tajutkaa nyt ihmiset!!

vegetaristelle!

tajutkaa nyt vegetaristit että esim SUSI syö jäniksen, kettu myyrän, koira purkkiruokaa, joka on tehnty eläimien lihasta..

joten ihminen on lihansyöjä, kuten nuo muutkin tossa edellä mainitut eläimet! meillä on oikeus syödä lihaa, kuten on susilla ja muillakin!

ajatelkaa nyt jos vaikka karhu ryhtyisi kasvissyöjäksi! se on iha sama kuin että ihminen ryhtyy kasvissyöjäksi! karhu ei pärjää, me emme pärjää!!

ja jos me emme söisi lihaa, niin eläimet valtaisivat maapallon, sikoja olisi triljoonia ja lehmiä tsiljoonia!

se on ihan sama asia sekin että on hirvenmetsästyskausi,ketun tai sorsienkin.. nehän lisääntyisivät kuin hullut jos kukaan ei tekisi asialle mitään!

tajuan kyllä että tuo on väärin ja se ei ole kivaa yms.. mutta ei pari kasvissyöjää voi tehdä asialle yhtään mitään!

itse rakastan myös eläimiä enkä itse voisi satuttaa niitä mitenkään, mutta jotkut muut eivät ajattele samalla tavalla.. ei sille voi mitään..

nyt on ihmisten valtakausi! dinot meni ja apinaihmiset, nyt me olemme vallassa..! me syömme nyt lihaa.. :/

kuulosti varmaan todella typerältä tuo edellinen juttu mutta ei sitä voi muuten selittää.. ihan sama.. tehkää mitä lystää!

98

5925

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mäf

Olen vege. en kommentoi mitään muutakuin että koira mitään purkkiruokaa kuulu syödä. tajua itse että koira syö raakaa lihaa, ei mitään SAATANAN MÖSSÖJÄ. raakaa lihaa ja tuoreita kasviksia. piste. idiootti

• Ohikulkija--

Tajuappa itse että vaikka te kuinka olisitte syömättä lihaa, teurastamista ja lihan syöntiä ette saa koskaan lakkaamaan. Tehän olette julmia, eläimet tapetaan turhaan kun ette käytä lihoja hyväksenne! Ja samanlailla se sun hurtalle heitetty raaka lihan pala on sitä samaa lehmukkaa joka on ahtaassa paikassa kymmenien muitten lehmien kanssa viimeset elinpäiväsä viettäny, vai saalistaako koirasi kenties itse safkansa??? Itse olet idiootti..

• vegetaristelle!
        Ohikulkija-- kirjoitti:

Tajuappa itse että vaikka te kuinka olisitte syömättä lihaa, teurastamista ja lihan syöntiä ette saa koskaan lakkaamaan. Tehän olette julmia, eläimet tapetaan turhaan kun ette käytä lihoja hyväksenne! Ja samanlailla se sun hurtalle heitetty raaka lihan pala on sitä samaa lehmukkaa joka on ahtaassa paikassa kymmenien muitten lehmien kanssa viimeset elinpäiväsä viettäny, vai saalistaako koirasi kenties itse safkansa??? Itse olet idiootti..

hyvä ohikulkija olet aivan oikeessa!! täysin samaa mieltä!

• lowee-hamsut

ETTEKÖ OSAA MUUTA KUIN TAPELLA, JOS JOKU ON TOISTA MIELTÄ NIIN PITÄÄKÖ LÄHTEE HAUKKUU JA VÄITELLÄ VSTAAN JOS JOKU ON VAIN KERTONUT OMAN MIELIPITEEN!!!!!!!!!!! ESIM MINÄKIN SYÖN LIHAA IHMINEN TARVITSEE SITÄ ELÄÄKSEEN EI IHMINEN JAKSA PELKÄLLÄ KASVIKSILLA JA VEDELLÄ!!! TAJUTKAA JOS ELÄIMIÄ EI TAPETTAISI ELÄIMIÄ OIS IHAN VITUSTI MAAPALLOLLA ETTÄ MIETTIKÄÄ VÄHÄN!!! JOS JOTKUT ON NIIN IDIOOTTEJA ETTÄ HALUAVAT OLLA VAIN LAIHOJA JA EIVÄT SYÖ LIHAA, KOSKA NE TEHDÄÄN ELÄIMISTÄ!! MIETTIKÄÄ SIIS VÄHÄN EN OLE VIELÄ AIKUINEN, MUTTA TEIDÄN TOUHU ON NIIN LAPSELLISTA!!! ITSE RAKSTAN YLIKAIKEN ELÄIMIÄ JA EN ITSE VOISI OLLA TEURASTAMOLLA, KOSKA VAIN SURISIN NIITÄ ELÄIMIÄ, MUTTA SILLOIN EN AJATTELE KUN SYÖN SITÄ!!! OTTAKAA JÄRKEVÄT KANTAA JA LOPETTAKAA TOI VÄITTELY!!!!!!!! ALKAA OTTAA PÄÄHÄN. KIITOS NIILLE JOTKA OVAT SAMAA MIELTÄ VÄITTELYSTÄ!!! TURHANPÄIVÄISTÄ!!!!!!!!!

• johanna
        lowee-hamsut kirjoitti:

ETTEKÖ OSAA MUUTA KUIN TAPELLA, JOS JOKU ON TOISTA MIELTÄ NIIN PITÄÄKÖ LÄHTEE HAUKKUU JA VÄITELLÄ VSTAAN JOS JOKU ON VAIN KERTONUT OMAN MIELIPITEEN!!!!!!!!!!! ESIM MINÄKIN SYÖN LIHAA IHMINEN TARVITSEE SITÄ ELÄÄKSEEN EI IHMINEN JAKSA PELKÄLLÄ KASVIKSILLA JA VEDELLÄ!!! TAJUTKAA JOS ELÄIMIÄ EI TAPETTAISI ELÄIMIÄ OIS IHAN VITUSTI MAAPALLOLLA ETTÄ MIETTIKÄÄ VÄHÄN!!! JOS JOTKUT ON NIIN IDIOOTTEJA ETTÄ HALUAVAT OLLA VAIN LAIHOJA JA EIVÄT SYÖ LIHAA, KOSKA NE TEHDÄÄN ELÄIMISTÄ!! MIETTIKÄÄ SIIS VÄHÄN EN OLE VIELÄ AIKUINEN, MUTTA TEIDÄN TOUHU ON NIIN LAPSELLISTA!!! ITSE RAKSTAN YLIKAIKEN ELÄIMIÄ JA EN ITSE VOISI OLLA TEURASTAMOLLA, KOSKA VAIN SURISIN NIITÄ ELÄIMIÄ, MUTTA SILLOIN EN AJATTELE KUN SYÖN SITÄ!!! OTTAKAA JÄRKEVÄT KANTAA JA LOPETTAKAA TOI VÄITTELY!!!!!!!! ALKAA OTTAA PÄÄHÄN. KIITOS NIILLE JOTKA OVAT SAMAA MIELTÄ VÄITTELYSTÄ!!! TURHANPÄIVÄISTÄ!!!!!!!!!

Hienosti kakara provoo täällä. Eli olkaa mitä mieltä haluutte, mut mun mielipide on oikea? Niinkö. no niinkai sitten.

• yks
        lowee-hamsut kirjoitti:

Ihan sama mitä kukin syö. Ei siihen tarvis puuttua. Kyllähän jotkut täällä sanoo että heille on ihan sama mitä muut syö, mutta silti täällä on semmoinen fiilis että yritetään muuttaa lihaa käyttävät kasvinsyöjiksi.

• mäf

niin.
      - ihmisiä on tsiljoonia.
      - ihmisen ei kuulurajoittaa eläimien määrää, koska ihmisiäkin on liikaa
      - olen ollut 9 vuotta vege, en ole sairastanut edes kuumetta moneen vuoteen. ei allergiaa,ei mitään. täysin terve.
      - haista vittu kun et tiedä asioista yhtään mitään.

• Pelkästään riistaa

Enkä halua hormoneilla ja teurasjätteillä turvotettuja sian ja lehmän velttoja läskejä syödä.

ruoka täytyy olla mahdollisimman puhdasta,ja luonnosta metsästetty villiriista on sitä(vielä).
        Ja siihen korkeintaan puolukkasosetta,siitä ei ruoka parane.
        Eikä tule ylipainoa.

Hyvin vähän olen syönyt kasvisruokia,ne maistuu jotenkin joutavalle kutjakkeelle,pakko laittaa sitten kaikenmaailman dippikastikkeet sekaan,ja ne lihottaa. Eikä nälkä lähe mihinkään.

Ja terve oon ollu,Kun toiset kaatuu kuumeröhässä petiin,minä oon parikertaa vain aivastanu,eikä mitään muuta. Oon jo viisikymppinen ja eikun nuotiolle kahvinkeittoon umpihankeen.ja päälle pienet nokkaunet telttapatjan päällä.

kiskokaa vain niitä rikkaruohoja kasvis`syöjät,ne kyllä teille välttää,mutta älkää tulko sylkemään toisten ruokalautaselle.

• Ohikulkija--
        Pelkästään riistaa kirjoitti:

Enkä halua hormoneilla ja teurasjätteillä turvotettuja sian ja lehmän velttoja läskejä syödä.

ruoka täytyy olla mahdollisimman puhdasta,ja luonnosta metsästetty villiriista on sitä(vielä).
        Ja siihen korkeintaan puolukkasosetta,siitä ei ruoka parane.
        Eikä tule ylipainoa.

Hyvin vähän olen syönyt kasvisruokia,ne maistuu jotenkin joutavalle kutjakkeelle,pakko laittaa sitten kaikenmaailman dippikastikkeet sekaan,ja ne lihottaa. Eikä nälkä lähe mihinkään.

Ja terve oon ollu,Kun toiset kaatuu kuumeröhässä petiin,minä oon parikertaa vain aivastanu,eikä mitään muuta. Oon jo viisikymppinen ja eikun nuotiolle kahvinkeittoon umpihankeen.ja päälle pienet nokkaunet telttapatjan päällä.

kiskokaa vain niitä rikkaruohoja kasvis`syöjät,ne kyllä teille välttää,mutta älkää tulko sylkemään toisten ruokalautaselle.

Yhdyn edelliseen, mahtavaa!!!

• vegetaristelle!
        Ohikulkija-- kirjoitti:

Yhdyn edelliseen, mahtavaa!!!

hyvä! ootte ihan oikeassa! sitäpaitti itse en pärjäis kasviksilla, koska olin muutenkin viime vuonna rautakuurilla ja ne kapselit ja kalanmaksaöljy ottivat pikkuhiljaa päähän, pakko minun on syödä lihaa että pysyn hengissä.. :/

• johanna

Jep, mäkin olen ollut vege 10v enkä ole sairastanut moneen vuoteen yhtään mitään, en koe olevani myöskään tyhmempi kuin lihan syöjät. Itseasiassa koen olevani hirmuisesti viksumpi kun minulla ei ole mitään tarvetta provosoida lihan syöjiä, senkun syötte mitä haluatte? Miksi teidän pitää ottaa itsellenne ongelma siitä että jotkut eivät haluaisi syödä omaa koiraansakaan niin miksi sitten lehmää?

