Kuulun sarjaan "mies ilmoitti, ettei enää tahdo". Yllättävän monta meitä tältä palstaltakin löytyy ja tuskin kaikki vielä tänne edes ovat löytäneet.
Aikaa ilmoituksesta on parisen viikkoa. Shokki ja järkytys minulle. Kuten niin monella muulla, mies on asiaa hautonut useampia kuukausia ja minä olen ollut autuaan tietämätön koko asiasta. Olen kuitenkin tehnyt itselleni selväkis, että jos tahtotila puuttuu, se puuttuu, enkä minä voi tehdä asialle mitään. Eli erotaan sitten. Olen todella surullinen, mutta tiedän, ettei minulla ole yksin ole keinoja ja mahdollisuutta jatkaa tätä avioliittoa.
Otin viikko sitten itseäni niskasta kiinni ja kysyin, mikä tässä mättää. Täytyy sanoa, että olin ja olen edelleen hämmästynyt hänen vastauksestaan. Menemättä sen enempää yksityiskohtiin, voin vain todeta, että puhumattomuus (molemminpuolinen) on syy meidän liiton kariutumiseen. Molemmat oletimme ja luulimme. Molemmat oletimme ja luulimme väärin. Mies on kuitenkin eroajatuksiineen ajautunut niin kauas luotani, ettei paluuta enää ole. Koskee niin perkeleesti. Itse olisin toivonut liittomme vielä jatkuvan.
Tapasimme eilen eräässä lapseemme liittyvässä tilanteessa. Mieheni näytti onnelliselta. Hymyili aidosti sydämestä asti. Itse pidättelin kyyneleitäni. Illalla kotona itkin, itkin ja itkin. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että mieheni on tehnyt oikein ja on nyt onnellinen. Tämän sen vaati. Ja minä häntä niin paljon rakastan, että annan hänelle onnensa ja vapautensa, vaikka se koskeekin.
Sitä aitoa sydämestä asti tulevaa hymyä odotellessa.
Ihmeellistä
70
30682
Vastaukset
- pitkä jänne
Sinun mies EI ole tehnyt oikein kun ei ole luottanut sinuun sen vertaa että olisi ajoissa puhunut asioista. Ei puheeksi otto ole naisen tehtävä, vaan sen, jolla olisi asiaa. Sinun mies EI tee oikein kun jättää sinut aiheuttaen pahaa mieltä, surua ja tuskaa koko perheelle. Sinun ei tarvitse olla hyvällä mielellä siitä että nyt mies on onnellinen. Ensinnäkin tuskin hänelläkään niiin ihanaa on, eroaminen ei pitäisi olla ihan kevyt juttu( tai sitten hänellä ei ole sydäntä). Toiseksi, sinut on jätetty ja perheesi hajotettu, sinulla saa olla kivun tunteita, vihankin tunteita. Kolmanneksi on alistettuna olemista hymyillä hampaat irvessä että nyt hän on onnellinen.Samaa alistamista on se että hän päättää teidän yhteiselämästä yksin. Sano tämä hänelle! Taistele!
Jos ei perheenne kerta ole erityisen riitainenkaan ollut, on eroaminen kyllä lapsen sydämen murskaamista. Vain harvoin lapsi oikeasti on sitä mieltä että ero on hyvä juttu - voi tosin sanoa niin miellyttääkseen tai lohduttaakseen vanhempiaan. Olen puhunut tästä aikuisten eroperheiden lasten kanssa. Sano tämä miehelle!- .......
En tarkoittanut sitä, että hän olisi tehnyt oikein. Enkä tarkoita sitä, että tuntisin itseni syylliseksi. Tarkoitin vain sitä, että en voi enää asialle mitään ja se minun on pakko hyväksyä. Tekisin mitä vain, mutta kun tiedän, ettei siitä enää ole apua, en tee.
Luonnollisesti olen katkera, ettei hän puhunut eroaikeistaan ajoissa. Luulin, että kaikki ok näin. Mutta katson peiliin ja totean, että itsekin jätin sanomatta asioita, koska luulin. Nyt tiedän, että luuloni olivat vääriä. Aivan samoin hän luuli, luuli väärin, kunnes kyllästyi (tai jotain) ja alkoi miettimään erovaihtoehtoa. Nyt on sillä tiellä niin pitkällä, ettei näe paluuvaihtoehtoa. En tiedä, onko toinen; kenties. Itse asiassa en halua tietää. Mitä sillä oikeastaan on väliä, kun tunteet minua kohtaan ovat kuolleet ja tahto yrittää puuttuu. Toivon, ettei hänellekään ero ole helppo. Itselläni on kipua ja surua, myös vihaa, vaikka muille jakaa. Olen täysin samaa mieltä, että päätös yhteiselämästä olisi pitänyt olla yhteinen. Mutta mitä voin nyt tehdä. Olen kertonut oman näkemykseni, mutta sillä ei ole enää painoarvoa. Mitä minä voisin tehdä vielä? En voi häntä väkipakolla pitää.
Ei meidän perhe ollut riitaisa. Minun mielestäni ei mitään sellaista, mitä ei olisi voinut korjata, jos on tahtoa. Mutta siinäpä se ongelma juuri on. Ei ole tahtoa. - ei voi pakottaa
....... kirjoitti:
En tarkoittanut sitä, että hän olisi tehnyt oikein. Enkä tarkoita sitä, että tuntisin itseni syylliseksi. Tarkoitin vain sitä, että en voi enää asialle mitään ja se minun on pakko hyväksyä. Tekisin mitä vain, mutta kun tiedän, ettei siitä enää ole apua, en tee.
Luonnollisesti olen katkera, ettei hän puhunut eroaikeistaan ajoissa. Luulin, että kaikki ok näin. Mutta katson peiliin ja totean, että itsekin jätin sanomatta asioita, koska luulin. Nyt tiedän, että luuloni olivat vääriä. Aivan samoin hän luuli, luuli väärin, kunnes kyllästyi (tai jotain) ja alkoi miettimään erovaihtoehtoa. Nyt on sillä tiellä niin pitkällä, ettei näe paluuvaihtoehtoa. En tiedä, onko toinen; kenties. Itse asiassa en halua tietää. Mitä sillä oikeastaan on väliä, kun tunteet minua kohtaan ovat kuolleet ja tahto yrittää puuttuu. Toivon, ettei hänellekään ero ole helppo. Itselläni on kipua ja surua, myös vihaa, vaikka muille jakaa. Olen täysin samaa mieltä, että päätös yhteiselämästä olisi pitänyt olla yhteinen. Mutta mitä voin nyt tehdä. Olen kertonut oman näkemykseni, mutta sillä ei ole enää painoarvoa. Mitä minä voisin tehdä vielä? En voi häntä väkipakolla pitää.
Ei meidän perhe ollut riitaisa. Minun mielestäni ei mitään sellaista, mitä ei olisi voinut korjata, jos on tahtoa. Mutta siinäpä se ongelma juuri on. Ei ole tahtoa.Edelliseen vastaukseen viitaten. olen eri mieltä siitä, että on ihan turha yritää pakottaa toista yhteiselämään. Sillä lailla kiusaa vain itseään eikä anna itselleen lupaa irtautua liitosta. Toki kannattaa ilmaista toiselle, että on eri mieltä ja ehkä halukas yrittämäänkin, jos toinen muuttaakin mielensä. Väkisin ei voi saada toista tahtomaan...Musta sulla on ihan hyvä ja rekentava asenne vaikka pahalta tuntuukin -ja saa tuntuakin. Tsemppiä!!
- vaimo ja on naimisissa mut ...
....... kirjoitti:
Ei meidän perhe ollut riitaisa. Minun mielestäni ei mitään sellaista, mitä ei olisi voinut korjata, jos on tahtoa. Mutta siinäpä se ongelma juuri on. Ei ole tahtoa.Samoin ,minulle tapahtui.
Yritin kyllä puhua,mutta mies loukkaantui aina,otti itseensä ja syyllistyi.Lakkasin kysymästä.Avioliitto näivettyi,ei hellyyttä ,rakkautta.iTkin itsei uneen ja ihmettelin kun mies hylkäsi.
Syy oli se koska yritin parantaa avioliittoa ja kysyä missä mättää,näkemällä myös että syy oli minussa.
Rakastin ja rakastan miestäni,olemme asuneet nyt 1/2 vuotta erilleen.Itkin aina kun näin hänet ja ilkeät sanat sattuivat.
Lopuksi mies sanoi kun tajusi että lähden : ei itsekkään ymmärrä miksi näin kävi.Samoin mies vapautui,ja hymyili.
Mutta viimeksi nähnytämme itkin hänen nähtensä ja hän pyysi anteeksi,elättelin paluuta vielä yhteen ja hän sanoi ettei meidän kotimme ole enään tällä hetkellä minun koti.Sanoin kyllä kun lapset kasvaa niin meillä on aikaa toisilemme ja moottoripyörä-harrastuksille.
On vain odotettava aikaa parempaa. Kun murruin mieheni nähden hän sanoi: onhna se hyvä ,että koet tämän veilä kodiksesi.Hääkuvamme roikkuu seinällä.
Välillä tuntui että mis ajaa minua toisten syliin ja vaatii että minun pitää pyytää apua monessa asiassa mies-ystävältä ( joka ei ole salasuhde),kerroin etten halua enkä voi koska hän on mieheni..kuitenkin tuntuu että hän kokoajan tyrkkii mua vieraisiin.Olen sukollinen koska rakastan vain häntä,miksi pettäisin?!.
En itsekkään tiedä mitä tästä tulee välillä on tosi vaikeeta,mutta olen sitoutunut avioliittooni ja toivon että vielä kaikki muuttuu...
Voimia sinulle. - noinkaan mene..
toinen voi olla semmonen et se ei vaan puhu vaik sille yrittää puhua,silloinhan siinä ei oikein ole muuta vaihto ehtoa.
- RUINAAJA
KÄSITINKÖHÄN OIKEIN, ETTÄ KAVERISI EI HALUA SUN KANSSA SEXIÄ ELI RAKASTELLA, MINÄKUN LUULIN ETTÄ ME KAIKKI MIEHET OLEMME NIIN HANAKOITA, ETTÄ JOUDUMME JOPA RUINAAMAAN PILLUA, KATEEKSI KÄY SUN MIESTÄSI>> PYSTYSIN PÄ SAMAAN. KAIKKEA HYVÄÄ SINULLE.
- hyvä, jos
minunkin kohdalleni olisi osunut mies, jolta ei tarvitse ruinata :(
- ruinaajalle
hyvä, jos kirjoitti:
minunkin kohdalleni olisi osunut mies, jolta ei tarvitse ruinata :(
Et ole ainut joka joutuu ruinaamaan mieheltään..olo on kuin huoralla...vaan enää en ruinaa..kuollutta sisimmässäni...
ruinaajalle kirjoitti:
Et ole ainut joka joutuu ruinaamaan mieheltään..olo on kuin huoralla...vaan enää en ruinaa..kuollutta sisimmässäni...
ootko koittanu illallista,hieman punaviiniä,kynttilänvaloo,kevyttä taustamusiikkia,anoppia(siis jos on lapsia niin anopille hoitoon hehhee..),sitten rentouttavaa öljyhierontaa...jne!..vain mielikuvutus rajana
- Lähi-isä
selkäänpuukotus. Mikä peijakas siinä on, että niitä asioita ei voi ottaa esille siinä vaiheessa kun ne olisi vielä ratkaistavissa?
