käytä ihan rauhoittavia lääkkeitäkin.
- Elä vielä lähe
.... bussi oli lähdössä pysäkiltä. Äiti nosti rattaat ulos ja rupesi sitten lasta nostamaan, niin äkkiä joku huusi, että älä vielä lähde, kun lapsi on oven välissä. Onneksi kuski kuuli ja kerkesi pysäyttää oven sulkeutumisen ja myös auton. Olipa vähällä, ettei äiti lapsineen jäänyt oven väliin ja miten sitten olisi käynyt, jos auto olisi vielä lähtenyt liikkeelle.
Kuski kuitenkin huikkasi, että hei eihän sattunut? Ja ONNEKSI ei todella sattunut, mutta vähältä piti.- tyhjästä
En ymmärrä miksi pitää kirjoittaa turmasta jota ei koskan tapahtunut?
Juuri sinun laisesi ihmiset tekee myös Konttorille valituksia ja kuljettajille tulee varoituksia ja irtisanotaan 3 varoituksesta ,siis alä valita jos mitään ei OIKEASTI TAPAHTUNUT !!!
lIIKENNEPÄÄLIKKÖ HUUTAA KULJETTAJALLE ETTÄ YKS VITUN ÄMMÄ SOITTI SUSTA TAAS JA MULTA MENI RUOKAHALU KUN OLIN JUST ALKAMASSA SYÖMÄÄN !!!! - Äly hoe!
tyhjästä kirjoitti:
En ymmärrä miksi pitää kirjoittaa turmasta jota ei koskan tapahtunut?
Juuri sinun laisesi ihmiset tekee myös Konttorille valituksia ja kuljettajille tulee varoituksia ja irtisanotaan 3 varoituksesta ,siis alä valita jos mitään ei OIKEASTI TAPAHTUNUT !!!
lIIKENNEPÄÄLIKKÖ HUUTAA KULJETTAJALLE ETTÄ YKS VITUN ÄMMÄ SOITTI SUSTA TAAS JA MULTA MENI RUOKAHALU KUN OLIN JUST ALKAMASSA SYÖMÄÄN !!!!....jutella asioista,tapahtumista yms. joko netissä, puhelimessa tai tavatessa. Huonostipa sullakin alkoi tämä vuosi, kun herneen vedit nenääs heti moisesta kannanotosta! Voi rassukkaa......! Mene hyvä ihminen terapiaan ja äkkiä.
Varokaahan immeiset, kun tuollainen hurja tulee vastaan.....! Äläkä ämmittele, kun et tiedä olenko mies vai nainen. Heh heh!
Aijon kyllä jatkossakin jutella asioista, jotka ovat "tapetilla", enkä kysy siihen keneltäkään lupaa! Joten, alkua parempaa uutta vuotta vaan sullekin!
Kaekanlaesta sitä mua piällään kantaa.....! - silti ämmä
Äly hoe! kirjoitti:
....jutella asioista,tapahtumista yms. joko netissä, puhelimessa tai tavatessa. Huonostipa sullakin alkoi tämä vuosi, kun herneen vedit nenääs heti moisesta kannanotosta! Voi rassukkaa......! Mene hyvä ihminen terapiaan ja äkkiä.
Varokaahan immeiset, kun tuollainen hurja tulee vastaan.....! Äläkä ämmittele, kun et tiedä olenko mies vai nainen. Heh heh!
Aijon kyllä jatkossakin jutella asioista, jotka ovat "tapetilla", enkä kysy siihen keneltäkään lupaa! Joten, alkua parempaa uutta vuotta vaan sullekin!