• ohikulkija--
        johanna kirjoitti:

Jep, mäkin olen ollut vege 10v enkä ole sairastanut moneen vuoteen yhtään mitään, en koe olevani myöskään tyhmempi kuin lihan syöjät. Itseasiassa koen olevani hirmuisesti viksumpi kun minulla ei ole mitään tarvetta provosoida lihan syöjiä, senkun syötte mitä haluatte? Miksi teidän pitää ottaa itsellenne ongelma siitä että jotkut eivät haluaisi syödä omaa koiraansakaan niin miksi sitten lehmää?

koiria ei kasvateta syötäväksi Suomessa. Lehmiä ja possukoita kylläkin, ja turhaanhan niitä teurastettaisiin jos jättäisimme ne syömättä.. ja turha toivo että vegejä olisi joskus niin paljon että lihan tuotanto lakkautettaisiin... ja en ole minäkään sairastellut, vaikka lihaa syönkin.. Ja eikö muka ole tarvetta provosoida lihan syöjiä?! Mikäs toi sun vika lause "Miksi teidän pitää ottaa itsellenne ongelma siitä että jotkut eivät haluaisi syödä omaa koiraansakaan niin miksi sitten lehmää?" sitten oli olevinaan?!

• vegetaristelle!
        ohikulkija-- kirjoitti:

koiria ei kasvateta syötäväksi Suomessa. Lehmiä ja possukoita kylläkin, ja turhaanhan niitä teurastettaisiin jos jättäisimme ne syömättä.. ja turha toivo että vegejä olisi joskus niin paljon että lihan tuotanto lakkautettaisiin... ja en ole minäkään sairastellut, vaikka lihaa syönkin.. Ja eikö muka ole tarvetta provosoida lihan syöjiä?! Mikäs toi sun vika lause "Miksi teidän pitää ottaa itsellenne ongelma siitä että jotkut eivät haluaisi syödä omaa koiraansakaan niin miksi sitten lehmää?" sitten oli olevinaan?!

hyvä huomio ohikulkija.. ite en ole sairastanut moneen monee vuoteen mitään, paitsi kurkkukipua ja nuhaa talven takia.. liha miut pystyssä pitää.. en pärjäis ilman sitä.

• johanna
        ohikulkija-- kirjoitti:

Ei kasvateta ei, mutta jos kasvatettaisiin? söisitkö sitä yhtä hvyillä mielin kuin possua? Jos jouluna olisikin joulukoiraa eikä kinkkua? Ja niinkuin sanoin, mulle on yksi lysti mitä syöt, en vain ymmärrä miksi minun pitäisi syödä sitä samaa vain siksi että valtaväestö ehkä niin tekee? Enkä ole väittänyt että lihansyöjät sairastelisivat enemmän kuin veget, vaan pointti oli se että näinkin pysyy terveenä. Monet kun uskovat että meidän ruokavaliosta puuttuu jotain? Ja tuo viimeinen oli vain perus ihmettelyä siitä mitä saan joka päivä kohdata jos kasvisruokavalioni tulee puheeksi. Siitä tulee ylitsepääsemätön ongelma. Minua ei haittaa, syö sinä pihviä niin minä syön porkkanaa.

• johanna
        johanna kirjoitti:

Ei kasvateta ei, mutta jos kasvatettaisiin? söisitkö sitä yhtä hvyillä mielin kuin possua? Jos jouluna olisikin joulukoiraa eikä kinkkua? Ja niinkuin sanoin, mulle on yksi lysti mitä syöt, en vain ymmärrä miksi minun pitäisi syödä sitä samaa vain siksi että valtaväestö ehkä niin tekee? Enkä ole väittänyt että lihansyöjät sairastelisivat enemmän kuin veget, vaan pointti oli se että näinkin pysyy terveenä. Monet kun uskovat että meidän ruokavaliosta puuttuu jotain? Ja tuo viimeinen oli vain perus ihmettelyä siitä mitä saan joka päivä kohdata jos kasvisruokavalioni tulee puheeksi. Siitä tulee ylitsepääsemätön ongelma. Minua ei haittaa, syö sinä pihviä niin minä syön porkkanaa.

olen siis 10 vuotta ollut vege, énnen kuin aloitin tämän outouden olin jatkuvasti aneeminen. Se jatkui myös n, vuosi kasvissyönnin aloittamisen jälkeen, olen ollut kaiken maailman rauta kuureilla ja pillereillä. Mutta kappas.. vuosiin ei ole ollut mitään vikaa, ei vitamiininpuutoksia ei anemiaa.. Että ei sitä lihan syöntiä voi oikein tuollakaan perustella että muuten kuolee anemiaan.

• kapsahdit:)
        vegetaristelle! kirjoitti:

hyvä! ootte ihan oikeassa! sitäpaitti itse en pärjäis kasviksilla, koska olin muutenkin viime vuonna rautakuurilla ja ne kapselit ja kalanmaksaöljy ottivat pikkuhiljaa päähän, pakko minun on syödä lihaa että pysyn hengissä.. :/

Etpäs pärjännytkään lihalla kun piti vitamiineja popsia,hahahahahaaaa!

• vegetaristelle!
        kapsahdit:) kirjoitti:

Etpäs pärjännytkään lihalla kun piti vitamiineja popsia,hahahahahaaaa!

no nii mut söin siinä samalla enemm lihaa ääliö!

• mäf

ei pari kasvissyöjää voi asialle mitään? ei niin? asia onkin että itse tulisin hulluksi jos mun pitäisi jotain sian päätä järsiä. Kuvottavaa. Parempi mieli mulla ainakin kun tiedän että eläin ei kärsi mun vuokseni. En ole syyllinen.
      Jos syöt lihaa
      - Kannatat eläinten teurastamista jollain tapaa
      - Kannatat tappamista
      Ymmärrä nyt hyvä ihminen

• ohikulkija--

Sinä nimenomaan olet syyllinen. Possuraukat turhaan tollasten idioottien takia joutuu kärsimään!!!

• vegetaristelle!

tuota tuota.. itse en kyllä sianpäitä järsi,vaan jouluna sitä kinkkua. ai väitätkö että aina kun syön makkaraa tai kanaa niin se eläin on kärsinyt siksi että minä voisin syödä sen?! just on siullaki jutut!

ja en kannata eläinten teurastusta, kuten ohikulkija on monta kertaa sanonut, eläimen lihat menisivät turhaa hukkaan jos joku ei niitä söisi!

ja en kannata myöskään tappamista.. syön vain sitä saakelin lihaa että pysyn hengissä!! TOIVOTTAVASTI JOUDUT ITE RAUTAKUURILLE NI PÄÄSET AINAKI VETÄMÄÄ KALANMAKSAÖLJYJÄ JA RAUTAKAPSELEITA!

• oot yksinkertainen

tuota tuota.. itse en kyllä sianpäitä järsi,vaan jouluna sitä kinkkua. ai väitätkö että aina kun syön makkaraa tai kanaa niin se eläin on kärsinyt siksi että minä voisin syödä sen?! just on siullaki jutut!

ja en kannata eläinten teurastusta, kuten ohikulkija on monta kertaa sanonut, eläimen lihat menisivät turhaa hukkaan jos joku ei niitä söisi!

ja en kannata myöskään tappamista.. syön vain sitä saakelin lihaa että pysyn hengissä!! TOIVOTTAVASTI JOUDUT ITE RAUTAKUURILLE NI PÄÄSET AINAKI VETÄMÄÄ KALANMAKSAÖLJYJÄ JA RAUTAKAPSELEITA!

Voi vittu oot oikeesti tyhmä!
        Et hyväksy tappamista etkä teurastusta,silti syöt lihaa.
        Oot varmaan joku teini jolla ei ole yhtään järkee päässä tai oot eläny niin pumpulissa että et ymmärrä edes yksinkertaisimpia asioita.
        Eläimethän juuri tapetaan ja teurastetaan esim.sinun takia.
        Vai luuletko että muuten vaan ois lihantuottamista!
        Voi että oot yksinkertainen olio!

• ohikulkija--
        oot yksinkertainen kirjoitti:

Oot varmaan joku teini jolla ei ole yhtään järkee päässä tai oot eläny niin pumpulissa että et ymmärrä edes yksinkertaisimpia asioita.

sinä se yksinkertainen olet, kun et tajua vaikka muutama ihminen ei lihaa syökkään, tapetaan ja poskiin pistetään yhtä paljon eläimiä. Ja kuulostat itse hieman kapinalliselta teiniltä, kauas sä oot ollu syömättä lihaa? 2päivää? Ei kaikki ihmiset ikinä kihan syöntiä lopeta vaikka kuinka protestoisit vähemmistösi kanssa, ymmärrä se...

• vegetaristelle!
        oot yksinkertainen kirjoitti:

ei ihmiset lopeta lihansyöntiä,enhän miekää lopettanu lihansyöntiä vaikka näinkin niitä julmia eläinvideoita netissä! se on kamalaa miten jotkut kohtelee eläimiä, mutta TE/ME emme voi sille mitään!! ette te kasvissyöjätkään varmaan mene jonnekki japanii ja vaadi niitä lopettamaan se julma teko mitä ne tekee!! te ette auta mitenkään tätä maailmaa!! ei ihmiset lopeta lihansyöntiä

• Idiootit

ei ihmiset lopeta lihansyöntiä,enhän miekää lopettanu lihansyöntiä vaikka näinkin niitä julmia eläinvideoita netissä! se on kamalaa miten jotkut kohtelee eläimiä, mutta TE/ME emme voi sille mitään!! ette te kasvissyöjätkään varmaan mene jonnekki japanii ja vaadi niitä lopettamaan se julma teko mitä ne tekee!! te ette auta mitenkään tätä maailmaa!! ei ihmiset lopeta lihansyöntiä

Ei kukkaan voi mittään jos EI NIILLE ASIOILLE YHDESSÄ MITÄÄN TEHDÄ! LAiskat pötköt. Kyllä olette.

• vegetaristelle!
        Idiootit kirjoitti:

Ei kukkaan voi mittään jos EI NIILLE ASIOILLE YHDESSÄ MITÄÄN TEHDÄ! LAiskat pötköt. Kyllä olette.

no kerää koko maailman eläinten puolesta ihmiset yhteen ja tee rymmäkkö!! mitä ite oot tehny? et varmasti löytäis yhtää kannattajaa!! idiootti oot vaa ite kuule!

• vain mutta..
        ohikulkija-- kirjoitti:

sinä se yksinkertainen olet, kun et tajua vaikka muutama ihminen ei lihaa syökkään, tapetaan ja poskiin pistetään yhtä paljon eläimiä. Ja kuulostat itse hieman kapinalliselta teiniltä, kauas sä oot ollu syömättä lihaa? 2päivää? Ei kaikki ihmiset ikinä kihan syöntiä lopeta vaikka kuinka protestoisit vähemmistösi kanssa, ymmärrä se...

Olen ollut kasvissyöjä kymmenen vuotta enkä ole teini.
        Aikuinen ihminen,toisin kuin sinä!

• ohikulkija--
        vain mutta.. kirjoitti:

Olen ollut kasvissyöjä kymmenen vuotta enkä ole teini.
        Aikuinen ihminen,toisin kuin sinä!

sanoinkin että KUULOSTAT! en väittänyt/arvannut sinun olevan. vai että jo kymmenen vuotta olet antanut eläinten kärsiä turhaan "vakaumuksesi" takia.. v***u mikä itserakas p***a...

