Rupesi risomaan kun luin teidän edellisiä kirjotuksia. Jos ja kun ette tiedä vanhoillisuudesta mitään muuta kuin kiertvät juorut niin antakaa olla.
Erityisesti se, miten väitätte että vanhoilliset erottavat porukkaa seurakunnasta, on täyttä palturia.
No, ettehän tekään saa pitää verhoja ikkunassa tai
ikkunallisia pyykinpesukoneita..:)
Tervetuloa meidän seuroihin, siellä väärät käsitykset yleensä muuttuu.
Esikoisille
38
4476
Vastaukset
- el-tyttö
Älä ota pulttia joidenkin ennakkoluuloista, jotka perustuvat vanhoihin käsityksiin, kaikilla ei todellakaan ole tarpeeksi oikeaa tietoa vanhoillislestadiolaisuudesta. Keskustele vaan kanssamme, niin pääsemme eroon turhista ja voimme keskittyä olennaiseen, siihen uskoon, joka meidät pelastaa.
- Nuiva
Sitä paitsi, jos sinä hyväksyt vanhoillisten erottamis- mentaliteetin niin sinä teet synnin.
Miksi?
Koska Jumala vihaa kaikkea hylkäämistä!!!
Mal. 2:16 Sillä minä vihaan hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala, ...
... ja sitä, joka verhoaa vaatteensa vääryydellä, sanoo Herra Sebaot.
Siis ottakaa vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat.
----------------------
Siis kenelle uskottomat? - Nuiva
Nuiva kirjoitti:
Sitä paitsi, jos sinä hyväksyt vanhoillisten erottamis- mentaliteetin niin sinä teet synnin.
Miksi?
----------------------
Siis kenelle uskottomat?Room. 7:3 Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
Room. 7:4 Niin, veljeni, teidätkin on
- kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta,
- tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
Room. 7:5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
Room. 7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, ...
- niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa. - Nuiva
Nuiva kirjoitti:
Miksi?
----------------------
Siis kenelle uskottomat?Room. 8:27-28 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
Room. 8:29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
Room. 8:30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
Room. 8:31-32 Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan? Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
Room. 8:33-35 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme. Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
Room. 8:36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina."
Room. 8:37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
Room. 8:38-39 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. - Anonyymi
Nimimerkki el-tyttö Herrassa !
Mitä tarkoittaa jonka nimeä en muista kun hän sanoi kun eräs vanhoillinen oli ollut ylitsekäymisissä tai hän ei vaatimuksia huolimatta ollut tehnyt parannusta niin hän sanoi : Hän ei ole enää Jumalan valtakunnassa
Onko tämä mielestäsi erottamista ja kristillisyyden pois ottamista ?? Voi kauhistus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimimerkki el-tyttö Herrassa !
Mitä tarkoittaa jonka nimeä en muista kun hän sanoi kun eräs vanhoillinen oli ollut ylitsekäymisissä tai hän ei vaatimuksia huolimatta ollut tehnyt parannusta niin hän sanoi : Hän ei ole enää Jumalan valtakunnassa
Onko tämä mielestäsi erottamista ja kristillisyyden pois ottamista ?? Voi kauhistusvl-tyttö ja el-tyttö= joku keski-iän ylittänyt änkyrä vapis uskova..
- Nuiva
Meidänkin seuroissamme käy mies joka on erotettu
vanhoillislestadiolaisuudesta. Ja monia muita tunnen, jotka on erotettu.
Tiedätkö... vaikka sinä et tiedä erotuksista, niin niitä tapahtuu tämän tästä. Muun muassa luonnonjärjestykseen puuttuminen, siis ehkäisyvälineiden käyttö aiheuttaa erottamisen, jos se tulee ilmi.- Erimieli
...Debora/ Vanha vaimo, jonka tilalle nykyinen sheriffi Vihne tuli joitakin kuukausia sitten, ollut niitä, joka oli erotettu vanhoillisista? Syynä taisi olla jokin "väärä henki" tms kuten muistaakseni täältä palstalta luin.
Ja kirjoittihan asiasta aikoinaan, vuosia sitten, Helsingin Sanomatkin, kun vanhoillisista erotetut ihmiset tekivät masentuneina jopa itsemurhia.
Se oli raakaa vallankäyttöä se ja siitä oli lähimmäisenrakkaus kaukana eikä se ole kunniaksi millekään kristityn nimeä kantavalle joukolle. Hyvä on, jos käytäntö on vanhoillisilla muuttunut. Mutta eivätpä taida erotetut olla liioin muille vanhoillisille kertomassa, mitä heille on tehty. Heitä ei enää vain näy mukana. - Debora
Erimieli kirjoitti:
...Debora/ Vanha vaimo, jonka tilalle nykyinen sheriffi Vihne tuli joitakin kuukausia sitten, ollut niitä, joka oli erotettu vanhoillisista? Syynä taisi olla jokin "väärä henki" tms kuten muistaakseni täältä palstalta luin.
Ja kirjoittihan asiasta aikoinaan, vuosia sitten, Helsingin Sanomatkin, kun vanhoillisista erotetut ihmiset tekivät masentuneina jopa itsemurhia.
