Finnmatkat Lomalento - tarkistakaa luottokorttilaskunne!

Jamppa Öö

Moi,

Vinkkinä kaikille Finnmatkojen Lomalennolla (lennon numero BLX...) tax-free -ostoksia tehneille, että kannattaa tarkistaa luottokorttilaskusta veloituksen oikeellisuus.

Itse ostin 27.10. koneesta ostoksia, joiden hinnat oli annettu euroissa ja kuitissakin summa oli euroissa. Luottokortilta (Amex) veloitus oli kuitenkin tehty Ruåtsin kruunuissa, jolloin luottokorttiyhtiö tapansa mukaan vetää pari prosenttia välistä ja luottokorttiveloituksen loppusumma olikin tasan 2% suurempi kuin ostoskuitissa näkyvä summa.

Vaikka kyseessä olikin vain muutama euro, niin periaatteen vuoksi pyysin heitä korjaamaan virheensä, ja he lupasivatkin siirtää rahat tililleni. Ehkä ottavat opikseenkin ja korjaavat järjestelmänsä, jos tarpeeksi moni aiheuttaa heille lisätyötä muutaman euron takia.

Reklamaatiot jne. voi soittaa Finnmatkat Skystorelle, 0800-114318 (arkisin 9-12 ja 13-17).

13

1780

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkistä

mutta
      jos multa velotettaisiin kruunuissa se minkä
      oon ostanu euroissa , niin olisin melko tyytyväinen...

• Jamppa Öö

Just näin. Tajusitko tahallasi väärin vai oletko muuten vain tyhmä?

• Amexissa
        Jamppa Öö kirjoitti:

...Visa ei ole veloittanut ainakaan mitään ylimääräistä.

• Jampalle
        Jamppa Öö kirjoitti:

"Itse ostin 27.10. koneesta ostoksia, joiden hinnat oli annettu euroissa ja kuitissakin summa oli euroissa. Luottokortilta (Amex) veloitus oli kuitenkin tehty Ruåtsin kruunuissa"

Jos ostokset maksaa 100€ ja se veloitetaan Ruotsin kruunuissa 100 Ruottin kruunua niin siinähän saa ostamuksena melkein 90€ halvemmalla. Siistii.
        Jamppa on pelle.

• rosvousta

kun meinasivat 2 % silmään sahata, nosta oikeusjuttu että ei enää toistu, ihan kauheeta tuomoinen on ...leikkaa amex myös kahtia ja laita kunnon kortti

• ilmeisesti

ainut selväjärkinen joka tajus asian :) Hyvä tuo on tietää :)

• visalainen kaupan täti

Meillä esim ei kaupassa tuo american express käy koska siinä on kauppaliikkeelle paljon isommat kulut kuin luottokunnan korteissa.
      Olisko näin että jotkut firmat sitten ottaa osan noista korttikuluista sitten maksajalta. Tätähän tapahtuu jossakin ulkomailla ihan kortin kuin kortin kanssa.
      Hankipa halvempi kortti niin et tarviste valittaa.
      ja miksi päättelit että sinulta otettiin maksu kruunuissa ja siitä se 2 prossaa? Veikkaisin että kalliista kortista.

• periminen

Ulkomailla on yleistä että myyjä lisää
        kortin kulut eli muutaman prossan laskun päälle.
        Suomessa se on ainakin Visaa myöntävän
        Luottokunnan sääntöjen vastaista.

• on kertoa

tämmöiset vähän epämääräiset jutut muillekin niin osaavat sitten tarkistaa laskut saadessaan onko kaikki oikein.
      Luottokorttilaskuthan pitää aina tarkistaa ja erityisesti jos on käyttänyt niitä muuallakin kuin kotikaupassa.
      Kiitos sinulle joka toit asian täällä esiin asiallisesti.

• etelänmatkaaja

ole veloitettu mitään muuta, kuin ostosten loppusumma. Maksoin ostokset Mastercardilla ja kaikki pelasi vallan loistavasti!

• Varasin haluamani paikat lennolle ja maksoin Mastercardilla. Finnmatkojen mukaan paikka maksaa menopaluuna 20 euroa, mutta minulta ei veloitettu edes niin paljon. Eli maksoin vähemmän kuin piti...

• kateellinen
        BlueRoan kirjoitti:

Varasin haluamani paikat lennolle ja maksoin Mastercardilla. Finnmatkojen mukaan paikka maksaa menopaluuna 20 euroa, mutta minulta ei veloitettu edes niin paljon. Eli maksoin vähemmän kuin piti...

kannattaa olla onnellinen jos olet säätänyt 2o euroa, kyllä käy kateeksi kun minä jouduin maksamaan ikkunapaikasta ...minä saan sen mutta epäilen että sinä et ?

• kateellinen kirjoitti:

kannattaa olla onnellinen jos olet säätänyt 2o euroa, kyllä käy kateeksi kun minä jouduin maksamaan ikkunapaikasta ...minä saan sen mutta epäilen että sinä et ?

Kyllä ne mulle ikkunapaikan antoi ja vieläpä juuri sieltä, mistäs toivoinkin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      118
      7488
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      74
      6291
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5194
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4505
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4206
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      227
      4091
    7. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      3995
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3898
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      55
      3022
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48