Itselleni kävi samalla tavoin. Exä räyhäsi lähinnä riitojen yhteydessä, ettei enää jaksa "tätä". Mitä muutakaan siihen pystyi toteamaan kuin että "no en minäkään", mutta ei sitä ikinä sen fiksummin käsitelty, kunnes sitten alkoi käydä selväksi että hetkinen sehän onkin tosissaan. Valitettavasti tässä vaiheessa ei vain enää auttanut vaikka miten päin olisi ollut. Exä oli päätöksensä tehnyt.
Jäljellä jäi helvetinmoinen katkeruus siitä, että miksi exä ei tullut ajoissa puhumaan jos tiesi jonkin olevan todella pahasti vialla ja miksi en saanut mahdollisuutta korjata asioita? Toisaalta se olisi vaatinut vastaavaa panosta exältäkin, eikä hänellä siihen ollut kiinnostusta.
Eli onnea matkaan. Teidänkin ongelmanne olisivat kirjoituksestasi päätelleen olleet täysin ratkaistavissa, mutta ei meistä uusavuttomien heti-mulle-kaikki-nyt -sukupolvesta taida olla muuhun kuin erolapsien kasvattamiseen.- ..........
Osuit naulan kantaan. Olen samaa mieltä kanssasi. Lapsien puolesta olen todella pahoillani. Näen että tämä sattuu heihin. Vanhemmat eivät pahemmin riitele ja sitten yks kaks isä lähtee läiskimään.
Oisko se tosiaan se toinen pistänyt tuulta purjeisiin minun tapauksessani. Hym! - ei voi
Sanoihan se exäsi-mikset uskonut! Meistä kaikilla ei ole niin hyvät kommunikaatiolahjat kuin normien mukaan kai pitäisi. Jollekin on jo saavutus, kun sanoo riidellessäkin asioita. Mutta sama koskee tietty sinuakin-varmaan olisit laittanut exäsi "koville" ja vaatinut selitystä lauseille, jos olisit osannut!
- Lähi-isä
ei voi kirjoitti:
Sanoihan se exäsi-mikset uskonut! Meistä kaikilla ei ole niin hyvät kommunikaatiolahjat kuin normien mukaan kai pitäisi. Jollekin on jo saavutus, kun sanoo riidellessäkin asioita. Mutta sama koskee tietty sinuakin-varmaan olisit laittanut exäsi "koville" ja vaatinut selitystä lauseille, jos olisit osannut!
Sieltä se olisi pitänyt osata onkia esille ja dekoodata, että hetkinen, nyt onkin tosi kyseessä. Exällä oli nimittäin myös taipumusta perua puheitaan rauhoituttuaan. Olisi pitänyt tajuta, että juuri tuo kyseinen asia ei kuulukaan niiden peruttavien sanomisien listalle.
Ja itseasissa selitystä vaadinkin, mutta vastaukseksi herui lähinnä epämääräisiä kliseitä erilaisuudesta, joita en kertakaikkiaan tajunnut. Päinvastoin esimerkein korjasin meidän olevan hyvin samanlaisia - sekä hyvässä että pahassa. No, sitten exä vaihtoi ongelmien syytä. Eron todelliset syyt eivät ole oikein tänäkään päivänä selvillä.
Tyypillinen piirre meille ihmisille on myös se, että riidellessä ollaan niin puolustuskannalla, että toisen puheisiin ei reagoida mitenkään vaan annetaan samalla mitalla takaisin - ei siis keskustella vaan nimenomaan riidellään.
Olisi vielä pitänyt tajuta sekin, että exä odotti nimenomaan MINUN korjaavan tapani, itseltään hän ei tätä edellyttänyt.
Pähkinänkuoressa: olin nuori, naivi, avuton ja kokematon reagoimaan tilanteeseen. Exäni oli sitä vielä enemmän. Erotuksena oli vain se, että minä halusin eheyttää perheemme, exä ei. En tiedä olisiko sille oikeasti sitten ollut mahdollisuuksia, mutta pirunmoista katkeruutta tuo hylkääminen silti aiheutti. - ajatustenlukua
Lähi-isä kirjoitti:
Sieltä se olisi pitänyt osata onkia esille ja dekoodata, että hetkinen, nyt onkin tosi kyseessä. Exällä oli nimittäin myös taipumusta perua puheitaan rauhoituttuaan. Olisi pitänyt tajuta, että juuri tuo kyseinen asia ei kuulukaan niiden peruttavien sanomisien listalle.
Ja itseasissa selitystä vaadinkin, mutta vastaukseksi herui lähinnä epämääräisiä kliseitä erilaisuudesta, joita en kertakaikkiaan tajunnut. Päinvastoin esimerkein korjasin meidän olevan hyvin samanlaisia - sekä hyvässä että pahassa. No, sitten exä vaihtoi ongelmien syytä. Eron todelliset syyt eivät ole oikein tänäkään päivänä selvillä.
Tyypillinen piirre meille ihmisille on myös se, että riidellessä ollaan niin puolustuskannalla, että toisen puheisiin ei reagoida mitenkään vaan annetaan samalla mitalla takaisin - ei siis keskustella vaan nimenomaan riidellään.
Olisi vielä pitänyt tajuta sekin, että exä odotti nimenomaan MINUN korjaavan tapani, itseltään hän ei tätä edellyttänyt.
Pähkinänkuoressa: olin nuori, naivi, avuton ja kokematon reagoimaan tilanteeseen. Exäni oli sitä vielä enemmän. Erotuksena oli vain se, että minä halusin eheyttää perheemme, exä ei. En tiedä olisiko sille oikeasti sitten ollut mahdollisuuksia, mutta pirunmoista katkeruutta tuo hylkääminen silti aiheutti.mieheni minulta odotti: minun olisi pitänyt ymmärtää hänen puolikkaasta sanastaankin, että missä nyt mennään. Ja samoin, mieheni perui puheitaan sitten rauhoituttuaan. Riidan tuoksinnassa saattoi päästellä mitä törkeintä tekstiä, mutta kun pahin höyry oli puhallettu, niin sitten oli akikki taas hyvin.
Vaikeaa sitä on huomata, milloin on se tosi kyseessä, kun on ailahtelevainen kumppani.
- Uudelleen yrittävä
Puhumattomuuteen meinasi minunkin avioliittoni kaatua. Juuri tuota samaa, asioista kyllä rähjättiin ja riideltiin, mutta asioista ei kuitenkaan ikinä puhuttu kunnolla. Yritin kyllä puhua, mutta miestäni ei kiinnostanut... Nyt vasta (pari viikkoa sitten, kun otin lapset ja lähdin, ja ilmoitin eroavani) mies heräsi tajuamaan millaista elämämme oli ollut... Pari viikkoa tässä on nyt sitten juteltu, mietitty asioita ja taas juteltu. Päätin sitten antaa miehelle vielä uuden tilaisuuden osoittaa, että voi muuttua, antaa avioliitollemme tilaisuuden jatkua. Meillä kaksi pientä lasta, joten jo heidänkin takiaan päätin antaa vielä tilaisuuden. Muutosta tietenkin tarvitaan molemmilta, mutta enemmän kyllä mieheltäni (on myöntänyt virheensä : ryyppyreissut, ei minkäänlaisia hellyydenosoituksia, haukkumisia jne...). Mies vaan "luuli", että avioliitto on ja pysyy, että sitä ei tarvi hoitaa, toisesta välittää... Pääasia että käy töissä ja maksaa laskut. Nyt on tajunnut että ei se ihan niin olekaan, vaan avioliitto tarvitsee hoitamista, toisesta täytyy välittää ja hellyyttä jakaa...
Ehkä tästä vielä noustaan =)- Lähi-isä
Miehesi sai mahdollisuuden mitä minä en saanut. Ehkä tajuaa vihdoin jotain (ja sinä myös) :) Onnea matkaan!
Ja hienoa vielä siitäkin syystä, että sitten se meno vasta pottumaiseksi käykin kun eletään erossa. Kas kun siitä toisesta ei pääse eroon vaan on lasten takia oltava yhteyksissä. Voi sitä katkeruuden ja kiukun määrää.. ja lapset ristitulessa (vaikka heitä yrittäisi siltä suojatakin).. - kokenut tietää..
Lähi-isä kirjoitti:
Miehesi sai mahdollisuuden mitä minä en saanut. Ehkä tajuaa vihdoin jotain (ja sinä myös) :) Onnea matkaan!
Ja hienoa vielä siitäkin syystä, että sitten se meno vasta pottumaiseksi käykin kun eletään erossa. Kas kun siitä toisesta ei pääse eroon vaan on lasten takia oltava yhteyksissä. Voi sitä katkeruuden ja kiukun määrää.. ja lapset ristitulessa (vaikka heitä yrittäisi siltä suojatakin)..kuule, se onnellinen hymy naamalla johtuu luultavasti siitä, että nyt voi sen toisen naisen kanssa mennä vapaammin. jos olis sulle sellaisen syyn sanonut, olisit alkanut riitelemään lapsesta sun muusta...nyt kannat vaan huonoa omaatuntoa itse, koet epäonnistuneesi..heh...kun et puhunut!aika taitavaa... no, minä en enää satuja usko..sori vaan...älä sinäkään!!! tsemppiä ja voimia sulle!
- .................
Olen vilpittömästi onnellinen teidän vuoksenne. En uskalla edes haaveilla, että meille kävisi näin. Tunnen mieheni, jääräpää mikä jääräpää. Hän luulee (tietää) olevansa nyt oikeassa ja että muuta ratkaisua ei ole. Mitä tapahtuu puolen vuoden päästä, sitä en tiedä.
Toivon, että edes te nousette. - tuo kokeneen
................. kirjoitti:
Olen vilpittömästi onnellinen teidän vuoksenne. En uskalla edes haaveilla, että meille kävisi näin. Tunnen mieheni, jääräpää mikä jääräpää. Hän luulee (tietää) olevansa nyt oikeassa ja että muuta ratkaisua ei ole. Mitä tapahtuu puolen vuoden päästä, sitä en tiedä.
Toivon, että edes te nousette.vastaus. Siinä vois olla sullekin mietittävää, ellet ole jo miettinyt. Ihminen on toiselle susi, älä usko kaikkea, mitä kuulet.
- 1977
Ei ne asiat pienen erossa olon jälkeen miksikään muutu.Ehkä hetken menee paremmin,mutta siihen se jää.
Mutta sinänsä hyvä mies,jos tajusi että töissä pitää käydä ja jopa laskutkin maksaa. - voi ne asiat
1977 kirjoitti:
Ei ne asiat pienen erossa olon jälkeen miksikään muutu.Ehkä hetken menee paremmin,mutta siihen se jää.
Mutta sinänsä hyvä mies,jos tajusi että töissä pitää käydä ja jopa laskutkin maksaa.muuttuakin, toisilla oikein radikaalisti.Joku saattaa tarvita sitä kunnon ravistelua, ennen kuin tajuaa missä mennään. Hyvää liittoa ei kannata turhanpäiten tuhotakaan, jos molemmat sitä haluavat jatkaa.
