98 prosenttia suomalaisista omistaa matkapuhelimen, paljastaa Viestintäviraston selvitys. Pelkästään kännykän kanssa, ilman lankaliittymää elää melkein puolet suomalaisista.
Pelkkään lankapuhelimeen turvautuu ainoastaan kaksi prosenttia suomalaisista.
Lue uutinen Helsingin Sanomista:
http://www.helsinginsanomat.fi/uutiset/tuoreet/artikkeli/Lähes kaikilla suomalaisilla on matkapuhelin/1101982042719
Miten kauan sinulla on ollut kännykkä? Pärjäisitkö ilman sitä?
Lähes kaikilla on kännykkä
131
17768
Vastaukset
- miggos26
vuodesta 96 tais olla, eka oli nmt 900
mobira talkman. sit siitä 1610 ja sitä rataa,, en tulis toimeen ilman kännykkää, jotenkin orpo olo ilman sitä- ---------
toimeen ilman m-puhelinta mutta pidän varmuuden vuoksi mukana,kerran meni moposta kumi rikki keskellä mettätietä ja silloin olin iloinen että puhelin oli...
- tulee
toimeen ilmankin, sillä moista vempelettä en ole hankkinut. Netin lisäksi lankaliittymä saa riittää, ja harvoinpa sitäkään tarvitsen, n. 1-3 kertaa päivässä eikä aina sitäkään.
Koen etten ollenkaan ole niin tärkeä ihminen että minut tarvitsisi tavoittaa joka hetki. Todella monen ystäväni olen huomannut joutuneen sen orjuuttamaksi, joillain se on kuin talismani tai rukousnauha ja sitä pitää hiplata sekä hypeltää kaiken aikaa. Pikkaisen kun pirahtaa pitää heti vastata, oli tilanne mikä tahansa (Kesken toimituksen on noustu pytyltä ja taas sitten palattu istunnolle, tms. vastaavaa on tullut nähdyksi. Eräällä äidillä unohtui pikkuinen hoitopöydälle ja huonosti kävi, lääkärit epäilivät perheväkivallasta, sosiaaliviranomaiset vierailivat, merkintöjä jää papereihin.). Kenkäpuhelin orjuuttaa samalla lailla kuin huumeet.
Laite on kieltämättä hyvä keksintö sitä TODELLA tarvitseville, mutta useimmin olen huomannut sitä käytettävän aivan turhaan löpisemiseen. Puhumattakaan että siihen kailotetaan paikasta ja hetkestä riippumatta hyvinkin hk. asioita (ymmärtäisivät sulkea sen edes elokuviin mennessä). - :DD
tulee kirjoitti:
toimeen ilmankin, sillä moista vempelettä en ole hankkinut. Netin lisäksi lankaliittymä saa riittää, ja harvoinpa sitäkään tarvitsen, n. 1-3 kertaa päivässä eikä aina sitäkään.
Koen etten ollenkaan ole niin tärkeä ihminen että minut tarvitsisi tavoittaa joka hetki. Todella monen ystäväni olen huomannut joutuneen sen orjuuttamaksi, joillain se on kuin talismani tai rukousnauha ja sitä pitää hiplata sekä hypeltää kaiken aikaa. Pikkaisen kun pirahtaa pitää heti vastata, oli tilanne mikä tahansa (Kesken toimituksen on noustu pytyltä ja taas sitten palattu istunnolle, tms. vastaavaa on tullut nähdyksi. Eräällä äidillä unohtui pikkuinen hoitopöydälle ja huonosti kävi, lääkärit epäilivät perheväkivallasta, sosiaaliviranomaiset vierailivat, merkintöjä jää papereihin.). Kenkäpuhelin orjuuttaa samalla lailla kuin huumeet.
Laite on kieltämättä hyvä keksintö sitä TODELLA tarvitseville, mutta useimmin olen huomannut sitä käytettävän aivan turhaan löpisemiseen. Puhumattakaan että siihen kailotetaan paikasta ja hetkestä riippumatta hyvinkin hk. asioita (ymmärtäisivät sulkea sen edes elokuviin mennessä).Eipä taida sinun tuttavapiirillä olla kaikki kotona, jos tuommosta oikeasti tekevät. Nauroin kyllä vatsa kippurassa kun luin tekstisi :D Omassa tuttavapiirissäni ei vauvaa ole jätetty yksin hoitopöydälle tai (ainakaan toivottavasti) jätetty vessatoimitusta kesken puhelun... Tuskin kuolisin, jos ei olisi puhelinta, mutta kun opiskelujen ohella tekee epäsäännöllistä työtä, niin jäisi moni keikka tekemättä, jos ei olisi luuri olemassa.
- r-a-k-s-u
kyllä kai sitä meikäläinen jotenkuten tulis toimeen ilman kännykkää kun vielä eletään lastenpäiviä.
- jjj
en tietenkääntuu
- Minä
Tulisin toimeen ilmankin kännykkää. Sen verran nettiholisoitunut oon että skypelläkin pelkästään pärjäisin. Lankapuhelinta ei ole. Itse en kyseistä kapistusta ole omissa kämpissä tarvinnut. Ai nii. johan sitä on tullu yli 6 vuotta pois vanhusten nurkista asuttuu...
- No joo
täytyy olla paha tilastoharha. HS:n mukaan vies-
tintävirasto on ilmoittanut tutkimuksen koskevan
niitä, joilla on puhelin. Häh? Haloo?
HS:ien mato isosta päästä. Tekstiin olisi pitä-
nyt sisällyttää myös käyttäjäryhmät(ikäryhmät) se-
kä perhekeskeiset ja yhteisöjen lankaliittymät,
joiden ohella olisi kännykkä.
Jos otsikko olisi totta, olisi jokaisella pikku-
lapsella ja vanhuksellakin kännykkä. Vain alkoho-
listit ja laitostuneet lienevät ne 2 prosenttia.
Monta vuotta on ollut. Vapaa-aikana pärjäisin kyl-
lä ilman, mutta töissä en pärjää. - minä
on ollu känny jo 4 vuotta oon 11 w... en pärjäis ilman omaani..
- oikein
11 w. Varmaan pärjäisit lman kännyä jos joutuisit laskusi itse maksamaan.
- yllätys...
Tietysti on aivan selkeää, että 98%:lla puhelimen omistajilla on matkapuhelin. Puhelin yleensä on 100%:lla puhelimen omistajilla. Tai ei sekään noissa tilastoissa varmaa taida olla :)
Se oli sinällään aika yllätys, että suurin osa käyttää vain tekstiviestejä ja puhe-puheluita.
On nuo lisäpalvelutkin jo riittävän monipuolisia, että voi esimerkiksi läppärillä käyttää nettiä ihan missä vain kiinteällä kympin kk-hinnalla.
Lisäksi tekstiviestit voi korvata chat-viesteillä, joita tuolla kiinteähintaisella saa käyttää kuussa rajattoman määrän.
pikayhteyskin on kätevä joissain tilanteissa.- Amatööri-aloittelija
Mikä liittymä pitää olla että voi käyttää nettiä tuolla kympin kuukausimaksulla? Pitää hommata itelle semmonen.