• Urkki
        ohikulkija-- kirjoitti:

sanoinkin että KUULOSTAT! en väittänyt/arvannut sinun olevan. vai että jo kymmenen vuotta olet antanut eläinten kärsiä turhaan "vakaumuksesi" takia.. v***u mikä itserakas p***a...

Siis KIRJOITIT!!!!!et sanonut!(viilaan pilkkua niinkuin sinäkin..)
        Ihmettelen kyllä onko noin tyhmiä ihmisiä edes olemassa.
        Ajattelepas(!)seuraavaa..tilaat ravintolassa kanaa ja minä kasvisaterian.Kumman aterian takia kana kuolee?!Siinäpäs sulle miettimistä muutamaksi päiväksi..

• jestas...
        ohikulkija-- kirjoitti:

Sinä nimenomaan olet syyllinen. Possuraukat turhaan tollasten idioottien takia joutuu kärsimään!!!

Kuvitellaan nyt (siis vain kuvitellaan, näin tuskin tulee koskaan käymään), että esim. puolet suomalaisista alkaisivat kasvissyöjiksi. Silloin teurastajatkin heräisivät, ettei sitä lihaa menekään enää niin paljon kuin ennen. Tällöin eläimiä ei teurastettaisi niin paljoa, eikä siis voi ajatella, että "voi niitä eläin parkoja kun ne kuolee ihan turhaan kun minä en niitä syö". Karu totuus on myös, että sillä ruualla, jolla syötämme lihakarjaamme, voisimme ruokkia monet köyhien maiden nälänhädästä kärsivät (lihakarjasta saadaan vähemmän ravintoa kuin niille syötetään). Tällä hetkellä länsimaalaiset syövät liikaa lihaa, eli vähemmälläkin pärjäisimme vallan mainiosti ellemme jopa paremmin. Ongelma on se, ettemme me ole valmiita laskemaan elintasoamme, kuten syömään vähemmän lihaa mihin nyt olemme tottuneet...
        Tässä vähän "tieteellisempää" puolta asiasta.

Itse syön lihaa, enkä ainakaan toistaiseksi ole alkamassa kasvissyöjäksi.

• mäf

Tajua itse.

• mää

1) Karhu on kaikkiruokainen nisäkäs, jonka ruokavaliosta suurin osa koostuu erilaisista kasveista.
      2)Ihminen on kaikkiruokainen nisäkäs, joka on kehittänyt suuret aivonsa tuhansien vuosien kuluessa lihasta saatavan energian (rasvan) ansiosta.
      3)Ihmisiä on 6 miljardia pitkälti modernin terveydenhuollon ja ihmisen suuren sopeutumiskyvyn ansiosta.

• vegetaristelle!

se oli nyt vertaus se karhujuttu! iha sama jos olisin verrannut sutta että se söisi pelkkiä kasveja ei se kauan eläisi! tiedän kyllä että karhut syö marjojaki, mut mites sitte ku tulee talvi? ei kasveja/marjoja talvella ole!

• zita

se oli nyt vertaus se karhujuttu! iha sama jos olisin verrannut sutta että se söisi pelkkiä kasveja ei se kauan eläisi! tiedän kyllä että karhut syö marjojaki, mut mites sitte ku tulee talvi? ei kasveja/marjoja talvella ole!

Missä karhu on talvella??

• vegetaristelle!
        zita kirjoitti:

Missä karhu on talvella??

että oot kunnon pilkunnussija! ihan sama nukkuuko karhu talviunta niitä marjoja ei siltikään talvella ole! >:(

• LittleRat

että oot kunnon pilkunnussija! ihan sama nukkuuko karhu talviunta niitä marjoja ei siltikään talvella ole! >:(

no niin, vedimpä itsenikin tähän jupakkaan mukaan ^^ Mutta, karhut nukkuvat talviunta sen takia, että ne eivät selviäisi muuten talvesta. Ne eivät saisi tarpeeksi ravintoa.. huh huh..
        minun mielestäni ihminen saa syödä mitä lystää, lihaa tai kasviksia, koiraa tai lehmää.

Ihmiset ovat vain jostain kumman syystä ruvenneet olemaan mukamas "viisaampia" kuin muut eläimet O_o Onko totta? vastaan yhdellä sanalla: EI Ihminen ei ole yhtään sen viisaampi kuin muurahainen, itse asiassa, ihminen on tyhmempi. Ihmisen takia maapallolla on niin paljon uhanalaisia kasveja sekä eläimiä.. ihmisen takia monet muut eläimet kärsivät. No niin, meni vähän offiksi, mutta...

• sulla faktat hukassa!

Karhuhan nukkuu talviunta talvella eikä syö sillon sen enempää marjoja kuin lihaakaan!

• ihmisillä

ETTÄ MEILLÄ EI KUITENKAAN OLE OIKEUTTA PITÄÄ "RUOKAELÄIMIÄ" NIIN HUONOSTI!
      Eivät sudet pidä jäniksiä pienissä häkeissä ja kohtele niitä potkimalla, hakkaamalla ja nylkemällä elävältä! SIIS TUNTEETTOMASTI. Toisin kuin ihmiset vielä kaikenlisäksi KASVATTAVAT "ruokaeläimiä" pelkän lihan takia, pienissä ja virikkeettömissä tiloissa. Eikä niiden kohtelukaan ole mitenkään hellää.
      MIETI ITSESI SIKANA SUUREEN TEHOTUOTANTOSIKALAAN.

• m&m

olen aivan samaa mieltä! Ihminen on julma ja eläimet saavat kokea sen nahoissaan!

• on ongelmas!
        m&m kirjoitti:

olen aivan samaa mieltä! Ihminen on julma ja eläimet saavat kokea sen nahoissaan!

Oon ite ollu 10 vuotta kasvissyöjä ja ihmettelen suuresti sitä, kun kysellään et "mitä sä sitten syöt,jotain salaattiako?!"tai ollaan sitä mieltä ettei saa tarpeeksi vitamiineja jne.
        Eipäs kasvissyöjät kysele lihansyöjiltä näiden
        valintaa ja ole "huolissaan" saakos niitä vitamiineja tarpeeksi!
        Ja lihahan tuotetaan lihansyöjille´siis teidän takia ne kärsii vai ootteko ihan idiootteja!?
        Ja sekin on ihan oma ongelma jos ei osaa ottaa selvää mistä esim.rautaa saa kasvisruokavaliossa.
        Minusta kasvisruoka on todella maittavaa ja syön sitä hyvällä omallatunnolla ja tulee massu täyteen:)
        Jos ei osaa tehdä maittavaa kasvisruokaa niin epäilen suuresti liharuokiasi...Maistapas vaikka raakaa jauhelihaa ja esim.raakaa tomaattia kunpi on parempi,kyllä varmasti maustat sitä ja voissa paistat.

• vegetaristelle!

ai en tiennykkää että teet sellasta.. mie en ainakaa potki, hakkaa ja nylje ketää eläintä elävältä. no kumminki olen miettinyt itseäni kaikkina eläiminä monta tuhatta kertaa kun olen nähnyt jonkun potkivan, tai lyövät eläintään, tiedän että se on kamalaa ja julmaa eläinrääkkäystä että se olisi ihan sama jos siat laittaisivat meidät roikkumaan johoki juttuu ja viiltelis meidän mahan auki..

• vegetaristelle!

nii ja vielä.. onhan kasvitkin kuten ruoho, sun muut hedelmät ja marjat kasvaneet luonnossa, siellä ne tarvitsevat kaikkea, auringon valosta hiilihydraatteihin, kasvit elää, ei kuitenkaan sellai et ne kävelee jne. mut nekin ovaty eläviä olentoja! ja työ syötte niitä! työ kasvissyöjät! sehä on iha sama että pupu vetää maasta tupon ruohoa ja syö sen.. ELÄVÄLTÄ! >:D

• naana

nii ja vielä.. onhan kasvitkin kuten ruoho, sun muut hedelmät ja marjat kasvaneet luonnossa, siellä ne tarvitsevat kaikkea, auringon valosta hiilihydraatteihin, kasvit elää, ei kuitenkaan sellai et ne kävelee jne. mut nekin ovaty eläviä olentoja! ja työ syötte niitä! työ kasvissyöjät! sehä on iha sama että pupu vetää maasta tupon ruohoa ja syö sen.. ELÄVÄLTÄ! >:D

Mikä ihme sua vaivaa?? mitä sä viisastelet täällä kasveista?
        Satutko ymmärtämään että ihmiset ovat huolissaan suurimmaksi osaksi eläinten kohtelusta ennen niiden teurastusta. Ja sinä tulet tänne v*****lemaan heidän valinnoistaan näsäviisailemalla?
        Hyväksytkö sinä sitten nämä kidutukset ja elävältä nylkemiset? Mitä ihmettä teet täällä eläin ihmisten palstoilla???

• pärjää ilmankin....

Voi että on taas tyhmää porukkaa liikkeellä..
      a)Eläimiä ei olis niin paljon ellei ihminen tuottais niitä niin paljon
      b)Kasvissyöjiä on enemmän kuin kaksi(!)ja koko ajan lisääntyy
      c)Lihastako luulet että vitamiinit tulee?
      d)Liha säilyy suollistossa 3 vrk ja tukkii verisuonet ym.
      e)Miksiköhän laihduttajia,diabeetikkojaym.ym.
      suositellaan siirtymään kasvisruokavalioon?
      f)Ihminen parjää ilman lihaa!!!

• vegetaristelle!

jos siun mielestä ihmine pärjää ilman lihaa ni miks sitte kouluissa, tarhoissa, ravintoloissa jne annetaan lihaa ruokana? ruoka koostuu perunoista,kasviksista ja LIHOISTA!

no ne ketkä laihduttaa syö muutaki ku lihaa, ne syö karkkeja, jäätelöä, keksejä, kakkuja yms!

ja diapeetikot ei kestä lihan suolaisuutta, vissiin..? no iha sama kumminki..

kasvissyöjät on pässejä! >:( ei pari vegetaristii voi estää ihmisiä teettämästä/kasvattamasta lihaa! vai meetkö sinäki jonnekki teurastuspaikkaa ja vaadit niitä sormesi kanssa lopettamaan?! et varmaa!

ja kaikki ihmiset ei ole niin hulluja että tappaa ne elävältä.. jokut ovat yleenäkin kiinassa/japanissa.. siellä ne on iha hulluja..

kuten mie pienenä kävin kummin kanssa siankasvatuslaitoksella tai jossai ni siellä ne pikku siat temmelti iloisesti aitauksessa ja niitten emot oli sitte sellasissa karsinan kokoisissa paikoissa joissa niillä oli liikkumatilaa ja ruokaa.. ei niillä ollut mitään hätää siellä. ja ne ammutaan kun on niiden aika.

• vegetaristelle!

ensinnäki..

vastaus= silloin eläimet varmaan eläis luonnossa ja "tuottais" itse itseään, silloin lihansyöjäeläimet astuisivat kuvioihin..

vastaus= samoin on lihansyöjiäkin

vastaus = juu-u tuleehan niistäkin sitä, esim rautaa joka on tärkeää!

d))Liha säilyy suollistossa 3 vrk ja tukkii verisuonet ym.

vastaus = enpä ole vielä kuollut vaiika kauan olen jo elänyt..

e:n yli hyppään koska käsitelin sen jo..

vastaus= pärjää pärjää, mutta jotkut ei! kuten ne joilla on esim. anemia!