- 1977
voi ne asiat kirjoitti:
muuttuakin, toisilla oikein radikaalisti.Joku saattaa tarvita sitä kunnon ravistelua, ennen kuin tajuaa missä mennään. Hyvää liittoa ei kannata turhanpäiten tuhotakaan, jos molemmat sitä haluavat jatkaa.
jos liitto on hyvä,niin ei kai siinä kaks ihmistä eroa mieti.
- Laowai
tuo kokeneen kirjoitti:
vastaus. Siinä vois olla sullekin mietittävää, ellet ole jo miettinyt. Ihminen on toiselle susi, älä usko kaikkea, mitä kuulet.
on paljon ihmisissä,mutta valitettavasti aikamme henki ajaa suhteissa ihmisiä erilleen!Jokaisella oli oma paikkansa joskus ennen maalta kaupunkeihin muuttoa,niin vanhemmilla kuin nuoremmillakin!Mutta maailma on muuttunut,aika-ja raha tekevät kiilaa kaikkiin perhe-sukulaissuhteisiin!Ja länsimaiset ihmiset painavat vain eteenpäin useinkin hyvinkin rikkonaisina tajuamatta syitä ja seurauksia,valta,sekä uran mukana saavutettu raha eivät takaa sitä perheonnea!Uusio-fuusio perheet ovat sitten asia erikseen.Joissa ei arkipäivinä todellakaan ole helppoa roolipeleissä ja ex.lasten tullessa mukaan kuvioihin.Kokemusta on,joten en syyttelylinjalle lähde ainakaan ketään neuvomaan,niitä patenttiratkaisuja kun ei ole elämän kimurantteihin,yllätäviinkin kuvioihin!Hyvää Joulua/valoisaa tulevaisuutta yksinäisyydestä kärsiville ja juuri eronneille tai sitä sunnitteliville!Joulun suurin sanoma löytynee Luukaan Evankeliumista ja Herramme Jeesuksen Kristuksen syntymästä meidät kaikki armoittaen...
- sama melkein mulla
Heippa sulle..koita jaksaa vaan eteenpäin! Mulle kävi melkeen samalla lailla, mutta sitten jälkikäteen tuli ilmi, että sillä olikin toinen nainen ollut jo pitkään. Oli vaan sitten muka olevinaan mun syy tämä ero, kun en muka puhu. Se toinen nainen puhu, ja siinä huomaskin, että minä muka en.Sai sillä keinolla keploteltua multa omaisuudesta yli oman osuuden ja kaikkee muutakin lapsiin liittyvää.Sitten, vaikka olin jälkikäteen vihanen, että mua huiputettiin, ei se auttanut enää.Että semmosta tämä elämä. Pidä puoles vaan tiukasti, ja muista, että tollasella et pitkässä juoksussa olis mitään tehnykään! aija
- ........
Voi olla, että minullekin jälkikäteen tulee tietoon vaikka ja mitä. Sinänsä mies ei ole sanonut, että ero on minun vika. Enkä itsekkään niin ajattele. Vikaa on/oli molemmissa. Omaisuutta hän ei keplottele. Meillä on avioehto. Ja niin tässä yritän ajatella, että hän se loppupeleissä menettää enemmän kuin minä.
Ja siltäpä se näyttää, että jollain tapaa meidän elämän arvot eivät sittenkään olleet samalla tasolla. Minullekin ero on vaihtoehto, mutta se on se viimeinen. - herkko
Mitä sitten, jos olikin toinen?? Ero siitä silti tulisi. Hyvä ettei kolme vuotta myöhemmin ja kuuden pettämisen jälkeen? Sun ja teidän puhumattomuus johti suhten tuhoon ja sitä myötä toiseen naiseen. Turhaan yrität "toisen naisen" selän takana piileskellä totuutta. On se kumma kun itsessä ei ole koskaan mitään vikaa, vain toisessa ja toinen on puhekyvytön petturi. Sinäkö osasit puhua??
- puhumattomuus
herkko kirjoitti:
Mitä sitten, jos olikin toinen?? Ero siitä silti tulisi. Hyvä ettei kolme vuotta myöhemmin ja kuuden pettämisen jälkeen? Sun ja teidän puhumattomuus johti suhten tuhoon ja sitä myötä toiseen naiseen. Turhaan yrität "toisen naisen" selän takana piileskellä totuutta. On se kumma kun itsessä ei ole koskaan mitään vikaa, vain toisessa ja toinen on puhekyvytön petturi. Sinäkö osasit puhua??
on kyllä molempien vika: yksin on paha jutella.
- herkko
puhumattomuus kirjoitti:
on kyllä molempien vika: yksin on paha jutella.
yrität antaa sellaista kuvaa että sinä kyllä teit parhaasi mutta toinen ei. tuuli lepattaa ja vie sellaiset tarinat.
- sanonutkaan
herkko kirjoitti:
yrität antaa sellaista kuvaa että sinä kyllä teit parhaasi mutta toinen ei. tuuli lepattaa ja vie sellaiset tarinat.
että tein kaiken voitavani. Tai kyllähän minä tein, mutta liian myöhään. Minä se olin, joka puhua ei osannut. Ei mieskään mikään puhujamestari ole, mutta minä kannan syyllisyyttä, etten puhunut niistä asioista, joita mieheni odotti. Uusi nainen osaa keskustelutaidon, jota minä en ole kuunaan oppinut.
- Ukkipukki
Mikä on tuomio seksin ostosta avioliitossa. Väitän, että tässä maassa on kymmeniä tuhansia aviomiehiä, jotka maksavat siitä, kuka kukkapuskalla, kuka timantilla ja nythän se on lailla kiellettyä. Naapurista kyllä saa ilmaiseksi
- naapurin rouvakin
jotain maksuksi haluaa... ;)
Älä mene lankaan liian helpolla.
- koettu
Muuten kyllä aivan mahdollinen tarina, mutta tosiaan tuo aito sydämestä tuleva hymy kyllä epäilyttää...
Siihen on kaksi vaihtoehtoa: joko ei ole vielä edes tajunnut mitä on tehnyt vaan elää jossain vapauden huumassa jalat irti maasta, ja kolahdus tulee sitten puolen vuoden päästä. Sinänsä ihan mahdollista, monet miehet tajuavat asioita vasta jälkikäteen.
Toinen vaihtoehto on kyllä sitten juuri se, mitä muutkin ovat veikkailleet: hänellä on jo uusi ihastus. Onko ollut jo aiemmin, vaiko tullut nyt eropäätöksen myötä, mutta se kyllä selittäisi pelottavan hyvin tuon "onnen". Helppo ratkaisu. Tätä tukee sekin, että jo tilastollisestikin miehet ovat niitä, jotka harvoin itse lähtevät liitosta omalla päätöksellään, ja jos niin tekevät, niin syynä on toinen suhde. Naiset ne yleensä eropäätökset tekevät, ja ilman "vetoapua".
Yritä jaksaa, tiedän että vaikeata on vielä pitkään, mutta ansaitset parempaa!- ...........
Olet varmaan oikeassa, että joko hän elää vapauden huumassa ja kolahtaa jonain päivänä ellei sitten ehdi löytää laastaria TAI sitten hänellä on jo se toinen.
Täytyy kyllä sanoa, ettei ihan ekana tullut toinen nainen mieleen. Kaipa sitä olen liian sinisilmäinen. Mutta kuten sanoin tuolla aikaisemmin, en välttämättä halua tietää. Pelkään, että sattuu vielä enemmän. Tai katsotaan, jos vaikka vielä kysyn suoraan. En kyllä usko, että tunnustaisi. Tai mistä tuota tietää.
Jostain tuolta muualta luin, että jos miehellä on toinen, hän käyttäytyy vihaisesti ym. entistä vaimoansa kohtaa. Onko aina näin? Vai voiko olla, että käyttäytyy kaikesta huolimatta säyseästi.
Luettuani teidän kaikkien vastaukset, olen tässä miettinyt, pitäisikö sittenkin vielä jotain yrittää, vaikka hän on sanonut ei? Vai annanko ajan kulua ja katson, mitä tapahtuu? Vai olenko kuten nyt, enkä tee mitään (siis en enää puhu takaisin yhteenmenosta)? En tiedä. Lukijoiden joukossa on varmaan niitä lähteneitä. Kertokaas te, onko peli jo menetetty. - Eteinpäin vain elämässä
........... kirjoitti:
Olet varmaan oikeassa, että joko hän elää vapauden huumassa ja kolahtaa jonain päivänä ellei sitten ehdi löytää laastaria TAI sitten hänellä on jo se toinen.
Täytyy kyllä sanoa, ettei ihan ekana tullut toinen nainen mieleen. Kaipa sitä olen liian sinisilmäinen. Mutta kuten sanoin tuolla aikaisemmin, en välttämättä halua tietää. Pelkään, että sattuu vielä enemmän. Tai katsotaan, jos vaikka vielä kysyn suoraan. En kyllä usko, että tunnustaisi. Tai mistä tuota tietää.
Jostain tuolta muualta luin, että jos miehellä on toinen, hän käyttäytyy vihaisesti ym. entistä vaimoansa kohtaa. Onko aina näin? Vai voiko olla, että käyttäytyy kaikesta huolimatta säyseästi.
Luettuani teidän kaikkien vastaukset, olen tässä miettinyt, pitäisikö sittenkin vielä jotain yrittää, vaikka hän on sanonut ei? Vai annanko ajan kulua ja katson, mitä tapahtuu? Vai olenko kuten nyt, enkä tee mitään (siis en enää puhu takaisin yhteenmenosta)? En tiedä. Lukijoiden joukossa on varmaan niitä lähteneitä. Kertokaas te, onko peli jo menetetty.Minun tarinani on kuin kopio sinun vastaavasta. En tiedä onko miehelläni toinen katsottuna, itse hän asian kyllä johdonmukaisesti kieltää. Ja onko sillä merkitystä, onko toinen nainen vai ei... meidän liitto ei kuitenkaan toiminut, vaikkei riideltykään. Ja molemmat saamme katsoa peiliin, jos syyllisen tilanteeseen haluamme löytää.
Sekavathan ne tuntemukset eropäätöksen jälkeen ovat olleet. Ei tätä liittoa kuitenkaan väkisin pystyssä voi pitää, jos toinen ei sitä tahdo. Vaikka nyt sattuukin henkisesti valtavasti, ei hyvä ole sekään tieto, että toinen on avioliitossa vain esim. velvollisuudentunteesta. Asioiden puhuminen selväksi olisi kuitenkin reilua puolin ja toisin. Sitten voisi surra aikansa ja jatkaa kukin omalla tavallaan omaa elämää.
Myös meidän tapauksessa mies on paljon tyytyväisemmän oloinen nyt kun on saanut vapautensa... tuollainen kun olisi ollut liittomme aikanakin, niin ehkä tämä olisi onnistunutkin paremmin. Ja voi olla, että tämä on mahdollisuus myös minulle, mahdollisuus onnelliseen ja tasapainoiseen elämään jatkossa, tiedä häntä, aika näyttää. Jaksamista sinullekin oli ratkaisu nyt mikä tahansa, voimia tarvitset kuitenkin. - ......
Eteinpäin vain elämässä kirjoitti:
Minun tarinani on kuin kopio sinun vastaavasta. En tiedä onko miehelläni toinen katsottuna, itse hän asian kyllä johdonmukaisesti kieltää. Ja onko sillä merkitystä, onko toinen nainen vai ei... meidän liitto ei kuitenkaan toiminut, vaikkei riideltykään. Ja molemmat saamme katsoa peiliin, jos syyllisen tilanteeseen haluamme löytää.