- mikä tahansa
Amatööri-aloittelija kirjoitti:
Mikä liittymä pitää olla että voi käyttää nettiä tuolla kympin kuukausimaksulla? Pitää hommata itelle semmonen.
saunalahdella saa mihin tahansa liittymään tilattua tuon dataedun, paitsi ei prepaid.
http://saunalahti.fi/tiedote/tiedote.php?index=2249
kannattaa lukea se teksti todella tarkasti ennen kuin päätöstä tekee, se on nimittäin vuoden määräaikainen sopimus, jona aikana liittymää ei saa esim. toiselle operaattorille siirtää.
mutta itse olen tuohon dataetuun ollut ainakin toistaiseksi tyytyväinen. käytetty läppärin nettiyhteytenä, push to talk ja chat-viestit on päivittäisessä käytössä. mailit tulee luettua puhelimella silloin tällöin ja kyllä wapillakin jotain aina joutuu etsikään.
- Mikki
Kolme kännykkää on. Yksi on henk.koht. känny, toinen on työnantajan känny, joka korvaa pöytäpuhelimen ja kolmas lelu tyrkättiin, kun otin Soneran laajakaistan.
- DNATA
Kuinka nuorelle kännykkä pitää hankkia? Itse olin aikoinani puhelinmyyntihommissa ja yllätyksenä tuli, et viidestä vuodesta ylöspäin ihmisillä on kännykät.. minne perhanaan lapset tarvii kännykkää päiväkodeissa??? Niin.. ja toinen homma.. miksi ihmiset ei vastaa niihin puhelimiinsa, jos heillä liittymä kerta on????
- jeppppp
ei alle yläastelainen tarvitse kännykkää oikeasti mihinkään!!!
- donttu
jeppppp kirjoitti:
Vanhemmat on monesti huolissaan missä lapset ovat. Tai esim. kun on ruoka-aika, niin mistä lapset löytää syömään, no kännykät on keksitty, jolla voi soittaa ja kutsua ne syömään
- Kahden lapsen äiti
jeppppp kirjoitti:
Tyttäreni menivät kouluun kahdestaan, bussilla, osan matkasta olin mukana, sitten jatkoivat kahdestaan. Pienempi oli viisi, isompi 8 ja puoli. Koulun jälkeen menivät puistoon josta sitten haettiin. Oli hyvä kun sai kännykällä kiinni. Kerran tytär soitti, "äiti, bussi ei pääse mäkeä ylös, on niin liukasta" olin jo töissä. Nauroin tyttärelle: "tulenko työntämään?"
Myöhemmin kun nuoremmalla oli jo oma kännykkä, oli puistossa antanut sen jollekin luokkakaverille kun olivat ulkona leikkineet ja kaveri oli sen jonnekin jättänyt. Ehdin jo sulkea linjan, oli pre paid, känny oli seuraavana päivänä puistossa tädeillä, joku rehellinen koiran ulkoilluttaja oli löytänyt ja arvannut että se on jonkun lapsen.
En 5-vuotiaalle lähitarhassa päivät viettävälle lapselle kännyä antaisi. Vanhempi lapsi oli kahdeksan ja puoli vuotias kun sai kännyn, koska lapset olivat kaukana koulussa bussimatkan päässä ja kulkivat osan matkaa yksin. Se on niin lapsesta kiinni minkä ikäisenä voi ottaa kännykän vastuulleen. - Ani
Siis jos ei ole numeroa näytössä niin jää kyllä vastaamatta. Aika moni tekee näin.
- Sera
Kouluun lähtijälle alkaa olla jo pakko ostaa kännykkä, koska kotona ei ole enää lankaliittymää. Kun itse on päivät töissä ja lapset pääsee pahimmillaan jo 12 koulusta, tulee iltapäivä aika pitkäksi jos ei saa äitiä kiinni. Ja mitä jos jotain sattuisi? Millä sitä apua hälyttäisi ilman puhelinta? Vanhimmaiseni sai kännykkänsä jo viisivuotiaana jotta pystyi pitämään isäänsä yhteyttä ilman että minun piti jutella hänen kanssaan ;)
- puhelinmyyjistä
>miksi ihmiset ei vastaa niihin puhelimiinsa, jos heillä liittymä kerta on????
lapsia pitäisikin varoittaa vastaamasta puhelimeen, jos numeroa ei näy tai numero on outo.
silloin yleensä on kyse puhelinmyyjästä.
jos tällaiseen puheluun vahingossa vastaa, niin puhelinmyyjälle kannattaa sanoa että käyn hakemassa äidin/isän puhelimeen ja jättää sitten luuri pöydälle.
sitkeinkään puhelinmyyjä ei jaksa yli puolta tuntia odottaa kun puhelin on vain pöydällä.
eikä varmaan näin ollen ihan heti samaan numeroon soita. - -only-
Kännykän lpaselleni(jos ois) Ostasin aikasintaan kouluun mennessä,m utta tusakin vielä silloinkaan. Se on ärsyttävää, ku ihmisil on kännykkä, mutta, ku yrittää soittaa tai tekstaa ni ei vastata.
- niiihhhhh
-only- kirjoitti:
Kännykän lpaselleni(jos ois) Ostasin aikasintaan kouluun mennessä,m utta tusakin vielä silloinkaan. Se on ärsyttävää, ku ihmisil on kännykkä, mutta, ku yrittää soittaa tai tekstaa ni ei vastata.
joo on kaikilla melkein kännykkä mutta on eriasia kulettaako sitä koko ajan orjallisesti mukana!
minä en ainakaan pidä kännykkää koko ajan mukana, kotona ollessa se on pöydällä ja ite huitelen millon missäkin,ulkona ja muualla, vain koulussa se on mukana muuten ei.
niin ja pärjäisin helposti ilman kännykkää. - syystä
kuin ei vastata sähköposteihinkaan
- Late
Miulla oli kuus vuotiaana kännykkä.
- antti_a_94
jeppppp kirjoitti:
Esim. Kyyti koululta kotiin, linja-autosta päin kaverille jne.
- kiki
antti_a_94 kirjoitti:
Esim. Kyyti koululta kotiin, linja-autosta päin kaverille jne.
Homma on täysin kaksi piippuinen juttu. Mikäli perheessä ei ole muita puhelimia kuin vanhempien kännykkä, niin silloin lasten "puhelinikä" laskee automaattisesti. Mutta jos perheessä on se lankapuhelin niin silloin ei alle yläasteelaiset omaa puhelinta tarvitse.Meilläkin on tällä hetkellä kolme lasta, vanhin on eskarissa, eikä osaa vielä lukea kunnolla, seuraava on vuoden nuorempi ja pienen on 1,5 vuotias. Vanhimmalle lapselle mummu jo ehdotti kännykkää joululahjaksi, mutta sanottiin ettei tarvii (kulkee kotoa eskariin taksilla ja takaisin).
Jos lapsella on asiaa vanhemmilleen, niin hän kyllä löytää jostain kaveriltaan/muualta puhelimen jolla voi soittaa. ...olen kuullut, että lapset vastaavat kesken koulutuntienkin vanhempiensa soittoihin. Ei 1970-luvulla sellainen olisi tullut kysymykseen. Että jotain tärkeämpää vanhemmilla siis kesken päivääkin on.