Kaekanlaesta sitä mua piällään kantaa.....!Et tajunnut mitä minä tarkoitin,sillä Kuopion liikenne oy:ssä,kaikki tulevat reklamaatiot otetaan vakavasti,kuljettajista tehdään mustaa listaa kaikesta mitä on sanonut tai tehnyt ja on esimerkiksi helppo hankkia jollekkin kuljettajalle lopputili seuraavalla konstilla:
Katso millä vuorolla kuljettaja työskentelee, soitta hänen reitinvarrelta että bussi meni ohi
(ja kuljettaja saa varoituksen)lisäksi sinut viedään talon henkilöautolla ilmaiseksi minne haluat.
Kun näin on tapahtunut 3 kertaa ,on kuskilla lopputili kädessä.
Kuopion liikenne ei kysele kuskilta mitä kävi vaan tuomio on entterin painamista vaille valmis! - Äly hoe!
silti ämmä kirjoitti:
Et tajunnut mitä minä tarkoitin,sillä Kuopion liikenne oy:ssä,kaikki tulevat reklamaatiot otetaan vakavasti,kuljettajista tehdään mustaa listaa kaikesta mitä on sanonut tai tehnyt ja on esimerkiksi helppo hankkia jollekkin kuljettajalle lopputili seuraavalla konstilla:
Katso millä vuorolla kuljettaja työskentelee, soitta hänen reitinvarrelta että bussi meni ohi
(ja kuljettaja saa varoituksen)lisäksi sinut viedään talon henkilöautolla ilmaiseksi minne haluat.
Kun näin on tapahtunut 3 kertaa ,on kuskilla lopputili kädessä.
Kuopion liikenne ei kysele kuskilta mitä kävi vaan tuomio on entterin painamista vaille valmis!Jaa-ha! Mitähän varten kannattaa kirjotella täällä tuollaista höpöhöpöä? En usko pätkääkään sun jutuista. Että tällaisen nettikeskustelun pohjalta kuskeille varoituksia ja potkuja. Minä en ole muuta kuin keskustellut kaikenlaisista tapahtumista sekä bussissa että muualla, missä milloinkin, niinkuin ihmiset yleensä asioista keskustelevat. En ole soitellut työpaikallesi, enkä "ilmiantanut" ketään tekosiensa vuoksi. Ei ole tapana, enkä ole pahantahtoinen ihminen. Minä olen nähnyt maailmaa vähän enemmänkin, kuin Kuopion bussireitit ja näen asioita vähän kauaskantoisemmin. Tuollaiset pikkusielut luulevat jokaisen palautekeskustelun koskettavan omaa itseään. Melko säälittävä ihminen, omaan napaan tuijottaja olet. Herjaatko kaikkia lehtijuttujakin, jotka kirjoitetaan niin ettei ne sinua miellytä tai jotka koskettavat sinun työpaikkaasi. Osaatko keskustella rakentavasti. Tai turhaan tuota kysyn, kun tiedän vastauksen!
Kuuntele nyt hyvä mies jokaista keskustelua ympärilläsi, netissä ja vaikka missä, jos vaikka jotain löytyisi sullekin, mihin voisit tarttua ja alkaa rähisemään.
Oletkohan yksi näistä koheltajista, jotka ovat saaneet potkut, aiheesta tai aiheetta. Vai miksi puolustelet niin ärhäkästi bussikuskeja. Niin, ja tiedät kuskien asioista. Minä en tiedä, eikä minun tarvitsekaan tietää. En ole ketään haukkunut, olen vain kertonut yleisesti tapauksista, sattumuksista jne.
Halusin keskusteluilla kiinnittää ihmisten, niin matkustajien kuin kuljettajienkin huomiota siihen, että ohilyöntejä sattuu myös bussissa ja tarkkaavaisuutta on syytä skarpata. Matkustajat osaavat ehkä paremmin varoa näitä tilanteita, kun tietävät mitä voi sattua ja osaavat helpommin väistää vaarallisia tilanteita.