Sekavathan ne tuntemukset eropäätöksen jälkeen ovat olleet. Ei tätä liittoa kuitenkaan väkisin pystyssä voi pitää, jos toinen ei sitä tahdo. Vaikka nyt sattuukin henkisesti valtavasti, ei hyvä ole sekään tieto, että toinen on avioliitossa vain esim. velvollisuudentunteesta. Asioiden puhuminen selväksi olisi kuitenkin reilua puolin ja toisin. Sitten voisi surra aikansa ja jatkaa kukin omalla tavallaan omaa elämää.
Myös meidän tapauksessa mies on paljon tyytyväisemmän oloinen nyt kun on saanut vapautensa... tuollainen kun olisi ollut liittomme aikanakin, niin ehkä tämä olisi onnistunutkin paremmin. Ja voi olla, että tämä on mahdollisuus myös minulle, mahdollisuus onnelliseen ja tasapainoiseen elämään jatkossa, tiedä häntä, aika näyttää. Jaksamista sinullekin oli ratkaisu nyt mikä tahansa, voimia tarvitset kuitenkin.Kiitos kohtalontoveri. Kuulostaapa tosi tutulta. Ei minuakaan kiinnosta jatkaa, kun mieheni tunteet kerta ovat kuolleet, hän ei halua yrittää, päätös on lopullinen jne.... Tuosta puhumisesta olen myös samaa mieltä. Helpompi olisi jatkaa puhtaalta pöydältä kuin käsittelemättömien asioiden kanssa. Miestäni ei kuitenkaan kiinnosta puhua asiasta - hänellä ei ole puhuttavaa. Luin tässä p
- ......
...... kirjoitti:
Kiitos kohtalontoveri. Kuulostaapa tosi tutulta. Ei minuakaan kiinnosta jatkaa, kun mieheni tunteet kerta ovat kuolleet, hän ei halua yrittää, päätös on lopullinen jne.... Tuosta puhumisesta olen myös samaa mieltä. Helpompi olisi jatkaa puhtaalta pöydältä kuin käsittelemättömien asioiden kanssa. Miestäni ei kuitenkaan kiinnosta puhua asiasta - hänellä ei ole puhuttavaa. Luin tässä p
Sorry, painoin vahingossa lähetä nappia.
Niin, siis luin noita vanhoja kirjoituksia ja siellä kerrottiin, kuinka miehet (tai naiset) ryntäävät suoraan avioliitosta toiseen suhteeseen, vaikka kaikki (lähes kaikki) kokeneet ja muutoin asiantuntijat nimeenomaan neuvovat, ettei näin pidä tehdä, vaan vanha juttu ja ero tulee ensin käsitellä loppuun. Minä en yhtään ihmettelisi vaikka mieheni tekisi juuri tämän virheen. Hän kun on aina ollut sitä mieltä, että tietää paremmin kuin "kallonkutistajat" tai muut asiantuntijat.
Kaikesta huolimatta toivon miehelleni menestystä valitsemallaan tiellä. Kaipa hän sen onnensa jonain päivänä löytää. Minulle tämä on myös kasvun paikka. Jokin tarkoitus tälläkin on. Ehkä jonain päivänä huomaan, että tämä oli elämäni käännekohta sinne parempaan.
Sitä odotellessa....... - SIMPLE
Elämä on. Yksinkertaista. Sama ilman välipistettä.
Ei ollut mullakaan ketään toista, ei edes haavetta. Oli vain toive päästä oman rauhaan. Kun sitten muutin pois, niin jo muuttopäivän iltana (yöllä..) kun olin käymässä nukkumaan, sisälläni oli NIIN hyvä olo että varmasti hymyilin itsekseni. Hyvä ja rauhaisa olo jatkui seuraavallekin päivälle, jolloin menin hakemaan pikkutavaroita entisestä kodistani. Hymyilin silloinkin. En tiedä oliko se onnea, mutta hyvää oloa. Exä hymyili myös ja kertoi että eipä ole aikoihin ollut niin hiljaista ja rauhallista yötä, oli nukkunut kuin tukki ensimmäisen kerran pariin kuukauteen. Kuten minä.
Ei hymy tarkoita pahaa, se tulee sisältä. Ikävää se ei poista, eikä niitä muistoja joita oli. Mutta kun samojen seinien sisällä ei mahdu olemaan niin ei mahdu. - koettu
...... kirjoitti:
Sorry, painoin vahingossa lähetä nappia.
Niin, siis luin noita vanhoja kirjoituksia ja siellä kerrottiin, kuinka miehet (tai naiset) ryntäävät suoraan avioliitosta toiseen suhteeseen, vaikka kaikki (lähes kaikki) kokeneet ja muutoin asiantuntijat nimeenomaan neuvovat, ettei näin pidä tehdä, vaan vanha juttu ja ero tulee ensin käsitellä loppuun. Minä en yhtään ihmettelisi vaikka mieheni tekisi juuri tämän virheen. Hän kun on aina ollut sitä mieltä, että tietää paremmin kuin "kallonkutistajat" tai muut asiantuntijat.
Kaikesta huolimatta toivon miehelleni menestystä valitsemallaan tiellä. Kaipa hän sen onnensa jonain päivänä löytää. Minulle tämä on myös kasvun paikka. Jokin tarkoitus tälläkin on. Ehkä jonain päivänä huomaan, että tämä oli elämäni käännekohta sinne parempaan.
Sitä odotellessa.......Yleensä kannattaa aina yrittää katsoa vaan eteenpäin, ja olla rauhallisena vaan. Jos miehesi vielä tulee toisiin aatoksiin, ehdit kyllä omat ajatuksesi sen asian suhteen sitten miettiä. Nyt kannattaa ajatella että ero on lopullinen. Sillä tavoin ehkä oppii myös eniten itsestään ja saa elämäänsä jotain uutta. :-)
- koettu
SIMPLE kirjoitti:
Elämä on. Yksinkertaista. Sama ilman välipistettä.
Ei ollut mullakaan ketään toista, ei edes haavetta. Oli vain toive päästä oman rauhaan. Kun sitten muutin pois, niin jo muuttopäivän iltana (yöllä..) kun olin käymässä nukkumaan, sisälläni oli NIIN hyvä olo että varmasti hymyilin itsekseni. Hyvä ja rauhaisa olo jatkui seuraavallekin päivälle, jolloin menin hakemaan pikkutavaroita entisestä kodistani. Hymyilin silloinkin. En tiedä oliko se onnea, mutta hyvää oloa. Exä hymyili myös ja kertoi että eipä ole aikoihin ollut niin hiljaista ja rauhallista yötä, oli nukkunut kuin tukki ensimmäisen kerran pariin kuukauteen. Kuten minä.
Ei hymy tarkoita pahaa, se tulee sisältä. Ikävää se ei poista, eikä niitä muistoja joita oli. Mutta kun samojen seinien sisällä ei mahdu olemaan niin ei mahdu....positiivista. Kiva että näinkin.
Itsekin parisuhteesta lähteneenä tiedän, että näinkin voi tosiaan kyllä olla, mutta silloin yleensä kyllä on halukas puhumaan asioista, koska ei ole mitään "salattavaa". Siis jos toinen tahtoo puhua.
Hymy voi tulla sisältä, aitona, ja silloin kaikki on hyvin. :-) - muuttunut mies
........... kirjoitti:
Luettuani teidän kaikkien vastaukset, olen tässä miettinyt, pitäisikö sittenkin vielä jotain yrittää, vaikka hän on sanonut ei? Vai annanko ajan kulua ja katson, mitä tapahtuu? Vai olenko kuten nyt, enkä tee mitään (siis en enää puhu takaisin yhteenmenosta)? En tiedä. Lukijoiden joukossa on varmaan niitä lähteneitä. Kertokaas te, onko peli jo menetetty.Peli ei todellakaan ole vielä menetetty. Älä vaivu epätoivoon! Soitelkaa ja yrittäkää nähdä nyt mahdollisimman usein, voitte keskustella eroon liittyvistä käytännön asioista mutta älä tee mitään peruuttamatonta...
Yritä olla positiivinen ja usko siihen, että palaatte yhteen kunnes miehesi kriisi on ohi. Tällähetkellä mies saattaa nauttia kun näkee sinut epätoivoisena / itkuisena, mutta hän ajattelee sinua... Pian se ARKI koittaa "uudessa suhteessa" ja mies huomaa, miten paljon sinua rakastaakaan ja miten paljon teillä on yhteistä.
Voimia Sinulle!!!
- blondi-72hki
toivotan jaksamisia! Rauhaisaa joulua!
- uusi jo
Omakohtaisesta kokemuksesta tiedän, että harvoin mies on valmis eroamaan ilman että uusi kumppani on jo katsottuna. Ovat sen verran riippuvaisia naisen antamasta tuesta ja turvasta; uskallusta eroon tuskin on siis ilman uutta naista. Mies voi vakuuttaa kirkkain silmin erotessa, ettei ketään ole mutta kuinkas käykään ajan myötä - käy ilmi että olihan sittenkin joku. Itselleni kävi näin kahdessa suhteessa. Olin silloin vielä sinisilmäinen vaan en ole enää. Luulen tuntevani miehen heikon mielenlaadun aika hyvin. Pelkureita ovat.
- ...
Tarkemmin ajateltuna minullakin on menneisyydessä vastaava kokemus. Aikaa tapahtuneesta kylläkin yli 20 vuotta ja kyseessä pitkä (reilu 2 v.) seurustelusuhde. Poikaystävä hyppäsi minun luota suoraan uuden tyttöystävän kainaloon. Ehkä sanomassasi on perää. Tässä voisi löytyä myös syy siihen, miksei häntä kiinnosta (ei ole tarvetta) putsata pöytää minun kanssa. Asia voisi lipsahtaa.....
Pelkurimies :) - ikuinen metsästäjä
... kirjoitti:
Tarkemmin ajateltuna minullakin on menneisyydessä vastaava kokemus. Aikaa tapahtuneesta kylläkin yli 20 vuotta ja kyseessä pitkä (reilu 2 v.) seurustelusuhde. Poikaystävä hyppäsi minun luota suoraan uuden tyttöystävän kainaloon. Ehkä sanomassasi on perää. Tässä voisi löytyä myös syy siihen, miksei häntä kiinnosta (ei ole tarvetta) putsata pöytää minun kanssa. Asia voisi lipsahtaa.....
Pelkurimies :)Onhan hänellä oltava saalis katsottuna, kun toisesta luopuu ;)
- pauliina.67=milkgirl
Puhumattomuus suhteessa on yleensä välinpitämättömyyttä, mielenosoitus tai hallintakeino, kun tiedostetaan, että ongelmia on.
Silloin luullaan enemmän kuin tiedetään ja molempien päässä kärpäsistä tulee härkäsiä. Vaivaavat asiat ovat kuin mätäpaise, joka kasvaa sisäänpäin. Ellei tunne riitä niitä paiseita käsittelemään, silloin yleensä ladut erkanevat...Suhteessa voi tulla pisteeseen, jolloin sanoilla ei ole enää merkitystä.
Rakkaus on yhteen hiileen puhaltamista ja samaan suuntaan katsomista. Luottamus on tärkeää. Jos toisesta välittää, on yleensä kiinnostunut toisen tunnetiloista ja haluaa puhua asiat selväksi.