- oveluutta
puhelinmyyjistä kirjoitti:
>miksi ihmiset ei vastaa niihin puhelimiinsa, jos heillä liittymä kerta on????
lapsia pitäisikin varoittaa vastaamasta puhelimeen, jos numeroa ei näy tai numero on outo.
silloin yleensä on kyse puhelinmyyjästä.
jos tällaiseen puheluun vahingossa vastaa, niin puhelinmyyjälle kannattaa sanoa että käyn hakemassa äidin/isän puhelimeen ja jättää sitten luuri pöydälle.
sitkeinkään puhelinmyyjä ei jaksa yli puolta tuntia odottaa kun puhelin on vain pöydällä.
eikä varmaan näin ollen ihan heti samaan numeroon soita.niin no voihan lapsi ihan rauhassa vastata ja ostaa puhelinmyyjältä mitä tahansa. Se on myyjän vika jos ei tunnista 8-vuotiasta 18-vuotiaasta ;)
- erit säännöt
apa66 kirjoitti:
...olen kuullut, että lapset vastaavat kesken koulutuntienkin vanhempiensa soittoihin. Ei 1970-luvulla sellainen olisi tullut kysymykseen. Että jotain tärkeämpää vanhemmilla siis kesken päivääkin on.
Kaipa se koulusta on kiinni. Meillä ei saanut peruskoulussa vastata/käyttää kännykkää ollenkaan oppitunneilla ja lukiossa ja ammattikoulussa saa vastata vain, jos on etukäteen ilmoittanut, että odottaa tärkeää soittoa, tai jos kyseessä on työpuhelu (kyllä, opiskelijat tekevät muutakin työtä, kuin koulu). Ja nykyään jotkut peruskoulut kieltävät kokonaan kännyköiden päälläpidon kouluaikana.
- Blues-Boy
Mulla on ollut kännykkä jo yli kuusi vuotta. Käytän sitä lähes joka päivä, mutta pärjäisin melko helposti ilman sitä.
Käytän enemmän Skypeä ja Messingeriä, niin kännykkä jää joskus aika vähälle. - ja nyt taas on
Jeps eli olin tuolta kesäkuust asti ilman kännnykkää ja alkuun tosi tosi vaikeeta, mut nyt viimeiset kk meni aikas helposti. Tällä viikolla päätin sit vihdoin ja viimein ostaa uuden.
Miksi en hankkinut aikaisemmin?? no olisihan sen voinut hankkia mut elämässäni oli tärkeämpiäkin menoja kuin puhelin ja ainahan sitä muutenkin saa yhteyden toisiin jos vain haluaa. Kokemuksena hieno, mutta ei enää kiitos uudestaan. - koskee
vain niitä, joilla on puhelin. Eli ihan huuhaata toi otsikko.
- 14 -wee
mul ei o kännykkää ja tuun tarpeeks hyvin toimee
- Janica
en tulis toimeen, semmoset ihmiset joilla ei edes koskaan ole ollut kännykkää tulevat mainiosti toimeen, mutta kun kännykkä on kerrran ollut, ei tule enää ilman toimeen. ainaki minusta on näin.
Ps. turha väittää vastaan sellaisten, joilla ei ole koskaan ollut kännykkää.- mona<3
en mäkään, mont vuot oot?
mä en pystyis elää ilman kännykää!
- minä vaan
Jokainen normaali ihminen pärjäis pelkillä lankapuhelimilla...!!! Ihmiset vaan luulee et se on ehoton... Miks ylipäänsä kännykät on keksitty??? Siksi että meille tulee lisää maksuja puhelin laskut on yleensä aika suuret!!! jos ei ois kännyköitä ei ihmiset soittelis niin paljon!!! MIETTIKÄÄPÄ SITÄ!!!!
- Kiki
Nyt on noin 10000v pärjätty ilman kännykkää, joten eiköhän JOKAINEN pärjäisi nykyjäänkin ilman!
- Nimetön
ilman kaikkia kolmea kännykkääkin. Enemminkin ajatteluttaa,kuinka tilasto pitää paikkaansa...milläpä tuollaisia tilastoja voisi luotettavana pitää,koska eihän mitään erityistä rekisteriä ole olemassakaan. Montakin tunnen tai tiedän,joilla ei ole kännykkää ja jopa ihmisiä jotka eivät ole kädessään pitätyt kännykkää,puhumatta että olisi soittanutkaan sellaisella. Tilasto on taas otanta jostakin joukosta,mutta se siitä. Todennäköisesti usealla joilla on kännykkä,on niitä useampiakin. Tärkeämpää varmaan olisi että netti ja pc olisi vaikka 90%:lla kansalaisista kotonaan,koska onhan sillä kaikki ne yksinäisyydet ym. syrjäytymis ilmiöt poistava tekijä. Ilman kännykkää tulen hyvin toimeen,eikä sen äänettömäksi laittaminen tai päiviksikin sulkeminen ole elämänlaatua koskaan heikentänyt. Kännykkä on ollut vuodesta 1997 ( nmt:nä,gsm:nä 1998 ) työautossa oli se mobiran "kannettava" vuodesta 1990,joka helpotti kuljettajan elämää,ei tarvinnut puhelinkoppia aina etsiä kun piti soittaa ajojärjestelijälle tai asiakkaille. Nykyään pärjää siis ilmankin,vaikka kieltämättä bisnes-asioiden hoitoa se helpottaa aina vaan,ei voi kieltää. Lankaliittymää ei ole ollut vuodesta 1993 eikä ole ajatustakaan hankkia sellaista...kelläpä olisikaan, kun netti ja Linux toimii !!! Tietenkin aina on muistettava että sähkökatko joka kestää pari vuorokautta hiljentää myös kännykkä liikenteen,kuten "kaiken" muunkin,niin aika haavoittuvia nämä laitteet edelleenkin on. Mutta eipä maalailla piruja seinille.
- out-sider
>>Tietenkin aina on muistettava että sähkökatko joka kestää pari vuorokautta hiljentää myös kännykkä liikenteen,kuten "kaiken" muunkin,niin aika haavoittuvia nämä laitteet edelleenkin on >>
.
Taitaapa tarkoittaa vähentää,ei välttämättä lakkauta tai hiljennä,ellei tule jotakin todellan suurta paukkua. Tietenkin verkkovirran lakkaaminen veisi akkujen lataamis mahdollisuuden monilta,mutta autoissahan on laturit.
.
Niin,milaista elämä oli ennen kun ei ollut kännykkää ? Häh? Ei ollut kännykkää? Aina mulla on kännykkä ollut!...totta,hyvin näihin laitteisiin on oppinut,vaikka kännykkä on ollut vasta 1990-luvun puolilta välein. Kahta en vaihtais,ja se toinen on... No,en haluaisi joutua tulemaan ilman toimeen,vaikka saattaisihan ilmankin pärjätä. - oi mikä riesa
kun elämä on yhtä kännykän vahtaamista,eli joku juoppo laittaa viestejä sillon kun itse haluaa vaikka keskellä yötä! Ennen sai nukkua ja ei usko vaikka kuinka kiellän!En jaksa vaihtaa numeroa ja senkin tonkii jostain.
- Känny
out-sider kirjoitti:
>>Tietenkin aina on muistettava että sähkökatko joka kestää pari vuorokautta hiljentää myös kännykkä liikenteen,kuten "kaiken" muunkin,niin aika haavoittuvia nämä laitteet edelleenkin on >>
.
Taitaapa tarkoittaa vähentää,ei välttämättä lakkauta tai hiljennä,ellei tule jotakin todellan suurta paukkua. Tietenkin verkkovirran lakkaaminen veisi akkujen lataamis mahdollisuuden monilta,mutta autoissahan on laturit.
.
