kertokaas te viisaammat että miksi pitäis keittää perunat kuorineen kun tekee imellettyä perunalaatikkoa. näin anoppi on mulle opettanut. itse olen tehnyt sekä että ja molemmat on ollut ihan yhtä hyviä.
perunalaatikko
5
902
Vastaukset
- minna
Minä kuorin aina ennen keittämistä,on paljon helpompi muussata ne eikä tarvi sormia polttaa.Olenkin ihmetellyt miksi ohjeissakin käsketään keittämääm kuorineen.Ehkä se tärkkelys ei pääse liukenemaan veteen....
- Soseveteen
Tärkkelys liukenee. Jos perunat keitetään vähässä vedessä, niin silloin peruna voidaan soseuttaa suoraan keitinveteen. Näin saadaan veteen liuennut tärkkelys hyödyksi.
- keitsi
Just eilen kävin torilla looraa varten ostamassa pottuja ja pohdittiin kauppiaan kanssa aivan samaa. Hän sanoi, ettei näe järkeä keittää pottuja kuorineen ja sillä ei olisi mitään merkitystä maun antajana. Mutta heti seuraava jonossa vannoi, että tottakai keitetään kuorineen, koska maku ei pääse vettymään.
Loppujen lopuksi selvisi, että teen eri tavoin looran kuin seuraava jonottaja samoin kuin torikauppias. Yksi vaikutin on sekin, mistä kukin on kotoisin.
Hämäläisessä loorassa keitetään kuorineen, keskisuomalaisessa ilman kuoria jne.Joten oisko perunalajikkeet maakunnittain aikoinaan vaikuttaneet kuorimiseen?- pakko
imellyttää vehnäjauhoilla? Voisko sen tehdä vaikka siirapin avulla? Mulla kun on keliakia enkä siedä vehnää. Tosin, Saarioisten perunalaatikko on ihan hyvää ja siinä ei ole vehnää. SItä olen ostanut monena vuonna, mutta itse tehty olis mukava.
- nella
pakko kirjoitti:
imellyttää vehnäjauhoilla? Voisko sen tehdä vaikka siirapin avulla? Mulla kun on keliakia enkä siedä vehnää. Tosin, Saarioisten perunalaatikko on ihan hyvää ja siinä ei ole vehnää. SItä olen ostanut monena vuonna, mutta itse tehty olis mukava.
ei ole pakko. kyllä se makeuden saa tehtyä myös siirapilla ja hyvää tulee. oon kokeillut myös sitä. muuten... maukasta joulua kaikille!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3218267Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1016513Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1753755- 772998
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402610- 452573
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222316- 1242301
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962054Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista281687