NAISIA YHDISTELMÄN KULJETTAJINA?

Mitä mieltä?

Onko suomessa nais-rekkakuskeja? ja mitä mieltä nasikuskeista ollaan?
Itseäni ala kiinnostaa, ja olisi mukava tietää millä tavalla naisiin suhtaudutaan..

49

9359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhdistelmä

erittäin vaarallinen yhsistelmä en suosittele

• Rattimatti

Kyllä naisväki osaa vääntää rattia siinä, missä me miehetkin. Ainakin mulle tutut naiskuskit ovat erittäin päteviä kuljettajia. Eipä heillä ole sormi vielä suuhun mennyt. Tutkippas vähän korviesi väliä, mahtoikohan olla ennakkoluuloja.

• Ja paskat...

Olin viime vuoden syksyllä työharjoittelussa Huittisissa, sieltä ajettiin paljon Porin Kiitolinjan terminaalille. Sieltä löytyi muutama naiskuljettajia jotka osoittautuivat ihan ammattitaitoisiksi kuljettajiksi. Terveiset sinne Poriin päin.

• takana
        Rattimatti kirjoitti:

Kyllä naisväki osaa vääntää rattia siinä, missä me miehetkin. Ainakin mulle tutut naiskuskit ovat erittäin päteviä kuljettajia. Eipä heillä ole sormi vielä suuhun mennyt. Tutkippas vähän korviesi väliä, mahtoikohan olla ennakkoluuloja.

ja vielä oon tiellä pysynyt, ei edes läheltä piti....
        nainenkin tätä ammatikseen tekee, on useampi miljoona takana kilometrejä. ei nuo ohittelijatkaan ole olleet naisia. hyvin on teidän miesten kanssa pärjätty, lastattu yli tonnisia lavoja ilman apuja, kiivetty mäet ja mutkat ilman miehiä.
        kyllä teidän kanssa on kiva tehdä töitä, mukavia ja turvallisia kilometrejä.
        nainen nuppia vääntäämässä

• välissä viisas
        Rattimatti kirjoitti:

Älä kehtoo ottoo kantoo kun sinulla ei oo siihen kykyjä...

• Rattimatti
        välissä viisas kirjoitti:

Älä kehtoo ottoo kantoo kun sinulla ei oo siihen kykyjä...

Oliko joku vitsi vai? Taidat olla aika itsevarma. Hanki elämä!

• Rattimatti

Olis mukavaa nähdä enemmänkin naisia ison auton ratissa. Oikein positiivisin miettein ajattelen heitä. Itse tunnen parikin naista (sisarukset), jotka vieläpä omistavat kuljetusliikkeen ja itse myös ajavat. Ennakkoluulot pois ja remmiin vaan...

• nämä kaksi sisarusta nuoria ja maanrakennusalalla?

• Rattimatti
        puukuski kirjoitti:

nämä kaksi sisarusta nuoria ja maanrakennusalalla?

Kolmeviis-nelikymppisiä ja toimivat öljyn ajossa.

• pönttö
        puukuski kirjoitti:

nämä kaksi sisarusta nuoria ja maanrakennusalalla?

mutta tiedän ainakin yhden 'pohojalaasen' sisarusparin säiliöpuolelta. Olisvatko karvan alle nelikymppisiä?
        Tosin en ole varma että ajaako molemmat, mutta toinen ainakin.
        Pohjanmaalla on näitä 'säiliömimmejä' enempikin. Toisessakin firmassa on kanssa nainen yhtenä omistajana. Ajaa myös itse löpöä ja soraa.

Porvoon terminaalilta taitaa tätä nykyä ajaa useampikin naisimmeinen. Uotilalla on yksi, Ollilalla yksi, jollain TB:n autolla näin yhden ja Jakoililla on ainakin ollut.
        Samoin Teljälla on useampikin nainen kuskina. Ja onhan heitä näkynyt pölliauton puikoissakin.

Eli sekaan vaan!

• Rattimatti kirjoitti:

Kolmeviis-nelikymppisiä ja toimivat öljyn ajossa.

Olikohan jossain päin Lappia joku sisaruspari maansiirtoalalla. Taisi vaan olla vielä isän firma, tai perhefirma. Jossain lehdessä oli juttua (Auto, tekniikka & kusetus?, tms), niin jäi vaan mieleen se toinen sisko ;)

• pönttö kirjoitti:

mutta tiedän ainakin yhden 'pohojalaasen' sisarusparin säiliöpuolelta. Olisvatko karvan alle nelikymppisiä?
        Pohjanmaalla on näitä 'säiliömimmejä' enempikin. Toisessakin firmassa on kanssa nainen yhtenä omistajana. Ajaa myös itse löpöä ja soraa.

Porvoon terminaalilta taitaa tätä nykyä ajaa useampikin naisimmeinen. Uotilalla on yksi, Ollilalla yksi, jollain TB:n autolla näin yhden ja Jakoililla on ainakin ollut.
        Samoin Teljälla on useampikin nainen kuskina. Ja onhan heitä näkynyt pölliauton puikoissakin.