Olet aika säälittävä tyyppi. Minä aijon jatkossakin keskustella täällä tapahtumista, mitä kohdalleni sattuu ja mitä näen ja kuulen. EN pahassa mielessä, vaan juttelumielessä. Että se siitä! Menepä nyt haukkumaan oikean puun juurelle! Tai mene hoitoon, jos noin koville ottaa! - reklamaatio
Äly hoe! kirjoitti:
Jaa-ha! Mitähän varten kannattaa kirjotella täällä tuollaista höpöhöpöä? En usko pätkääkään sun jutuista. Että tällaisen nettikeskustelun pohjalta kuskeille varoituksia ja potkuja. Minä en ole muuta kuin keskustellut kaikenlaisista tapahtumista sekä bussissa että muualla, missä milloinkin, niinkuin ihmiset yleensä asioista keskustelevat. En ole soitellut työpaikallesi, enkä "ilmiantanut" ketään tekosiensa vuoksi. Ei ole tapana, enkä ole pahantahtoinen ihminen. Minä olen nähnyt maailmaa vähän enemmänkin, kuin Kuopion bussireitit ja näen asioita vähän kauaskantoisemmin. Tuollaiset pikkusielut luulevat jokaisen palautekeskustelun koskettavan omaa itseään. Melko säälittävä ihminen, omaan napaan tuijottaja olet. Herjaatko kaikkia lehtijuttujakin, jotka kirjoitetaan niin ettei ne sinua miellytä tai jotka koskettavat sinun työpaikkaasi. Osaatko keskustella rakentavasti. Tai turhaan tuota kysyn, kun tiedän vastauksen!
Kuuntele nyt hyvä mies jokaista keskustelua ympärilläsi, netissä ja vaikka missä, jos vaikka jotain löytyisi sullekin, mihin voisit tarttua ja alkaa rähisemään.
Oletkohan yksi näistä koheltajista, jotka ovat saaneet potkut, aiheesta tai aiheetta. Vai miksi puolustelet niin ärhäkästi bussikuskeja. Niin, ja tiedät kuskien asioista. Minä en tiedä, eikä minun tarvitsekaan tietää. En ole ketään haukkunut, olen vain kertonut yleisesti tapauksista, sattumuksista jne.
Halusin keskusteluilla kiinnittää ihmisten, niin matkustajien kuin kuljettajienkin huomiota siihen, että ohilyöntejä sattuu myös bussissa ja tarkkaavaisuutta on syytä skarpata. Matkustajat osaavat ehkä paremmin varoa näitä tilanteita, kun tietävät mitä voi sattua ja osaavat helpommin väistää vaarallisia tilanteita.
Olet aika säälittävä tyyppi. Minä aijon jatkossakin keskustella täällä tapahtumista, mitä kohdalleni sattuu ja mitä näen ja kuulen. EN pahassa mielessä, vaan juttelumielessä. Että se siitä! Menepä nyt haukkumaan oikean puun juurelle! Tai mene hoitoon, jos noin koville ottaa!Kuljettajan oli pakko kaydä wc:ssä,hän juoksi kaupungintalon edestä anttilan eteen taukotilaan,
toimitti asiansa ja joku sinunlainen tyhjäntoimittaja teki reklamaation,koska linja myöhästyi muutaman minuutin wc käynnin takia,nyt asiaa ratkotaan työtuomioistuimessa,kuinka pitkä saa olla paikkuri kuskin paskatauko. - Äly hoe!
reklamaatio kirjoitti:
Kuljettajan oli pakko kaydä wc:ssä,hän juoksi kaupungintalon edestä anttilan eteen taukotilaan,
toimitti asiansa ja joku sinunlainen tyhjäntoimittaja teki reklamaation,koska linja myöhästyi muutaman minuutin wc käynnin takia,nyt asiaa ratkotaan työtuomioistuimessa,kuinka pitkä saa olla paikkuri kuskin paskatauko.... minunlainen? Kertoisitko? Oletko selvänäkijä? Minä olen vain täällä keskustelupalstoilla "keskusteleva" tavallinen ihminen. En ole tehnyt sinusta enkä kenestäkään muusta mitään mainitsemaasi reklamaatiota, joten kertositko ystävällisesti mihin perustat tietosi minusta ja minunlaisesta. Vaikka, kirjoitusvirheistä päätellen olet mielestäni pelkkä keskenkasvuinen koululainen, joka yrität ärsyttää aikuisia ihmisiä. Kun ei tunnu tuo järkikulta olevan kovin hyvätasoinen kannanotoistasi päätellen. Mene rassu kotiin kiukuttelemaan! Minua ei pahemmin kiinnosta sinun provojutut! Miksi jaksat jauhaa .....!