Niin,milaista elämä oli ennen kun ei ollut kännykkää ? Häh? Ei ollut kännykkää? Aina mulla on kännykkä ollut!...totta,hyvin näihin laitteisiin on oppinut,vaikka kännykkä on ollut vasta 1990-luvun puolilta välein. Kahta en vaihtais,ja se toinen on... No,en haluaisi joutua tulemaan ilman toimeen,vaikka saattaisihan ilmankin pärjätä.Kyllä tommonen sähkökatko lakkauttaisi kännykkä liikenteen koska tukiasemat lakkaisivat toimimasta. Niiden varasähköjärjestelmät eivät riitä noin pitkään sähkökatkoon.
- mutta
Känny kirjoitti:
Kyllä tommonen sähkökatko lakkauttaisi kännykkä liikenteen koska tukiasemat lakkaisivat toimimasta. Niiden varasähköjärjestelmät eivät riitä noin pitkään sähkökatkoon.
tukiasemia on ulkomaillakin,ja sateliittsysteemit pelaa ja vaikka mitä maailman ihmeitä.Tiedä vaikka mitä ihmeellisyyksiä varavoima juttuja on hihassa kriisien varalle,JOS apua ulkomailta olisi yleensäkään saatavissa missään muodossa. Omavaraisuus lisi ihan kiva asia aina,mutta tuskinpa ne tavallisia ihmisiä varten olisi jakuku ne maksaisi...ei kukaan. Toivotaan siis vain että systeemit pelaa.
- onpa ongelma
oi mikä riesa kirjoitti:
kun elämä on yhtä kännykän vahtaamista,eli joku juoppo laittaa viestejä sillon kun itse haluaa vaikka keskellä yötä! Ennen sai nukkua ja ei usko vaikka kuinka kiellän!En jaksa vaihtaa numeroa ja senkin tonkii jostain.
Voisko sen puhelimen laittaa äänettömälle, tai vaikka kiinni ??
- Muumi81
7 vuotta.
Tällä hetkellä on itseasiassa kaksi puhelinta ja liittymää =).
En tulisi ilman toimeen! Jos puhelimet jää vahingossa kotiin, niin on todella tyhjä olo. - Tavoittamattomissa
On työnpuolesta kännykkä,jonka suljen kotiin tullessani. Iltaisin olemme täysin tv:n varassa ulkomailman tapahtumista. Todella mukavaa, kun ei tarvitse olla jatkuvasti tavoittavissa.
- Neljän äiti
Meillä on aikuisilla ja isoimmalla lapsella oma kännykkä, mutta pienet päiväkoti-ikäiset saavat kyllä (ja tulevatkin) tulla toimeen ilman sellaista. Perheessä on yksi yhteinen lankapuhelin, josta en haluaisi luopua, sillä pienetkin osaavat siitä näppäillä hätänumeron 112 tarvittaessa.
- Mutu26
itsellä ei ole kännykkää koska ei ole ystäviä
eikä ole kenellekään kelle soittaisi..
joten turha sellaiseen rahaa haaskata. - kyllä
. kyllä
- Nimetön
Ei ole kännykkää, vaikka sellaisen päiväkodin johtaja viime keväänä kehoitti hankkimaan, kävi asiasta huutelemassakin ikkunani alla ! Samoin sosiaalitantat kyselivät kerran viikossa, koska hankit kännykän.
Vielä en ole hankkinut, katson kännykän olevan tarpeettoman, jolla suomalaiset puhuu itsensä suohon,
Kansa kun liikkuisi enemmän ja puhuisi vähemmän, ehkä moni ongelma (lihavuus, mm ) poistuisi. - Harrirrah
4 liittymää ja yks prepaid kolme käänyä, 5 sähköpostia, alakaavat jo menemään sekas
- taitaa mennä
harrirrah tuollaisen määrän kanssa
- jksl
kännykkää täälläkään eikä ole koskaan ollutkaan ja aivan hyvin olen tullut toimeen ilmankin! vaikka olen 24.v. en näe syytä hankkia sitä vaikka sen ostamiseen rahaa olisikin aivan hyvin!
- en voi luopua...
Elossa ollaan, vaikka koskaan ei oo ollu kyseistä laitetta. Enkä koe jääväni mistään paitsi. Tai tarkemmin ajatellen, jään paitsi monelta häiriöltä. Etenkin ruokailu sujuu pääsääntöisesti rauhassa. Mitä nyt joskus kovaääninen kännykkäänpuhuja naapuripöydässä.....
- Marmalade
ilman kännykkääkin, jos olisi sitten tavan lankapuhelin. Nykyään on vain halvempi ylläpitää kännykkää kuin ostaa puhelinosake itselle ja maksella siitä kuukausittain. Kännykän kanssa puhelinkulut pienentyneet minimiin.
- mä vaa... :D
tulisin toimeen ilman kännykkää!
- Hantta
en tulisi päivääkään toimeen ilman kännykkääni ja nettiä netin vielä jotenkin kestän mut kännykkä on pakko olla lähellä koko ajan! hyvää joulua kaikille!
- Hantta
kännykkä ollut 7-9 vuotta en ole varma mutta pieni silloin olin.
- pawe89
En tule edes tuntia ilman kännyä toimeen.. että joo en pärjää!!
- eesuti.54
pawe89 kirjoitti:
En tule edes tuntia ilman kännyä toimeen.. että joo en pärjää!!
24.12 Sydän reistailee,niin apua saa äkkiä!!!
- kapistus
Pärjäisin. Kännykkä on ollut riesana turhan kauan aikaa jo, alan jo hyväksyä sen. Puhelinkoppeja kaipaan..
- ilmankin
Turhaa pelleilyä tämä aina tavoittevissa, kyllä virka-aika riittää ja sen jälkeen känny kiinni.
- Amatööri-aloittelija
Jotku idiootit luulee olevansa muka tärkeitä ja puhelin pitää muka siksi olla ympäri vuorokauden käden ulottuvilla.
- puhelinkoppi rules
Olen harkinnut useita kertoja kännykkäliittymän lopettamista mutta vielä se roikkuu käytössä.
Ekan puhelimen ostin vuonna 98 16-vuotiaana, se oli mulle silloin lähinnä vain lelu joka piti saada kun joillakin mun luokalla alkoi olla kännyköitä. En silloin olisi oikeasti sellaista tarvinnut vielä moneen vuoteen.
Opiskeluaikana tuli tuota pidettyä aina mukana kun matkusti toiseen kaupunkiin päivittäin, mutta nyt olen alkanut vähentää puhelimen käyttöä enkä ota sitä enää mukaani kovin usein enkä välillä edes muista koko laitteen olemassaoloa ellei se soi tai piippaa tyhjää akkua :-)
Sähköinen viestintä tulee hoidettua tietokoneen kautta jos siihen on tarvetta ja "skype-luurien" ja laajakaistayhteyden hankkimisen jälkeen kännykällä en ole enää montaa puhelua soittanut, ainoastaan vastaan jos joku soittaa.
Voisinkin luopua kännykästä, mutta olen pitänyt sen siksi ettei tule sanomista siitä ettei mua saa kiinni, vaikka toisaalta ei kai kenelläkään ole velvollisuutta pitää puhelinta. - tulisin toimeen
On raivostuttavaa,että on aina tavoitettavissa,mitä ei ollut lankapuhelimella,kun et ollut kotona, niin et ollut kotona. So what. Ei taatusti ollut niin kuoleman tärkeätä tavoittaa,etteikö olisi voinut yrittää myöhemmin uudestaan.
- Vai että kännyä tarviis
Kyllä sitä ilmankin toimeen tulee... ajastaan vaan ihmisille muodostuu noita tapoja ja tottumuksia.