Se oli raakaa vallankäyttöä se ja siitä oli lähimmäisenrakkaus kaukana eikä se ole kunniaksi millekään kristityn nimeä kantavalle joukolle. Hyvä on, jos käytäntö on vanhoillisilla muuttunut. Mutta eivätpä taida erotetut olla liioin muille vanhoillisille kertomassa, mitä heille on tehty. Heitä ei enää vain näy mukana.Vl-tyttö taitaa olla sitä ikäpolvea, jolta vanhemmat ovat pimittäneet tärkeitä liikkeen menneisyyteen kuuluvia asioita.
Vanhoillisuudessa tämä erottamisasia valehdellaan niin, ettei ketään ole erotettu, vaan he ovat vain lähteneet pois ihan itse.
Minut todellakin erotettiin, julistettiin "Saatanan haltuun", niin mikä sitten on, jos ei tämä, erottamista? - Kamalaa terroria
Debora kirjoitti:
Vl-tyttö taitaa olla sitä ikäpolvea, jolta vanhemmat ovat pimittäneet tärkeitä liikkeen menneisyyteen kuuluvia asioita.
Vanhoillisuudessa tämä erottamisasia valehdellaan niin, ettei ketään ole erotettu, vaan he ovat vain lähteneet pois ihan itse.
Minut todellakin erotettiin, julistettiin "Saatanan haltuun", niin mikä sitten on, jos ei tämä, erottamista?Eräs mies julistettiin saatanan haltuun.
Tapasi ystäväni kadulla ja kertoi: "minun armonaikani on nyt päättynyt..minulla ei ole enää armoa". Teki itsemurhan.
Kun tästä paikalliselle puhuvalle veljelle paheksuttiin, sanoi: No, se jää Jumalan haltuun, kuinka siinä kävi".
No siihen kysymys: kuinka nyt Jumalan haltuun kun alussa annettii saatanan haltuun. - Leeviläinen
Debora kirjoitti:
Vl-tyttö taitaa olla sitä ikäpolvea, jolta vanhemmat ovat pimittäneet tärkeitä liikkeen menneisyyteen kuuluvia asioita.
Minut todellakin erotettiin, julistettiin "Saatanan haltuun", niin mikä sitten on, jos ei tämä, erottamista?>Minut todellakin erotettiin, julistettiin "Saatanan haltuun", niin mikä sitten on, jos ei tämä, erottamista?<
Onko näin Debora? Sinut erotettiin VL:stä "saatanan haltuun?? Provo vai totuus? Rankka syytös? Mitä teit saadaksesi näinkin ankaran tuomion? Epäilitkö kenties VL:n vilpittömyyttä?? - Jahvetti
Leeviläinen kirjoitti:
>Minut todellakin erotettiin, julistettiin "Saatanan haltuun", niin mikä sitten on, jos ei tämä, erottamista?<
Onko näin Debora? Sinut erotettiin VL:stä "saatanan haltuun?? Provo vai totuus? Rankka syytös? Mitä teit saadaksesi näinkin ankaran tuomion? Epäilitkö kenties VL:n vilpittömyyttä??Eikö tuomion pitänyt olla: Jätetään saatanan haltuun, jotta hänen sielunsa pelastuisi. Mutta nämä erotetut olivat uppiniskaisia eivät alentuneet parannukseen, jota seurakunnan tuomarit heiltä vaativat vieläpä seurakunnan edessä.
Vaikka olisi pitänyt: Ensin kahdenkesken, ellei kuule ota yksi tai kaksi kanssasi, että jokainen sana vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla. Mutta jos ei hän kuule, niin olkoon hän sinulle, niin kuin pakana ja publikaani. - Realisti
keiden "meidän" suroissa?
Eikös "meidän seuroissakin" käyminen ole jäänyt, tietääkseni vähintään parilta, essuista erotetulta ja vielä saarnamieheltä? Toiselta se - tänäpäivänä - tapahtuu jo käytännönkin syistä.
Ajatuksia herättävää "meidän seuroissa"-erotuksissa oli kuitenkin se, että erotusten perusteena kummassakin tapauksessa, oli erotetuilta puuttuva ja erottajien vaatima luottamus erottajiinsa. - totuudessa.
Realisti kirjoitti:
Eikös "meidän seuroissakin" käyminen ole jäänyt, tietääkseni vähintään parilta, essuista erotetulta ja vielä saarnamieheltä? Toiselta se - tänäpäivänä - tapahtuu jo käytännönkin syistä.
Ajatuksia herättävää "meidän seuroissa"-erotuksissa oli kuitenkin se, että erotusten perusteena kummassakin tapauksessa, oli erotetuilta puuttuva ja erottajien vaatima luottamus erottajiinsa.Sanot "tietääkseni" ja perustat juttusi vääristelyihin.
"Vähintään parilta on jäänyt seuroissa käynti"... sanot. Siis onko vähintään pari enemmän kuin kaksi ja ovatko hekään jättäneet seuroissakäyntiä muuten kuin sairauden takia?
Esikoislestadiolaisuudessa ei ole ketään erotettu, puhumattakaan että kristittyjä olisi jätetty saatanan haltuun. On kokonaan toinen asia, jos jotakuta ei lähetetä seurakunnan toimesta saarnamatkalle. Mutta siinä ei voida puhua seurakunnasta erottamisesta.