Eli sekaan vaan!

puuauton puikoissa(kin). Tai ihan jopa puuautoilijoinakin. Aina silloin tällöin näkee, harvemmin mutta kuitenkin...

• puukuski kirjoitti:

Olikohan jossain päin Lappia joku sisaruspari maansiirtoalalla. Taisi vaan olla vielä isän firma, tai perhefirma. Jossain lehdessä oli juttua (Auto, tekniikka & kusetus?, tms), niin jäi vaan mieleen se toinen sisko ;)

Ajolinjassa viime joulun aikaan..,kyseinen virma on Pelkosenniemellä,niillä on yks pressukapelli,sit ainaki yks vaihtolava,ja 3-4 kasettiautoa,sit kasettiautois vissii kaikisa auravarusteet,nii ja konelavettiki löytyy,sit niil ol vissiin ainaki yks pyörä-ja kaivinkone..,ja juu niitten isä oli vielä "pelimannina" siinä..,mullakin jäi kyl vähän "mieleen" se juttu..;)

• pönttö kirjoitti:

Eli sekaan vaan!

Ylimäen Sisua ainaki ajaa nätti nainen..,ajavat paljon romua ja masunikuonaa,autosa koukkulavavehkeet..

• Trucker84 kirjoitti:

Ajolinjassa viime joulun aikaan..,kyseinen virma on Pelkosenniemellä,niillä on yks pressukapelli,sit ainaki yks vaihtolava,ja 3-4 kasettiautoa,sit kasettiautois vissii kaikisa auravarusteet,nii ja konelavettiki löytyy,sit niil ol vissiin ainaki yks pyörä-ja kaivinkone..,ja juu niitten isä oli vielä "pelimannina" siinä..,mullakin jäi kyl vähän "mieleen" se juttu..;)

niin se taisi ollakkin jotain tuollaista. Nyt muistankin vähän enemmän siitä jutusta :))

• 25v puuta kuskannu

Eilen Jyväskylässä oli likka telkän säilöautolla liikenteessä,että tälläisiä rahtareita tielle.

• minä vain

Ajan tällä hetkellä taksia, ja suunnitelmissa on ajaa ison auton kortti.
        On mukava kuulla että positiivisesti otetaan vastaan, vaikka sehän nyt on selvä että epäilijöitäkin on..
        Kuulee sitä taksihommissakin, naiskuski - tohtiikohan sen kyytiin mennä.. mutta eivätpä ole silti moittineet kun ovat perille päässeet.

• meitä on
        minä vain kirjoitti:

Ajan tällä hetkellä taksia, ja suunnitelmissa on ajaa ison auton kortti.
        On mukava kuulla että positiivisesti otetaan vastaan, vaikka sehän nyt on selvä että epäilijöitäkin on..
        Kuulee sitä taksihommissakin, naiskuski - tohtiikohan sen kyytiin mennä.. mutta eivätpä ole silti moittineet kun ovat perille päässeet.

yhdistelmissäkin, hyvin meihin suhtaudutaan, apua saa kun tarvii jos tarvii.
        jotkut kylläkin katsovat vähän alentavasti että mitähän tuokin luulee takavänsä.
        kyllä samalla tavalla ratti kääntyy naisellakin kuin miehellä.
        tänne vaan, hyvin mahtuu lisää naisia liikenteeseen.
        t.nainen ajanut 17 vuotta eikä suotta

• stycke
        meitä on kirjoitti:

yhdistelmissäkin, hyvin meihin suhtaudutaan, apua saa kun tarvii jos tarvii.
        jotkut kylläkin katsovat vähän alentavasti että mitähän tuokin luulee takavänsä.
        kyllä samalla tavalla ratti kääntyy naisellakin kuin miehellä.
        tänne vaan, hyvin mahtuu lisää naisia liikenteeseen.
        t.nainen ajanut 17 vuotta eikä suotta

Vuonna 2002 kun Kauko Kiito oli Lahdessa siinä Transpointin päädyssä ne kolme ahtainta laituripaikkaa, katselin kun joku ruuvasi Kosusen täysperän siihen laakista suoraksi. Hytistä kiipesi siro nuori naisihminen. En ihan osannut odottaa :-)

• puukuski
        stycke kirjoitti:

Vuonna 2002 kun Kauko Kiito oli Lahdessa siinä Transpointin päädyssä ne kolme ahtainta laituripaikkaa, katselin kun joku ruuvasi Kosusen täysperän siihen laakista suoraksi. Hytistä kiipesi siro nuori naisihminen. En ihan osannut odottaa :-)

näin kerran (2003) Kiitolinjan/Kaukokiidon tai jonkun sellaisen ratissa nuoren naisen, tummat hiukset tai punertavan tummanruskeat hiukset. Oli nupilla liikenteessä, toi tavaraa samaan paikkaan jossa olin purkamassa. Oli niin vihaisen näköinen että... kauhean nätti, mutta vihaisen näköinen ;)

• kyllä aikamies

on ruvennut höperehtimään. Kyllä naiskontaktit pitää solmia muualla kun paskasessa autonkopissa.