Älä syyllistä itseäsi, sinä et lähtenyt suhteesta. Älä syyllistä myöskään miestäsi, asioita vain tapahtuu ja kaikkiin epäoikeudenmukaisuuksiin ei löydy syytä. Älä kiusaa itseäsi miettimällä, onko hänellä jo uusi rakkaus. Jos rakastat häntä, suo hänelle se olotila, missä hän on onnellinen. Jos hän on onnellinen ilman sinua ja lastanne, olkoon niin. Sinulla oli halua selvittää asioita. Olet tehnyt sen mitä voit ja et voi kuin hyväksyä asiat sellaisina kuin ne päälle kaatuvat. Voit vain toivoa itsellesi tyyneyttä hyväksyä asiat, joihin et pysty vaikuttamaan. On kuitenkin tärkeää, että ilmaiset miehellesi, mitä tunnet, rehellisesti.
Ruoho on harvoin vihreämpää aidan takana ja joka liitossa on omat vaikeutensa, mutta rakkaus punnitaan arjessa. Vastoinkäymiset sitovat kaksi toistaan rakastavaa ihmistä tiiviimmin yhteen, eivät erota. Joskus vain käy niin että rakkaus loppuu tai vaihtaa kohdettaan...
Ole sinä vahva lapsesi tähden, ole ylpeä siitä mitä olet, kukaan ei voi arvoasi alentaa, ellet tee sitä itse ensin.
Älä katkeroita mieltäsi vihalla, viha vie sinulta energiaa ja myrkyttää mieltäsi. Hoida itseäsi ja lastasi hyvin, siitä saat tyydytystä ja hyvän mielen. Ole avoin ja rehellinen, pura tuskasi ulos. Älä eristäydy. Et tarvitse miestä,joka sinua ei osannut tarpeeksi arvostaa ja rakastaa.
Mielestäni nykyään kuitenkin erotaan liian herkästi, ei mietitä seurauksia. Lapset kärsivät eniten ja ,heitä, syyttömiä, pidetään usein heittopusseina ja aseina puolisoiden välillä. Suojele sinä lastasi tältä.
Itse olen näitä em. asioita opiskellut lähinnä kantapään kautta.
Voimia teille ja hyvää Joulua kaikesta huolimatta ja muista, että jokainen kyynel tuo naurun pisaraa lähemmäksi.
*Kun Jumala sulkee oven, Hän avaa ikkunan...*- jumalainen mies
Just joo. Kirjoituksesi perustella mies on kuitenkin syyllinen, välinpitämätön, puhekyvytön, ei rakasta, huono isä jne. Nainenhan on aina syytön osapuoli. Naisen ei tarvitse osata puhua...
Turha tällästä on teille kirjoittaa. Ette te naiset osaa muuta kuin syyttää miehiä kaikesta ja itse luulette olevanne niin helvetin täydellisiä. Tuskin se Jumalannekaan tuollaista asennetta hyväksyy. - DarkFly
jumalainen mies kirjoitti:
Just joo. Kirjoituksesi perustella mies on kuitenkin syyllinen, välinpitämätön, puhekyvytön, ei rakasta, huono isä jne. Nainenhan on aina syytön osapuoli. Naisen ei tarvitse osata puhua...
Turha tällästä on teille kirjoittaa. Ette te naiset osaa muuta kuin syyttää miehiä kaikesta ja itse luulette olevanne niin helvetin täydellisiä. Tuskin se Jumalannekaan tuollaista asennetta hyväksyy.ai kamala miksi ihmiset osaa olla niin ilkeitä toisilleen netinkin välityksellä.. jos toinen kertoo asiansa niin heti ollaan kettuilemassa.. Enpä usko, että tuossa alkuperäisen jutun kirjoittaja on syyttämässä miestään. Välillä tapahtuu asioita, joille ei yksinkertaisesti voi tehdä mitään. Rakkaus on kyllä niin iso kysymysmerkki, että ei siitä selviä kun taistelemalla eli puhumalla toisen kanssa asiat halki tai sitten välttelemällä kokonaan rakkautta. Eli ei ryhdy ollenkaa suhteisiin niin välttyy mielen tuhoutumiselta.
- Vesta
Onhan tuo tuttua, syyllisten etsiminen ja asioiden kieltäminen.
Jossain vaiheessa - toivottavasti - alkaa nähdä oman osuutensa tapahtuneeseen. Parisuhde on KAHDEN ihmisen tuotos, ja jos se suhde on huono, kumpikin on siihen "syypää".
Kasvua ei tapahdu niin kauan kun ei näe itsessään mitään vikaa.- ............?
Missä kohtaa sanon, ettei minussa ole mitään vikaa ja kaikki vika vain lähtijässä? Sen verran järki juoksee, että tiedän ja tajuan, että parisuhteen ongelmiin ja myös onnistumiseen tarvitaan molempia. Sitä en osaa sanoa, näkeekö mieheni tämän, kun ei suostu asioista keskustelemaan. Tällä hetkellä on vähän vaikea hoitaa tätä eroamista, kun mieheen ei saa mitään kontaktia.
Uskallan kuitenkin sanoa, että minä olen meistä se fiksumpi tässä tilanteessa. Mies saa mennä ilman sotaa ja riitelyä. Haluaisin vain käytännön asiat ojennukseen ja siitä sitten eri latuja eteenpäin. Sitä en tiedä, mitä miehen päässä liikkuu. En nyt jaksa raapustaa, mitä viimeisen 12 tunnin aikana on tapahtunut, mutta täytyy sanoa, että hämmästyttävän epäkypsästi käyttäytyy mies, joka itse haluaa erota. Onko sekin sitten minun vika. Tähän tiedän vastauksen. EI OLE!
- ukkomies
Voimia sinulle!!! Uskon, että mies pian tajuaa miten paljon menettää kun päättää pitkän suhteen.
Hymy kasvoilla oli vain ivallista, ei aitoa ja sydämestä tullutta.
Odota vain, niin miehesi tulee järkiinsä, palaa ja pyytää anteeksiantoa... Jutelkaa, jutelkaa ja jutelkaa! Puhumalla selvitään yllättävän pahoista tilanteista.
Anteeksi antaminen on myös välttämättömyys tällaisissa tilanteissa, vaikka se aluksi pahalta tuntuukin.
Kerranhan tässä eletään joten nautitaan tästä päivästä! - neuvonen
ettei ole mitään paikkaa keksitty, johon voitaisiin velvoittaa menemään puhumaan. Jos toinen tosiaankin haluaisi putsata pöydän, on hänellä siihen oikeus. Pahimman luokan alistamista, psykologista sodankäyntiä, käristämistä hiljaisella tulella, ikävää vallankäyttöä on sellainen että kieltäytyy puhumasta. Kaikkien heikko itseluottamus ei kestä myöntää omia virheitä, mutta ei sen tarvitse tavoitteena ollakaan, sekin varmaan riittäisi että saisi käydä läpi sen miten kumpikin tahollaan kokee asian, mielellään vielä ulkopuolisen läsnäollessa jos tilanne muuten tuntuu liian uhkaavalta.
- raukkismiehet
Kuulepa. Näitä stooreja on tämä maa täynnä. Itselleni ja monelle naistutulle on käynyt vastaavasti: mies ilmoittaa tylysti haluavansa erota. Päälle vielä puhumattomuus, syyllistävä asenne ja vihamielisyys.Ei puhettakaan asioiden läpikäymisestä yhdessä keskustellen. Taustalla on silloin syy! Tämä kertoo miehen kyvyttömyydestä kohdata omaa syyllisyyttään, koska: UUSI NAINEN ODOTTAA. Syyllisyys on helpompi sysätä naisen päälle muodossa: "En rakasta enää" (sillonhan nainen kokee olevansa syypää). Lässyti lää, noin tekevät raukkamaiset miehet. Ole hyvilläsi jos pääset eroon moisesta raukkiksesta.
- raukkiksen kaveri
Mistäköhän johtuu että mies löytää toisen naisen?
Koska avioliitosta on tullut helvetti. Vaimo ei ole sama nainen jonka kanssa mies meni naimisiin. Papereiden mukaan kyllä, vaikka sukunimi olisi eri, mutta muuta yhteistä ei sitten olekaan. Ei mies ajattele rakastuvansa. Mies ihastuu, kokee olevansa hyväksytty jonkun silmissä. Saa läheisyyttä, ymmärrystä, hellyyttä, rakkautta, arvostusta, miellyttävää ja positiivisella tavalla haastavaa seuraa. Kaikkea sitä mitä kotona ei ole. Kotona on etäinen ämmä joka vähättelee kaikkea miehen tekemää, ei kuuntele ei ymmärrä, ei koske, ei ainakaan osoita rakkautta, tekee miehen olon kotona epämiellyttäväksi kaikenlaisella negatiivisella arvostelulla ja nalkuttamisella, on kyllä haastava - riitaa haastava. Miehelle teettää tuskaa miettiä miten päin kotiin menisi että edes yhtenä iltana saa mennä nukkumaan ilman pahaa oloa.
Onko epänormaalia että mies tällaisessa tilanteessa rakastuu toiseen naiseen? Ei todellakaan. Se tulee suunnittelematta ja yllättää. Mitäs siinä muuta voi kuin alkaa järjestää eroa. Mies menee niin pitkälle asioissa että miettii mistä kaikki johtuu. Mies pääsee niihin syihin jotka rikkoivat avioliiton, mutta vaimo näkee vain toisen naisen. Koska vaimo ei suostu hyväksymään että HÄNESSÄ olisi mitään vikaa. Mies on sikapetturi ja valehtelija.
Totta, mies on raukkis kun ei saa kerrottua tunteistaan ennen kuin toinen nainen tulee kuvioihin. Mutta, mies on inhimillinen olento, ja inhimilliselle olennolle voi olla vaikeaa kertoa tunteistaan. Etenkin jos on lapsia, sillä mies arvaa mitä siitä kuulisi. Edesvastuuton paska joka jättää vaimon yksin lasten kanssa. Näin ollen mies on päättänyt yrittää pysyä avioliitossa ja kotona, on ehkä niin nujertunut ja voimaton ettei jaksa yksin edes miettiä muualle lähtöä.
Mutta miksi te naiset otatte raukkismiehiä aviopuolisoiksi? Ottakaa selvää ennen vihkimistä millaiseen mieheen olette sitoutumassa ja perhettä perustamassa. Jos olette tehneet virheen, myöntäkää se, mutta älkää miestä syyttäkö siitä millainen se on. - ei tässä eikä monessa muussa
raukkiksen kaveri kirjoitti:
Koska avioliitosta on tullut helvetti. Vaimo ei ole sama nainen jonka kanssa mies meni naimisiin. Papereiden mukaan kyllä, vaikka sukunimi olisi eri, mutta muuta yhteistä ei sitten olekaan. Ei mies ajattele rakastuvansa. Mies ihastuu, kokee olevansa hyväksytty jonkun silmissä. Saa läheisyyttä, ymmärrystä, hellyyttä, rakkautta, arvostusta, miellyttävää ja positiivisella tavalla haastavaa seuraa. Kaikkea sitä mitä kotona ei ole. Kotona on etäinen ämmä joka vähättelee kaikkea miehen tekemää, ei kuuntele ei ymmärrä, ei koske, ei ainakaan osoita rakkautta, tekee miehen olon kotona epämiellyttäväksi kaikenlaisella negatiivisella arvostelulla ja nalkuttamisella, on kyllä haastava - riitaa haastava. Miehelle teettää tuskaa miettiä miten päin kotiin menisi että edes yhtenä iltana saa mennä nukkumaan ilman pahaa oloa.