Ja on kummallista, että yksi niistä väitetyistä erotetuista teki matkan heräyksen syntysijoille, siellä pyysi anteeksi, häneltä pyydettiin anteeksi ja sovittiin asioista - näin kertoivat hänen lakeijansa-, mutta parin kuukauden kuluttua matkasta hän ilmoittaakin lehdessä, että hänellä on omat käsityksensä kristillisyyden asioista. Toisella puolella pohjolassa anteeksianomiset on pitäneet. Olen kuullut EL-vanhimman sanoneen juuri tästä henkilöstä, että hän ei muistele vanhoja asioita, mitkä ovat anteeksiannetut. Siinä tulee esiin kristityn laupias mieli. Onkohan toisella puolella sama tilanne?
Sitä paitsi miten ihmiset voivat olla niin pimeitä, että puhuvat erottamisista, kun molemmat ko. tapaukseen liittyvät henkilöt ovat kulkeneet seurakunnan lähetysmatkoillakin ainakin meidän paikkakunnalla. Kyllä se on omasta itsestään kiinni, jos tuntee tulevansa erotetuksi. Silloin pitäisi tajuta vilkaista peiliin.
Mitä luottamukseen tulee, niin se on kaiken A ja O kristillisyyden työssä. Muuten tulee vain pahaa jälkeä, niin kuin on tullutkin. Ja se toinen niistä erimielisistä kyllä osasi pitää puolensa ja löi saarnakumppaneitaan kuin vierasta sikaa vuosien mittaan. Sellaista työntekoa vieläkin jotkut puolustavat, mitä pitää ihmetellä. Ja valheiden levittely taitaa loppua vasta pitkässä iankaikkisuudessa. - Umtsi bum
Realisti kirjoitti:
Ajatuksia herättävää "meidän seuroissa"-erotuksissa oli kuitenkin se, että erotusten perusteena kummassakin tapauksessa, oli erotetuilta puuttuva ja erottajien vaatima luottamus erottajiinsa.Pysytään kuitenkin totuudessa, heitä ei ole koskaan seurakunnasta erotettu. Jos joku niin väittää valehtelee raskaasti. Ainoastaan heidät erotettiin sen loppuvuoden lähetystoimesta. Syyt on jokaisen tiedossa.
- Debora
Leeviläinen kirjoitti:
>Minut todellakin erotettiin, julistettiin "Saatanan haltuun", niin mikä sitten on, jos ei tämä, erottamista?<
Onko näin Debora? Sinut erotettiin VL:stä "saatanan haltuun?? Provo vai totuus? Rankka syytös? Mitä teit saadaksesi näinkin ankaran tuomion? Epäilitkö kenties VL:n vilpittömyyttä??" Rankka syytös?"- sanot sinä. Se on kuitenkin totuus.
Ja mitäkö tein sitten? Eräs läheiseni oli juuri erotettu vl-joukosta ja pidin erottamista vääränä. Se oli minun "syntini". Minulle vastasi yksi "puhuttelijoista" näin:
"--vaikka en tiedä, mistä syystä NN erotettiin, niin olen aivan varma, että erottaminen oli oikein. Koska Jumalan seurakunta ei erehdy, niin hoitomiehet, jotka seurakunta on asettanut, eivät erehdy ja näin ollen he ovat tehneet oikean päätöksen."
-- Tässä siis tuli ilmi vl-liikkeen väärä oppi, eli seurakunnan erehtymättömyysoppi. Kun en tätä uskonut, niin minut jätettiin "Saatanan haltuun".
Tässä tämä yksinkertaisessa karuudessaan on. Tämä erottaja on edelleen arvostettu puhuja Vl-joukossa, eikä häntä näytä yhtään häiritsevän nämä erottamiset.
Minä taas en usko olevani Saatanan hallussa, vaan meidän rakkaan Taivaallisen Isämme hellässä huomassa hänen seurakunnassaan:) - Erehtynyt
Debora kirjoitti:
" Rankka syytös?"- sanot sinä. Se on kuitenkin totuus.
Ja mitäkö tein sitten? Eräs läheiseni oli juuri erotettu vl-joukosta ja pidin erottamista vääränä. Se oli minun "syntini". Minulle vastasi yksi "puhuttelijoista" näin:
"--vaikka en tiedä, mistä syystä NN erotettiin, niin olen aivan varma, että erottaminen oli oikein. Koska Jumalan seurakunta ei erehdy, niin hoitomiehet, jotka seurakunta on asettanut, eivät erehdy ja näin ollen he ovat tehneet oikean päätöksen."
-- Tässä siis tuli ilmi vl-liikkeen väärä oppi, eli seurakunnan erehtymättömyysoppi. Kun en tätä uskonut, niin minut jätettiin "Saatanan haltuun".
Tässä tämä yksinkertaisessa karuudessaan on. Tämä erottaja on edelleen arvostettu puhuja Vl-joukossa, eikä häntä näytä yhtään häiritsevän nämä erottamiset.
Minä taas en usko olevani Saatanan hallussa, vaan meidän rakkaan Taivaallisen Isämme hellässä huomassa hänen seurakunnassaan:)Oikein on sanottu, jumalansanan mukaan.
Seurakuntaa ei ole edestämme ristiinnaulittu.
Apostolien teot kertovat varsin erehtyvästä
seurakunnasta.