• pilkunviilaaja

jos siun mielestä ihmine pärjää ilman lihaa ni miks sitte kouluissa, tarhoissa, ravintoloissa jne annetaan lihaa ruokana? ruoka koostuu perunoista,kasviksista ja LIHOISTA!

no ne ketkä laihduttaa syö muutaki ku lihaa, ne syö karkkeja, jäätelöä, keksejä, kakkuja yms!

ja diapeetikot ei kestä lihan suolaisuutta, vissiin..? no iha sama kumminki..

kasvissyöjät on pässejä! >:( ei pari vegetaristii voi estää ihmisiä teettämästä/kasvattamasta lihaa! vai meetkö sinäki jonnekki teurastuspaikkaa ja vaadit niitä sormesi kanssa lopettamaan?! et varmaa!

ja kaikki ihmiset ei ole niin hulluja että tappaa ne elävältä.. jokut ovat yleenäkin kiinassa/japanissa.. siellä ne on iha hulluja..

kuten mie pienenä kävin kummin kanssa siankasvatuslaitoksella tai jossai ni siellä ne pikku siat temmelti iloisesti aitauksessa ja niitten emot oli sitte sellasissa karsinan kokoisissa paikoissa joissa niillä oli liikkumatilaa ja ruokaa.. ei niillä ollut mitään hätää siellä. ja ne ammutaan kun on niiden aika.

kun sanoit: "ja kaikki ihmiset ei ole niin hulluja että tappaa ne elävältä.."- niin eikös suurin osa eläimistä tapeta elävältä???
        Hö-hö...

• ohikulkija--
        pilkunviilaaja kirjoitti:

kun sanoit: "ja kaikki ihmiset ei ole niin hulluja että tappaa ne elävältä.."- niin eikös suurin osa eläimistä tapeta elävältä???
        Hö-hö...

huomasin ton kans, hyvä huomio ;)

• johanna

ensinnäki..

vastaus= silloin eläimet varmaan eläis luonnossa ja "tuottais" itse itseään, silloin lihansyöjäeläimet astuisivat kuvioihin..

vastaus= samoin on lihansyöjiäkin

vastaus = juu-u tuleehan niistäkin sitä, esim rautaa joka on tärkeää!

d))Liha säilyy suollistossa 3 vrk ja tukkii verisuonet ym.

vastaus = enpä ole vielä kuollut vaiika kauan olen jo elänyt..

e:n yli hyppään koska käsitelin sen jo..

vastaus= pärjää pärjää, mutta jotkut ei! kuten ne joilla on esim. anemia!

Niinkuin tuolla edellä sanoin.. mulla oli anemia ennen vegeilyä, vähän sen jälkeen, mutta vuosiin ei ole ollut mitään. Ei mitään. Eikä tartte syödä rautapillereitä/litkuja.

• vegetaristelle!
        johanna kirjoitti:

Niinkuin tuolla edellä sanoin.. mulla oli anemia ennen vegeilyä, vähän sen jälkeen, mutta vuosiin ei ole ollut mitään. Ei mitään. Eikä tartte syödä rautapillereitä/litkuja.

no miulla ainakin oli viime vuonna niin alhainen raudanpuute että piti syödä niitä kapseleita! ja sitten kun otin itteeni niskasta kiinni ja vedin sitä jauhelihaa ja kapseleita suuhun niin alkopas siinä sitten iho tummentua! en olis pärjänny millää heinillä!

• johanna

no miulla ainakin oli viime vuonna niin alhainen raudanpuute että piti syödä niitä kapseleita! ja sitten kun otin itteeni niskasta kiinni ja vedin sitä jauhelihaa ja kapseleita suuhun niin alkopas siinä sitten iho tummentua! en olis pärjänny millää heinillä!

Joo, niin oli minullakin n.8-9 vuotta sitten rautakapselit ja litkut. Jännä juttu että mä olen pärjännyt "heinillä"... voi jeesus, paljon sulla on ikää? 14? 12?

• ---nameles---

teille heinänsyöjille.

kun te päätitte lopettaa lihansyönnin, niin miten te olette vaikuttaneet siis muulla tavalla kuin lihansyönnin lopettamalla, eli oletteko te tehneet jotain rynnäkköä? ette varmaan, te "autatte" vain itseänne kun ette syö lihaa! ette te eläimiä auta! te vain lopetatte niiden lihan syömisen.

noh, kun ei sian, lehmän jne liha kelpaa, niin mites on kananmunan laita? onhan sekin lihaa, syntymättömän tipun lihaa!! tai lopetitteko maidon juonnin? ette varmaan, mutta eihän maito meille kuulu! se kuuluu vasikoille! ihmiset ovat vain keksineet hyvän keinon saada juotavaa! ja tehdä juustoa yms.

joten, nyt veget hiljaa ja syökää sitä lihaa! sellain te vain voitte auttaa eläintä!

• sie teet!?

Kannattais ottaa asoista selvää!
        Vegaani tarkoittaa sitä että ei syö mitään eläinkunnan tuotteita.
        Käytän itse soijamaitoa ja soijajuustoa sekä
        leikkeleitäkin saa esim.stockalta ja luontaistuotekaupasta.
        Siis en syö mitään eläinkunnasta.
        Sekin on jo parempi jos jättää lihan pois sillä säästää jo monen eläimen hengen!
        Itse olen myös aktiivisesti eläinsuojelussa mukana.
        Nyt kysyisinkin:Mitä sinä lihansyöjä teet kenenkään kuin itsesi hyväksi jotain?
        Kysyn siksi koska sanoit että kasvissyöjät ajattelevat vain itseään..

• tätä
        sie teet!? kirjoitti:

Sekin on jo parempi jos jättää lihan pois sillä säästää jo monen eläimen hengen!

Tiesittekö että tutkimusten mukaan anemia ei ole ollut vegaaneilla muita yleisempää.
        Maito heikentää raudan imeytymistä!
        Totta sekin että maito on vasikoitten juomaa samoin kuin äidinmaito on ihmispentujen juomaa.
        Muuten ei tulis maitoo ellei ois koko ajan raskaana.

• aineet
        sie teet!? kirjoitti:

100g seuraavia ruoka-aineita sisältää saman verran rautaa kuin 100g lihaa:
        PÄHKINÄ
        LINSSI
        SOIJAJAUHO
        AURINGONKUKANSIEMEN
        HERNR
        RUISLEIPÄ
        PERSILJA
        TOFU
        MAAPÄHKINÄ jne.

• ohikulkija--
        sie teet!? kirjoitti:

Sinä ja muut vegaanit ette säästä YHDENKÄÄN eläimen henkeä! Ette tottatotisesti! Päin vastoin! Turhaan ne tapetaan koska ette niitä syö! Teitä on NIIN pieni vähemmistö että siitä ei oo MINKÄÄNLAISTA hyötyä eläimille ettette syö lihaa, samallailla ne kärsii ahtaissa kopeissa! Ota itte asioista selvää! Saatte ihan vapaasti mun puolesta tyytä rehuihinne, mutta mitään hyötyä siitä ei eläimille ole, USKOKAA POIS!

ohikulkija-- kirjoitti:

Sinä ja muut vegaanit ette säästä YHDENKÄÄN eläimen henkeä! Ette tottatotisesti! Päin vastoin! Turhaan ne tapetaan koska ette niitä syö! Teitä on NIIN pieni vähemmistö että siitä ei oo MINKÄÄNLAISTA hyötyä eläimille ettette syö lihaa, samallailla ne kärsii ahtaissa kopeissa! Ota itte asioista selvää! Saatte ihan vapaasti mun puolesta tyytä rehuihinne, mutta mitään hyötyä siitä ei eläimille ole, USKOKAA POIS!

Säälittävää paskaa kirjoitat!
        Voi sääli.....

• ohikulkija--
        ************** kirjoitti:

Säälittävää paskaa kirjoitat!
        Voi sääli.....

Taitaa vähä harmittaa ku et ookkaan oikeessa elukoitten kohtalon suhteen..
        Voi sääli......

• johanna
        ohikulkija-- kirjoitti:

Taitaa vähä harmittaa ku et ookkaan oikeessa elukoitten kohtalon suhteen..
        Voi sääli......

Mulla ei ainakaan ole pointtina se että kaikki liha tuotanto loppuisi vain sen takia etten minä sitä syö. Ei se lopu, mutta on ainakin omatunto puhdas. Ja tosiaan, en söisi edes lemmikki marsuani. Ja liha on tosiaan kamalan raskasta ruokaa, liian maustettua että saadaan peitettyä lihan oikea maku, joka ei juuri miltään maistu, ja on se aika karua ajatella että "noniin, tämä kyljys on ollut joskus ihan elävä.SEhän voisi olla koirastani.Nam"

• ---nameles---
        sie teet!? kirjoitti:

ensinnäki on siuista varmaa hauska mättää jotai soijapapuja suuhus joka päivä piä hauskaa loppu elämäs ja vaikka te kävelettekin kaupan lihatiskin ohi, niin muut ihmiset ostavat teidänkin osalta niitä lihoja!

noh minä teen sellasta eläinten hyväksi että syön niiden lihoja! turhaan ne muuten teurastettiin.

• vegetaristelle!
        johanna kirjoitti:

Mulla ei ainakaan ole pointtina se että kaikki liha tuotanto loppuisi vain sen takia etten minä sitä syö. Ei se lopu, mutta on ainakin omatunto puhdas. Ja tosiaan, en söisi edes lemmikki marsuani. Ja liha on tosiaan kamalan raskasta ruokaa, liian maustettua että saadaan peitettyä lihan oikea maku, joka ei juuri miltään maistu, ja on se aika karua ajatella että "noniin, tämä kyljys on ollut joskus ihan elävä.SEhän voisi olla koirastani.Nam"

mite nuo marsut ja koirat jne taas liittyy asiaan?! EI SUOMESSA SYÖDÄ MITÄÄN HEMMETIN LEMMIKKEJÄ!! paitsi niitä teurasleläimiä!

TOISTAN TÄN JO 10 KERTAA OHIKULKIJANKANSSA.. TURHAA NE TEURASTAA NIITÄ ELÄIMIÄ JOS TIDÄNLAISET EI NIITÄ SYÖ!!!

• taas on..
        ---nameles--- kirjoitti:

ensinnäki on siuista varmaa hauska mättää jotai soijapapuja suuhus joka päivä piä hauskaa loppu elämäs ja vaikka te kävelettekin kaupan lihatiskin ohi, niin muut ihmiset ostavat teidänkin osalta niitä lihoja!

noh minä teen sellasta eläinten hyväksi että syön niiden lihoja! turhaan ne muuten teurastettiin.

lihansyöjien takia ne niitä teurastaa,jos et sitä sattunu tietää!
        Vai luuletko että muuten ois lihatehtaita,saarioista,atriaa
        ym.
        Luuletko että niitä ois jos kaikki ois kasvissyöjiä!
        Ja en kyllä syö joka päivä papuja toisin kuin sinä joka päivä jotain jauhelihaa(tai ainaki 6 kertaa viikossa)

• ---nameles---
        taas on.. kirjoitti:

lihansyöjien takia ne niitä teurastaa,jos et sitä sattunu tietää!
        Vai luuletko että muuten ois lihatehtaita,saarioista,atriaa
        ym.
        Luuletko että niitä ois jos kaikki ois kasvissyöjiä!
        Ja en kyllä syö joka päivä papuja toisin kuin sinä joka päivä jotain jauhelihaa(tai ainaki 6 kertaa viikossa)

sori vaa mut en edes pidä jauhelihasta.. syön sitä sillo ku sitä on tarjolla!

kuule siihe et kaikista tulis jotai vegejä ni siihe menee ainaki milnooja vuotta!

