Kuulun depeche mode-fanien nuorempaan kuuntelijakuntaan, hairahdin totaalisesti bändiin 14-vuotiaana (ostin singles 86-98 ikään kuin vahingossa) ja nyt olen 20 v. Kohtalotovereita?
Kun kuulin ensimmäisen kerran vanhempia biisejä, ajattelin että joo...tätä 80-luvun uskomatonta *askaa. Kuuntelin monta vuotta pelkästään uudempaa tuotantoa. Tänä vuonna kaivelin vanhemmat biisit pakosta esille kun nuo uudemmat on tullut jo kuunneltua niin puhki JA VALAISTUIN! Jonkin aikaa kuunneltuani biisejä ne paljastuivat melkeimpä paremmiksi kuin uudet. :) Nyt vaan harmittaa etten ole elänyt DM:n kulta-aikaa.
Eli, kehotan kaikkia nuorempia DM-faneja jotka halveksivat 80-luvun biisejä, kuunnelkaa ne edes pari kertaa läpi. Kyllä ne helmet sieltä löytyvät. Ja todellisia helmiä ovatkin!!! 80-luvun musiikkia parhaimmillaan! Laittakaa erityisesti Blasphebour (vai miten se nyt kirjoitetaankaan) Rumours ja Shake The Disease soimaan ja miettikää mikä on TODELLISTA Depeche Modea.
DM:n vanhat biisit
2
421
Vastaukset
- Anski
...erityisesti kaikki sinkut ovat hyviä. Itsensä aivopesu 80-luvun epämääräisille äänille kannattaa aloittaa sinkuista, ja sitten pikkuhiljaa siirtyä itse pitkäsoittojen aarteisiin. :D
- Faith
Itsekin olen 20 v ja kuunnellut bändiä noin 4 vuotta. Mulla kävi tuo levynhankinta itsesiassa toisinpäin...ensimmäinen DM-levyni oli The Singles 81-85. Olin kuunnellut kirjastosta lainaamaani Ultraa useampaan otteeseen ja pidin musiikista paljon. Enjoy The Silence oli kolahtanut jo monta vuotta aikaisemmin, mutta en ollut älynnyt tutustua bändiin sen enempää. Ja sitten kun tuo Singles 81-85 osui levykaupassa silmään niin ostin sen vähän niinkuin heräteostoksena. Ja arvatkaapa vain millainen yllätys oli kuulla niitä kasaribiisejä Ultran jälkeen! Kyllä sitä vähän ihmetteli että onko tämä tosiaan Depeche Mode!
Mutta tykästyin noihin kasaribiiseihin nopeasti ja sitten iskikin kova tarve hankkia muita DM-levyjä...aloitin 80-luvulta ja siirryin 90-lukuun. Kaikkien levyjen hankintaan meni noin 1,5 vuotta.Tuntuu vieläkin uskomattomalta miten DM on pystynyt pitämään sen oman tyylinsä tässä vuosien varrella, kuitenkaan itseään paljoa toistamatta.
Itseänikin välillä harmittaa tuo kun olen Depeche Moden kulta-ajan missannut. Nyt maaliskuussa näen yhtyeen livenä vasta ensimmäistä kertaa...mutta onneksi tämä tilaisuus koitti =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3027520Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne795862Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1593795Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1523494Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321907Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1831816- 431441
- 221411
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san151385Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan641384