Erehtymättömyyden oppi on selvää paavilaisuutta. - Matomatkamies
Erehtynyt kirjoitti:
Oikein on sanottu, jumalansanan mukaan.
seurakunnasta.
Erehtymättömyyden oppi on selvää paavilaisuutta.Kuinka apostolit sitten ovat erehtyneet ja kuka on tuon erehdyksen havainnut. Sinäkö olet se suuri profeetta joka olet sen erehdyksen huomannut.
Erehtynyt kirjoitti:
Oikein on sanottu, jumalansanan mukaan.
seurakunnasta.
Erehtymättömyyden oppi on selvää paavilaisuutta.Nimimerkki Erehtynyt varmaankin tarkoittaa, että apostolinen seurakunta erehtyi, kun siinä saarnattiin synti synniksi. En muuten ymmärrä, missä kohtaa siellä nimenomaan seurakunta olisi harhautunut.
Mitä tulee saatanan haltuun jättämiseen, niin se kyllä Paavalilla esiintyy. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että Deboraa olisi kohdeltu oikeudenmukaisesti, minusta hänen kohtelunsa kuulostaa julmalta ja kohtuuttomalta.
Mutta voisi siitä keskustella, tuleeko sellaisia tilanteita seurakunnassa vieläkin, että joku olisi jätettävä saatanan haltuun.
Korinttolaiskirje:
"Olen kuullut, että teidän keskuudessanne on haureutta, jopa sellaista mitä ei tavata edes pakanakansojen parissa: eräskin elää äitipuolensa kanssa. Ja te vielä pöyhkeilette, vaikka teillä olisi ollut syytä surra ja erottaa joukostanne mies, joka on syyllistynyt tuollaiseen. Vaikka minä ruumiillisesti olen poissa luotanne, olen kuitenkin hengessä läsnä ja olen kuin paikalla olevana jo päättänyt, mitä syylliselle on tehtävä. Kun te olette yhdessä koolla Herramme Jeesuksen nimessä ja minun henkeni ja Herramme Jeesuksen voima ovat läsnä, tuo mies on luovutettava Saatanalle ja niin annettava hänen ruumiinsa tuhoutua, jotta hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä."
Timoteuskirje:
"Tämän käskyn jätän täytettäväksesi, poikani Timoteus, niiden profeetallisten sanojen mukaisesti, jotka sinulle kerran on lausuttu. Niitä muistaen taistele jalo taistelu ja säilytä usko ja hyvä omatunto! Jotkut ovat sen hylänneet ja ovat haaksirikkoutuneet uskossaan. Näin on käynyt Hymenaiokselle ja Aleksandrokselle. Olen luovuttanut heidät Saatanan kuritettaviksi, jotta he oppisivat olemaan pilkkaamatta Jumalaa."
Paavali tässä oikein nimeltä mainitsee henkilöt, jotka ovat haaksirikkoutuneet uskossaan.- Syntisäkki Surkea
Matomatkamies kirjoitti:
Kuinka apostolit sitten ovat erehtyneet ja kuka on tuon erehdyksen havainnut. Sinäkö olet se suuri profeetta joka olet sen erehdyksen huomannut.
Niin Apostolien tekojen lisäksi Paavalin kirjeet kertovat siitä, miten seurakunta on erehtynyt.
Laodikean seurakunnalle annettu ilmoitus kertoo varsin selvää kieltä siitä, millaiseen harhaan paisunut ja itseensä polle seurakunta lopulta joutuu.
Myöhempi kirkkohistoria vahvistaa tämän.
Debora kirjoitti aivan oikein, eikä VL on ainoa tässä harhassa oleva yhteisö.
Tietenkään se seurakunta, jonka jäsenet Jumala yksin tuntee, se ei voi milloinkaan erehtyä. - Syntisäkki Surkea
pELerin kirjoitti:
Nimimerkki Erehtynyt varmaankin tarkoittaa, että apostolinen seurakunta erehtyi, kun siinä saarnattiin synti synniksi. En muuten ymmärrä, missä kohtaa siellä nimenomaan seurakunta olisi harhautunut.
Mitä tulee saatanan haltuun jättämiseen, niin se kyllä Paavalilla esiintyy. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että Deboraa olisi kohdeltu oikeudenmukaisesti, minusta hänen kohtelunsa kuulostaa julmalta ja kohtuuttomalta.
Mutta voisi siitä keskustella, tuleeko sellaisia tilanteita seurakunnassa vieläkin, että joku olisi jätettävä saatanan haltuun.
Korinttolaiskirje:
"Olen kuullut, että teidän keskuudessanne on haureutta, jopa sellaista mitä ei tavata edes pakanakansojen parissa: eräskin elää äitipuolensa kanssa. Ja te vielä pöyhkeilette, vaikka teillä olisi ollut syytä surra ja erottaa joukostanne mies, joka on syyllistynyt tuollaiseen. Vaikka minä ruumiillisesti olen poissa luotanne, olen kuitenkin hengessä läsnä ja olen kuin paikalla olevana jo päättänyt, mitä syylliselle on tehtävä. Kun te olette yhdessä koolla Herramme Jeesuksen nimessä ja minun henkeni ja Herramme Jeesuksen voima ovat läsnä, tuo mies on luovutettava Saatanalle ja niin annettava hänen ruumiinsa tuhoutua, jotta hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä."