Onko epänormaalia että mies tällaisessa tilanteessa rakastuu toiseen naiseen? Ei todellakaan. Se tulee suunnittelematta ja yllättää. Mitäs siinä muuta voi kuin alkaa järjestää eroa. Mies menee niin pitkälle asioissa että miettii mistä kaikki johtuu. Mies pääsee niihin syihin jotka rikkoivat avioliiton, mutta vaimo näkee vain toisen naisen. Koska vaimo ei suostu hyväksymään että HÄNESSÄ olisi mitään vikaa. Mies on sikapetturi ja valehtelija.
Totta, mies on raukkis kun ei saa kerrottua tunteistaan ennen kuin toinen nainen tulee kuvioihin. Mutta, mies on inhimillinen olento, ja inhimilliselle olennolle voi olla vaikeaa kertoa tunteistaan. Etenkin jos on lapsia, sillä mies arvaa mitä siitä kuulisi. Edesvastuuton paska joka jättää vaimon yksin lasten kanssa. Näin ollen mies on päättänyt yrittää pysyä avioliitossa ja kotona, on ehkä niin nujertunut ja voimaton ettei jaksa yksin edes miettiä muualle lähtöä.
Mutta miksi te naiset otatte raukkismiehiä aviopuolisoiksi? Ottakaa selvää ennen vihkimistä millaiseen mieheen olette sitoutumassa ja perhettä perustamassa. Jos olette tehneet virheen, myöntäkää se, mutta älkää miestä syyttäkö siitä millainen se on.Älytkää nyt hyvät ihmiset, että sekä ja että on syytä. Molempia tarvitaan parisuhteen onnistumiseen. Oletko sinä kirjoittaja miettinyt, miksi siellä kotona on se etäinen ämmä? Kumpi oli ensin muna vai kana? Jos ei saa suutaan auki se, jolla on asiaa, ei auta valittaa. Jos et saanut edellisessä suhteessa suutasi auki, miten käy seuraavassa suhteessa. Mikä on se kikka oppia puhumaan. Kyllä sen rakastumis-/ihastumisvaiheen aikana kaikki onnistuu ja toimii, mutta entäs sitten, kun arki astuu kuvaan mukaan. Kaikki parisuhteessa eläneet tietävät tämän. Jos rakastumisvaiheessa ollaan puhumattomia ym. suhde tuskin avioon asti kestää. Ja usko huviksesi, ei kaikki liitot ole riitaisia. Milloin mitenki päin. Miksi sitten niin paljon erotaan? Se on nykyään liian helppoa.
- raukkiksen kaveri
ei tässä eikä monessa muussa kirjoitti:
Älytkää nyt hyvät ihmiset, että sekä ja että on syytä. Molempia tarvitaan parisuhteen onnistumiseen. Oletko sinä kirjoittaja miettinyt, miksi siellä kotona on se etäinen ämmä? Kumpi oli ensin muna vai kana? Jos ei saa suutaan auki se, jolla on asiaa, ei auta valittaa. Jos et saanut edellisessä suhteessa suutasi auki, miten käy seuraavassa suhteessa. Mikä on se kikka oppia puhumaan. Kyllä sen rakastumis-/ihastumisvaiheen aikana kaikki onnistuu ja toimii, mutta entäs sitten, kun arki astuu kuvaan mukaan. Kaikki parisuhteessa eläneet tietävät tämän. Jos rakastumisvaiheessa ollaan puhumattomia ym. suhde tuskin avioon asti kestää. Ja usko huviksesi, ei kaikki liitot ole riitaisia. Milloin mitenki päin. Miksi sitten niin paljon erotaan? Se on nykyään liian helppoa.
Eroaminen on ollut helppoa sen jälkeen kun tuli tasa-arvo. Ennen naiset oli taloudellisesti sidottu mieheensä ja silloin siedettiin ties millaista kohtelua. Ei tietenkään kaikki. Kuten ei nykyäänkään. Pieni osa avioliitoista on riitaisia ja johtavat eroon. Eikö niin?
On helppo osoittaa sormella että miksi ette miettineet ennen kuin menitte naimisiin. Monet menee naimisiin niin nuorena etteivät ymmärrä elämästäkään vielä mitään. Alle 25:sina. Se on mielesätni nuori, kun ottaa huomioon ettei montaa vuotta olla vielä muutenkaan eletty omillaan. Monet menee naimisiin 20-22 asuttuaan ehkä vuoden pois vanhempien nurkista. Montako kumppaniehdoskastakaan on tavattu niin että tietäisi jotain vastakkaisen sukupuolen ajatusmaailmasta?
Harva menee naimisiin erotakseen. Avoliittojen yleistyttä on helpmpi ensin asua jonkun kanssa ja j os suhde toimii niin sitten naimisiin. Jotkut ei avioidu lainkaan. Toiset menee naimisiin vasta vuosien päästä ja jotkut heistäkin eroavat lähes saman tien. Ei elämää voi tietää ennakkoon.
Helppoa on syyttää sitä joka "ei saa suutaan auki". Sinä varmaan saat. Onnittelut, olet täydellinen. Jokaisessa ihmisessä on omat heikkoutensa. Paitsi usein naisissa, ainakin ne uskottelee niin.
Mun kaverin vaimo oli aivan kauhea, jos suoraan saan sanoa niin jo ennen kuin ne meni naimisiin. Päällepäsmäri joka alkoi heti alkuunsa pompottaa kaveriani. Mutta ei se mulle kuulunut, ehkä kaveri tarvitsi sellaista määrätietoista naista. Määrätietoisuudella vaan ei ollut rajaa. Kaverilla oli pitkä pinna. Ensimmäinen lapsi oli vahinko, vaimo halusi pitää, kaveri totesi että okei. Sitten vaimo halusi toisen lapsen. Ei auttanut kun kaveri sanoi ei. Alkoi pihtaan sekisä, vaimo syytti vieraista naisista. Katos, se vaimo ei suostunut kondomiin, ja käytti mukamas pillereitä mutta kai niilläkin voi vahinkoja tulla. Se oli sitten vähän pakkoseksiä ja toinen lapsi tuli. Sen jälkeen mies oli kotiorja. Mutta sen sanon, vaikka ei vaimo mikään mun ihanne ollut alkuunkaan, niin se muuttui vielä pahemmaksi aamenen jälkeen. Ei ollut mullakaan enää asiaa niille, ellei vaimo ollut matkoilla. Kaveri ei ehtinyt enää urheilla eikä saanut (vaimo kielsi) firman sählynkin. Kun oli lapsia joita piti hoitaa ja kiikuttaa milloin minnekin kun vaimolla oli niin paljon menoja. Teki kaveri niin tai näin, aina väärin päin. Verenpaine nousi, hirveä stressi. 8 vuotta. Yritti jutella vaimonsa kanssa, ei onnistunut. Kyllä mä tiedän mistä se toinen nainen ilmestyi. Se oli kaverin pelastus joka tapauksessa. Kaiffa löysi elämän uudelleen, ja elämänhalun. Teki kotona selväksi miten haluaa elää ja niin tekikin, mutta siinä vaiheessa vaimo alkoi vedättää, raukkamaisesti alkoi arvostella miestä aina kun oli jotain sukulaisia tai muita tuttuja läsnä, haki kaikki sen puutteet ja virheet. Jos se oli koko päivän siivonnut, tehnyt ruokaa, pessyt pyykkiä ja kärrännyt lapsia, niin joku oli jäänyt tekemättä kuitenkin, josta vaimo sai syyn väittää miestä saamattomaksi. Sen enempää en jatka, mutta kun kaveri ilmoitti erosta ja toisesta naisesta, niin voi herran jumala mikä marttyyri sen vaimosta tuli. Hän kun oli tehnyt kaikkensa perheen eteen ja tämän mies tekee, ihan ilmoittamatta. Kaveri parka pääsi mun luo asumaan ettei tarvitse vaimon nurkissa elellä, mutta eihän kaksi "poikamiestä"... se lähti sen uudemman naisensa luo. Siellä se kyllä muutenkin vietti aikansa.
Tämä ei ole yleistys vaan yksi tapaus. Olen nähnyt muitakin. - raukkisnaiset
Nyt olet asian ytimessä ! Itselleni on käynyt juuri noin kuin viestissäsi kerroit, vaihda vain nainen-sanan tilalle mies ja mies-sanan tilalle nainen. Ei taida olla väliä kumpaa sukupuolta edustat tässä aiheessa, samanlaisia kaikki tyynni...
- .................
Eroaminen on ollut helppoa sen jälkeen kun tuli tasa-arvo. Ennen naiset oli taloudellisesti sidottu mieheensä ja silloin siedettiin ties millaista kohtelua. Ei tietenkään kaikki. Kuten ei nykyäänkään. Pieni osa avioliitoista on riitaisia ja johtavat eroon. Eikö niin?
On helppo osoittaa sormella että miksi ette miettineet ennen kuin menitte naimisiin. Monet menee naimisiin niin nuorena etteivät ymmärrä elämästäkään vielä mitään. Alle 25:sina. Se on mielesätni nuori, kun ottaa huomioon ettei montaa vuotta olla vielä muutenkaan eletty omillaan. Monet menee naimisiin 20-22 asuttuaan ehkä vuoden pois vanhempien nurkista. Montako kumppaniehdoskastakaan on tavattu niin että tietäisi jotain vastakkaisen sukupuolen ajatusmaailmasta?
Harva menee naimisiin erotakseen. Avoliittojen yleistyttä on helpmpi ensin asua jonkun kanssa ja j os suhde toimii niin sitten naimisiin. Jotkut ei avioidu lainkaan. Toiset menee naimisiin vasta vuosien päästä ja jotkut heistäkin eroavat lähes saman tien. Ei elämää voi tietää ennakkoon.
Helppoa on syyttää sitä joka "ei saa suutaan auki". Sinä varmaan saat. Onnittelut, olet täydellinen. Jokaisessa ihmisessä on omat heikkoutensa. Paitsi usein naisissa, ainakin ne uskottelee niin.
