AUK:n välttäminen

aamukasanmadaltaja

Jos ei halua palvelusaikansa kaksinkertaistuvan, vaan 6 kk riittää, niin kannattaa tehdä seuraavaa:

-kieltäytyä vapaaehtoisesta huumetestistä
-tehdä älykkyys- ja johtajuustaitotesteissä välttävät tulokset
- tehdä kuntotesteissä, cooperin testeissä ym. välttävät tulokset
- tärkeimpänä: alusta asti johdonmukaisesti ilmoittaa ettei ole lainkaan kiinnostunut, kun kysytään halukkuutta AUK:hon/RUK:hon. Vähäinenkin epäröinti lasketaan jonkinmoiseksi kiinnostukseksi. Perusteena kannattaa käyttää opiskelu- tai työkiireitä joiden vuoksi siviiliin on palattava mahdollisimman pian.

5

1970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hana

ole oma itsesi.

• päin vittua

kokeet päin vittua, niin se on siinä.

• nisa

Minulle AUK oli vain positiivinen kokemus, opin toimimaan ihmisten johtajana ja näitä opittuja kykyjä pystyn nykyään myös soveltamaan siviiliammatissani.
      Sain myös anteeksi koulua varten tarvittavia työharjoittelukuukausia AUK:n ansiosta.

Ei kannata leimata itseään tyhmemmäksi kuin onkaan; se kostautuu varmasti tulevaisuudessa, jos et pelaa reilua peliä itsesi kanssa. Kuusi kuukautta ei todellakaan ole mikään maailmanloppu ja on kokemisen arvoinen kokemus !

• Diipadaaba

Olen kyllä samoilla linjoilla jälkimmäisen kappaleen kanssa. On kuitenkin turhaa mielestäni kuvitella että AUK jotenkin korvaisi työelämässä saavutetun kokemuksen. Kyllä ihan oikea työkokemus on arvokkaampaa ja kiinnostaa osaajaa hakevaa yritystäkin. Ihmisten johtaminen on suurimmaksi osaksi vuorovaikutusta, jota kyllä opetetaan muuallakin.

• että jos

Sellainen asia on myös hyvä muistaa, että puolustusvoimat kirjaa kaikki tulokset ja tekemättä jättämiset, vemppapäivät yms kansioihin.

Kun tekee ittestään pellen, voi myöhemmin vituttaa, jos alkaa tehdä mieli hakea vaikka esim rauhanturvapalvelukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5434
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      27
      4705
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2691
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2334
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1581
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1390
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      18
      1386
    Aihe