Timoteuskirje:
"Tämän käskyn jätän täytettäväksesi, poikani Timoteus, niiden profeetallisten sanojen mukaisesti, jotka sinulle kerran on lausuttu. Niitä muistaen taistele jalo taistelu ja säilytä usko ja hyvä omatunto! Jotkut ovat sen hylänneet ja ovat haaksirikkoutuneet uskossaan. Näin on käynyt Hymenaiokselle ja Aleksandrokselle. Olen luovuttanut heidät Saatanan kuritettaviksi, jotta he oppisivat olemaan pilkkaamatta Jumalaa."
Paavali tässä oikein nimeltä mainitsee henkilöt, jotka ovat haaksirikkoutuneet uskossaan.Kyllä olis jo aika tutustua Raamattuun, jos asiat noin hakusessa ovat ja kokonaan tuntemattomia.
Syntisäkki Surkea kirjoitti:
Kyllä olis jo aika tutustua Raamattuun, jos asiat noin hakusessa ovat ja kokonaan tuntemattomia.
sopiva raamatunpaikka, kiitos. Kirja/kirje, luku ja jae, niin osaan kyllä itse lukea. Tackar!!!
- Syntisäkki Surkea
pELerin kirjoitti:
sopiva raamatunpaikka, kiitos. Kirja/kirje, luku ja jae, niin osaan kyllä itse lukea. Tackar!!!
No jopas!
Etkö tunne yhtään Raamattua?
Katso nyt vaikka Galatalaiskirjettä.
En minä ainakaan rupea tääällä itsestäänselvyyksiä neuvomaan.
Jos et itse osaa lukea, anti olla. - Jumalan sana
pELerin kirjoitti:
Ilm. 3:14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
Ilm. 3:15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
Ilm. 3:16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
Ilm. 3:17 Sillä sinä sanot:
Minä olen rikas, minä olen rikastunut *enkä mitään tarvitse;*
etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
Ilm. 3:18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
Ilm. 3:19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
Ilm. 3:20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee *minun ääneni* ja avaa oven, ....
-------------------------------------------
.... niin *)minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
Ilm. 3:21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
Ilm. 3:22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'" - Uskosa
Jumalan sana kirjoitti:
Ilm. 3:14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
Ilm. 3:15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
Ilm. 3:16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
Ilm. 3:18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
Ilm. 3:19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
Ilm. 3:20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee *minun ääneni* ja avaa oven, ....
.... niin *)minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
Ilm. 3:21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
Ilm. 3:22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"Room. 8:14 Sillä ...
... kaikki, ...
... joita Jumalan Henki kuljettaa,
... ovat
... Jumalan lapsia.
------------------------------------------
Room. 8:15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa,
vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
Room. 8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
Tutki siis henkesi kuka lienetkin. Älä enää anna itseäsi pettää turhilla puheilla ja monenlaisilla jaarituksilla.
Ennen kun alat rohkeasti tuomita muita, tutki ENSIN oma henkesi, onko sinulla varma todistus sydämessäsi siitä että Kristus Pyhän Hengen kautta asuu sinussa.
Oletko siis täysin varma siitä että vaikka tuohon kaadut, sanomatta enää sanaakaan, niin sinä heräät varmasti taivaassa.
Meillehän monesti valehdellaan niin, että kuollut usko ei epäile ja on varma, mutta elävä usko epäilee. Usko ei kuitenkaan epäile koskaan, vaan epäily kertoo sen, että uskoa
puuttuu joko kokonaan taikka osittain.
Ihminen ei epäile silloin, jos Kristuksen vanhurskaus on USKON JA KASTEEN kautta sinun vanhurskautesi, epäilystä ei ole siksi koska Kristuksen vanhurskaus on AINA täydellinen vanhurskaus.
Kristuksen vanhurskaudella vaatetettuna Jumala on sinulle leppoisa ja hymyilevä sekä rakastava välittävä ja tarpeesi täyttävä Isä - siis ABBA.
Abbalta voi aina vapaasti ja mitään pelkäämättä pyytää sitä mitä kulloinkin tarvitsee, ja Isä antaa lapsilleen koska hän on HYVÄ ISÄ. - Realisti
Umtsi bum kirjoitti:
Pysytään kuitenkin totuudessa, heitä ei ole koskaan seurakunnasta erotettu. Jos joku niin väittää valehtelee raskaasti. Ainoastaan heidät erotettiin sen loppuvuoden lähetystoimesta. Syyt on jokaisen tiedossa.
Luottamattomuus "lapinvanhimpiin"!
Kukaanhan - ei koskaan - kiistänyt heidän luottamustaan Jumalan Sanaan!
Kutsut sitä millä nimellä kutsutkin, mutta heidät pidätettiin saarnavirastaan - ja vain edelläkerrotusta syystä!
En ole, Umtsi bum, lainkaan varma, että se olet sinä, kumpi meistä tietää TODELLISEN totuuden! - Sanasi kerran punnitaan
Umtsi bum kirjoitti:
Pysytään kuitenkin totuudessa, heitä ei ole koskaan seurakunnasta erotettu. Jos joku niin väittää valehtelee raskaasti. Ainoastaan heidät erotettiin sen loppuvuoden lähetystoimesta. Syyt on jokaisen tiedossa.