• vaikka..
        ---nameles--- kirjoitti:

sori vaa mut en edes pidä jauhelihasta.. syön sitä sillo ku sitä on tarjolla!

kuule siihe et kaikista tulis jotai vegejä ni siihe menee ainaki milnooja vuotta!

Siinäkös syöt mitä haluat,sama vaikka hyppäät kaivoon.
        Ja etkö ymmärtänyt sitä ,että JOS kaikki ois kasvissyöjiä...
        Ei varmaan tarkoittanut sitä ,että kaikkien pitäisi olla!

• johanna

mite nuo marsut ja koirat jne taas liittyy asiaan?! EI SUOMESSA SYÖDÄ MITÄÄN HEMMETIN LEMMIKKEJÄ!! paitsi niitä teurasleläimiä!

TOISTAN TÄN JO 10 KERTAA OHIKULKIJANKANSSA.. TURHAA NE TEURASTAA NIITÄ ELÄIMIÄ JOS TIDÄNLAISET EI NIITÄ SYÖ!!!

siten ne liittyvät asiaan, että ne ovat täysin samanlaisia eläimiä ne koirat,marsut, lehmät ja possut yms. kaikki tuntevat kipua. Te ette nyt edes halua ymmärtää tätä mun pointtia. Väännetään rautalangasta. JOS suomessa kasvatettaisiin koiria/marsuja/mitä vaan "lemmikkejä" ruoka tarvikkeeksi, söisittekö niitä yhtä hyvällä mielellä kuin sikaa? Ai kivaa kato musti, meillä on tänään sun siskoa päivälliseksi. Suurinosa teistä ei varmasti söisi. Ja se jos mikä on tekopyhää. Liha on lihaa oli se mistä tahansa eläimestä peräisin. Ja tälläkin hetkellä lihakarjaa teurastetaan aivan liian suuria määriä koska teidänlaisenne lihan syöjät eivät voi syödä sitä enää parasta ennen- päiväyksen jälkeen. Lihaa menee älyttömiä määriä roskikseen/lihasikojen ruuaksi. Se että "muutama" kasvissyöjä ei lihaa syö, ei vielä tarkoita sitä että meiddän takia lehmät teurastetaan turhaan. Teidän takianne sitä tehdään, teidän takianne sitä myös menee enemmän hukkaan.

• ---nameles---
        vaikka.. kirjoitti:

Siinäkös syöt mitä haluat,sama vaikka hyppäät kaivoon.
        Ja etkö ymmärtänyt sitä ,että JOS kaikki ois kasvissyöjiä...
        Ei varmaan tarkoittanut sitä ,että kaikkien pitäisi olla!

no JOS kaikki olisi kasvissyöjiä olisi teuraseläimiä miljoonittain.. mits sit suu pannaa??

• joulunkukka
        ---nameles--- kirjoitti:

no JOS kaikki olisi kasvissyöjiä olisi teuraseläimiä miljoonittain.. mits sit suu pannaa??

Määrää tuotannon.Hyvänen aika!

• LittleRat
        johanna kirjoitti:

MINÄ syön lihaa enkä siltikään voisi syödä lemmikki rottiani O_o Ja lauseesi "sehän voisi olla koirastani" ei todellakaan päde. Sitä paitsi, mitä pahaa on syödä esim. koiraa? Se ei ole tapana. Se siinä on pahaa! Voisimme mussuttaa vaikka.. kirahvia, jos huvittaisi, mutta ei. Syömme sitä mikä on helpointa kasvattaa, kuten nauta ja porsas. En kiistä, etteikö eläimillä olisi huonot oltavat esim. juuri jossain kiinassa, mutta suomessa eläimillä on kohtalaisen hyvät oltavat. Häkkikanaloita ei taida olla yhtään, en muista, ja porsaitakin kasvatetaan hyvin.

johtuu varmaan siitä, että on huomattu, että mitä onnellisempi ja miten hyvin esim. porsas elää, sitä parempaa lihaa siitä saa. Ei sairauksia ym. mutta, älkää ruvetko TÄSTÄ tappelemaan, pliis! O_o

• Kameli_

No on lapsella luulot!

Itse olen vain sen ajan kun kasvan kasvissyöjä, sen jälkeen aion vaihtaa täysin eläinperättömään ruokavalioon.

Ymmärrä nyt: Mielestäni eläintä SAA syödä, JOS se on elänyt hyvän elämän! Mä en halua puuttua ollenkaan tähän eläimen, niin juuri, rääkkäykseen, kun se tungetaan aivan liian pieneen häkkiin vain odottamaan teurastustaan. Kaikki lihasyöjät kannattvat tätä ostamalla tältä tuottajalta lihaa, jolloin tuottaja saa taas lisää rahaa jatkaakseen työtänsä.
        MINÄ en halua todellakaan kannustaa tuottajaa jatkamaan eläinten rääkkäystä, vaan mielummin elän sitten sillä "heinällä". En ole sellainen omaan napaan tuijottaja kun te, jotka ajattelette vaan että: "Kun liha on niin hyvää ni kyllä mä sitä syön, oli niitten eläinten olot millaset tahansa."
        Ja vaikkette niin ajattelisikaan, lopputulos on aivan sama: Te ostatte kärsineen eläimen lihaa ja syötte sen.
        Ainoastaan tällaisia tuottajia BOIKOTOIMALLA päästään siihen lopputuokseen, että tuottaja joutuu lopulta konkurssiin kun kukaan ei osta hänen lihojaan ja joutuu sitten lopettamaan touhun. Itse nyt ainakin aion EDISTÄÄ tämän tapahtumista.
        Miksi hel*etissä te vaan valitatte että "kun ei yhen ihmisen kasvisruokavalio mitään tässä maailmankaikkeudessa muuta..." Jos kaikki tällaiset aloittaisivat kasvissyönnin, olisi jo valtaosa ihmisistä kasvissyöjiä ja sittenhän tapahtuisi suuri muutos maailmassa ja nämä tehotuotannon karjatilat tms. lopetettaisiin!

Ja heräsi vielä kysymys, että miten me autamme eläintä kun syömme sen lihaa ja kannustamme tuottajaa jatkamaan touhuansa?

Sori kirj. virheet, niitä tuli ku ärsytti ni sa**anasti.

• Kameli_
        LittleRat kirjoitti:

MINÄ syön lihaa enkä siltikään voisi syödä lemmikki rottiani O_o Ja lauseesi "sehän voisi olla koirastani" ei todellakaan päde. Sitä paitsi, mitä pahaa on syödä esim. koiraa? Se ei ole tapana. Se siinä on pahaa! Voisimme mussuttaa vaikka.. kirahvia, jos huvittaisi, mutta ei. Syömme sitä mikä on helpointa kasvattaa, kuten nauta ja porsas. En kiistä, etteikö eläimillä olisi huonot oltavat esim. juuri jossain kiinassa, mutta suomessa eläimillä on kohtalaisen hyvät oltavat. Häkkikanaloita ei taida olla yhtään, en muista, ja porsaitakin kasvatetaan hyvin.

johtuu varmaan siitä, että on huomattu, että mitä onnellisempi ja miten hyvin esim. porsas elää, sitä parempaa lihaa siitä saa. Ei sairauksia ym. mutta, älkää ruvetko TÄSTÄ tappelemaan, pliis! O_o

...Vaan katso kun suurin osa Suomen kanoista on juuri niitä häkkikanalan kanoja!
        Suomessa suurin osa kanoista elävät stressissä koko elämänsä ajan. Eikös se jo vähän kerro kanan elinoiloista?

En ymmärrä, miten joku voi syödä lihaa edes tietämättä miten se on elänyt!

• Kameli_
        ---nameles--- kirjoitti:

Miten sä sitä eläintä autat syömällä sen lihaa?

Ookko oikeesti noin idiootti itserakas paskiainen ku et voi pieniä uhraavaisuuksia edes eläinten eteen tehdä?
        Ja tajua että niitä eläimiä ei terastettaisi jos ihmiset ymmärtäisivät olla syömättä niiden lihaa!

• Kameli_
        ---nameles--- kirjoitti:

JOS ihmiset olisivat kasvissyöjiä, ei olisi teuraseläimäkään. Ihmisethän ne kasvattavat ja sen takia niitä on nii hlvetisti.
        Mites suu pannaan? *reps* :D

• Unikonnuppu

Rauhoittukaa hyvät ihmiset. Jokaisella saa olla omat mielipiteensä, eikä niistä tarvitse tapella. Itse olen sitä mieltä, että ihminen on tarkoitettu syömään sekä lihaa, että kasveja. Siitä huolimatta kieltäydyn ostamasta esimerkiksi kanojen lihaa, enkä mielelläni syö muitakaan kotieläimiä. Ne eläinpolothan luottavat ihmiseen ja joutuvat sen vuoksi ruoaksi. Sensijaan metsästän ja kalastan, viljelen omalla pihalla ruokaa ja pidän lemmikkejä ystävinä. On väärin pettää eläin, joka luottaa ihmiseen. Sen sijaan, että välittäisin kaikenmaailman viherpiiperöistä, jotka pitävät minua raakalaisena, ja raakailaisista, jotka pitävät minua viherpiiperönä, pyrin korjaamaan molempien virheitä. Pyydystän esimerkiksi minkkejä, jotka aktivistit ovat vapauttaneet, ja jätän lehmät rauhaan!

• LOtt

joo sori vaan tää näsäily, mut..............

ajatelkaa nyt jos vaikka karhu ryhtyisi kasvissyöjäksi! se on iha sama kuin että ihminen ryhtyy kasvissyöjäksi! karhu ei pärjää, me emme pärjää!!
      karhu on jo kasvis syöjä valmiiksi! paljon sääkin vegevastustaja tiiät...

KArhu on pääasiassa kasvissyöjä. Karhu syö lihaa, mikäli sitä löytää tai kykenee saalistamaan (kuten kalaa tai raatoja).

Me ihmiset ollaan sekasyöjiä, mutta kasvissyöjät ajattelevat eettisesti. Ei me tarvita lihaa, kun niitä samoja aineita kuten esim.proteiinia, voi olla soijassa jopa enemmän kuin lihassa.

• vegetaristelle!

no mitä mie just kirjotin tonne alas?! kirjotin että karhut syö lihaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SYÖ LIHAA!!!! mitä sie siin viel kirjottelet mulle et ne syö lihaa?!

• vegetaristelle!

ja siinä nettisivulla oli osote missä luki myös että karhut syö lihaa myös!!! ja ne saalistaa niitä peuroja tai mitä nyt olikaa!!!!!!!!!

• ne mutta

mutta pääasiassa kasvisruokaa!!!!!!!!!
      Tajuakko???????

• vegetaristelle!

mutta ne saalistaa ite myös ruokansa!!! ja syö haaskoja!! >:(

• +++++++++++++

ihmisel nähny lihansyöjän hampai.... vaikka ite lihaa syönki.
      Mut eläimet aikalailla hampaiden perusteella katotaan mitä mikin syö... oiski hauska omistaa sellaset lihan syöjän raateluhampaat...