• Kyllähän noita naisiakin näkee istumassa ratin ja selkänojan välissä. Valitettavasti liian harvoin ;)

Varmasti joillakin on asennevammoja naisia kohtaan, mutta varmaankin yleisesti ottaen suurin osa toivoo lisää naisia alalle.

• Ja pitää ollakin! Männäviikolla kun kävin Taavetin teebeellä kahveella, istui kuppilassa sinä hetkenä vain kaks kolleegaa. Toisessa pöydässä mies ja toisessa nainen. Arvata saattaa kenen pöytään kohteliaamin vääntäydyin....

Itseasiassa joskus miettinyt että suhtaudutaanko meihin nuorempiin kuljettajiin myös "ennakkoluuloin". (osaako tuo edes ajaa, ja osaako pyytää palkkaa....) ?

• Säiliösuhari kirjoitti:

Ja pitää ollakin! Männäviikolla kun kävin Taavetin teebeellä kahveella, istui kuppilassa sinä hetkenä vain kaks kolleegaa. Toisessa pöydässä mies ja toisessa nainen. Arvata saattaa kenen pöytään kohteliaamin vääntäydyin....

Itseasiassa joskus miettinyt että suhtaudutaanko meihin nuorempiin kuljettajiin myös "ennakkoluuloin". (osaako tuo edes ajaa, ja osaako pyytää palkkaa....) ?

Että ilkisit mennä naisen pöytään ;) Itse tuli käytyä enemmänkin siinä naapurissa, Tebiksellä oli aina miun käydessäni niin kiukkusen näköisiä myyjiä :)

"Itseasiassa joskus miettinyt että suhtaudutaanko meihin nuorempiin kuljettajiin myös "ennakkoluuloin". (osaako tuo edes ajaa, ja osaako pyytää palkkaa....) ?"

Aivan varmasti suhtaudutaan. Jopa aika härskejä juttuja jotkut levittää. Kaverille oli joskus tuoreena märkäkorvana sattunut niin, että saman talon vanhempi kuski oli itse mokannut (ei mitään älyttömän vakavaa, mutta kuitenkin), niin oli laittanut kaiken uuden kuskin piikkiin. Kaveri sanoi ihmetelleensä, että mitenköhän hän on voinut tyriä kyseisen homman kun ei ole edes osallistunut koko ajoon :) Tai puunajossa jos nuorempi pääsee pahasta paikasta ilman ongelmia vanhan jäädessä kiinni tms. niin johan joillakin käy luonnon päälle ja sitten alkaa paskanjauhanta ;)
        Tai kuten itselleni sattui ensimmäisenä puunajo syksynäni, toisen talon auto yritti ajaa eräältä tieltä, vaan ei kulkenut ilman ketjuja se auto siinä lillissä (nuori kuski, minua vähän pitempään ajanut). Toinen isäntä oli sanonut minun isännälle seuraavana päivänä (sinä päivänä jolloin mie ajoin sieltä) ettei siellä pääse kulkemaan ilman ketjuja, hänen autonsa oli jo nujunnut siellä. Uskomatonta sinällään, minulle tämä tieto toisen auton ongelmista ei kiirinyt kuin kyseisen päivän iltana, eikä ollut mitään ongelmia kulkemisen suhteen. Eli oisko ollu hieman paremmat renkaat :) Isäntä kävi ihmettelemään, että miten sie oot voinu ajaa sieltä kun se toinen auto ei päässy siellä mihinkään. Mie siihen, että ei ollu mitään ongelmaa, "ei ollu kun ajaa". Siinä syntyikin ihan väittely, oma työnantajani ei meinannut uskonut minun puhuvan totta, että todellakin olisin voinut ajaa sellaisesta paikasta mistä joku toinen ei pääse.

Monella vanhemmalla kuskilla myös tuntuu olevan käsitys, että kaikki nuoret ajavat suurinpiirtein ilmaiseksi, tai jopa maksavat isännälle vähän että ovat päässeet ajamaan. Jos sanoo palkkansa, esim. taulukkotuntipalkan, niin ei uskota. Olen miettinyt, että onkohan tässä taustalla jotain sellaista, että nämä kyseiset henkilöt ovat itse nuorempina olleet "talkoilla" töissä eivätkä ymmärrä asioiden muuttuneen.

Tietysti riippuu niin paljon siitä ihmisestä, millainen hän on jne. Jotkut eivät tarkoita pahaa, mutta ovat kuitenkin melkoisia taivastelijoita. Se on se heidän tyylinsä. Toiset taas ovat taivastelijoita "pahansuovassa" mielessä.

• puukuski kirjoitti:

Että ilkisit mennä naisen pöytään ;) Itse tuli käytyä enemmänkin siinä naapurissa, Tebiksellä oli aina miun käydessäni niin kiukkusen näköisiä myyjiä :)

"Itseasiassa joskus miettinyt että suhtaudutaanko meihin nuorempiin kuljettajiin myös "ennakkoluuloin". (osaako tuo edes ajaa, ja osaako pyytää palkkaa....) ?"