Ennen voitiin sopia tärskyt vaikka pariviikon päähän
klo jotakin aikaa,,, ei nykyään... pitää vielä muutamaan otteeseen varmistaa, että eihän vaan toiselle ole tullut muuta ohjelmaa... aika
säälittävää... :-) hyvää jouluva ja soittorikasta uuttavuotta. terv. Mie - pettynyt nokiaan
Otsikon mukaan lähes kaukilla on kännykkä, paitsi minulla ei!
Sillä uusi nokialainen on jo toista kuukautta huollossa.
Ehkäpä Se tulee jo ensivuonna kuntoon ja takaisin. Tulisin ilman kännykää toimeen.
Minua olis hankala tavoittaa jos ei kännykkää matkassa olisi, kun liikun päivän aikana toisinaan laajalla alueella aamun viiden ja ilta yhdeksän välisenä aikana.
Tosi asiasssa kännykkä parantaa tavoitettavuutta olennaisesti.- -HP-
Muistaakseni olin viidennellä kun sain ekan kännyn, joka oli muutes ringo :)
- että sain
kännykän vasta 90-luvun lopussa, poikaystävälläni oli tuo "omituinen" kapistus vuodesta 94.
Tällä hetkellä kännykkä on oiva ja edullinen tapa pitää yhteyttä tekstivietein ystävien ja vanhempien kanssa. Varsinkin operaattoreiden tarjoamat puhepaketit ja tekstiviestiliittymät tuovat iloa arkeen. Tosin elämä on muuttunut levottomammaksi, kun puhelimeen tulvii tekstiviestejä ja tulee soiteltua yritys- sekä palveluunumeroihin (kasvattavat laskua aika huimasti) lähimmäisten lisäksi! - a.v.a
Minulla ei ole koskaan ollut kännykkää, eikä tule näillä näkymin olemaankaan, ja silti - uskomatonta ehkä - olen hengissä XD. Kahteen vuoteen minulla ei ollut minkään valtakunnan puhelinta, eikä televisiotakaan. Digiboxia tai dvd:tä ei meiltä löydy. Tämä tietokonekin olisi jäänyt takuulla hankkimatta, mutta kun se väkisin ovesta sisään työnnettiin, ja ilmatteeksi, niin otettava oli ;-)
Miten ihmeessä olet pärjännyt ilman puhelinta ja muita elektronisia laitteita?
Itseltäni löytyy kaksi kännykkää, enkä voisi kuvitellakkaan tulevani toimeen ilman sitä. Televisio, videot ja DVD-laitteet ovat minulle myös erittäin tärkeät. Digiboxi löytyy myös vaikka se nyt ei välttämättä ole yhtä tärkeä kun nämä edellä mainitut laitteet.
Mutta eniten ihmettelen sitä että miten ihmeessä pystyt tulemaan toimeen ilman televisiota?
Miten seuraat uutisia ja muita maailman tapahtumia?- AASA
DarkFear kirjoitti:
Itseltäni löytyy kaksi kännykkää, enkä voisi kuvitellakkaan tulevani toimeen ilman sitä. Televisio, videot ja DVD-laitteet ovat minulle myös erittäin tärkeät. Digiboxi löytyy myös vaikka se nyt ei välttämättä ole yhtä tärkeä kun nämä edellä mainitut laitteet.
Mutta eniten ihmettelen sitä että miten ihmeessä pystyt tulemaan toimeen ilman televisiota?
Miten seuraat uutisia ja muita maailman tapahtumia?sellainen asia kuten radio. Itse sain kännykan 2-3 vuotta sitten joten se nyt melko uusi hankinta. Televisiota ja tietokonetta en omista vaikka tietokone kaiketi pitää hankkia tässä kun vähän pidemmälle opiskeluja mennään. (EHKÄ!!!!!!!)
Hyvää joulua kaikille! - a v a
DarkFear kirjoitti:
Miten seuraat uutisia ja muita maailman tapahtumia?>>>Saanko kysyä
Kirjoittanut: DarkFear 24.12.2005 klo 13.35
Miten ihmeessä olet pärjännyt ilman puhelinta ja muita elektronisia laitteita?>>>
Kiitos hyvin ;) Alta kaksikymppisenä vietin myös paljon aikaani Lemmenjoen kansallispuistossa Lapissa, erämaassa. Mitä olisin sielläkään tehnyt kännykällä tai töllöttimellä - ei kenttiä, ei sähköä, ei autoteitä (parkkipaikka 12 km:n päässä); erämaataipaleen mökillemme saattoi heittää rajavartioiden kyydissä moottorikelkalla talvisin, veneellä Inarinjokea myöten kesäisin, muutoin oili hiihdettävä/patikoitava :) Eikä toisella mökillämmekään ollut sen enempää mukavuuksia. Ja juuri siksi niillä vietetyistä ajoista suuresti nautin.
Minä tapaan lukea lehtiä (Hesari, paikallislehdet, iltapäivälehdet). Tapaan kuunnella radiota. Pidän perinteisestä kirjeenvaihdosta. Informaatiota voipi hakea myös kirjastoista - myös kirjoista eikä vain tietokoneilta. Nettikahviloitakin on :) Joten: pimennossa en ole elänyt vaikkei minulla ole itselläni viimeisimpiä villityksiä - eikä vanhempiakaan - ollutkaan. Eikä tule olemaankaan.
Matkailu myös avartaa; kulttuureihin ja siihen miten asiat maailmalla ovat, voi tutustua paitsi matkakuvauksiin ja elämänkertoihin perehtymällä, myös tutustumalla toisiin ja kolmansiinkin maailmoihin itse.
Tietysti jokaisella on mielipiteensä ja kukin taaplaa tyylillään, laittaa rahansa mihin tahtoo. - Arski-Patteri
DarkFear kirjoitti:
Miten seuraat uutisia ja muita maailman tapahtumia?"Miten seuraat uutisia ja muita maailman tapahtumia?"
Etkö ole kuullut lehdistöstä ja radiosta?
Sitä kyllä ihmettelen, miten voi tulla toimeen ilman minkäänlaista puhelinta.
- Frank
Tutkimuksessa on haastateltu reilua 1000 15-75v ihmistä. Haastattelematta jääneet mm. vajaavaltaiset täysi-ikäiset, alle kouluikäiset, vanhukset jne...
Oikea arvio lie jossain 80%:n tienoolla.... - Äiti
Minulla ei ole kännykkää. En halua, että minua häiritään. Haluan itse olla puhelinyhteydessä silloin kun haluan. Puhelut hajoittavat päivän toimet.
Enkä varmaan edes oppisi sitä käyttämäänkään. Liian monimutkainen.
Kyllä parinkymmenen vuoden päästä kun tämä sukupolvi vanhenee. On peukalovammaa (tekstiviestit) sekä dementiaa. Yksi nivel ei kestä jatkuvaa rasitusta ja aivot vielä vähemmän. - harhaanjohtava
"Tutkimuksen tulokset koskevat vain niitä suomalaisia, joilla on puhelin."
Ihmettelinkin noin suurta lukua. Harhaanjohtava selvitys. Todellisuudessa 98 prosentilla suomalaisista ei ole matkapuhelinta. - *Suvi*
Kännykkä on ollu mulla jo 5vuotta,enkä todellakaan tulisi toimeen ilman sitä ! Tarviin itse kännykkää joka päivä.