- ykskuski
reklamaatio kirjoitti:
Kuljettajan oli pakko kaydä wc:ssä,hän juoksi kaupungintalon edestä anttilan eteen taukotilaan,
toimitti asiansa ja joku sinunlainen tyhjäntoimittaja teki reklamaation,koska linja myöhästyi muutaman minuutin wc käynnin takia,nyt asiaa ratkotaan työtuomioistuimessa,kuinka pitkä saa olla paikkuri kuskin paskatauko.Tuo reklamaatio tyyppi. Minä olen kuski, enkä tuommosta ole kuullut. Ei tätä kirjottelupalstaa kukaan pomo luo ja tutki. Ihan satua koko juttu. Eikä potkuja anneta nettikirjuttelun perusteella. Höpöhöpöhöpön. Kyllä täällä monesta muustai asiasta kirjotellaan. Tuo on joku nettihäirikkö, joka haastaa riitaa koko ajan. Ei kannata uskoo sitä. Meillä on tarpeeksi taukoja ja muutenki ihan hyvä homma eikä tarvii tuntemattomien kertoo täällä satuja, että meillä olis jotenki huonot työolot. Että semmonen juttu ja se on tosi.
- Aijai mun varpaat
Luin vasta hiljattain lehdestä, että bussi oli jättänyt pysäkille naisen ja lähtenyt jatkamaan kiireellä katsomatta poistujaa tarkemmin. Naisen jalat, siis varpaat jäi bussin pyörien alle. Se nainen ei ollut ehtinyt alta pois. Että kun on kireet aikataulut, niin asiakaspalvelu huonontuu. Onko tämä sitä hinta-laatusuhdetta?
- sormet
Aijai mun varpaat kirjoitti:
Luin vasta hiljattain lehdestä, että bussi oli jättänyt pysäkille naisen ja lähtenyt jatkamaan kiireellä katsomatta poistujaa tarkemmin. Naisen jalat, siis varpaat jäi bussin pyörien alle. Se nainen ei ollut ehtinyt alta pois. Että kun on kireet aikataulut, niin asiakaspalvelu huonontuu. Onko tämä sitä hinta-laatusuhdetta?
Kyllä matkustajillakin on oltava jotain rajaa,jos tulee myöhässä pysäkille ja bussi on jo liikkeellä niin on parempi antaa sen mennä kuin väkisten pysäyttää sitä.
Kuljettaja katsoo jo siinä vaiheessa vasempaan peiliin kun bussi on liikkeellä ja ei välttämättä huomaa oikealta eli oven puolelta tulevaa kyytiin vauhdissa yrittäjää.
Yleinen sääntö on että kun vilkku välähtää 3 kertaa niin liikkeelle pysäkiltä , kaupunki nopeuksissa siinä ajassa jokaisella on aikaa jos haluja väistää pysäkiltä tuleva bussi. - kummastellut
sormet kirjoitti:
Kyllä matkustajillakin on oltava jotain rajaa,jos tulee myöhässä pysäkille ja bussi on jo liikkeellä niin on parempi antaa sen mennä kuin väkisten pysäyttää sitä.
Kuljettaja katsoo jo siinä vaiheessa vasempaan peiliin kun bussi on liikkeellä ja ei välttämättä huomaa oikealta eli oven puolelta tulevaa kyytiin vauhdissa yrittäjää.
