ADOPTIOJONOT PURETTAVA!

Uusi Suomi

On USKOMATONTA, että samaan aikaan kun MILJOONIA lapsia on yhä vailla omaa kotia, kattoa pään päällä ja rakastavia vanhempia, on kansainvälinen adoptio silti yhä näin vaikeaa ja vaivalloista! Mitä täytyy tapahtua, että kansainvälistä adoptiota vihdoin viimein yksinkertaistetaan ja byrokratiaa karsitaan RASKAALLA KÄDELLÄ!? Lännessä on jokatapauksessa TUHANSIA lapsettomia perheitä, jotka tekisivät ja maksaisivat melkein MITÄ TAHANSA vain saadakseen vihdoin viimein ikioman rakkaan lapsen! Miksei heille anneta vihdoin viimein mahdollisuutta saada ikioma rakas lapsi? Miksei adoptiojonoja vihdoin viimein pureta? Eikö se kaiken järjen mukaan olisi kaikkien edun mukaista?

4

753

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomalainen

..lapsi ei kelpaa??
      Vai onko kaikki jo adoptoitu?

• adoptio

Valitettavaa on myös, että tuhannet myyvät lapsensa muutamasta roposta länsimaisille. Pitääkö tämäkin lapsikauppa tehdä entistä helpommaksi? Onko se näiden lasten etujen mukaista? Onko tämä "meidän kulttuuri" sittenkään parempaa kuin ne meidän mielestä köyhemmät olot siellä jossakin?

• lapsia

Lapsen voi muutamasta rovosta myydä joku muukin kuin biologinen vanhempi. Esimerkiksi Aasiassa kyläyhteisöissä valta on ns. kylänvanhemmalla. Siellä miehet yleensä päättävät asioista tämän kylänvanhemman joukolla. Jos on esimerkiksi kylässä köyhyyttä tai sato on mennyt, niin lapsia voidaan vielä miesten päätöksillä lastenkotiin tai vielä ikävämpiin paikkoihin. Ei joka paikassa äideillä ole mitään sananvaltaa tai lapsi voidaan varastaa äidiltä. Pienet lapset ovat köyhissä kylissä rasitteita koko kylälle. Pienetkin lapset tarvitsevat ruokaa, jota voi olla vähän. Lisäksi lasten äidit ovat samaan aikaan poissa riisipellolta tai muista tärkeistä töistä. Ikävää. Näistä meidän oloista en edes viitsi kirjoittaa, kun olen käynyt kehitysmaissa. Vatsatauteja olen siellä sairastanut ja mukavuuksia oli ensin ikävä. Mutta ihmisten iloisuus, sosiaalisuus ja ystävällisyys on täällä vertaansa vailla. Ei siellä ole tämmöistä kireää elämänmenoa kuin meillä täällä.

• lapsia kirjoitti:

Lapsen voi muutamasta rovosta myydä joku muukin kuin biologinen vanhempi. Esimerkiksi Aasiassa kyläyhteisöissä valta on ns. kylänvanhemmalla. Siellä miehet yleensä päättävät asioista tämän kylänvanhemman joukolla. Jos on esimerkiksi kylässä köyhyyttä tai sato on mennyt, niin lapsia voidaan vielä miesten päätöksillä lastenkotiin tai vielä ikävämpiin paikkoihin. Ei joka paikassa äideillä ole mitään sananvaltaa tai lapsi voidaan varastaa äidiltä. Pienet lapset ovat köyhissä kylissä rasitteita koko kylälle. Pienetkin lapset tarvitsevat ruokaa, jota voi olla vähän. Lisäksi lasten äidit ovat samaan aikaan poissa riisipellolta tai muista tärkeistä töistä. Ikävää. Näistä meidän oloista en edes viitsi kirjoittaa, kun olen käynyt kehitysmaissa. Vatsatauteja olen siellä sairastanut ja mukavuuksia oli ensin ikävä. Mutta ihmisten iloisuus, sosiaalisuus ja ystävällisyys on täällä vertaansa vailla. Ei siellä ole tämmöistä kireää elämänmenoa kuin meillä täällä.

jonoja puretaan se mikä ehditään! Tärkeintä näissä kaikissa adoptiotapauksissa on LAPSEN paras! Ja silloin on syytä selvittää perinpohjin ja molemminpuolin että perhe ja lapsi ovat oikealla asialla...se nyt vaan sattuu viemään oman aikansa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6976
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      688
      3039
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1300
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1275
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1160
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      210
      999
    Aihe