Voidaanko olettaa että JT:n haaviin kiinni jäävät ovat tavallista yksinkertaisempia ?
Voidaanko siis olettaa että ex-jt:t sekä jt:t, poikkeuksia lukuunottamatta, ovat ehkä tavallista yksinkertaisempia?
Tähän lukuun ei mielestäni voida laskea syntymästään JT:n vaikutuspiirissä olevia.
Jt:n määrä Suomen väestöstä on sangen pieni. Jos olisi niin, etä yksinkertaisuudella ei olisi mitään tekoa JT:iin liittymisen kanssa, niin ihmettelen sitä, että suurin osa suomen väestöstä ei ole JT:ia.
Onko valtaosa kenties aavistuksen fiksumpia ?
JT:n haaviin jäävät ?
14
992
Vastaukset
- radarlove
mitä duunaa. Mä en usko uskontoihin. Nää kaikki jutut vuosien varrella mitämä oon kuullu uskonnoista on saanut mut ajattelemaan viimeinkin: ei ole mitään. Ja se on totuus. Kaikki uskonnot ovat keksittyjä satuja kuten on Arto Paasilinnan uusinkin.
Ikävä kyllä joudun toteamaan että jeppuloiden haaviin ei todennäköisesti joudu sen yksinkertaisempia ihmisiä kuin muidenkaan vastaavien koukkuun.
Kysehän on useimmiten elämäntilanteesta ja siitä miten kyseisessä tilanteessa kukin suhtautuu asioihin. Ei siis missään tapauksessa siitä ole asia kiinni, että kyseessä olisi jotenkin keskimäärin yksinkertaisempaa populaatiota.
Loppujen lopuksi kyse on siitä ketä kiinnostaa kaivella esitettyjä totuuksia ja ketä ei.- Näkijä
Jeh.tod:ien haaviin jäävät herkkäuskoisimmat,y-
leensä uskonnosta ja muista uskonnoista vieraan-tuneet henkilöt joilla ei ole vahvaa totuudenkai-puuta ja jotka ovat useimmiten helppo saalis "lah-
kolaisuuteen" taipuvaisille opetuksille. - olen kuullut
Näkijä kirjoitti:
Jeh.tod:ien haaviin jäävät herkkäuskoisimmat,y-
leensä uskonnosta ja muista uskonnoista vieraan-tuneet henkilöt joilla ei ole vahvaa totuudenkai-puuta ja jotka ovat useimmiten helppo saalis "lah-
kolaisuuteen" taipuvaisille opetuksille.Minä taas olen kuullut, että monilla heistä on ollut vahva totuuden kaipuu ja hengellinen nälkä mutta eivät muissa uskonnoissa ole sitä saaneet tyydytettyä.
- Saddu ;-)
...taitavatten olla nämä omilla hoksottimillaan itsenäisesti ajattelevat yksilöt,kö ?!?
I.e. eivät siis uskontokuntiin tukeutuvat ääliölammaskansan edustajat(tämä vain täsmennykseksi uskiksille!)
Tieto on uskon vastakohta,kö ?!?
OGS !
;-) - taram2
Olen joskus miettinyt samaa.
Minä kuuluin tähän "lapsena kokouksiin raahattujen"-joukkoon.
Lapsuusajan kauheimpia muistoja on tämä pakollinen istuminen hievahtamatta tuntitolkulla paikoillaan.
Selkään tuli aina kokouksien jälkeen.
Olisinko koskaan tullut JT:ksi jos ei mutsi ja isäpuoli olis sinne raahannut?
Tuskin!
Olsinko kuitenkin uskonnollinen?
Sitä ei tiedä kukaan muuta kuin Herra yksin taivaissa.
Mutta nyt on kuitenkin niin kun on ja tulos on kaikesta huolimatta hyvä.
Kiitokset annan en tyhmyydelleni tai älykkyydellinen vaan Jumalalle taivaassa.Hän on antanut minulle voimaa kaikkein kauheimpina aikoina ja myös vapauttanut ja antanut siunauksia.
Minä uskon näin.- koulutusta tulevaan
"Lapsuusajan kauheimpia muistoja on tämä pakollinen istuminen hievahtamatta tuntitolkulla paikoillaan.
Selkään tuli aina kokouksien jälkeen. "
Kuuluiko edellinen uskontoon? Miksi selkään? Etkö uskonut tarpeeksi?
Kuitenkin sinusta tuli JT.
Ilman tätä menetelmää siis ei olisi tullut?
Mihin tulokseen pääsemme?
Sisu pois ja kasteelle!
- theos
Ei JT:n 'haaviin' jäävät ole mielestäni sen yksinkertaisempia kuin mihinkään muuhunkaan lahkoiluun hurahtavat.
Näen sinänsä JT:t fiksumpina, kuin jotkut hihhulilahkolaiset, jotka eivät kykene minkäänlaiseen muuhun debattiin kuin onttopäänä hokemaan Jeesusta. - AsserMatt
Kirjoitit:
"niin ihmettelen sitä, että suurin osa suomen väestöstä ei ole JT:ia."
Ei siinä ole mitään ihmettelemistä.
Paavali sanoo saarnaamistehtävästään seuraavaa: "Kristus [lähetti] minut - - julistamaan hyvää uutista, ei puheen viisaudella, jotta Kristuksen kidutuspaalua ei tehtäisi hyödyttömäksi. Sillä puhe kidutuspaalusta [Jeesuksen lunastusuhrista] on tyhmyyttä niille, jotka tuhoutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. Sillä on kirjoitettu: 'Minä saatan viisaitten viisauden tuhoutumaan, ja älykkäiden älyn minä työnnän syrjään.' Missä on viisas [esimerkiksi filosofi]? Missä kirjanoppinut? Missä tämän asiainjärjestelmän väittelijä? Eikö Jumala tehnyt maailman viisautta tyhmyydeksi? Sillä koska Jumalan viisaudesta maailma ei viisautensa avulla tullut tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi sen tyhmyyden avulla, mitä saarnataan, pelastaa uskovat." (1. Korinttolaisille 1:17–21.)
Vartiotorni 15/9 1992 s. 21- theos
...jonkinlainen tyhmyyden tunnustus?
Onko raamatunkohdatkin lainattava vartiotornista!
Saattaa olla ainoa tarkoitus, johon tuotakin kohtaa käytetään, sillä itse sanoma rististä on seurallanne täysin hukassa. Lähinnä se koskee tämän teloitusvälineen konstruktiota. (Se on paalu!)
- timotei
En usko , että Jt-kansa olisi yksinkertaismpaa kuin muukaan. Monet tiedemiespiireissä julistautuvat uskoviksi, mutta en aina ole selvillä mihin he kuuluvat. Yhtäkaikki, monet tieteisiin piiriin kuuluvat uskovat johonkin suurempaan.
- hmmm
"monet tieteisiin piiriin kuuluvat uskovat johonkin suurempaan."
Mitä ovat "tieteiset piirit". Ovatko ne sitä "valtaosaa"? Jos tarkoitat niinkutsuttuja tiedemiehiä niin olisiko siis niin että se "valtaosa" onkin sellaisia? Eli?
- hmmm
Onko valtaosa kenties aavistuksen fiksumpia ?
Eli mahtaako ollakin niin että valtaosa on aavistuksen verran yksinkertaisempia. Ajattelin vaan kysyjän kirjoitustyylistä, hän ilmeisesti lukee itsensä siihen "valtaosaan"!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394903Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6594088Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732281Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162047MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401848- 961686
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671431OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301198- 941134
- 871121