ammatissa. Mitä mieltä ootta? Haluaisin kommentteja tästä asiasta.
Rakennusala on emmemmän miesvaltaista, mutta onhan jonkin verran naisia alalla.
Nainen talonrakentaja/kirvesmies
9
4062
Vastaukset
- Paste
Naisia on vähän rakennuksilla hommissa ja nekin jotka siellä ovat niin he siivoavat siellä.
Tosin nykyisellä työmaalla on siivojien lisäksi muurarina nainen, mikä on hyvä juttu mielestäni että naisia näkee raksoilla muutakin tekevän kun siivoomassa. Ei muuta kun naiset kirvesmies kurssille ni kyllä töitä varmasti löytyy!!- alkaa
olen 30v nainen ja raksatyöt alkaa...
- mies.
Olen ollut samassa työ kohteessa missä oli nainen rakennus töissä(ei siivoamassa). Yritystä riitti ja teki tarkkaa työtä. Todella hyvä kuva jäi, tarttui tarvittaessa jopa lapion varteen. Naiset on tervetulleita rakennusalalle.
- fxxx
kyllä rakennusalalla töitä löytyy, jos suostuu olemaan reppufirman alihankkijan palveluksessa,
toinen asia on fyyysinen puoli, ala on todella raskasta.jos on vähänkin fyysisiä kremppoja,ne eivät taatusti parane ulkohommissa talvella,,,, minä sain uudelleenkoulutuksen pois rakennusalalta kirvesmiehen hommista 38 vuotiaana, selkä täysin loppu. nyt olen erittäin tyytyväinen sisäduuniin, vaikka liksa on 1000e kuussa pienempi;) on vielä yks näyttö suorittamatta, sitten pitäs saada ammattitutkintotodistus. Olen saanu vaikka minkälaista palautetta tuttavilta kun ovat kuulleet että opiskelen rakennusalaa. Puolitoista vuotta on nyt takanapäin tätä opiskelua, enkä ole katunut. Kyllä naisistakin on rakennusalalle. Kyllähän tämä jossain määrin on raskasta minullekin kun en ole kovin isokokoinen, mutta maasta se pienikin ponnistaa , on tullut rakennustyömailla todistettua tuokin.
- smoklari
Ei mikään muu kuin oma asenne estä naista työskentelemästä rakennusalalla. Itse olen maalari, siis rakennusmaalari en mikään koristemaalari joka sekin on arvostettu ammatti. Olen kokenut maalarin työn mielekkääksi ja minulle sopivaksi,kaikillehan se ei sovi. Prinsessat ei kovin pitkään alalla pärjää eikä jalatlevällään olijat....miehet kyllä tykkää mutta arvostusta ei sillälailla saa.
Ei muuta kuin tsemppiä sinulle valitsemallasi uralla....ja todella hyvää huumorintajua, äijät kun välillä äijäilee,ei voi kun nauraaaivan totta että huumorintajua tarvitaan ja onneksi sitä on siunaantunut minullekin. Itse tein muutamia viikkoja syksyllä maalarin hommia vuokra-asuntoihin ja viihdyin tosi paljon siinä hommassa.
Johonkinhan minun on suuntauduttava tällä alalla joko maalaus,märkätilat, muuraus, sisäpuolenkirvestyöt, runkotyöt jne. Kaikkia on tullut tehtyä.
Oli kiva kuulla sun kommenti ja tsemppiä sullekin rakennusmaalarin uralla.
- vato retro
Ei ikinä. Säälittävää rimpuilua.
- kartsa86
oot kyllä todella lapsellinen ja pelleapina vato retro!!!!!. oon itse raksalla ja ehdottomasti niitä naisia sinne lisää todelakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa652349En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos331745- 101584
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741555Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly151518Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681387- 1061131
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91084- 201009