Aivan varmasti suhtaudutaan. Jopa aika härskejä juttuja jotkut levittää. Kaverille oli joskus tuoreena märkäkorvana sattunut niin, että saman talon vanhempi kuski oli itse mokannut (ei mitään älyttömän vakavaa, mutta kuitenkin), niin oli laittanut kaiken uuden kuskin piikkiin. Kaveri sanoi ihmetelleensä, että mitenköhän hän on voinut tyriä kyseisen homman kun ei ole edes osallistunut koko ajoon :) Tai puunajossa jos nuorempi pääsee pahasta paikasta ilman ongelmia vanhan jäädessä kiinni tms. niin johan joillakin käy luonnon päälle ja sitten alkaa paskanjauhanta ;)
        Tai kuten itselleni sattui ensimmäisenä puunajo syksynäni, toisen talon auto yritti ajaa eräältä tieltä, vaan ei kulkenut ilman ketjuja se auto siinä lillissä (nuori kuski, minua vähän pitempään ajanut). Toinen isäntä oli sanonut minun isännälle seuraavana päivänä (sinä päivänä jolloin mie ajoin sieltä) ettei siellä pääse kulkemaan ilman ketjuja, hänen autonsa oli jo nujunnut siellä. Uskomatonta sinällään, minulle tämä tieto toisen auton ongelmista ei kiirinyt kuin kyseisen päivän iltana, eikä ollut mitään ongelmia kulkemisen suhteen. Eli oisko ollu hieman paremmat renkaat :) Isäntä kävi ihmettelemään, että miten sie oot voinu ajaa sieltä kun se toinen auto ei päässy siellä mihinkään. Mie siihen, että ei ollu mitään ongelmaa, "ei ollu kun ajaa". Siinä syntyikin ihan väittely, oma työnantajani ei meinannut uskonut minun puhuvan totta, että todellakin olisin voinut ajaa sellaisesta paikasta mistä joku toinen ei pääse.

Monella vanhemmalla kuskilla myös tuntuu olevan käsitys, että kaikki nuoret ajavat suurinpiirtein ilmaiseksi, tai jopa maksavat isännälle vähän että ovat päässeet ajamaan. Jos sanoo palkkansa, esim. taulukkotuntipalkan, niin ei uskota. Olen miettinyt, että onkohan tässä taustalla jotain sellaista, että nämä kyseiset henkilöt ovat itse nuorempina olleet "talkoilla" töissä eivätkä ymmärrä asioiden muuttuneen.

Tietysti riippuu niin paljon siitä ihmisestä, millainen hän on jne. Jotkut eivät tarkoita pahaa, mutta ovat kuitenkin melkoisia taivastelijoita. Se on se heidän tyylinsä. Toiset taas ovat taivastelijoita "pahansuovassa" mielessä.

"Jos sanoo palkkansa, esim. taulukkotuntipalkan, niin ei uskota".

Tuo on kyllä niin totta, niin totta. No täytyy kyllä myöntää että kokeilin tuota urakointia 2 kk. ja enään en siihen ala.

Mutta siis itse olen huomannut tehtaalla monesti kun minua PALJON vanhemmat ukot juoksee ympäri autoa ja vetää posket lommolla norttia ja huutaavat että

"lastaa nyt poika se vaunusi, mulla kusee urakka". ja tuohon kun olen muutaman kerran vastannut, että mulla minnekkään kiire ole tästä lystistä maksetaan yli 11 euroa tunti. (käsittääkseni korkeimman ikälisän mukaan..) niin eräät herrat sytyttää taas norttia.

mutta jokainen on itse nimensä siihen työsopimukseen kirjottanut. että tiedoksi heille ketkä epäilevät meidän nuorempien palkkauksia. näinkin voi käydä =)

• Cat 630
        puukuski kirjoitti:

EI se nuorempi ollut parempi vaan nuoruus ja tyhmyys kysymys on riskinotosta.Sinä kokeneempana tajusit vaaran nuorempi ei sitä hoksannut.

• aaton aju
        Cat 630 kirjoitti:

EI se nuorempi ollut parempi vaan nuoruus ja tyhmyys kysymys on riskinotosta.Sinä kokeneempana tajusit vaaran nuorempi ei sitä hoksannut.

on lasten hommia. Ee aikamies kehtoo höpöttää niin paskahommasta. Itsenäinen työ, koneen rengiksi siinä joutuu. Kyllä mukavampaa on esim riippuliitäminen.

• ootko jo suanu
        Cat 630 kirjoitti:

vaipat pois. Aikamies ei ihteesä katiks sano...

• Ohjaamotarkkailija

Tähänkin ammattiin. Näyttämään monille miehille mistä on OIKEAT NAISET tehty.
      Tervettuloa vaan alalle. Jos ei normaali elämä enää rikastuta,niin täällä oppii näkemään sitä normaalista elämästä sen toisenkin puolen.