Yleinen sääntö on että kun vilkku välähtää 3 kertaa niin liikkeelle pysäkiltä , kaupunki nopeuksissa siinä ajassa jokaisella on aikaa jos haluja väistää pysäkiltä tuleva bussi....liittyy tuohon edelliseen. Jos bussista jää pysäkillä pois ihminen, eikä kerkiä molempia jalkojaan nostaa jalkakäytävän puolelle, niin miten se voi liittyä bussista myöhästymiseen. Pysäkeillä on talvisin aurauksesta johtuen lumivallit ja varsinkin vanhemmat ihmiset eivät jaksa hyvätä korkean vallin yli, vaan heidän pitää astua ensin alemmalle tasolle eli tielle ja siitä vasta kiivetä vallin yli. Jos auto lähtee liikkeelle, jää varmasti varpaat väliin. Äläkä sano, että vanhat eivät tartte tulla sun tielle! Se on kuule kuskin katsottava vähän, että matkustajat pääsee kunnialla pois autosta. Olkoon kuinka kiire tahansa ja näyttäköön vilkkua vaikka viis kertaa. Jotain rajaa tuohon sun ajatuksen juoksuun!!! Kyllä näin on.
- monta
kummastellut kirjoitti:
...liittyy tuohon edelliseen. Jos bussista jää pysäkillä pois ihminen, eikä kerkiä molempia jalkojaan nostaa jalkakäytävän puolelle, niin miten se voi liittyä bussista myöhästymiseen. Pysäkeillä on talvisin aurauksesta johtuen lumivallit ja varsinkin vanhemmat ihmiset eivät jaksa hyvätä korkean vallin yli, vaan heidän pitää astua ensin alemmalle tasolle eli tielle ja siitä vasta kiivetä vallin yli. Jos auto lähtee liikkeelle, jää varmasti varpaat väliin. Äläkä sano, että vanhat eivät tartte tulla sun tielle! Se on kuule kuskin katsottava vähän, että matkustajat pääsee kunnialla pois autosta. Olkoon kuinka kiire tahansa ja näyttäköön vilkkua vaikka viis kertaa. Jotain rajaa tuohon sun ajatuksen juoksuun!!! Kyllä näin on.
2 kuulopuhetta
2 onnettomuutta jota kumpikaan ei ole itse nähty
2 kömpelöä matkustaja
2 bussia
2 bussikuskia
yhtäläisyys koivistonauto oy,Kuopiossa ja Jyväskylässä(rajaton ajatuksen juoksu) - poistujalta
Aijai mun varpaat kirjoitti:
Miten varpaat voi jäädä bussin alle jos matkustaja on poistumassa.
Poistuiko hän takaperin ??? - vieläkin kummastellut
poistujalta kirjoitti:
Miten varpaat voi jäädä bussin alle jos matkustaja on poistumassa.
Poistuiko hän takaperin ???En tiedä, mutta lehdessä luki niin. Mitenkä ne vanhat ihmiset menee, en ole sen tarkemmin katsellut.
- voi ihme
sormet kirjoitti:
Yleinen sääntö on että kun vilkku välähtää 3 kertaa niin liikkeelle pysäkiltä , kaupunki nopeuksissa siinä ajassa jokaisella on aikaa jos haluja väistää pysäkiltä tuleva bussi.Että joku vauhdissa yrittää linja-auton kyytiin. EN ole kuullutkaan enkä varsinkaan nähnyt. On mielikuvituksen lentoa jollakin tai sitten hän on nähnyt unta. Hauska vitsi heh heh´.......!
- Mitä häh
reklamaatio kirjoitti:
toimitti asiansa ja joku sinunlainen tyhjäntoimittaja teki reklamaation,koska linja myöhästyi muutaman minuutin wc käynnin takia,nyt asiaa ratkotaan työtuomioistuimessa,kuinka pitkä saa olla paikkuri kuskin paskatauko.Tänä aamuna bussikuski sanoi huomenta kaikille! Tämä se vasta on elämää!!!!