• vegetaristelle!

hyviä "haluja" siulla x) heh.

• tilhi

hyviä "haluja" siulla x) heh.

LUULETTEKSTE TOSIAANKI, ETTEI NE LEHMÄT KUOLE IKINÄ JOS EI NIITÄ TEURASTA. NE VAA LISÄÄNTYY JA LISÄÄNTYY KUNNES MAAPALLO ON TÄYNNÄ LEHMIÄ. EIHÄN NE PEDOT SIELLÄ METISSÄKÄÄN NIITÄ SÖIS. NE KATTOIS VAAN ET: "HYI HELVETTI, TOI ON JALOSTETTU. EI KELPAA."
        JA MIETTIKÄÄ NYT VITUSSA, ETTÄ MIKÄKÖHÄN ELÄINLAJI TÄÄLLÄ ON VÄHÄN YLIOTTEESSA. PITÄISKÖHÄN IHMISIÄKI ALKAA TEURASTAA KU MEIT ON NÄIN PALJON. MILTÄKÖHÄN LIHA MAISTUIS.
        Luonnolla on oma tasapainonsa, jota ihminen on kautta aikojen hallitsemattomalla lisääntymisellään häirinnyt. Jos ihmisiä ei olisi koskaan ollutkaan niin maailma olisi paljon parempi paikka elää.
        ÄLY HOI ÄLÄ JÄTÄ!

P.S. Ja se karhu varmaan kuoleeki, jos se ei saa lihaa. Ihminenki varmaan kuolee. joo... näin on... paskat marjoista... nössöt ne marjoja syö.

Tässä teille ihan v*tun hyvä ossa. Kattokaas vähä. Ton te haluutte jatkuvan? Miks ihminen ansaitsis yhtään paremman kuoleman. Ihminen, joka hukuttaa koiranpentuja, repii kissoilta silmät päästä. Jättää eläimiä nääntymään loukkuun. Lyö, kiduttaa! Mikä eläin tekis kaikkee sellasta mihin ihminen pystyy. Eläinten tappamisen ei oo tarkotus aiheuttaa kipua. Eläinkin vaan haluaa selviytyä. Niinkin ahtaissa oloissa mitä ihminen sille suo.

MÄ KUOLISIN KOSKA TAHANSA, JOS MUN KUOLEMALLANI SAATAIS ELÄINTEN KÄRSIMYS LOPPUMAAN.
        http://www.all-creatures.org/anex/horse.html

• aktivistirunkku
        tilhi kirjoitti:

LUULETTEKSTE TOSIAANKI, ETTEI NE LEHMÄT KUOLE IKINÄ JOS EI NIITÄ TEURASTA. NE VAA LISÄÄNTYY JA LISÄÄNTYY KUNNES MAAPALLO ON TÄYNNÄ LEHMIÄ. EIHÄN NE PEDOT SIELLÄ METISSÄKÄÄN NIITÄ SÖIS. NE KATTOIS VAAN ET: "HYI HELVETTI, TOI ON JALOSTETTU. EI KELPAA."
        JA MIETTIKÄÄ NYT VITUSSA, ETTÄ MIKÄKÖHÄN ELÄINLAJI TÄÄLLÄ ON VÄHÄN YLIOTTEESSA. PITÄISKÖHÄN IHMISIÄKI ALKAA TEURASTAA KU MEIT ON NÄIN PALJON. MILTÄKÖHÄN LIHA MAISTUIS.
        Luonnolla on oma tasapainonsa, jota ihminen on kautta aikojen hallitsemattomalla lisääntymisellään häirinnyt. Jos ihmisiä ei olisi koskaan ollutkaan niin maailma olisi paljon parempi paikka elää.
        ÄLY HOI ÄLÄ JÄTÄ!

P.S. Ja se karhu varmaan kuoleeki, jos se ei saa lihaa. Ihminenki varmaan kuolee. joo... näin on... paskat marjoista... nössöt ne marjoja syö.

Tässä teille ihan v*tun hyvä ossa. Kattokaas vähä. Ton te haluutte jatkuvan? Miks ihminen ansaitsis yhtään paremman kuoleman. Ihminen, joka hukuttaa koiranpentuja, repii kissoilta silmät päästä. Jättää eläimiä nääntymään loukkuun. Lyö, kiduttaa! Mikä eläin tekis kaikkee sellasta mihin ihminen pystyy. Eläinten tappamisen ei oo tarkotus aiheuttaa kipua. Eläinkin vaan haluaa selviytyä. Niinkin ahtaissa oloissa mitä ihminen sille suo.

MÄ KUOLISIN KOSKA TAHANSA, JOS MUN KUOLEMALLANI SAATAIS ELÄINTEN KÄRSIMYS LOPPUMAAN.

"LUULETTEKSTE TOSIAANKI, ETTEI NE LEHMÄT KUOLE IKINÄ JOS EI NIITÄ TEURASTA. NE VAA LISÄÄNTYY JA LISÄÄNTYY KUNNES MAAPALLO ON TÄYNNÄ LEHMIÄ. EIHÄN NE PEDOT SIELLÄ METISSÄKÄÄN NIITÄ SÖIS. NE KATTOIS VAAN ET: "HYI HELVETTI, TOI ON JALOSTETTU. EI KELPAA." "

---Mistä ne näkis että ne on jalostettuja? Eihän ne voisi sitä tietää mistään... Jalostetuissahan niillä olis vaan enemmän lihaa syötävänä.

---Kyllä pitäisi. Ainakin syntyvyyttä pitäisi rajoittaa. Mutta onneksi luonnollakin on näitä omia tapojaan hoitaa ongelmia (AIDS, lintuinfluenssa).

---Juuri näin se on.

ÄLY HOI ÄLÄ JÄTÄ!

---Niinpä.

---Karhu kuolisi. Karhu on kautta aikojen syönyt lihaa. Ihminen ei kuolisi, eikä ole syönyt lihaa kuin hetken aikaa. Eläähän Intiassakin miljoonittain kasvissyöjiä.
        "Ihminen luetaan biologisesti kädellisiin. Nykytieteen mukaan kädelliset esivanhempamme elivät puissa ja söivät kasvisravintoa. Ihmisen elimistö kehittyi 70 miljoonan vuoden aikana kasvisyöjän elimistöksi. Primitiivinen ihminen alkoi jäljitellä petoja ja syödä lihaa vasta kun olosuhteet muuttuivat ankariksi. Viljelyn keksiminen muutti olosuhteet, mutta lihansyönti jäi tavaksi, koska siihen oli totuttu. Metsästysvaiheen aikainen lihan arvostus ja makutottumukset jatkuivat viljelykulttuurissa. Evoluution kannalta tarkoituksenmukaisinta olisi ollut palata kädellisten perinteelliseen kasvisravintoon. Palaaminen on yhä mahdollista, koska lihansyöntivaihe on ollut evoluution kannalta niin lyhyt, että ihmisen elimistö ei ole ehtinyt muuttua lihansyöjän elimistöksi."
        -Pekka Heinänen
        En nyt tiedä tajusitteko te lapset tuosta mitään, mutta asiahan oli siis niin, että lihansyönti on vain tottumus, kasvissyönti on ihmisen luonnollisempi ruokavalio.

---Niin minäkin. Mutta eipä se taitaisi paljoa auttaa.

Tekstisi oli muuten aika ristiriitainen.

• aktivistirunkku
        tilhi kirjoitti:

ÄLY HOI ÄLÄ JÄTÄ!

"LUULETTEKSTE TOSIAANKI, ETTEI NE LEHMÄT KUOLE IKINÄ JOS EI NIITÄ TEURASTA. NE VAA LISÄÄNTYY JA LISÄÄNTYY KUNNES MAAPALLO ON TÄYNNÄ LEHMIÄ. EIHÄN NE PEDOT SIELLÄ METISSÄKÄÄN NIITÄ SÖIS. NE KATTOIS VAAN ET: "HYI HELVETTI, TOI ON JALOSTETTU. EI KELPAA." "

---Mistä ne näkis että ne on jalostettuja? Eihän ne voisi sitä tietää mistään... Jalostetuissahan niillä olis vaan enemmän lihaa syötävänä.

---Kyllä pitäisi, mutta eipä taida niin tapahtua. Ainakin syntyvyyttä pitäisi rajoittaa. Mutta onneksi luonnollakin on näitä omia tapojaan hoitaa ongelmia (AIDS, lintuinfluenssa).

---Juuri näin se on. Pian voi maailmanloppukin tulla, koska ihmiset tuhoaa maapallolta kaiken mahdolliset. Onneksi on sentään edes joitakin järkevämpiä, jotka perustavat luonnonsuojelualueita ym...

---Karhu kuolisi. Karhu on kautta aikojen syönyt lihaa. Ihminen ei kuolisi, eikä ole syönyt lihaa kuin hetken aikaa (maailmanhistoriallisessa ajassa katsoen). Eläähän Intiassakin miljoonittain kasvissyöjiä.

"Ihminen luetaan biologisesti kädellisiin. Nykytieteen mukaan kädelliset esivanhempamme elivät puissa ja söivät kasvisravintoa. Ihmisen elimistö kehittyi 70 miljoonan vuoden aikana kasvisyöjän elimistöksi. Primitiivinen ihminen alkoi jäljitellä petoja ja syödä lihaa vasta kun olosuhteet muuttuivat ankariksi. Viljelyn keksiminen muutti olosuhteet, mutta lihansyönti jäi tavaksi, koska siihen oli totuttu. Metsästysvaiheen aikainen lihan arvostus ja makutottumukset jatkuivat viljelykulttuurissa. Evoluution kannalta tarkoituksenmukaisinta olisi ollut palata kädellisten perinteelliseen kasvisravintoon. Palaaminen on yhä mahdollista, koska lihansyöntivaihe on ollut evoluution kannalta niin lyhyt, että ihmisen elimistö ei ole ehtinyt muuttua lihansyöjän elimistöksi."
        -Pekka Heinänen
        En nyt tiedä tajusitteko te lapset tuosta mitään, mutta asiahan oli siis niin, että lihansyönti on vain tottumus, kasvissyönti on ihmisen luonnollisempi ruokavalio.

---Niin minäkin. Mutta eipä se taida olla mahdollista.

Sitten toinen asia. Sä "vegetaristeille!":
        Et tainnut tajuta lausetta 'Kysyntä määrää tuotannon.' Eli te jotka syytätte meitä kasvissyöjiä siitä, että eläimet kuolevat MEIDÄN takiamme: Oletetaan että joskus miljoonan vuoden (verrannollisesti) päästä kaikki suomalaiset olisivat kasvissyöjiä. Eihän silloin TIETENKÄÄN kasvatettaisi teuraseläimiä, koska turhaan niin tehtäisiin. Eihän ne maatalousäijät saisi siitä mitään rahaa. Taidatte todellakin olla aika nuoria, kun ette osaa edes loogisesti ajatella...

Olen puhunut. Kiitos ja kumarrus.

• tilhi
        aktivistirunkku kirjoitti:

---Kyllä pitäisi, mutta eipä taida niin tapahtua. Ainakin syntyvyyttä pitäisi rajoittaa. Mutta onneksi luonnollakin on näitä omia tapojaan hoitaa ongelmia (AIDS, lintuinfluenssa).