• rahtari

kyllä on nais rekkakuskeja jotka on erittäin ammattitaitoisia. niihin suhdaututaan kunnioittavasti kun ovat valinneet raskaan ammatin. tuossa joku kirjoitti että on vaarallinen yhdistelmä minä olen aika voimakkaasti sen kirjoittajan kanssa eri mieltä, minusta tuntuu että se kirjoittaja on joku tietokone nörtti joka ei tietä rekan ajosta mitään voipi vielä leikkiä hiekkalaatikolla ja kuvitella että on ison auton ratissa

• Rekkanainen

...kasvavaan joukkoon.
      Työkaverit/kollegat ovat 95%:sti tosi mukavia ja fiksuja. Mutta muistaa pitää aina se, että miesten aikana on turha vetää extra-rooleja, vaan tule sellaisena kuin olet!!!
      Myöskin asiat puhutaan puolin ja toisin suoraan ja kerralla - sen jälkeen samasta aiheesta ei enää keskustella!
      Kysyä voit ammattiin liittyvää mitä tahnsa, ajattelematta, saatko hölmön-leiman otsaasi ja naurut takana,kumpaakaan ei tule. Eli reiluja rekkamiehet kaiken kaikkiaan ovat naispuoleisille kollegoile.

• rekkapojat ollakkin 95%:sesti tosi ihania? Ei mitään ylimääräisiä kieroiluja ja asioista tosiaan puhutaan niin kuin ne on, ei kierrellen ja kaarrellen ;)

----------------------------

Muutamat naispuoliset kaverit/tutut ovat sanoneet, että heistä on mukavampi pyöriä poikaporukassa kuin tyttöporukassa. Poikien jutut on kuulemma paljon "helpompia", toisin kuin joillakin naisilla. Tiedä sitten onko tämä miten yleinen mielipide naisten keskuudessa :)

• totta viserrät
        puukuski kirjoitti:

rekkapojat ollakkin 95%:sesti tosi ihania? Ei mitään ylimääräisiä kieroiluja ja asioista tosiaan puhutaan niin kuin ne on, ei kierrellen ja kaarrellen ;)

Muutamat naispuoliset kaverit/tutut ovat sanoneet, että heistä on mukavampi pyöriä poikaporukassa kuin tyttöporukassa. Poikien jutut on kuulemma paljon "helpompia", toisin kuin joillakin naisilla. Tiedä sitten onko tämä miten yleinen mielipide naisten keskuudessa :)

Itse olen pyörinyt tarhapenasta asti poikaporukassa. Tyttöjen kanssa tuli aina riitaa, ja sama meininki jatkui koulussakin.
        Parhaat kaverit ja ne ikimuistoisimmat hetket, jotka on jääny lapsuudesta asti mieleen, on jääneet jätkäporukoissa pyörimisistä. Automaattisesti pyrin hakeutumaan miesseuraan, tosin nyt viime vuosina on jääneet nää miespuoliset ja sillä samalla siis kaikki kaverit vähemmälle, kun löysin tuon oman "kuljettajan".

Teistäkään ei valitettavasti kaikki ymmärrä naista, joka jaksaa vaan kuunnella ja ihailla miesten horinoita, kun ei itse jaksa syvällisesti keskustella naisten kanssa...mutta yleensähän saan kaiken huomion itselleni kun mieheni kanssa miesporukoissa liikun. Enkä nyt puhu mistään sellaisesta huo...tavasta meiningistä!

Olette ihania, kyllä sitä aina syvä huokaus pääsee, ku teitä liikenteessä näkee.

On ihana olla varattu ja kömpiä aina saman nallukan viereen, silloinmilloin hän ei oo ajossa...
        mutta joskus, onneksi tosin harvemmin tulee muisteltua kaiholla niitä poikamiestyttöpäiviä, jolloin tuli pyörittyä milloin kenenkin jätkän kanssa ja milloin milläkin rekalla/hlöautolla...ja ihan puhtaasti ystävinä. Mehän nimittäin sovittiin, ettei aleta pilata hyvää kaveruutta turhilla suhteilla!

työn iloa ratin taa
        terveisin repsikka ;)

• Rekkanainen
        puukuski kirjoitti:

rekkapojat ollakkin 95%:sesti tosi ihania? Ei mitään ylimääräisiä kieroiluja ja asioista tosiaan puhutaan niin kuin ne on, ei kierrellen ja kaarrellen ;)

...melkoisen lutunaa porukkaa ;)

Poika- (tai miesporukassa kai tätä nykyä) on tosiaan paljon mukavampi olla. Meno on paljon reilumpaa ja ei tarvitse joka sanan jälkeen miettiä, miten se vääntyy ja keneltä kuulet muunneltuna saman jutun.
        Hyvä miehet :)

• Rekkanainenkaksi
        Rekkanainen kirjoitti:

...melkoisen lutunaa porukkaa ;)

Poika- (tai miesporukassa kai tätä nykyä) on tosiaan paljon mukavampi olla. Meno on paljon reilumpaa ja ei tarvitse joka sanan jälkeen miettiä, miten se vääntyy ja keneltä kuulet muunneltuna saman jutun.
        Hyvä miehet :)