- 19.01.06 alkaen
vieläkin kummastellut kirjoitti:
En tiedä, mutta lehdessä luki niin. Mitenkä ne vanhat ihmiset menee, en ole sen tarkemmin katsellut.
Jos AKT aloittaa linja-auto lakon niin autoja ajaa teräväpää eli ajomestarit.liikennepäällikkö,toimitusjohtaja.
Silloin voitte hyvätmatkustajat kertoa heille kaikki kokemanne vääryydet.
Ja vaatia palvelua vimosen päälle onhan ratin takana kaikista viisaimmat valio yksilöt! - Alkaen
19.01.06 alkaen kirjoitti:
Jos AKT aloittaa linja-auto lakon niin autoja ajaa teräväpää eli ajomestarit.liikennepäällikkö,toimitusjohtaja.
Silloin voitte hyvätmatkustajat kertoa heille kaikki kokemanne vääryydet.
Ja vaatia palvelua vimosen päälle onhan ratin takana kaikista viisaimmat valio yksilöt!Jos lakko alkaa niin 19.02.2006
- muukyyti
Alkaen kirjoitti:
Jos lakko alkaa niin 19.02.2006
... koska siinähän näyttävät tyhmyytensä ja ahneutensa. Mutta, miksi he vaativat lisää jotai, palkkaako? Jotain rajaa sentään, kun on kyseessä hinta-laatusuhde. Antaapa kuskien lakkoilla, ehkä he ovat lomansa ansainneet. Ja ehkä se lompsan tuuletus on paikallaan, niin tulee mieleen kohteliaat tavat asiakkaita kohtaa. Jos nimittäin on kertynyt seteleitä pölyttymään sinne lompsaan......!
- ajomies
muukyyti kirjoitti:
... koska siinähän näyttävät tyhmyytensä ja ahneutensa. Mutta, miksi he vaativat lisää jotai, palkkaako? Jotain rajaa sentään, kun on kyseessä hinta-laatusuhde. Antaapa kuskien lakkoilla, ehkä he ovat lomansa ansainneet. Ja ehkä se lompsan tuuletus on paikallaan, niin tulee mieleen kohteliaat tavat asiakkaita kohtaa. Jos nimittäin on kertynyt seteleitä pölyttymään sinne lompsaan......!
AKT lähtee siitä että jokaisella työn tekijällä on oikeus pysyvään ja kokoaikaiseen työsuhteeseen,jolla hän voi turvata toimeen tulon itselleen ja perheelleen.
Työnantaja on voimakkaasti tuomassa alalle osa-aikatyötä.
Yleensä AKT on tien-näyttäjänä muillekin aloille eli kun on joku saatu läpi on toisten helppotulla perässä.
Kuljetus alalla ei tervita osa aikaisia.
Nyt on saatava selkeät säännöt että vältytään lakoilta !! - novoevoe
Alkaen kirjoitti:
...sopivasti. Eikös se tiällä savossa ala koululaesten hiihtolomat sillon 2 viikon piästä. Ei oo hyvä juttu, kun ei ne piäse reissuilleen. Tulloo vielä sanomista.
- voevenäjä
Alkaen kirjoitti:
se lakko justiisa silloin kun meidän pienet ja isommatkin koululaiset pääsevät hiihtolomalle. Minnekkäs sitä mennään, ei edes uimahalliin pääse, jos ei ole omaa autoa. Jos ei minnekään muuallekaan. No, jos keskustassa asuupi, niin pääseee vaikka junalla hiihtolomareissulle. Viäryys on lakon alakaminen just ensi viikolla. Voi venäjä, että olis kyllä tasapuolisuuden vuoksi pitänyt vielä viikolla siirtää lakon alakamista.