Minä olen aivan varma, että se "syy" ei ole umbtsibumin tiedossa, koska se syy ei ole sama, mitä kansalle on syötetty.
Syyn antoi se henki, jolla tuulessa valta on, jota myös vallan ja paavilaisuuden hengeksi kutsutaan.
Samasta syystä erotettiin virastaan J. Hus. - Rymy-Eetu
Jahvetti kirjoitti:
Eikö tuomion pitänyt olla: Jätetään saatanan haltuun, jotta hänen sielunsa pelastuisi. Mutta nämä erotetut olivat uppiniskaisia eivät alentuneet parannukseen, jota seurakunnan tuomarit heiltä vaativat vieläpä seurakunnan edessä.
Vaikka olisi pitänyt: Ensin kahdenkesken, ellei kuule ota yksi tai kaksi kanssasi, että jokainen sana vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla. Mutta jos ei hän kuule, niin olkoon hän sinulle, niin kuin pakana ja publikaani.ihmisten kiusaaminen vl-herätysliikkeen yötä myöten jatkuneissa hoitokokouksissa 70-luvulla.
- Umtsi bum
Sanasi kerran punnitaan kirjoitti:
Minä olen aivan varma, että se "syy" ei ole umbtsibumin tiedossa, koska se syy ei ole sama, mitä kansalle on syötetty.
Syyn antoi se henki, jolla tuulessa valta on, jota myös vallan ja paavilaisuuden hengeksi kutsutaan.
Samasta syystä erotettiin virastaan J. Hus.Siitähän en ryhdy väittelemään tiedänkö vai en, tiedän mitä tiedän. Aina on valheen-ja eriseuranhenki halunnut valkeudenenkeliksi siinä onnistumatta kuitenkaan. Kristuksen henki seurakunnassa paljastaa kaiken vihollisen juonittelut, ei Jumala anna omiaan häpeään joutua. Toisin on joillekin käynyt kun ovat alkaneet kokoamaan oman selkänsä taakse. Juuri he ovat häpeään joutuneet lopulta kuitenkin, heiltä on lahjat otettu pois ja joutuneet turvautumaan lihaan.
- itsekään
Umtsi bum kirjoitti:
Siitähän en ryhdy väittelemään tiedänkö vai en, tiedän mitä tiedän. Aina on valheen-ja eriseuranhenki halunnut valkeudenenkeliksi siinä onnistumatta kuitenkaan. Kristuksen henki seurakunnassa paljastaa kaiken vihollisen juonittelut, ei Jumala anna omiaan häpeään joutua. Toisin on joillekin käynyt kun ovat alkaneet kokoamaan oman selkänsä taakse. Juuri he ovat häpeään joutuneet lopulta kuitenkin, heiltä on lahjat otettu pois ja joutuneet turvautumaan lihaan.
Olet säälittävä.
Eriseuran henki panee tutkimaan Jumalan sanaa ja Raamattua.
Onhan se sellainen kiellettävä. Totta kai!! Syntisäkki Surkea kirjoitti:
No jopas!
Etkö tunne yhtään Raamattua?
Katso nyt vaikka Galatalaiskirjettä.
En minä ainakaan rupea tääällä itsestäänselvyyksiä neuvomaan.
Jos et itse osaa lukea, anti olla.Kyllä minä nyt yhtään tunnen raamattua, mutta ajattelin, että kun sinä tiedät ne paikat paremmin kuin minä, olisit voinut vähän jeesata.
Galatalaiskirjeen olen lukenut kokonaan ja kaikki muutkin UT:n kirjeet.
Ilmestyskirjasta tiedän sen Laodikean ja muut seurakunnat. Niistähän puhutaan aika usein saarnoissakin... Oi jospa kylmä taikka palava olisit... jne.
Mutta ne paikat eivät mielestäni sovi kovin hyvin meidän kristillisyyteemme.
Pikemminkin sopii se, mitä sanotaan Filadelfian seurakunnalle, että
"Minä tiedän sinun tekosi: katso, minä annoin sinun eteesi aukean oven, ja ei yksikään voi sitä sulkea; sillä sinulla on vähän voimaa, ja pidät minun sanani, etkä minun nimeäni kieltänyt. Katso, minä annan sinulle saatanan joukosta ne, jotka itsensä juutalaisiksi sanovat, ja ei olekaan, vaan he valehtelevat. Katso, minä tahdon vaatia heitä siihen, että heidän pitää tuleman ja kumartaman sinun jalkais edessä, ja heidän pitää tietämän, että minä sinua rakastin. Että pidit minun kärsivällisyyteni sanat, niin minä tahdon sinut varjella kiusauksen hetkestä, joka koko maan piirin päälle tuleva on, niitä kiusaamaan, jotka maan päällä asuvat. Katso, minä tulen pian: pidä mitä sinulla on, ettei kenkään sinun kruunuasi ottaisi."Uskosa kirjoitti:
Room. 8:14 Sillä ...
... kaikki, ...
... joita Jumalan Henki kuljettaa,
... ovat
... Jumalan lapsia.