No mun mielestä on vähän turhaa yleistää miesporukan ihanuutta, vaikka mieluummin itsekin teen töitä miesten joukossa, kun passaa jutut ja huumori paremmin yhteen kuin naisten kanssa. Eihän naiset osaa muusta puhua kuin miehistä, vaatteista, lapsista ja ihmissuhteista, siis tollai yleistäen.
        Mutta ihan samaa selän takana toisten asioitten vatvomista ja tonkimista ne monet miehetkin tekevät mutta vähän eri tavalla ja ehkä vähemmän vaan kuin naiset.
        Joskus tuntuu, että naisia ei kiinnosta mikään muu kuin kuka oli kenenkin kanssa ja missä ja milloin ja miltä kukin näytti tai näyttää ja onko ihana vai ei, plääh...miehiä taas kiinnostaa työhön ja autoihin ym. liittyvät asiat ja kuka osti mitä ja ajaa kelle ja osaako vai eikö osaa ja peruuttiko jotain rikki jne. Mutta mieluummin niistä asioista juttelee kuin hiustenlaitosta ja siks kai miesten kanssa paremmin juttuun tuleekin.
        Mutta niin tai näin, ihan samalla tavalla naiset pärjää rekkakuskina kuin konttoristeina tai minä muuna hyvänsä. Jos pärjää muualla ihmisten kanssa niin kyllä pärjää rekkakuskinakin. Yhtä hyvin voisit ihmetellä pärjäätkö muiden leipureiden, myyjien tai tehdastyöläisten kanssa.

• lahtari

Siellä on useita hamekangashenkilöitä, tiettävästi ollu vuosia. Sinne vaan sekaan, vaikkei seisois.

• Ykä 59

Taidat olla muuttanut Suomeen jostakin muualta kun et tuota tiedä.

Naiskuskit ajavat täysin siinä kun miehetkin ja kaikki alan miehet pitävät naiskuskeja "hyvä jätkinä".

• ee nuita oo

puupinolla näkynnä. Mitä ite AJAT, SOETATKO VAEN SUUTAS.

• ScaniaR

Harvassa, mutta aina vaan lisääntyvässä määrin =) Mukaan vaan, jos hommat kiinnostaa, ite en vois kuvitellakaan tekeväni mitään muuta.

Kohtelu on toistaiseksi ollut pelkästään positiivista, toivottavasti sama meno jatkuu. Ja kuten joku tuossa aikaisemmin jo sanoikin, miesten kanssa on paljon helpompi tulla toimeen, ainakin minun. Kaikki sanotaan suoraan ja niinkuin se on (sekä positiiviset että negatiiviset asiat) ja sitä itse arvostan ainakin valtavasti.

Että eikun tervetuloa vaan mukaan =)

• Rekkahenkilö

Rekkakortti on Suomessa jo noin 5000 naisella. Suurin osa on muissa kuin ajohommissa, mutta naisrahtareitten määrä on kasvussa koko ajan. Olen itse ajanut parikymmentä vuotta ja tunnen karkeasti laskien ehkä viitisenkymmentä muuta täyspäiväisesti rekkahommia tekevää naiskuskia ja tokihan tässä maassa on varmasti paljon heitä, joita en tunne tai en ole edes huomannut. Puunajossakin tunnen ainakin viisi naista, irtoperiä tai muuten puolikasta vetää niin monta etten edes muista ja sitten on sekalainen seurakunta meitä täysperän vetäjiä ja sorakuskeja jne. Tunnen pari myös erikoiskuljetuksia ajavaa naista.

Jalasjärven aikuiskoulutuskeskus järjestää nykyään pelkästään naisille tarkoitettuja bussi- ja rekkakuskikursseja, joten naiskuskien määrä lisääntyy koko ajan. Kuskipula alkaa olla niin ankara, että kursseille pääsee vaikka taskussa olisi pelkkä B-kortti.

Joka tapauksessa, ainakin jos palloilee pääkaupunkiseudulla, ihme on jos ei joka päivä joku naiskuski vastaan tule. Tiedän myös monta naisautoilijaa, jotka ovat itse perustaneet yrityksen. Hirveän yleistä on nykyään myös se, että vaimo alkaa ajaa miehensä autoa ja mikäs sen parempi, kun tulee auton tuotto paremmin kotiin.
        Se, sopiiko alalle ja pärjääkö alalla, on itsestä, ei sukupuolesta kiinni. Kaikki ihmiset eivät pärjää joka alalla tai kaikkien ihmisten kanssa, joten taatusti kuljetusalaltakin löytyy ihmisiä joka lähtöön, mutta ei tämä muuten ole sen kummempi ala tehdä töitä kuin mikään muukaan duuni. Joten jos ala kiinnostaa, käy ensin jonkun mukana katsomassa mitä työ oikeasti on ja jos ala vielä sen jälkeen kiinnostaa, sitten kurssille.
        Jos haluat naiskuskin kyytiin katselemaan ja kyselemään kuskin työstä, mutta et tunne ainuttakaan naisrahtaria, mulla on laaja tuttavaverkosto, joka voi auttaa asut melkein missä päin Suomea tahansa.
        Tämä oli siis tälle alalle tuloa pohtivalle naiselle tarkoitettu vinkki.