- sarianna80
en tulisi ilman toimeen
- sippuli soo
oon niin paljo yksin ja isin pitää saada muhun koko ajan yhteys
- tulisi
kai sitä tulisi toimeen ilman kännykkää jos haluaisi.
mutta haluaako sitä.
tulla toimeen ilman kännyä kun siihen on kerran mahdollisuus - siitähän siinä on kysymys, eikä siitä tulisiko sitä toimeen ilman kännykkää.
tultiinhan sitä ennenkin ilman kännyä toimeen,
ja kaikkia muita teknisiä vempaimia, jne.. - BarbieGirl2
Kyllä ilmankin tulisin toimeen, mutta kyllä kännykkä on usein ihan tarpeen esimerkiksi kaupungissa löytää muut toisesta päästä kaupunkia tai tapaamisien sopimiset kotona tai missä vain. Mutta en tiedä. En ehkä kuitenkaan luopuisi mistään hinnasta.
- puhelinten vihaaja
Toivottavasti en koskaan joudu sellaista hankkimaankaan.
- Sauna päälle
Minulla on ollut kännykkä viitisen vuotta. Käytän sitä ehkä noin kerran kuukaudessa soittamiseen, jonkun verran enemmän viesteihin. Suurin hyöty minulle on puhelimesta ollut kun hiihtoretkeltä palatessani voin soittaa vaimolle että panee saunan päälle !
- Angelina
Mulla on tapana ostaa vähintään vuoden välein uusi kännykkä (tosin viime vuonna meni vaan 4 kk) ja nyt taas sormet syyhyää uutta kännykkää ostamaan ;)
Hulluahan se on, koska ei tule edes paljon soiteltua, mutta minkäs ihminen suuruudenhulluudelleen mahtaa! Toiset on hulluna nautintoaineisiin, minä kännyköihin ;)
Eli en pystyisi varmastikaan olemaan ilman kännyä :o- Angelina
...edellisen viestini otsikko antaa väärän kuvan, eli En tulisi varmaankaan toimeen....-olisi oikeampi otsikko :)
- joo
sain juuri joululahjaksi puhelimen ja pärjäsin ennen puhelinta hyvinkin!!!
- TTT
kyllä tulisin.
- jonne
98% on valheellinen luku.
Vanhainkodeissa, kroonikko-osastoilla on suuret määrät ihmisiä joilla ei ole mitään viestintävälineitä. Eikä ainakaan matkapuhelimia.
Monellako alle 4-vuotiaalla on matkapuhelin ?
Pelkästään tämä joukko on suurempi kuin vain 2% Suomen väestöstä !- Mökö
Kyllä tulisin toimeen ilman kännykkää!Mulla on se ainoastaan ja vain sen tähden että lapset saavat mut kiinni töistä,jos niillä on joku hätä kotona.Mutta esim.vapaaviikonloppuina laitan kännyn äänettömälle,ja vietän aikaa perheen parissa.Se kenellä on niin tärkeetä asiaa niin osaa soittaa lankapuhelimeen kyllä,sitä numeroa en ole nimittäin antanut töihin :)
- rune-tietäjä
en tulisi toimeen ilman kännää!!!!!!!!
- bngh
vittu kaikilla on kännykkä ja kaikki roikkuu siinä ku muuta elämää ei oliskaa!!!!!!Tietsikka o pahempi viel (hyvä mun o sanoo,mutt..)..aika moni roikkuu netisää 24/7!:p
- ...
moni roikkuu netissään 24/7, ei siinä vielä mitää, jotkut tienaa esim elantonsa niin...
mut jotkut roikkuu 24/7 tämmösillä kaiken maailman "roska&paska palstoilla & chateissä", Get a LIFE ;)
Tarpeex paha jo ku joskus harvoin juuttuu maileja lukiessa näihin lukee muutaman viestin, siinäki meinaa jo pää hajoo :D
- NoAngel75
Olen alkanut jo kyllästymään siihen että kaikki luottavat minun olevan tavoitettavissa 24/. Tulin toimeen ennenkin ilman kyseistä laitetta ja tulisin toimeen ilman sitä nytkin. On tuo lankapuhelin vielä kotona tallella.
- muikku
Miettikää nyt, mitä tekisitte jos olisitte myöhään yksin ulkona, eikä kukaan muu ulkona. Siten joku hyökkäisi kimppuusi, niin kyllähän sitä nyt paljon nopeammin saa poliisille soitettua, jos on puhelin mukana. Tai jos vaikka sattuu joku onnettomuus... Sen ikäisillä lapsilla jotka jo liikkuvat yksin ulkona, voisi kännykät olla, saisi vanhemmatkin lapsensa paremmin kiinni! Jos puhelimenne häiritsevät yöuntasi, laita puhelin yöksi äänettömälle(ja sitähän ei voi tehdä lankapuhelimelle...)
- Mies....
Itselläni ollut oma henkilökohtainen kännykkä vuodesta `95 alkaen, sitä ennen ollut eri työnantajien matkapuhelimia vuodesta`87.
No se kännykkä nyt on vaan ainoa puhelimeni, että sinänsä vähän vaikea tulla toimeen ilman sitä, kun välillä pitää soitellakkin. Itselleni ei ole mikään itseisarvo se, että olisin aina tavoitettavissa jos en niin halua. Siihen voi olla aina vastaamatta jos niin haluaa, enkä aina ota sitä esim pihalle/ puutarhaan mennessäni mukaani, vaan jätän tai unohdan sen sisälle.
Nykyhinnoilla taitaa kännykkä olla huomattavasti halvempi vaihtoehto kuin kiinteä-luuri?! - sonjakauris-94
en mä tulis ilman kännykkää toimeen, ja mulla on ollu jo 5 vuotta kännykkä!
- Uomo
Sain ensimmäisen kännykkäni synttärilahjaksi, kun täytin 12. Nyt olen 16. Minulla nyt on neljäs kännykkä. Kaikki entiset ovat menneet rikki. Vihaan kännyköitä ja haluaisin hävittää ne maapallolta. Kun sain ensimmäisen kännykkäni en vielä vihannut kännyköitä. Tietenkin tulisin toimeen ilman kännykkää, mutta vaikea siitä on luopua. Nykyistä kännykkääni (Nokia-nimisen lelunvalmistajan 3410) "parempaa" kännykkää en halua.
- play-boy90
Ilman kännykkää en tulisi hyvin toimeen.
Musta känny on oivallinen keksintö, koska siintä on apua joissain tilanteissa.. vaikka olisikin saldo raja nii mulla esim. on nii aina sillä hätänumeroihin pystyy soittaa jos tarvii tukivoimaa..heheheh..
- Uomo
Harmi, että olet kännykän orja.
- kaikenlaista
Ei pidä paikkaansa tuo väite että 98 prosentilla suomalaisista olisi könnykkä. Ilmeisesti tilastoon on laskettu kaikkina aikoina ostetut kännykät ja/tai liittymät. Vanhat ja rikkoontuneet kännykät sekä ns. kakkoskännykät luovat ihan hölmön tilastoharhan! Tunnen itse vaikka kuinka monta ihmistä, joilla ei ole kännykkää, tai vastaavasti useita, joilla on monta. Eihän tilastoa noin voi mitenkään tulkitq! Työpaikkojen yhteiskäyttökännykät ovat myös luvussa mukana.