Room. 8:15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa,
vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
Room. 8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
Tutki siis henkesi kuka lienetkin. Älä enää anna itseäsi pettää turhilla puheilla ja monenlaisilla jaarituksilla.
Ennen kun alat rohkeasti tuomita muita, tutki ENSIN oma henkesi, onko sinulla varma todistus sydämessäsi siitä että Kristus Pyhän Hengen kautta asuu sinussa.
Oletko siis täysin varma siitä että vaikka tuohon kaadut, sanomatta enää sanaakaan, niin sinä heräät varmasti taivaassa.
Meillehän monesti valehdellaan niin, että kuollut usko ei epäile ja on varma, mutta elävä usko epäilee. Usko ei kuitenkaan epäile koskaan, vaan epäily kertoo sen, että uskoa
puuttuu joko kokonaan taikka osittain.
Ihminen ei epäile silloin, jos Kristuksen vanhurskaus on USKON JA KASTEEN kautta sinun vanhurskautesi, epäilystä ei ole siksi koska Kristuksen vanhurskaus on AINA täydellinen vanhurskaus.
Kristuksen vanhurskaudella vaatetettuna Jumala on sinulle leppoisa ja hymyilevä sekä rakastava välittävä ja tarpeesi täyttävä Isä - siis ABBA.
Abbalta voi aina vapaasti ja mitään pelkäämättä pyytää sitä mitä kulloinkin tarvitsee, ja Isä antaa lapsilleen koska hän on HYVÄ ISÄ.Viestisi ei ole vastaus kysymykseeni. Harmi.
Mutta ajattelepa, miten hyvin osaisit selvittää meidän syntisten taivaskelpoisuutta, jos sinä olisit Jumala.
Tietääkseni en ole rohkeasti tai vähemmänkään rohkeasti tuominnut ketään. Mutta Jumalan sanahan tietenkin tuomitsee meitä kaikkia, armahdettuja ja armosta osattomia.
Minulla ei ole mitään omasta takaa eikä muuta mahdollisuutta kuin uskoa itseni aivan armosta autuaaksi. Vaan kun matka on kesken ja lihaa on raahattava mukanaan, kunnes lopullinen vapautuksen päivä koittaa, niin apostolin kanssa täytyy todeta, että matkan varrella täytyy panna "pois kaikki mikä painaa ja synti, joka niin helposti kietoutuu meihin...".
Minä kyllä häpeän sitä, että joudun epäilemään ja että joudun muihin synteihin, mutta toisaalta tiedän, että on ollut yksi toinen yhtä kiusattu kuin minä. Se ei ollut suinkaan nim. Uskosa vaan "Meidän ylipappimmehan jos kukaan kykenee ymmärtämään vajavuuksiamme, sillä häntä on koeteltu kaikessa samalla tavoin kuin meitäkin koetellaan; hän vain ei langennut syntiin."- Kahden maan kansalainen
pELerin kirjoitti:
Viestisi ei ole vastaus kysymykseeni. Harmi.
Mutta ajattelepa, miten hyvin osaisit selvittää meidän syntisten taivaskelpoisuutta, jos sinä olisit Jumala.
Tietääkseni en ole rohkeasti tai vähemmänkään rohkeasti tuominnut ketään. Mutta Jumalan sanahan tietenkin tuomitsee meitä kaikkia, armahdettuja ja armosta osattomia.
Minulla ei ole mitään omasta takaa eikä muuta mahdollisuutta kuin uskoa itseni aivan armosta autuaaksi. Vaan kun matka on kesken ja lihaa on raahattava mukanaan, kunnes lopullinen vapautuksen päivä koittaa, niin apostolin kanssa täytyy todeta, että matkan varrella täytyy panna "pois kaikki mikä painaa ja synti, joka niin helposti kietoutuu meihin...".
Minä kyllä häpeän sitä, että joudun epäilemään ja että joudun muihin synteihin, mutta toisaalta tiedän, että on ollut yksi toinen yhtä kiusattu kuin minä. Se ei ollut suinkaan nim. Uskosa vaan "Meidän ylipappimmehan jos kukaan kykenee ymmärtämään vajavuuksiamme, sillä häntä on koeteltu kaikessa samalla tavoin kuin meitäkin koetellaan; hän vain ei langennut syntiin."Tuntuu siltä, että yrität itsetietoisuudella korvata sen, mitä tiedossa puuttuu.
Olet järjestömies, vanhan sanonnan mukaan yhtiön mies henkeen ja vereen.
Sinä et puolustakaan Jumalan sanaa ja evankeliumia, vaan organisaation erehtymättömyyttä.
Katolinen kirkko oli Lutherin aikaan näitä miehiä täynnä. Niin on vieläkin.
Niihin ei pystynyt mikään. - on sokeus ja uneliaisuus
pELerin kirjoitti:
Kyllä minä nyt yhtään tunnen raamattua, mutta ajattelin, että kun sinä tiedät ne paikat paremmin kuin minä, olisit voinut vähän jeesata.
Galatalaiskirjeen olen lukenut kokonaan ja kaikki muutkin UT:n kirjeet.
Ilmestyskirjasta tiedän sen Laodikean ja muut seurakunnat. Niistähän puhutaan aika usein saarnoissakin... Oi jospa kylmä taikka palava olisit... jne.