• tia65

mahtuu aina lisää naiskuskeja, onhan meitä jo jonkun verran. Suhtautumisesta voin sanoa sen verran, etten ole vielä ammatinvalinnastani kärsimään joutunut. Yhdyn hyvällä mielellä aiempiin naisten puheenvuoroihin, miesten kanssa on helpompi tulla toimeen kun naisten,ei turhaa kateutta ja panettelua selän takana, kaikki yhtä hyviä "jätkiä".
      Tervetuloa alalle.

• se on

Autokuskin ala on aika pikkunen.

• defrost

Ei kuorma-autossa eikä yhdistelmässä ole mitään hallintalaitetta, jonka käyttämiseen tarvittaisiin jalkovälissä olevaa "keppiä". Sehän se taitaa olla ainoa suurempi (tai joskus pienempi... =) )fyysinen eroavaisuus, jos naisia vertaa miehiin.
      Minun mielestäni usein oman kokemuksen mukaan ovat parempia ja rauhallisempia kuljettajia kuin miehet. Ei ole semmoista näyttämisen ja pätemisen tarvetta. Ehdottomasti lisää silmän iloa tien päälle!! =)

• Nyt pääseekin kevennyksen siivin / hyvillä mielin nukkumaan :)

• miestä
        puukuski kirjoitti:

Nyt pääseekin kevennyksen siivin / hyvillä mielin nukkumaan :)

lastaamaan, ressukalla puolikas ja vesikeli, oli kuulema tottunut että hän vain ajaa auton laituriin ja se vaan täyttyy itestään....
        ei täällä eteläsuomessa aina näin käy.
        polarpakilla oltiin, eihän se tavara edes painanut mitään, kenkinä sillä oli jotkut aamutossut semmoiset avolipokkaat, nehän lipsuili jalasta. eikä se pumpun käyttökään tuntunut sujuvan, piti sen oikein kattoa monesti miten nainen saa pumput osumaan aina laakista oikein.
        mietin siinä että miten se saa kuorman osumaan oikeaan maahan, oli ukolla ikää riittävästi eikä mikään nuori kloppi. vaan eipä ollut juurikaan itte lastaillut
        minä reippaana naisena autoin kuorman kanssa, lastasin puolet puolikkaasta.
        ei siitä saanut edes kahvikupillista palkaksi kiitoksesta puhumattakaan, ihmetteli vain miten se sujui noin sukkelaan.
        vaikka mies osaa rattia pyörittää pitää näissä hommissa osata kyllä muutakin, onhan tää palveluala.
        sainhan ainakin hyvän mielen itelleni. tuli päivän hyvätyö tehtyä.

• miestä kirjoitti:

lastaamaan, ressukalla puolikas ja vesikeli, oli kuulema tottunut että hän vain ajaa auton laituriin ja se vaan täyttyy itestään....
        ei täällä eteläsuomessa aina näin käy.
        polarpakilla oltiin, eihän se tavara edes painanut mitään, kenkinä sillä oli jotkut aamutossut semmoiset avolipokkaat, nehän lipsuili jalasta. eikä se pumpun käyttökään tuntunut sujuvan, piti sen oikein kattoa monesti miten nainen saa pumput osumaan aina laakista oikein.
        mietin siinä että miten se saa kuorman osumaan oikeaan maahan, oli ukolla ikää riittävästi eikä mikään nuori kloppi. vaan eipä ollut juurikaan itte lastaillut
        minä reippaana naisena autoin kuorman kanssa, lastasin puolet puolikkaasta.
        ei siitä saanut edes kahvikupillista palkaksi kiitoksesta puhumattakaan, ihmetteli vain miten se sujui noin sukkelaan.
        vaikka mies osaa rattia pyörittää pitää näissä hommissa osata kyllä muutakin, onhan tää palveluala.
        sainhan ainakin hyvän mielen itelleni. tuli päivän hyvätyö tehtyä.

Monenmoista savotoijaa löytyy kyllä tältä autoalaltakin. Voisi jopa sanoa, että vaikka olisi millainen virtuoosi ajamaan autoa eteenpäin, niin sitten kun pitää tehdä jotain muuta, esim. peruuttaa, niin uusavuttomuus iskee. Tasaisella kentälläkään ei saada peruutettua sitä auton mittaa ilman vekslailua, edes puolikasta :)

Joskus muistaakseni näin itsekkin vähän tuollaisen vastaavan tapauksen kuin sinä. Vaan tietysti jos tottuu siihen ettei tarvitse itse tehdä kuormiaan, niin mistäs sen yks´kaks oppii. Ei mistään. Parempi onkin, että siinä on joku kokeneempi ainakin katsomassa ettei tee mitään suurta munausta.