Toisaalta, yhtä lankaliittymää, joka on jonkun nimissä, käyttää useimmiten useampi henkilö. Siltäkään kantilta ei voi asiaa päätellä. Tilastot näyttävät olevan niinkuin ne luetaan...itse kyllä tarvitsen kännykkääni jo turvallisuussyistä(reissaan ja retkeilen). - koko..
kännykkä. Kurja kapistus. Tekis mieli heittää jorpakkoon, mutta ei kai sitä ilmankaan pärjää.
Miettikääs niitä aikoja, jolloin ei tarvinnut selitellä, miksi ei vastannut puhelimeen.. Kun ei yksinkertaisesti ollut tietoa, oliko se lankapuhelin pärissyt sillä aikaa, kun oli poissa kotoa, vai ei...
Muistatko aikaa, jolloin saattoi mennä kyläilemään ilmoittamatta tulostaan? Ovella sitten selvisi, oliko ketään kotona vai ei.. Nykyään, jos tekee niin, ihan varmasti ainakin vihaisia mulkoiluja saa osakseen, kun ei ilmottanut etukäteen...
Ja ne viestit.. miksi viestiin vastaaminen on velvollisuus? Miksi minun pitää maksaa siitä, että saan vastata johonkin tyhjänpäiväiseen kysymykseen? Tekstiviestit ovat röyhkeyden huippu.
Mikä ihmeen oikeus kaikilla on nykyään tiedustella toistensa olinpaikkaa.. melkeinpä ensimmäinen kysymys aina, jos kuulee, ettei vastaaja ole sisätiloissa, kuuluu: Missä olet? Mitä se kuuluu kenellekkään?
Miksi nykyään on pakko olla aina tavoitettavissa? Jos on tavoittamattomissa, niin siihen on oltava pätevä syy ja selitys. Olepa pari päivää vastaamatta kännyyn, niin ihan varmasti on virkavalta oven takana tarkistamassa, että onko kaikki kunnossa vai henki heitetty, kun ei puhelimeen vastata.. kuolemako se vasta kännystä vapauttaa?
Ja kaikki muu.. pelipuhelimet, kamerakännykät, mp3-soittimet jne jne... voeha ristus..
Ensimmäisen kännykkäni hankin muistaakseni vuonna 1997 lankaliittymän lisäksi, mutta lankapuhelin jäi pian tarpeettomaksi.. Melkoisen monta puhelinta minulla on ollut sen jälkeen ja vaikka minkälaista mallia. Nyt palasin takaisin mahdollisimman yksinkertaiseen peruspuhelimeen ja kaipaan todella aikaa, jolloin meitä ei oltu vielä orjuutettu tuon helvetinkoneen vallan alle.
Kaksi asiaa, joita ilman elämäni laatu olisi huomattavasti parempi: internet ja kännykkä. Paska juttu vaan, että toisesta saan eläntoni ja toinenkin on välttämätön, jotta pystyn elannonhankkimistani toteuttamaan. Jouluja. - hos.koi
MATKAPUHELIN ON VUODESTA 1981 ASTI EKA PUHELIN PAINO N.17 KG! ESIMMÄINEN KÄNNYKKÄNI OSTIN -89
SE PAINOI YLI 800 GRAMMAA! EI ILMAN PUHELINTA ENÄÄN OSAIS OLLA!- MITÄ SITTEN??
TARVIIKO HUUTAA! SILTI ET OLE OPPINUT NETTIKÄYTTÄYTYMISTÄ? NIINKÖ? HÄH?
ETKÖ TIEDÄ, ETTÄ ISOILLA KIRJAIMILLA KIRJOITTAMINEN ON SAMA, KUN HUUTAISIT ASIASI? HÄÄÄÄÄÄÄÄÄH?
ÄÄLIÖ! - ÖLIÖ
MITÄ SITTEN?? kirjoitti:
TARVIIKO HUUTAA! SILTI ET OLE OPPINUT NETTIKÄYTTÄYTYMISTÄ? NIINKÖ? HÄH?
ETKÖ TIEDÄ, ETTÄ ISOILLA KIRJAIMILLA KIRJOITTAMINEN ON SAMA, KUN HUUTAISIT ASIASI? HÄÄÄÄÄÄÄÄÄH?
ÄÄLIÖ!No miten kuistaan jos TÄMÄ ON HUUTAMISTA ja tämä puhumista, häh?
- blondi-72hki
pärjäisin kyllä mutta 4 lapsen kanssa se on turvallisuus kysymys. Känny on ollut minulla noin 7vuoden ajan eli hankin kun lapset olivat pieniä.
- nimetön
Niin ei tulisi toimeen, mutta kun yks Reiska ei lähettänytkään puhelinta jonka ostin, maksoin ja 2,5vk sitä nyt oottanut. Taitaa olla Reiska käyttänyt mun rahat makeeseen elämään. Luulin saaneeni käytettynä puhelimen halvalla ja taisikin tulla tosikalliiksi, kun kuiteskin tartee mennä puhelinkauppaan. Ei tullut Joulumieli vaan PAHAMIELI. Terkkui vaan reiskalle!!!!!!
- akseli
no kotona on lanka puhelinki ja sillä saa hoidettua virastoasiat ym ja samalla lailla voi
soittaa tutuille ym , no kännykkä on itselläki
mutt miksen tulis toimeen ilman eihän se oo
ku puhelin vähä helpottaa joissaki muissa asioissa
ja nyt ku yli 10v ollu matka puhelin niins e enemmänki lojuu siell taskussa ja kommunikoinnit on lähinnä tekstareita ,no minusta ennen sosiaaliset suhtgeet hoidettiin ku oltiin
kavereitten kaa niiku porukassa nykyään se helpommommin tulee sitt kännykällä ja se ei oo minusta aina se paras vaihtoehto - pienienkeli1
Mulla on ollu kännykkä sellaset neljä vuotta, mutta pärjäisin kyllä ilman sitä. Onhan ennenkin pärjänny niin miksei nyttekkin?. Mulla on vaan silleen et ilman kelloa en pärjää. Pienempänä on ollu kello ranteessa, mutta se jäi pois ku sain puhelimen :)
- 15 v.
En omista kännykkää, koska en tee puhelimilla mitään. Piste.
- -Petu-
Muistan kun oli kännykkä kerran viikon hajalla :D Oli hirveetä kun ei ollu kännykkää taskussa... Onhan se kännykkä ihan hyödyllinen mut ei liian nuori sellasta tartte..
- riippakoivu
Minä en tulisi toimeen ilman tuota laitetta.
Rakkaani asuu monen sadan kilometrin päässä ja ilman kännyä kuolisin.
On ihanaa saada häneltä viestejä ja vielä ihanampi on laittaa niitä hänelle.
Rakkaus ja kännykkä on ihana yhdistelmä !!! - kake
mietin van että 10 vuotta sitt kännykkä oli suurinta huutoa ja ihmist pärjäs ihan hyvin nyt kun se on kaikilla nii ajattelee että ei pärjäis
ilman, höpö höpö , 5vuoden päästä ihmiset
ovat sitä mieltä että ilman nettiä ei p'ärjäis
ja ihmisten välinen sosiaalinen kommunikointi
on nykyään enempi teksti viesti muodossa, ja
samalla lailla sitä on lanka liittymälläki aikoinaan pärjänny , nykyään vaan ku vaikka haluaa olla rauhassa , heti kysellään että mikset vastannu puhelimeen esim baari reissuilla
oli mukavampi käydä 90 luvun alussa ku ei akka
koko ajan soittanut missä oot ja missä oot yötä:)
siis huonojaki asioita, on mä kyllä selviäisin ilmanki
3 vuotta sitt kaikkien piti saaha digikamera
minun kans oikeestaan en ess tee mitään silä
ja vanhan aikasella kameralla ku tuliotettua kuvia ne tuli aina teetettyä eli seki onjääny pois,no äkkiseltään mitä ilman en pärjäis on vesija sähkö muut ovat yleis viihdykkeitä, - antti_a_94
... ja en pärjäisi ilman sitä.