Mun kaverin vaimo oli aivan kauhea, jos suoraan saan sanoa niin jo ennen kuin ne meni naimisiin. Päällepäsmäri joka alkoi heti alkuunsa pompottaa kaveriani. Mutta ei se mulle kuulunut, ehkä kaveri tarvitsi sellaista määrätietoista naista. Määrätietoisuudella vaan ei ollut rajaa. Kaverilla oli pitkä pinna. Ensimmäinen lapsi oli vahinko, vaimo halusi pitää, kaveri totesi että okei. Sitten vaimo halusi toisen lapsen. Ei auttanut kun kaveri sanoi ei. Alkoi pihtaan sekisä, vaimo syytti vieraista naisista. Katos, se vaimo ei suostunut kondomiin, ja käytti mukamas pillereitä mutta kai niilläkin voi vahinkoja tulla. Se oli sitten vähän pakkoseksiä ja toinen lapsi tuli. Sen jälkeen mies oli kotiorja. Mutta sen sanon, vaikka ei vaimo mikään mun ihanne ollut alkuunkaan, niin se muuttui vielä pahemmaksi aamenen jälkeen. Ei ollut mullakaan enää asiaa niille, ellei vaimo ollut matkoilla. Kaveri ei ehtinyt enää urheilla eikä saanut (vaimo kielsi) firman sählynkin. Kun oli lapsia joita piti hoitaa ja kiikuttaa milloin minnekin kun vaimolla oli niin paljon menoja. Teki kaveri niin tai näin, aina väärin päin. Verenpaine nousi, hirveä stressi. 8 vuotta. Yritti jutella vaimonsa kanssa, ei onnistunut. Kyllä mä tiedän mistä se toinen nainen ilmestyi. Se oli kaverin pelastus joka tapauksessa. Kaiffa löysi elämän uudelleen, ja elämänhalun. Teki kotona selväksi miten haluaa elää ja niin tekikin, mutta siinä vaiheessa vaimo alkoi vedättää, raukkamaisesti alkoi arvostella miestä aina kun oli jotain sukulaisia tai muita tuttuja läsnä, haki kaikki sen puutteet ja virheet. Jos se oli koko päivän siivonnut, tehnyt ruokaa, pessyt pyykkiä ja kärrännyt lapsia, niin joku oli jäänyt tekemättä kuitenkin, josta vaimo sai syyn väittää miestä saamattomaksi. Sen enempää en jatka, mutta kun kaveri ilmoitti erosta ja toisesta naisesta, niin voi herran jumala mikä marttyyri sen vaimosta tuli. Hän kun oli tehnyt kaikkensa perheen eteen ja tämän mies tekee, ihan ilmoittamatta. Kaveri parka pääsi mun luo asumaan ettei tarvitse vaimon nurkissa elellä, mutta eihän kaksi "poikamiestä"... se lähti sen uudemman naisensa luo. Siellä se kyllä muutenkin vietti aikansa.
Tämä ei ole yleistys vaan yksi tapaus. Olen nähnyt muitakin.En suinkaan ole täydellinen. Jätän itsekin asioita sanomatta ja sitä olen katunut. Oppinutkin olen, silti en ole täydellinen ja en edes usko koskaan olevanikaan. Mutta eikös se niin ole, että jos ei saa suutaan auki, olin se sitten minä tai sinä, vika on minussa tai sinussa. Vaikeaa sen toisen osapuolen on joka päivä kysellä kaikkia maailman asioita lävitse, mättääkö siinä tai harmittaako se. Toinen puoli asiasta on luonnollisesti se kuunteleminen, mutta kirjoitan nyt puhumisesta, kun se on teemana tässä ketjussa.
Ja tuosta sun tarinasta sanon, että se tosiaan on vain yksi esimerkki. Mistä kaikki perseelleen meno alkoi, piruko sen tietää. Liekö tietävät itsekkään. Oliko se kuitenkaan päällepäsmäri eukko vai sittenkin "nyhväke" mies. Minä en syytä kumpaankaan yksinään, kun en heitä tunne. Uskoisin kuitenkin, että sekä ja että. Minä tiedän myös tapauksia, joissa on eletty "normaalia", ei riitaisaa liittoa. On ollut yhteiset ja omat menot, joista ei ole puolin ja toisin naputettu. Silti se eropeikko jostain on hiipinyt. Milloin mistäkin syystä. Periaatteessa ei ollut mitään sen kummempaa syytä. Eikö sitten arki sopinut, eikä sitten seksi luistanut, eikö kestänyt perhe-elämän kurjuttaa (jompi tai kumpi)..... Mutta varmaan monen eron olisi voinut välttää, jos aitoa tahtoa olisi ollut. Mihin se tahto katoaa. Ei se elo aina sen eron jälkeen parempaa ole. Toki niinkin on, mutta mistä sitä sitäkään etukäteen tietää.
Lopuksi vielä, ettei tarkoitukseni ollut osoittaa ketään sormella. Nimenomaan yritin sanoa, että sekä ja että "vikaa". Ja kaikkihan sen tietää, ettei kukaan mene naimisiin erotakseen. Ja kun puhuin rakastumisvaiheesta, tarkoitin rakastumista eron jälkeen. Eron jälkeen itse kunkin tulisi miettiä, mitä minä tein väärin esim. puhuinko, onko puhumattomuus minun ongelma. Jos sitä ei tee, miten sitä siinä seuraavassa osaa puhua, jos asiaa ei tiedosta itselleen. Hyvin äkkiä tulee uusinta edellisestä suhteesta, oli se ongelma, mikä hyvänsä (vaikkapa en kuuntele). Juuri tämänkin takia eroavien olisi hyvä käydä suhteen loppuselvittely lävitse ja molempien tulisi ottaa opikseen.
Minä kirjoittaja olen nainen ja minullakin on heikkouteni, tiedän sen. - aarnold
................. kirjoitti:
En suinkaan ole täydellinen. Jätän itsekin asioita sanomatta ja sitä olen katunut. Oppinutkin olen, silti en ole täydellinen ja en edes usko koskaan olevanikaan. Mutta eikös se niin ole, että jos ei saa suutaan auki, olin se sitten minä tai sinä, vika on minussa tai sinussa. Vaikeaa sen toisen osapuolen on joka päivä kysellä kaikkia maailman asioita lävitse, mättääkö siinä tai harmittaako se. Toinen puoli asiasta on luonnollisesti se kuunteleminen, mutta kirjoitan nyt puhumisesta, kun se on teemana tässä ketjussa.
Ja tuosta sun tarinasta sanon, että se tosiaan on vain yksi esimerkki. Mistä kaikki perseelleen meno alkoi, piruko sen tietää. Liekö tietävät itsekkään. Oliko se kuitenkaan päällepäsmäri eukko vai sittenkin "nyhväke" mies. Minä en syytä kumpaankaan yksinään, kun en heitä tunne. Uskoisin kuitenkin, että sekä ja että. Minä tiedän myös tapauksia, joissa on eletty "normaalia", ei riitaisaa liittoa. On ollut yhteiset ja omat menot, joista ei ole puolin ja toisin naputettu. Silti se eropeikko jostain on hiipinyt. Milloin mistäkin syystä. Periaatteessa ei ollut mitään sen kummempaa syytä. Eikö sitten arki sopinut, eikä sitten seksi luistanut, eikö kestänyt perhe-elämän kurjuttaa (jompi tai kumpi)..... Mutta varmaan monen eron olisi voinut välttää, jos aitoa tahtoa olisi ollut. Mihin se tahto katoaa. Ei se elo aina sen eron jälkeen parempaa ole. Toki niinkin on, mutta mistä sitä sitäkään etukäteen tietää.
Lopuksi vielä, ettei tarkoitukseni ollut osoittaa ketään sormella. Nimenomaan yritin sanoa, että sekä ja että "vikaa". Ja kaikkihan sen tietää, ettei kukaan mene naimisiin erotakseen. Ja kun puhuin rakastumisvaiheesta, tarkoitin rakastumista eron jälkeen. Eron jälkeen itse kunkin tulisi miettiä, mitä minä tein väärin esim. puhuinko, onko puhumattomuus minun ongelma. Jos sitä ei tee, miten sitä siinä seuraavassa osaa puhua, jos asiaa ei tiedosta itselleen. Hyvin äkkiä tulee uusinta edellisestä suhteesta, oli se ongelma, mikä hyvänsä (vaikkapa en kuuntele). Juuri tämänkin takia eroavien olisi hyvä käydä suhteen loppuselvittely lävitse ja molempien tulisi ottaa opikseen.
Minä kirjoittaja olen nainen ja minullakin on heikkouteni, tiedän sen.Miks aina väitetään että joku on syyllinen ? Jompi kumpi. Ei se niin mene - ei aina. Nykyään pitää aina ettiä syyllistä kaikelle ja joka asialle. Älytöntä energian haaskausta. Haluaako ihminen syyttä jotain aina ? On paljon asioita jotka vain tapahtuvat ja ovat eikä ne ole kenenkään syy. Itsetuntoko heikoilla kun ei sellaista hyväksy. Turha puolustella ja selitellä että en minä ainakaan ole täydellinen tai viallinen. Miten tahansa. Ei aina ole syyllisiä, ihmissuhteissakaan.
- on helpompi
aarnold kirjoitti:
Miks aina väitetään että joku on syyllinen ? Jompi kumpi. Ei se niin mene - ei aina. Nykyään pitää aina ettiä syyllistä kaikelle ja joka asialle. Älytöntä energian haaskausta. Haluaako ihminen syyttä jotain aina ? On paljon asioita jotka vain tapahtuvat ja ovat eikä ne ole kenenkään syy. Itsetuntoko heikoilla kun ei sellaista hyväksy. Turha puolustella ja selitellä että en minä ainakaan ole täydellinen tai viallinen. Miten tahansa. Ei aina ole syyllisiä, ihmissuhteissakaan.
kestää asioita, varsinkin negatiivisia, kun siihen löytyy "syyllinen". Voi syyttää jotakin tai jotakuta, miten vain. Se tavallaan helpottaa omaa oloa. Siinä olisikin paljon poisoppimista, että lakattais etsimästä syyllistä ja syyllistämästä toista.
- viluttaa välillä,mutta jatk...
Mutta miksi te naiset otatte raukkismiehiä aviopuolisoiksi? Ottakaa selvää ennen vihkimistä millaiseen mieheen olette sitoutumassa ja perhettä perustamassa. Jos olette tehneet virheen, myöntäkää se, mutta älkää miestä syyttäkö siitä millainen se on.miten siinä vastaat ja keskustelet kun vaimo lyö sinut maanrakoon heti keskustelun alussa, eikai mies voi enää siitä itse syvemmälle mennä.
ETTÄ SEMMOSIA NE NAISEN "KESKUSTELUT" - raukkismies
Luen näitä viestejä ymmärtääkseni mitä haluan. Olen tällä hetkellä seesteisessä parisuhteessa, mutta rakastunut toiseen naiseen, jonka tosin olen tuntenut kauemmin kuin nykyisen puolisoni. Luulin, että kykenen voittamaan nämä tunteet. Kohdallani kysymys on nimenomaan rakkaudesta, jota en välttämättä puolisoani kohtaan tunne. En voi rakastua, jos rakastan. Välitän hänestä syvästi. En ole pettänyt häntä - kuin me asian yleisesti ymmärrämme - enkä myöskään aio. Mutta minusta petän puolisoani siinä, että en todella häntä rakastaisi. Jos aion erota, en varmasti sysää syyllisyyttä puolisolleni. Mutta en usko, että puolisoni välttäisi syyttämästä itseään siitä huolimatta, jos kertoisin rakastuneeni toiseen naiseen. Päinvastoin. Pohdin tulevaisuuttamme vakavasti, sillä henkilökohtaisesti olen kokenut myös sen, mihin vastapuolen rakkauden puute voi johtaa, kuten myös ristiriitaiset tunteet uudesta rakkaudesta. Kummassakaan tapauksessa ei välty syyllisyydeltä. Kiitän täällä käydystä rakentavasta keskustelusta.