Lisäksi tuo vaatetus-juttukin herättää kommentoimaan, että jännä miten muutamat lähtevät talvellakin töihin pikkukengät-sukat-lyhyet kalsarit-housut-paita-kesätakki-periaatteella. Mahtaa siinä kylmä tulla jos auto jää syystä tai toisesta tienvarteen ;)

"ei siitä saanut edes kahvikupillista palkaksi kiitoksesta puhumattakaan"

Kiittämättömyys on maailman palkka. Tähän olen törmännyt itsekkin. Jossain sivutiellä on auto ojassa, tai sitten sivuutustilanteessa lipsauttaa ojaan (jopa niinkin ettei minun auto liiku yhtään ja silti ajetaan ojaan), niin sitten kun autat tämän YLEENSÄ miehen tielle, niin ei edes kiitosta saa palkaksi. Kun auton saa tielle ja käy irrottamassa vetoliinan, niin ukko saattaa lähteä samoin tein ajelemaan :D
        Rahaa en ole vielä sortunut ottamaan vastaan, vaikka sitäkin on tarjottu, eräskin nainen tyrkytti väen vängällä 20 euroa kun satuin tulemaan paikalle ja olemaan jopa ainut joka teki jotain. Raiteesta oli silleen nätisti viskannu auton tien reunaan, levitetyn penkan päälle, ihan ilman vetämistäkin olisi saanut sen auton tielle. Kun tulin siihen, niin paikalla oli ehkä 5-6-7 MIESTÄ ihmettelemässä kädet taskussa tilannetta. En kyllä muuten olisi enää pysähtynyt siihen, mutta kun näin että nainen seisoo siinä auton rinnalla niin...
        Niin siinähän kävi niin, että kun mie pysähdyin siihen ja laskeuduin kopista, niin KAIKKI paikalla ihmetelleet miehet lähtivät samointein pois. Operaatiossa meni ehkä noin 5min ja palkaksi sain nätiltä naiselta, kirkkaana kevätpäivänä, aurinkoisen hymyn ja kiitoksen ;)

• Antti
        puukuski kirjoitti:

Monenmoista savotoijaa löytyy kyllä tältä autoalaltakin. Voisi jopa sanoa, että vaikka olisi millainen virtuoosi ajamaan autoa eteenpäin, niin sitten kun pitää tehdä jotain muuta, esim. peruuttaa, niin uusavuttomuus iskee. Tasaisella kentälläkään ei saada peruutettua sitä auton mittaa ilman vekslailua, edes puolikasta :)

Joskus muistaakseni näin itsekkin vähän tuollaisen vastaavan tapauksen kuin sinä. Vaan tietysti jos tottuu siihen ettei tarvitse itse tehdä kuormiaan, niin mistäs sen yks´kaks oppii. Ei mistään. Parempi onkin, että siinä on joku kokeneempi ainakin katsomassa ettei tee mitään suurta munausta.

Lisäksi tuo vaatetus-juttukin herättää kommentoimaan, että jännä miten muutamat lähtevät talvellakin töihin pikkukengät-sukat-lyhyet kalsarit-housut-paita-kesätakki-periaatteella. Mahtaa siinä kylmä tulla jos auto jää syystä tai toisesta tienvarteen ;)

"ei siitä saanut edes kahvikupillista palkaksi kiitoksesta puhumattakaan"

Kiittämättömyys on maailman palkka. Tähän olen törmännyt itsekkin. Jossain sivutiellä on auto ojassa, tai sitten sivuutustilanteessa lipsauttaa ojaan (jopa niinkin ettei minun auto liiku yhtään ja silti ajetaan ojaan), niin sitten kun autat tämän YLEENSÄ miehen tielle, niin ei edes kiitosta saa palkaksi. Kun auton saa tielle ja käy irrottamassa vetoliinan, niin ukko saattaa lähteä samoin tein ajelemaan :D
        Rahaa en ole vielä sortunut ottamaan vastaan, vaikka sitäkin on tarjottu, eräskin nainen tyrkytti väen vängällä 20 euroa kun satuin tulemaan paikalle ja olemaan jopa ainut joka teki jotain. Raiteesta oli silleen nätisti viskannu auton tien reunaan, levitetyn penkan päälle, ihan ilman vetämistäkin olisi saanut sen auton tielle. Kun tulin siihen, niin paikalla oli ehkä 5-6-7 MIESTÄ ihmettelemässä kädet taskussa tilannetta. En kyllä muuten olisi enää pysähtynyt siihen, mutta kun näin että nainen seisoo siinä auton rinnalla niin...
        Niin siinähän kävi niin, että kun mie pysähdyin siihen ja laskeuduin kopista, niin KAIKKI paikalla ihmetelleet miehet lähtivät samointein pois. Operaatiossa meni ehkä noin 5min ja palkaksi sain nätiltä naiselta, kirkkaana kevätpäivänä, aurinkoisen hymyn ja kiitoksen ;)

Kuin kaunis hymy ja kiitos. :)

• Antti kirjoitti:

Kuin kaunis hymy ja kiitos. :)

kaunis hymy ja kiitoshan riittää, naisten kohdalla siis :)

• gotcha
        puukuski kirjoitti:

kaunis hymy ja kiitoshan riittää, naisten kohdalla siis :)

miksei miesten? ;D

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3847
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2596
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      2015
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1751
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1556
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1521
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1331
    8. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      500
      1290
    9. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      84
      1289
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14