Mutta ne paikat eivät mielestäni sovi kovin hyvin meidän kristillisyyteemme.
Pikemminkin sopii se, mitä sanotaan Filadelfian seurakunnalle, että
"Minä tiedän sinun tekosi: katso, minä annoin sinun eteesi aukean oven, ja ei yksikään voi sitä sulkea; sillä sinulla on vähän voimaa, ja pidät minun sanani, etkä minun nimeäni kieltänyt. Katso, minä annan sinulle saatanan joukosta ne, jotka itsensä juutalaisiksi sanovat, ja ei olekaan, vaan he valehtelevat. Katso, minä tahdon vaatia heitä siihen, että heidän pitää tuleman ja kumartaman sinun jalkais edessä, ja heidän pitää tietämän, että minä sinua rakastin. Että pidit minun kärsivällisyyteni sanat, niin minä tahdon sinut varjella kiusauksen hetkestä, joka koko maan piirin päälle tuleva on, niitä kiusaamaan, jotka maan päällä asuvat. Katso, minä tulen pian: pidä mitä sinulla on, ettei kenkään sinun kruunuasi ottaisi."On lukenut Galatalaiskirjeen kokonaan, eikä mitään ole kristillisyyden tilasta avautunut, eikä opetuksesta!!!
- Pergamon
Jumalan sana kirjoitti:
Ilm. 3:22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"Kas kun et kopioinut tähän koko Ilmestyskirjaa?
Mitä tuo sitten avasi itse keskusteluun nähden? - Copy/paste
Pergamon kirjoitti:
Kas kun et kopioinut tähän koko Ilmestyskirjaa?
Mitä tuo sitten avasi itse keskusteluun nähden?Ilm. 3:20 Katso, ...
... minä ...
seison ovella ja kolkutan;...
... jos joku kuulee ...
*minun ääneni* ja avaa oven, ....
Jos osaat lukea, niin se avasi keskusteluun muutamia hyvin tärkeitä seikkoja:
------------------
1. Jeesus ITSE seisoo ovella ja kolkuttaa.
------------------
Laki jota herätysliikkeissä Kristuksessa oleville ja Hänen verellään puhtaiksi pestyille himokkaasti julistetaan, jopa pelastukseksi! Jos ei kokonaan, kuten asiaan kuuluu, niin osittain ainakin.
-------------------
2. Jos joku kuulee Jeesuksen kolkutuksen, Jeesuksen äänen, ja avaa niin....: *)"minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani."
------------------
Kaikkihan me tiedämme nämä vallanhimoiset
"patruarkat jotka himokkaasti tekevät Jeesuksen lamaista itselleen omia lampaita, ja keritsevät sitten heidän villojaan kovilla lakisaarnoilla, pakkoripillä ja lisääntymispakolla etc. Ja alistavat Jeesuksen veljet Jumalan lastenlapsiksi korottamalla itsensä Jumalan lesten yläpuolelle, kaikkitietäviksi ja erehtymättömiksi "patriarkoiksi".
Missä on silloin Hyvä Paimen Kristus:
--------
Joh. 10:10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan.
Minä olen tullut, että heillä olisi
- elämä ja olisi yltäkylläisyys.
--------------
Matt. 11:28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut,
- niin minä annan teille levon.
Matt. 11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta,
- sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä;
****... niin te löydätte levon sielullenne.****
Matt. 11:30 Sillä
1. minun ikeeni on sovelias, ja
2. minun kuormani on keveä."
- Essupoika
kun seurakunnasta erottamista: Eräskin kirkkoherra, joka oli tehnyt elämäntyönsä ( vuosikymmeniä ) keskusyhdistyksen hyväksi, sai kotiinsa kirjeen, jossa keskusyhdistys kylmästi vain ilmoitti, että "emme enää tarvitse palveluksianne" Tosi kylmää kyytiä takavuosilta pitkäaikaiselle työmiehelle!
Taidat tyttö olla sen verran nuori, ettet tiedä mitään näistä takavuosien totuuksista. Eikähän nykyjohto, ymmärettävistä syistä nistä halua edes kertoa teille nyky vl-nuorisolle.
Muuten, verhot on meillä ollut joka huushollissa, mitä olen nähnyt ja läpikäynyt viimeisten 70 vuoden aikana.
Tuosta vl-kummajaisesta, ikkunallisesta pyykinpesukoneesta meillä ei ole koskaan edes keskusteltu, muuta kuin sitä ihmetellen, mitä vl:t siinä kuvittelevat olevan synnillistä! Näkeehän noita naisten hepeneitä ilman pesukonettakin esim. talojen pihoilla ja parvekkeilla pyykkinarulla kuivumassa tuulen liehuteltavana; kuuluu luonnolliseen elämään ja sen jokapäiväiseen menoon. Ei pitäis häiritä ketään. - Oulussa koulussa
Hei vaan vl-tyttö.
Mitä sanot siihen, että joillakin on sellaisia henkilökohtaisia tuttuja, jotka on erotettu seurakunnasta.
Olemme myös tavanneet monia vl:a, jotka ovat tulleet pyytämään tervehdyksensä pois, kun asianomainen ei olekaan vl.
Olemmehan me seurojanne kuunnelleet radiossa, emme juuri niitä ole moittineet.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162077MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401878- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 911174
- 941144