- valluus
oot vissiin TOSI ylpee. nots.
- antti_a_94
valluus kirjoitti:
oot vissiin TOSI ylpee. nots.
Kaikki meidän luokkalaiset (2 lukuunottamatta) omistavat kännykän.Lisäksi minun pikkuveli (-96) omistaa kännykän.
- jgbgxd c
en...
- mirä
En tulis toimee..On ollu känny jo ainaki vuojen. Mutta ei sitä toisaalta aina jaksais...
- tuokin on väärin
joillakin on puhelin jonkun toisen nimellä, kuten itsellänikin joten todellinen % voi olla suurempikin kuin ilmoitettu. lisäksi pre paid liittymistä ei voi tietää miten ne jakautuu.
- laskujen inhooja
Tietenkin tulisin ilman kännykkää. Ei se välttämätön kapine ole. Rahaa siihen vaan menee paitsi jos on prepaid-liittymä kuten minulla mut kuitenkin.
- mettämies
Tulisin helposti toimeen ilman kännykkää, mutta olen silti ollut pari kertaa kiitollinen että olen sitä mukanani raahannut .Olen säästynyt kymmenien kilometrien tarpomiselta lumessa ja pakkasessa kun auto jäätyi kerran tien poskeen ja toisen kerran juuttui lumikinokseen keskelle tietä. :D
Matkapuhelimen käyttäjät ovat altistaneet itsensä vapaaehtoisesti erittäin laajamittaiseen kokeeseen, jossa tutkitaan aidossa ympäristössä matkapuhelimen synnyttämän sähkömagneettisen säteilyn pitkäaikaisvaikutuksia ihmisiin.
Sitten kun haittoja alkaa näkyä, Nokia ja operaattorit ovat jo ehtineet kerätä miljardivoittonsa ja suojautua kaikkia tulevia syytteitä vastaan. Kyllä joku ainakin tulee vaatimaan vahingonkorvausta Nokialta, jonka valmistama puhelin on aiheuttanut käyttäjälleen parantumattoman aivosyövän.- sairastunut
krooniseen typeryyteen
- hah!
Sä et usko itsekään tuohon skeidaan...
Taidat olla niitä maailmanlopun ennustajia, jotka pelkäävät omaa varjoaankin ja varastoivat ruokaa omaan pommisuojaansa vuosiksi eteenpäin.
Elämä on muutenkin liian lyhyt, koita nyt relata ja ottaa jotain siitä irti.
- Mitä Äksyin Ämmä
Tavoistani poiketen en lue kaikkia vastauksia, vaan naputtelen omani suoraan toimituksen kysymykseen:
Olen ollut yleensä onnellinen, joskus onneton kännykänomistaja kuusi vuotta. Pidän nyt hallussani mobiiliaikojen alusta lähtien neljättä matkapuhelintani. Lähettelen tekstiviestejä sekä surffailen langattomasti Internetissä milloin mitäkin yleensä asia- mutta toisinaan myös hupitiedon palasta haeskellen. Erityisen innokkaasti osallistun erilaisiin äänestyksiin: valitsen mm. Vuoden urheilijaa ja tangokuninkaallisia aina, kun tilaisuus tarjoutuu.
Vaikeata olisi selviytyä ilman kännykkää, koska niin moni tarpeellinen tieto on sujuvasti hankittavissa ynnä omat asiat toimitettavissa juuri kännykkää käyttäen. Se on myös suhteellisen vähän omaa alkupääomaa vaativa kommunikaatiokeino verrattuna esim. tietokoneeseen ja Internetiin, jonka hankinta kotiin vaatii jo melkoisia taloudellisia investointeja. Tekstiviestien käyttö on sujuva, melko huokea ja huomaavainen tapa pitää yhteyttä. Lisäksi tekstiviesti tallentuu puhelimen muistiin, joten esim. päivämäärät ja yhteystiedot saa viestistä nopeasti tarkistetuksi, eikä erillisiä muistiinpanovälineitä tarvita, kuten puhelun aikana. Lähetettävässä viestissä voi tosin olla vain sangen rajoitetusti materiaalia, sillä viimeksi joulutervehdyksiä lähetellessäni huomasin viestin täyttyvän liian nopeasti: kuvan oheen ei paljon tekstiä mahdu samaan sanomaan.
Vaikea - mutta pakko - on minun itsenikin uskoa se, että sangen hankalaa olisi selviytymiseni enää kännykättä (tai sähköposteitta). - Linkittäjänörtti
http://www.cash-station.com/index.php?ref=euroteam
Ei sitä viellä kaikilla ole! - Meikä
Ja pärjäisin varmaan ilman sitäkin, mutta en kyllä mielelläni luopuisi siitä =)
- anski
minulla on ollut kännykkä seitsemän vuotta. sain ensimmäisen puhelimen 16-vuotislahjaksi, kun muutin pois kotoa opiskelemaan. tällä hetkellä käytössä kuudes kännykkä. kännykkä on lähes aina mukana. se on minulle puhelimen lisäksi myös kalenteri, muistuttaja ja herätyskello. lenkillä kuuntelen sillä radiota tai mp3:sia.
- Matti-Keranen
16.10.2006 kello 17.20 Matti Keränen , Salla .
EN TODELLAKAAN OLE MIKÄÄN KÄNNYKÄN TARVITSIJA !
Kännykän sain vasta 60-vuotislahjakseni 2 vuotta sitten. Sitä ennen en edes omistanut kertaakaan normaalia lankaliittymää . . .
Konetta olen käytellyt yleensä melkoisen passiivisesti. Vaikka se onkin Sony Ericsson T61 ja siis ensimmäisiä oikeita kamerakännyköitä.
Kamera on resoluutioltaan vaatimaton - alla 0,5 megapikseliä - ja kelpaa lähinnä maisemakuviin.
Ainoa hyvä ominaisuus siinä on alkeellinen selainominaisuus. Pystyy lukemaan ja lähettämään sähköposteja normaalien tekstiviestien ohella. Vain käyttömuistia on rajoitetusti , koska tähän tyyppiin ei kuulu USB - tai muistitikkuominaisuuksia.
Lisäksi MMS - viesteillä voi joskus matkoilla napata jonkin yllättävän tilanteen ja lähettää sykähdyttäviä kuulumisia maailmalta.
Esimerkiksi 13.10.2006 kello 08.00 vielä aamuhämärissä tuli Airiston rantahietikolla Turussa vastaani ärhäkkä taskurapu. Se pääsi kuvaani ja sai sitten passituksen takaisin mereen . . .
Kotioloissa kännykkäni saa toisinaan tuurata GPRS-tyyppisenä langattomana modeemine , jos tavallinen korttimodeemi osoittautuu liian hitaaksi.
Mutta esimerkiksi tänä syksynä kesäisen lomamatkani jälkeen panin puhelimen pariksi kuukaudeksi virrat poiki ja pöytälaatikkoonsa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394953Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6724188Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162067MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401878- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671461OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 911164
- 941144