- raukkisnainen
raukkismies kirjoitti:
Luen näitä viestejä ymmärtääkseni mitä haluan. Olen tällä hetkellä seesteisessä parisuhteessa, mutta rakastunut toiseen naiseen, jonka tosin olen tuntenut kauemmin kuin nykyisen puolisoni. Luulin, että kykenen voittamaan nämä tunteet. Kohdallani kysymys on nimenomaan rakkaudesta, jota en välttämättä puolisoani kohtaan tunne. En voi rakastua, jos rakastan. Välitän hänestä syvästi. En ole pettänyt häntä - kuin me asian yleisesti ymmärrämme - enkä myöskään aio. Mutta minusta petän puolisoani siinä, että en todella häntä rakastaisi. Jos aion erota, en varmasti sysää syyllisyyttä puolisolleni. Mutta en usko, että puolisoni välttäisi syyttämästä itseään siitä huolimatta, jos kertoisin rakastuneeni toiseen naiseen. Päinvastoin. Pohdin tulevaisuuttamme vakavasti, sillä henkilökohtaisesti olen kokenut myös sen, mihin vastapuolen rakkauden puute voi johtaa, kuten myös ristiriitaiset tunteet uudesta rakkaudesta. Kummassakaan tapauksessa ei välty syyllisyydeltä. Kiitän täällä käydystä rakentavasta keskustelusta.
Olen täällä samoista syystä, mutta aavistuksen lähempänä totuutta? Olen rakastunut toiseen jonka olen tuntenut lähes yhtä kauan kuin nykyisen mieheni (11v). Me olemme ajautuneet suhteeseen.. Oman liiton osalta yritetään olla puhumatta (luultavasti tietoisesti) nyt ainakin joulun yli ja remontti alkaa sitten ajankohtainen vuoden alussa. Tulevaisuus mietityttää ja epätoivo/-usko valtaa mielen päivittäin. Uudessa suhteessa tuntuu olevan kaikki palikat kohdallaan kun taas oman miehen kanssa ei mikään tunnu loksahtavan.
Voin omasta puolesta sanoa, että kyllä sitä tahtoa/halua puhua ei siinä vaiheessa enää löydy kun on ajatukset muualla, valitettavasti. - vaihda vain
viluttaa välillä,mutta jatk... kirjoitti:
miten siinä vastaat ja keskustelet kun vaimo lyö sinut maanrakoon heti keskustelun alussa, eikai mies voi enää siitä itse syvemmälle mennä.
ETTÄ SEMMOSIA NE NAISEN "KESKUSTELUT"naisen paikalle mies: keskustele sitten semmosen klanssa.
- raili1
olen aivan samassa tilanteessa. Miehelläni on vain jo uusi ystävä. Tekee tosi kipeää.Mutta näin on parempi molemmille.
- nyt velloo
sinne tänne, ollaan menty aika pitkälle alkuperäisen tarkoittamasta aiheesta. Mutta mielenkiinnolla näitä lukee, itsekin saa erilaisia katsantokantoja ja vaihtoehtoisia tapoja nähdä sama asia. Sinänsä jännää, kun eri ihmiset käsittävät saman tekstin niin kovin eri tavalla.
Mutta alkuperäiselle paljon jaksamista, kovia aikoja sinullekin on edessä päin, vaikka nyt tuntuu näin selvältä.
Rauhaisaa joulua ja mukavampaa uutta vuotta. Kerrothan kuulumisiasi vielä ensi vuonna? Olis kiva tietää, onko mieli muuttunut kummallakaan, vai oletko vielä noin varma asiasta.
Tunteilla on tapana ailahdella puolelta toiselle joskus.- Se alkuperäinen
Kiitos sinulle toivotuksista. Kiitos myös kaikille muille komenteista. Täytyy sanoa, että ketjua on ollut minukin mielestä tosi mielenkiintoista lukea, vaikka aiheet ovat hieman seilanneet.
Olen jo huomannut, että tunteet vaihtelevat. Välillä olen pyhää vihaa täynnä, välillä nyyhkivä nyytti, välillä tyynen viileä ja kaikkea noiden välistä. Juuri hetki sitten keskustelin puhelimessa mieheni kanssa. Tyynen viileästi hoidimme pakollisia raha-asioita. Välillä kyllä kuulin äänessä myös pientä kireyttä. Samoin tein kun puhelu päättyi, tuli itku. Tässäkö se kaikki nyt oli. Tiedän, että syvällä sisimmässäni toivon, että tapahtuisi ihme ja tämä liitto ei loppuisikaan vaan mies tulisi esim. kuukauden yksinasumisen jälkeen takaisin kotiinsa. Jotenkin kuitenkin hänen äänensä kuulosti niin tunteettomalta, siksi tuo itkukin tuli. Täältä palstalta tulin sitten lohtua hakemaan.
Vielä tänäänkin olen sitä mieltä, että en voi tehdä mitään, miehen tunteet ovat kuolleet, joten erotaan sitten. Ja edelleen sattuu niin perk..... Kerron toki kuulumisia myöhemmin. Mistä sitä koskaan tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Enhän tätäkään osannut aavistaa. - nyt velloo
Se alkuperäinen kirjoitti:
Kiitos sinulle toivotuksista. Kiitos myös kaikille muille komenteista. Täytyy sanoa, että ketjua on ollut minukin mielestä tosi mielenkiintoista lukea, vaikka aiheet ovat hieman seilanneet.
Olen jo huomannut, että tunteet vaihtelevat. Välillä olen pyhää vihaa täynnä, välillä nyyhkivä nyytti, välillä tyynen viileä ja kaikkea noiden välistä. Juuri hetki sitten keskustelin puhelimessa mieheni kanssa. Tyynen viileästi hoidimme pakollisia raha-asioita. Välillä kyllä kuulin äänessä myös pientä kireyttä. Samoin tein kun puhelu päättyi, tuli itku. Tässäkö se kaikki nyt oli. Tiedän, että syvällä sisimmässäni toivon, että tapahtuisi ihme ja tämä liitto ei loppuisikaan vaan mies tulisi esim. kuukauden yksinasumisen jälkeen takaisin kotiinsa. Jotenkin kuitenkin hänen äänensä kuulosti niin tunteettomalta, siksi tuo itkukin tuli. Täältä palstalta tulin sitten lohtua hakemaan.
Vielä tänäänkin olen sitä mieltä, että en voi tehdä mitään, miehen tunteet ovat kuolleet, joten erotaan sitten. Ja edelleen sattuu niin perk..... Kerron toki kuulumisia myöhemmin. Mistä sitä koskaan tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Enhän tätäkään osannut aavistaa.voipi olla jo "huono omatunto", siksi on kireä, ehkäpä. Kuka sen tietää...? Ellet rohkene suoraan kysyä.
Kyllä miehilläkin tunteet on, he vaan käsittelevät asiat eri tavalla kuin naiset. Tuota minäklin toivon, että mies huomaa, että ei se ero niin mukavaa olekaan. Ja päättää palata takaisin. Niin sinun miehesi, kuin minun omanikin. Joka ei ole lähtenyt, mutta on henkisesti jo eronnut, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Annoin hänelle mahdollisuuden lähteä, mutta täälläpä vielä on, eikä mikään ole hyvin. En haluaisi erota, mutta mies ei ota sitä kuuleviin korviinsa. En tiedä, mitä hän oikein luulee ja ajattelee, kun ei kerro ajatuksiaan minulle. Sanoo vaan, ettei mitään. - alkuperäinen taas
nyt velloo kirjoitti:
voipi olla jo "huono omatunto", siksi on kireä, ehkäpä. Kuka sen tietää...? Ellet rohkene suoraan kysyä.
Kyllä miehilläkin tunteet on, he vaan käsittelevät asiat eri tavalla kuin naiset. Tuota minäklin toivon, että mies huomaa, että ei se ero niin mukavaa olekaan. Ja päättää palata takaisin. Niin sinun miehesi, kuin minun omanikin. Joka ei ole lähtenyt, mutta on henkisesti jo eronnut, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Annoin hänelle mahdollisuuden lähteä, mutta täälläpä vielä on, eikä mikään ole hyvin. En haluaisi erota, mutta mies ei ota sitä kuuleviin korviinsa. En tiedä, mitä hän oikein luulee ja ajattelee, kun ei kerro ajatuksiaan minulle. Sanoo vaan, ettei mitään.Niin, onhan ne tunteet miehilläkin, myös sillä minun jääräpäällä. Uskon, että hän jonain päivänä miettii pohjamutia myöten elämäänsä. Ehkä ei nyt onnensa kukkoloilla, mutta sitten kun se arki astuu - yksin tai seuraajani kanssa. En tällä istumalla usko tuohon huonoon omaantuntoon. Enemminkin se johtui noista raha-asioista. Meidän erosta on vielä niin lyhyt aika, ettei hän vielä elä arkea.
Ymmärrän, mitä tarkoitat henkisellä erolla. Se minun on pakko sanoa, että helpompaa tämä elo on kuitenkin erossa kuin jos samassa mökissä eroilmoituksen jälkeen kökittäis. Saan rauhassa itkeä, murehtia, vihata jne... Olisiko niin, ettei miehelläsi ole paikkaa minne mennä? Luulisin, että sinunkin oloasi helpottaisi, jos mies siitä menisi kauemmas, silläkin uhalla, ettei enää palaisi. Voipi olla, että se solmu aukeaa. Vaadi häneltä, joko muutos tai ulos. Sattuu se, muuta en voi sinulle luvata, mutta ei se kimppamökötys, vihanpito, ärtyneisyys tai mitä lienekään ole mistään kotoisin.
Voimia ja jaksamista myös sinulle. Toivon kaikkea hyvää. Toivottavasti edes toista meistä lykästä. Kerrotaan joskus, missä mennään.
- nappasi
miehen sinulta? Vastuunpakoilija se on eikä mitään muuta.
- .........
Voipi olla, että näin on. Ei ole kertonut, enkä ole kysynyt. Jos näin on, on aika raukkis, kun ei rehellisesti kerro. Kaipa minäkin olen pelkuri, kun en ole kysynyt. Nyt uskottelen, että on helpompi kestää, kun en tiedä. Vaikea kyllä kuvitella, että hyppää uuteen suhteeseen samoin tein. Mutta sitäkin tapahtuu. Toisaalta, mielummin erillään kuin kolmoisdraamanäytelmä. Siitä olen kuitenkn varma, että mahdollinen suhde on alkanut lähiaikoina eikä esim. kolme kuukautta sitten. Ja sen tiedän, ettei ainakaan uuden naisen tykö ole muuttanut tai muuttamassa.
Vaikka kuinka olen koko joulun miettinyt ja miettinyt, silti en ymmärrä, miksi näin kävi. Ja kaikille teille syyttelijöille, en tarkoita, että olisin ollut täydellinen ym... vaimo, jonka perässä mies kuin mies kuolaa. Pääsi vain totisesti yllättämään.
Nyt on kolme viikkoa kulunut. Onneksi huomenna pääsee töihin, että on muutakin tekemistä kuin mietiskely. Tänä lyhyenä aikana olen huomannut, että viikot kyllä menee, kun on niin paljon tekemistä, mutta viikonloppuina on aika tuskallista. Joulu meni ihmeen hyvin. Olin lasten kanssa vanhempieni luona. Jotenkin onnistuin aika hyvin työntämään mieheni mielestä. Välillä kyllä teki tiukkaa, eikä se joulu täysin ilman kyyneleitä mennyt.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394923Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6614109Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732291Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162057MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401858- 961696
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671441OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301208- 941134
- 871131