---Juuri näin se on. Pian voi maailmanloppukin tulla, koska ihmiset tuhoaa maapallolta kaiken mahdolliset. Onneksi on sentään edes joitakin järkevämpiä, jotka perustavat luonnonsuojelualueita ym...

---Karhu kuolisi. Karhu on kautta aikojen syönyt lihaa. Ihminen ei kuolisi, eikä ole syönyt lihaa kuin hetken aikaa (maailmanhistoriallisessa ajassa katsoen). Eläähän Intiassakin miljoonittain kasvissyöjiä.

-Pekka Heinänen

---Niin minäkin. Mutta eipä se taida olla mahdollista.

Sitten toinen asia. Sä "vegetaristeille!":
        Et tainnut tajuta lausetta 'Kysyntä määrää tuotannon.' Eli te jotka syytätte meitä kasvissyöjiä siitä, että eläimet kuolevat MEIDÄN takiamme: Oletetaan että joskus miljoonan vuoden (verrannollisesti) päästä kaikki suomalaiset olisivat kasvissyöjiä. Eihän silloin TIETENKÄÄN kasvatettaisi teuraseläimiä, koska turhaan niin tehtäisiin. Eihän ne maatalousäijät saisi siitä mitään rahaa. Taidatte todellakin olla aika nuoria, kun ette osaa edes loogisesti ajatella...

Olen puhunut. Kiitos ja kumarrus.

Mä tarkotin, et mä en oo sitä mieltä et lehmät lisääntyis ja lisääntyis jos teurastaminen loppuis. Mä oon tota ajatusta vastaan. Mä tarkotin sen (ettei pedot niitä söis) sinä, että kyllä ne niitä söis. Kirjotin asian silleen et "Luulettekste te muka tosiaanki et teurastus on ainut lehmän loppu?"

• aktivistirunkku
        tilhi kirjoitti:

Mä tarkotin, et mä en oo sitä mieltä et lehmät lisääntyis ja lisääntyis jos teurastaminen loppuis. Mä oon tota ajatusta vastaan. Mä tarkotin sen (ettei pedot niitä söis) sinä, että kyllä ne niitä söis. Kirjotin asian silleen et "Luulettekste te muka tosiaanki et teurastus on ainut lehmän loppu?"

Joo sori, en tainnut tajuta xD Eli anteeksi...

• Madde
        tilhi kirjoitti:

ÄLY HOI ÄLÄ JÄTÄ!

on julma paska!!!! Voi eläinparat!! Kaikki vaan katsomaan linkkiä,se on todellista elämää eläinparoille!!!!! :`(

• peikkolapsi_

"tajutkaa nyt vegetaristit että esim SUSI syö jäniksen, kettu myyrän, koira purkkiruokaa, joka on tehnty eläimien lihasta.. "

- Susi ja kettu ovat syöneet hyvinvoivat luonnon eläimet jotka ovat eläneet elämänsä hyvin - aivan luonnollista, näin se juttu menee, toinen syö toisen ja niin sitä eletään.
      ...mutta kun se koira syö sitten kaiken maailman tableteilla ja lisäaineilla ruokitun kanan joka on elänyt koko elämänsä alle 4A:n kokoisessa häkissä näkemättä edes aurinkoa, SE ei ole luonnollista.
      Ihmiset tekevät tämän vielä tietoisesti, ajattelevat ettei kana tunne. Niitähän saa roikottaa vaikka miten päin tahansa, kiduttaa stressaantumispisteeseen (kanat elävät koko elämänsä stressissä) ja tämä on muka luonnollista. Joopajoo.. o.O

"joten ihminen on lihansyöjä, kuten nuo muutkin tossa edellä mainitut eläimet! meillä on oikeus syödä lihaa, kuten on susilla ja muillakin!"
      - Meillä ON oikeus syödä lihaa, kunhan liha on elänyt LUONNOLLISEN ja HYVÄN elämän. Harvemmin kaupan hyllyltä sellaista lihaa saa.

"ajatelkaa nyt jos vaikka karhu ryhtyisi kasvissyöjäksi! se on iha sama kuin että ihminen ryhtyy kasvissyöjäksi! karhu ei pärjää, me emme pärjää!!"
      - Miksi minä sitten tunnen monta koko elämänsä vegaaneina elänyttä kaveria, jotka ovat koko selun ja ruumin voimissa? Kasvisruoka on tuhat kertaa parempaa kun liha.
      Enkä EDELLEENKÄÄN kiellä ihmiseltä lihansyöntiä, kunhan tietää mistä se eläin on peräisin.

"ja jos me emme söisi lihaa, niin eläimet valtaisivat maapallon, sikoja olisi triljoonia ja lehmiä tsiljoonia!"

- Jos ihminen ei söisi tehotuotannon lihaa, ei enään karjaa, sioja ja kanoja jne. tehotuotannossa "viljeltäisi", vaan niiden lukumäärä vähenisi huimasti. Tällöin ei olisi lehmiä tsiljoonaa. :)

"se on ihan sama asia sekin että on hirvenmetsästyskausi,ketun tai sorsienkin.. nehän lisääntyisivät kuin hullut jos kukaan ei tekisi asialle mitään!"

- Niinpä niin, eläimiä pitää tappaa ja karsia mutta ihmiset pidetään elossa loppuun saakka. NE saavat tuhota maapalloa mielensä mukaan, NE saavat kiduttaa eläimiä ja vallata koko maailman mutta e, eihän niitä saa tappaa! >:/

"tajuan kyllä että tuo on väärin ja se ei ole kivaa yms.. mutta ei pari kasvissyöjää voi tehdä asialle yhtään mitään!"

-Pari kasvissyöjääkin on edistysaskel parempaan. Sitten vaan täytyy toivoa että muutkin tajuaisivat boikotoida tehotuotannon lihaa.

"itse rakastan myös eläimiä enkä itse voisi satuttaa niitä mitenkään, mutta jotkut muut eivät ajattele samalla tavalla.. ei sille voi mitään.."

- Eihän niiden firmojen tuotteita pidä ostaa jos ei tykkää? BOIKOTOINTI ON HEI KEKSITTY!

"nyt on ihmisten valtakausi! dinot meni ja apinaihmiset, nyt me olemme vallassa..! me syömme nyt lihaa.. :/ "

- Miten niin VALLASSA? Jotenkin en tuosta sanavalinnastasi tykännyt. Ja MIKSI meidän pitäisi syödä lihaa kun meillä on tajunta ja moraali?

Ja mielellään kuulisin aloittajan vastaukset tähän. Otaooa nyt lapsi kunnolla tietoa niistä eläinten oloista ennen kun alat paasaamaan. niin minäkin olen tehnyt.

• yoku

minä olen muuten samaa mieltä mutta jotkut ihmiset teurastavat julmasti ja kiduttavat niitä kinkkuja!
      olisi parempi jos KAIKKI ihmiset kohtelisivat hyvin kinkkuja ennen niiden teurastamista ja teurastuksenkin suorittaisivat kivuttomasti.

• farmari itsekin

Kaikille teille ihanille ihmisille jotka ootte lihansyöjiä, pikku,pikku vinkki. Antakaa nuitten rehunsyöjien olla omissa oloissaan nehän vaan sanoo et soija on lihan korvike. Ja me lihansyöjät ollaan murhaajia ja kaikki eläimet pitää vapauttaa jne...

Tulipa vaan mieleen et korvaakohan ne sillä soijapötköllä myös sen värkin siellä miehen jalkojen välissä... ;)

Ite syön ja käytän lihaa ja paljon,enkä pysty ikinä kuvittelemaan elämää ilman sitä. Kotona oli aina jos jonkinlaisia elukoita jotka käytettiin hyväksi tarkoin:kanasta munat kun eli,sit teurastettiin ja syötiin lihat ja koirille loput. Vuohista otettiin maidot,joulupöydässä oli sit aikanaan vuohenpaisti. Samaten kalkkunat ja viiriäiset yms.. ja oli taatusti luomua ja vapaanaelänyttä ja erittäin maukasta oli. Samaten meillä päin miehet käy metsällä ja pyytää tarpeen mukaan,koiran kanssa. Se mitä ihminen ei syö menee koiralle,mitä koira ei syö menee ketuille yms...ymmärsihän kaikki pointin.

Syön hyvillä mielin suomalaista lihaa koska tiedän, että se eläin on elänyt hyvän elämän ammattimaisissa käsissä ja kuollut vanhana,kärsimättä (nauta). Olen nähnyt kun poroja,lehmiä,sikoja ja kanoja on teurastettu ja ainoa vaikutus mikä sillä on muhun ollu, oli helvetinmoinen lihanhimo,mmmmm...lihaa!! Ja ei eläin kärsi sillon kun se teurastetaan,uskokaa ammatin varjopuolia. En myöskään vastusta turkistarhausta,se on elinkeino siinä missä muukin. Eniten ne minkit,yms kärsii silloin kun ne "vapautetaan vankilasta" ja kuolee ennenpitkään,ne eivät vaan kuulu luontoon,ovathan petoja,tappavat huvikseen.

Miettikää lihanvastustajat tätä: olisiko täällä Suomessa asutusta jos alkuihminen ei olisi suostunut syömään lihaa. Miten olisivat säilyneet hengissä n.6-8 kuukautta vuodesta,jolloin ei kasva mikään ja kaikki olivat paksun lumen peitossa,ja he sentään liikkuivat koko ajan paikasta toiseen.Nukuttaisiinko mekin karhujen tavoin talviunta,kenties. Toista on tietenkin nyt kun kaupasta saa "halvalla" indokiinassa tuotettua geenimuunneltua soijaa joka päivä. ja torjuntaruiskutettuja ja myrkytettyjä,sekä paskalla kasvatettuja vihanneksia....HEI, kamoon kaikkihan tän nyt tietää,millä kasvit parhaiten kasvaa.....PASKALLA!

Diabeetikko saa syödä lihaa,sitä ei kielletä. ruokavalio vain muuttuu kevyemmäksi. Lihavyys johtuu joko perintötekijöistä,
      liikunnanpuutteesta ja vääristä ruokailutottumuksista,ei siitä että syö lihaa yleensä.

Suomessa kohdellaan tuotantoeläimiä helvetin hyvin,niitä ei hakata tai potkita tai nyljetä elävältä,tietysti on näitä muutamia poikkeuksia. Tiedän kuvion koska olen lomittaja. Ja taatusti tiedän miten eri tuotantoeläimiä kasvatetaan suomessa. Suosikaa suomalaista,potkikaa ulkomaalaista lihaa. Meillä ei hormoneilla niitä kasvateta.

Vastustan kasvissyöntiä täysin,mutta se on viherpiipertäjien oma asia mitä syö. He saavat elää mun puolesta rauhassa,niin kauan kuin he antavat mun olla rauhassa.

Olen 24 v. nainen, enkä ole ollut sairas moniin vuosiin. laskin just et sairaalassa oon käyny elämäni aikana ehkä tasan 3 kertaa. muhun ei tartu flunssat eikä muut taudit. Ainoana (synnyin)perheestäni,mä pystyn juomaan maitoa,eikä ole astmaa tai muitakaan allergioita. Johtuisikohan siitä että koko ikänsä kontannu pitkin pölyisiä lattioita ja pelannu elukoitten kans,eläny maalla missä luonnollisesti on siitepölyä.