- muuli
Sanokaapas, että mitenkä nämä ukonrähjäkkeet saadaa älylliseen toimintaan? Bussissapa hyvinkin taas ja kun sinne menin täysien ostoskassien kanssa, niin joka penkillä reunimmaisella istuimella istui joko nuorempi tai vanhempi ukko ja yhessä jopa pikkunen poeka. Ikkunanpuolimmaiset istuimet tyhjinä. Kahtelin aikani kädet täynnä kasseja, että mihinkä sitä piäsis istummaan. Ei ukoella ollu aivotoimintaa, ei irronnut istumapaikkaa. Toki siinä tuoksahti tupakki ja kaljakkii.Mutta siinähän seisoin painaviin kassien kanssa ja ukot rötkötti kahen penkin turvin. Ihan oikeesti rötköttivät, niin löysästi että penkiltä meinasivat valua lattialle. Että tämmösiä viksuja miehiä täällä savossa kasvaa. Vähän ehkä v.......tutti.
- vaivautunut
pitääkö matkustajien nostaa vaunut bussiin, vai kuuluuko se kuskille? Minulla on käsivamma, joka ei näy päälle päin. Olen usein joutunut tilanteeseen, että minua katsotaan "pitkään", kun en voi auttaa vaunujen nostossa, vaikka haluaisin. Kerran yritin nostaa, mutta en pystynyt ja täytyi kovalla äänellä pyytää, että voisiko joku muu nostaa. Sain kummallisia katseita. Mitä mieltä olette?
- asiastatietonen
vaivautunut kirjoitti:
pitääkö matkustajien nostaa vaunut bussiin, vai kuuluuko se kuskille? Minulla on käsivamma, joka ei näy päälle päin. Olen usein joutunut tilanteeseen, että minua katsotaan "pitkään", kun en voi auttaa vaunujen nostossa, vaikka haluaisin. Kerran yritin nostaa, mutta en pystynyt ja täytyi kovalla äänellä pyytää, että voisiko joku muu nostaa. Sain kummallisia katseita. Mitä mieltä olette?
niin että immeisiä pittää auttaa. Kuski sua palakan siitä kyllä mutta matkustajilta seon ystävällisyyttä toista kohtaa. Jos ei pysty niin on sitte nostamata eihän siinä mittää. NOstaa kuka kykenöö.
- lapsellinen äiti
vaivautunut kirjoitti:
hienot matalabussit, niin pääsee sisälle ja ulos autosta ilman avun kerjäämistä. Vanhoista korkeista busseista ei meinaa päästä ulos ja vasta kun kuskis nousee, niin joku älyää auttaa vaunujen nostossa. Sokoksen edestä ei meinaa kyytiin päästä, kun kuski ei edes ovea avaa, ennenkuin menee huomauttamaan. Missä ne peilit on ja mitä varten. Nyt joku vastaa että kävele jos ei kyyti maistu. Tai mene omalla autolla. Ei ole omaa autoa ja matka on yli kymmenen kilometriä, joten kumpikaan vaihtoehto ei käy. Olen kyllä harkinnut Palin kyytiä, kun tavallinen bussi on niin ongelmallinen. Eilenkin eräs matkustaja katsoi hyvin syyttävästi, kun vaunut olivat keskiosassa bussia ja hän ei isojen kassien kanssa mahtunut nojaamaan ikkunaseinään. Katse tuntui kysyvän, että etkö voi pistää vaunujasi kasaan ihmisten tieltä. Kertoisiko joku, miten saan vaunut kasaan vauvan siellä nukkuessa ja kertoisiko joku, milloin voin matkustaa vauvan kanssa ilman, että olen toisten matkustajien tiellä?
- Anonyymi
Jos maksan Kuopion linja-autossa kertamaksun 2,70 lähimaksulla niin kuinka menee 60 min vaihto-oikeus? Tunnistaako maksupääte lipun voimassaoloajan vai meneekö uudemman kerran 2,70 euroa?
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533482
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253474No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282014Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701696Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151409Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501159Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007