Sellaista kysyisin kun olen uutta TFT näyttöä ostamassa, ja luin jostain että DVI-liitännällä näyttö on paljon parempi/virheetön. Kun taas VGA/Analogisella liitännällä on kaikenmaailman virheitä,ynm.
Eli onko sillä väliä jos näyttö on pääasiassa leffojan katteluun ja pelaamiseen?
APUA TARVITAAN!
4
404
Vastaukset
- juzzi
No karkesti ottaen voidaan sanoa, että DVI-liitännällä( =digitaalinen) kuvasta tulee tarkempi ( värit kirkkaammat -> kuva parempi) kuin sitten VGA:n ( =analoginen) kuvasta.
Itselläni on tällainen Acer AL1751 ja olen tehnyt muutamia kokeita. Täysin selvää on, että DVI-liitännällä kuva on tarkempi, kiitos kirkkaiden värien, ja näin ollen mukavampi katsoa.. Musta näyttää todellakin mustalta ja valkoinen valkoiselta. Analogisesti liitettynä värit ovat selvästi "laimeampia" (en tykkää).
Ja jotenkin ainakin pelit ja leffat tuntuvat tökkivän, enemmän kuin DVI-liitännällä.
Eli todellakin suosittelen semmoista näyttöä, jossa on DVI-liitäntä. Eron huomaat varmasti. Ja jos se kerta peli ja leffa käyttöön tulee niin ilman muuta DVI-liitännäinen näyttö.- Jim
niin DVI:llä kuva on periaatteessa virheetön mutta kunnollisesti toteutettuun analogiseen verrattuna ero on melkoisen olematon. Erityisesti noissa näytöissä missä on sekä DVI että VGA eroa saattaa olla, koska ei siihen analogiseen panosteta. Ja se miksi halvimmissa näytöissä ei ole DVI:tä johtuu käsittääkseni jostain typerästä verosta tai tullista joka liitännälle on säädetty.
Itse sanoisin, että eroa ei juuri ole mutta DVI on silti ihan hyvä olla. Tulevaisuudessa näytönohjaintenkin VGA liitännät tulevat varmasti vähenemään.
- juzzi
Mutta nuo virhejutut saat unohtaa. Jos virheitä tulee enemmän, kun näyttö on liitetty analogisesti, niin varmasti näytönohjaimessa on vikaa. Virheet eivät mielestäni voi johtua siitä, onko näyttö liitetty analogisesti vai digitaalisesti..
Niin ja kannattaa tarkistaa, onko koneessa sitä DVI-liitäntää. Mulla ei ole, joten joudun "tyytymään" analogiseen. Mielestäni kuva on silläkin todella hyvä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117265Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista625229- 954884
- 524035
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493986- 2223873
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283588- 413203
- 522809
- 412377