Lihansyöjät,me ollaan in! Syödään lihaa ja lisäännytään luonnollisella tavalla! ;)

Viherpiipertäjät,älkää ees vaivautuko aukomaan päätä mulle,aiheutatte vaan itsellenne turhaa stressiä.

• Kameli_

...ja hyvin. Asiallista tekstiä tuli muuten sieltä päin, paitsi meidän kasvissyöjien "haukkuminen".

Mielestäni jokaisella ihmisellä SAA olla omat mielipiteensä, ja pitääkin. Mutta mielestäni ihmisten nyt myös pitää tietää ja ymmärtää, mistä se liha, turkikset jne. on tullut, sitten hän saa päättää kumpaa puolta aikoo tukea. Minä nyt valitsin lihattoman linjan, vaikken sano, ettei lihaa saisi syödä: esimerkiksi sinä syöt hyvin eläneen eläimen lihaa, jotka eivät taatusti elämänsä aikana ole kärsineet. Hyvä!

Tietenkin oli myös sellaisia kohtia, jossa en ollut kanssasi täysin samaa mieltä: esimerkiksi Suomessakaan eivät kanat elä mielestäni hyvin, (siis suurin osa, ei edelleenkään kaikki.) edelleen niitä pidetään vaan suomessa jonain munakoneina. Muttamutta, luomumunat ovat aivan ok, samoin menettelee lattiakanala. Häkkikanaloista en pystyisi ikipäivänä kananmunia syömään, menee jo yli moraalini niiden kanojenm kasvatus ja elämä.
        Samoin turkistarhaus on minusta väärin, eläimet eiväöt kykene elämään luonnollisesti, jonka näkee erittäin selvästi esim. turkiseläinten toistuvista pakkoliikkeistä.

Mutta ei siitä sen enempää, farmari syö mielestäni oikein käytettyä ja elänyttä lihaa, peukut pystyyn että muutkin lihansyöjät voisivat tehdä samoin. Ainakin joksus tulevaisuudessa. :)

• farmari itsekin
        Kameli_ kirjoitti:

...ja hyvin. Asiallista tekstiä tuli muuten sieltä päin, paitsi meidän kasvissyöjien "haukkuminen".

Mielestäni jokaisella ihmisellä SAA olla omat mielipiteensä, ja pitääkin. Mutta mielestäni ihmisten nyt myös pitää tietää ja ymmärtää, mistä se liha, turkikset jne. on tullut, sitten hän saa päättää kumpaa puolta aikoo tukea. Minä nyt valitsin lihattoman linjan, vaikken sano, ettei lihaa saisi syödä: esimerkiksi sinä syöt hyvin eläneen eläimen lihaa, jotka eivät taatusti elämänsä aikana ole kärsineet. Hyvä!

Tietenkin oli myös sellaisia kohtia, jossa en ollut kanssasi täysin samaa mieltä: esimerkiksi Suomessakaan eivät kanat elä mielestäni hyvin, (siis suurin osa, ei edelleenkään kaikki.) edelleen niitä pidetään vaan suomessa jonain munakoneina. Muttamutta, luomumunat ovat aivan ok, samoin menettelee lattiakanala. Häkkikanaloista en pystyisi ikipäivänä kananmunia syömään, menee jo yli moraalini niiden kanojenm kasvatus ja elämä.
        Samoin turkistarhaus on minusta väärin, eläimet eiväöt kykene elämään luonnollisesti, jonka näkee erittäin selvästi esim. turkiseläinten toistuvista pakkoliikkeistä.

Mutta ei siitä sen enempää, farmari syö mielestäni oikein käytettyä ja elänyttä lihaa, peukut pystyyn että muutkin lihansyöjät voisivat tehdä samoin. Ainakin joksus tulevaisuudessa. :)

Anteeksi jos pahoitin mielesi. Mulla on aina ollu hankaluuksia teidän kasvissyöjien kanssa,te olette aina hyökänneet mua vastaan niin henkilönä kuin aatteideni kohdalta. Siitä on tullut kuva että te olette niin vihamielistä porukkaa. Mua on yritetty manipuloida kasvissyöjäksi,on haukuttu murhaajaksi yms.,haukuttu päin kasvoja ja selän takana, syrjitty ja vaikka mitä. Tottakai minäkin olen kokeillut lihan jättämistä pois ruokalistalta,olin silloin herkässä iässä oleva teini ja "vegeys" oli trendikästä. Halusin kuulua joukkoon,mutta suurin syy lihan hylkäämiseen oli "kavereiden" painostus. Ajan oloon aloin vihaamaan kaikkien kasvisten makua ja lopulta mulle puhkesi vakava anoreksia,koska en kyennyt syömään ainoatakaan porkkanaa. Liha ei ole koskaan ollut vastenmielinen,niinkuin kasvikset,vieläkin välillä oksettaa esim. salaatin syöminen. Toki kasviksia olen oppinut syömään vähän ruoan seassa,mutta hyvin vähän,"rehut" jää pois mun lautaselta (perunaa ei lasketa.. ;) ) Mä voin silloin nuorena todella pahasti niin fyysisesti kuin henkisesti ja yritin noina aikoina useasti itsaria,koska vihasin itseeni. Rakastan itteeni nyt kun olen saanut itselleni muodot ja olen henkisestikin tasapainoisempi kuin silloin.

Tämä oli vain mun tarina ja kokemus kasvissyonnistä. Ei mikään yleistys.

• Kameli_
        farmari itsekin kirjoitti:

Anteeksi jos pahoitin mielesi. Mulla on aina ollu hankaluuksia teidän kasvissyöjien kanssa,te olette aina hyökänneet mua vastaan niin henkilönä kuin aatteideni kohdalta. Siitä on tullut kuva että te olette niin vihamielistä porukkaa. Mua on yritetty manipuloida kasvissyöjäksi,on haukuttu murhaajaksi yms.,haukuttu päin kasvoja ja selän takana, syrjitty ja vaikka mitä. Tottakai minäkin olen kokeillut lihan jättämistä pois ruokalistalta,olin silloin herkässä iässä oleva teini ja "vegeys" oli trendikästä. Halusin kuulua joukkoon,mutta suurin syy lihan hylkäämiseen oli "kavereiden" painostus. Ajan oloon aloin vihaamaan kaikkien kasvisten makua ja lopulta mulle puhkesi vakava anoreksia,koska en kyennyt syömään ainoatakaan porkkanaa. Liha ei ole koskaan ollut vastenmielinen,niinkuin kasvikset,vieläkin välillä oksettaa esim. salaatin syöminen. Toki kasviksia olen oppinut syömään vähän ruoan seassa,mutta hyvin vähän,"rehut" jää pois mun lautaselta (perunaa ei lasketa.. ;) ) Mä voin silloin nuorena todella pahasti niin fyysisesti kuin henkisesti ja yritin noina aikoina useasti itsaria,koska vihasin itseeni. Rakastan itteeni nyt kun olen saanut itselleni muodot ja olen henkisestikin tasapainoisempi kuin silloin.

Tämä oli vain mun tarina ja kokemus kasvissyonnistä. Ei mikään yleistys.

Kun noin huono kuva on sulla kasvissyönnistä. Mutta toisille kasvissyönti sopii, toisille ei.

Oikeesti ei pitäis huonoa kuvaa kasvissyöjienkään itsestään antaa. Jotkut käy vaan "ylikierroksilla" tuon jutun kanssa, ja myönnetään että mullakin joskus alkaa höyryämään kun ihminen ei millään suostu myöntämään miten se eläin on elänyt.

Muttamutta, vaikka kuinka tuntuis raa`alta syödä omaa eläintä, musta se on ainoastaan hienoa: ainakin tietää että tämä_eläin_on_elänyt_hyvän_elämän!

• farmari itsekin

piti oikeen alkaa miettii näin ammatin kannalta et miten tämä vaikuttaa suomen työllisyyteen. Siis jos kaikki suomen kansalaiset alkaisivat syödä pelkästään kasviksia ja lihan-munan-maidon tuotanto loppuu. Kuinkahan monta sataa tuhatta uutta työtöntä mahtaisi pompsahtaa kortistoon? AHa,nyt joku nero sanoo että "ne tietenki alkaa viljelee kasviksia",Mikä on väärä vastaus. Kaikkia niitä joilla on jonkinlaista lihantuotantoa on satoja tuhansia. Mitä teurastajille tapahtuu? jäävät työttömiksi. Entä niille teurasauton kuskeille,lihajalostamoille,rehuntekokone firmoille ynnä muille välillisesti tähän bisnekseen liittyville tahoille? työttömiä kaikki,eikä aivan vähän ihmisiä olekaan.
      Kaikki nämä edellä kuvatut ihmiset eivät voi ruveta viljelijöiksi,koska ei ole tarpeeksi markkinoita. Tilanne on tänään tämä: Suomessa myydään kolmenlaista porkkanaa: luomu,tehotuotettu kotimainen ja se ulkomailta tuotu. Ne kaikki ovat samannäköisiä,minkä ostaja valitsee? V: sen halvimman,joka on tullut ulkomailta. Luomu maksaa puolet enemmän kuin tavallinen tehotuotettu ja vielä enemmän kuin ulkomaalainen. Jo nyt luomuviljelijät ovat epätoivon partaalla,kun kaupat eivät ota heidän tuotteitaan myyntiin,koska ne ei mene kaupaksi! Tilanne ei tulisi muuttumaan vaikka suomi olisi täynnä viljelijöitä,se ei muutu ennenku suomen rajat suljetaan ja sitähän nyt ei ainakaan tapahdu. Okei,jos jokasella on se oma tila jossa viljellä kasveja,eikä saa tuotteita myytyä,niin mistä saa rahaa maksaa verot sun muut kulut,joita jokatapauksessa tulee halusi tai ei? Yritykseen kun olisi tultava sitä rahaa,että pysyy pystyssä....

• nelly

suurin osa todella säälittäviä. se koira älähtää jon kalikka kalahtaa. jos olisitte sujut valintanne kanssa ette alkaisi toisille vittua haistattamaan tai riitelemään kenenkään kanssa.

• rehunsyöjä

Ihminen pärjää ilman lihaa. Ihmisen suoli on muita lihansyöjiä huomattavasti pidempi eli ei kovin soveltunut lihan syöntiin. Liha viipyy kauan elimistössä. Ja kyllä kasvisruoalla pärjää. Lihansyöjien on turha puolustella omaa lihan syöntiään. Jokaisen oma asia, mitä syö. Itse syön periaatteellisista syistä kasvisruokaa, koska mielestäni tuotantoeläimiä riistetään. Harvoin miettii, että lautaselle tupsahtanut liha on kulkenut teurastamon kautta. Liha kuvottaa minua. En tuputa omaa mielipidettäni kenellekään. Turha sinunkaan yrittää muuttaa toisten ajatuksia, koska se ei onnistu.

• Hyvä just noin on asian laita! Se nähkääs on luonnos kiertokulkua! Ihminen on eläin siinä missä susikin!Ajatelkaa nyt jos kaikki olisivat (eläimet)kasvissyöjiä täällä ei olisi tilaa ihmisille,oraville,tai ylipäätään millekkään eläinlajille! Miettikää sitä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      119
      7526
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      77
      6494
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5244
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4595
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4256
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      230
      4159
    7. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4065
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3938
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      58
      3080
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48