Lähipiirin joku äideistä on jostain syystä keksinyt, että pojallani on adhd ja levittänyt tällaista eteenpäin. Hän sekä muut äidit eivät nyt anna lastensa leikkiä poikani kanssa ja nämä pojat haukkuavat vaan, että sulla on adhd. Pojallani ei ole adhd mutta käy kyllä erityiskoulua. Syy on ihan lievä dysfasia eikä siihen liity mitään tarkkaavaisuus- ja ylivilkkaushäiriöitä. Tämä lievä dysfasia liittyy vain lukemisen oppimiseen ja parhaiten kai sitä kuvaisi "lukihäiriö". Pärjäisi varmaan tavallisessakin koulussa mutta päätettiin nyt kuitenkin laittaa varmuuden vuoksi erityiskouluun.
No, joka tapauksessa. Olen tyrmisistynyt. Luulin ettei tällaisia äitejä enää nykypäivänä ole edes olemassa. Mikä tällaisessa oikein on taustalla? Nykypäivän maailma lähtee kodeista. On ihan turha uutisia katsoessa taivastella maailmanmenoa jos jo omille lapsilleen opettaa rasismia, syrjimistä yms. Ajattelevatko nämä äidit yhtään jos vaikka sattuisi omalle kohdalle? Entä ajattelevatko he lapsellisuuksissaan, että he voivat kohdella muita miten sattuu mutta heitä on kohdeltava hyvin? Entäs jos heidän "hienostopoikansa" loukkaa itsensä tuossa lähellä ja minä sitten vain katson enkä tee mitään kun kerran ollaan niin adhd:ita ja huonompia ihmisiä? Näinkö se yhteisöllisyys, toisista välittäminen toimii?
Elämässä olen oppinut sen, että minkä niittää sen myös kylvää. Onneksi elämä edes on reilu..Sitä sopisi näiden "hienostoäitien" miettiä.
Äidit leimasivat poikani
9
1284
Vastaukset
- Susanna
...itse ole minusta hyviä äitejä, koska opettavat lapsilleen suvaitsemattomuutta ja erilaisten syrjintää.
Tulee oikein paha mieli poikasi takia :,( - purkauduttava
Ikävä tosiasia on, aina on joku ollut pilkan, ym kohteena ja aina tulee olemaan. Mistäs sellainen johtuu. Siitäpä tietenkin , kun on äitiä jotka eivät osaa kasvattaa lapsistaan sellaisia jotka ottaisivat muutkin , myös erilaiset, ihmiset huomioon. Itselle ei tule edes mieleen että hyväksyisin sen kun lapseni pilkkaisi toista lasta, tai jonkun luki tms häiriön johdosta ei leikkisi tämän kanssa. Meidän lapsi saisi kunnollisen vanhanajan selkäsaunan, jos alkaisi muita haukkumaan /pilkkaamaan.
Kodeista todellakin lähtee kaikki paha, kulkee jälkikasvun mukana seuraaviin sukupolviin, siinä välissä kannattaisi kyllä vilkaista peiliin- ja katkaista se kierre.
Jokainen saa varmasti jossakin muodossa palkkansa. Tunsin pilkkaavan perheen, liikenneonnettomuus vei siitä isän ja kaksi poikaa. Naurava äiti jäi vain jäljelle. Ehkäpä Jumala puhutteli häntä onnettomuuden muodossa.- Jumala
puhutellut teitäkin lyömään lapsia?
- Nimetön
Jumala kirjoitti:
puhutellut teitäkin lyömään lapsia?
se vihaa lastaan
- pitää
Nimetön kirjoitti:
se vihaa lastaan
pöpöt loitolla?
- hularimps
pitää kirjoitti:
pöpöt loitolla?
Sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistaa? ÖÖh...
- kalle
Ihmiset kelailee ihan liikaa kaikkia juttuja nykyään.
Tota adhd soopaa tulee joka tuutista ja melkein jokatoinen lapsi on jonkun mielestä sellainen.
Omaa ymmärtämättömyyttään aikuiset opettavat lapsillensa suvaitsemattomuutta ja lapset sitten kärsivät seurauksista, molemmilla puolilla.
Minusta on hienoa, että kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia, itseasiassa se olisi aika tylsää. - MIIZY
Minä en omalle tytölleni tuollaista opettaisi, enkä myöskään tulevalle pojalleni! :( inhottavaa...varmasti ihan reipas poika =) mun veljelläni on adhd ja ei ole ollut kivaa kun mulle on siitä jotkut "ystävät" alkaneet valittaa, että "mitäs et oo pitänyt veljestäsi huolta" vaikka mä olen aina ollut sen tukena ja leikkinyt pienestä asti....ei tunnu varmaankaan kivalta. mutta ole sinä viisas äläkä tee niinkuin he. tai sitten ihan kokeilu mielessä kokeilet että mitäs he tuumaavat kun kaikki naapurustossa kuulevat jotain vaikkapa heidän seksielämästään... ei siis kannata muiden lapsia alkaa kiusaan...tyhmää äideiltä tuollainen. heidän varmaan kannattaisi kasvaa vähän vielä..?!
tosi hyvä kaveri (olleet kavereita jo 10 vuotta) parivuotta nuorempi poika joka käy tarkkailuluokkaa koska on kehityksestä muutamia vuosia jäljessä. Poikani kaverit (osa) ovat ilveilleet sille kun se kaveelaaraa sellasen kans mutta poika ei siitä välitä. Olen pienestä pitäen opettanut lapset hyväksymään erillaisuuden, selittänyt miksi joku on jotenkin erilainen kun ovat kysyneet.
Tuommonen käyttäytyminen vanhemmilta on kyllä tosi lapsellista. Pistää tosiaakin vihaksi.
Kaikkea hyvää teidän perheelle ja rauhaisaa Joulua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1063014- 101874
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371855Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3941723Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211631Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191287
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201049