Olen varsinaisest pyöriny rockabilly porukois pienen ikäni mut silti kantrimusiikki on ollu ain kans sydäntä lähellä...mut sit olen huolissani et onks tää kiinnostus kantriin ihan kuollutta? Esim. täält Turust tai ympäristöst löytyykö ketään "innostunutta?!" Mä haluisin oppia myös kantri paritansseikin.(nim.merk.hulluna tanssimiseen!)
kuollutta?
7
661
Vastaukset
- kauris
Tämän keskustelupalstan perusteella on totaalisen kuollutta, enkä ole kantrista nähnyt threadeha muillakaan palstoilla. Tyylilaji näkyy muutenkin surullsen huonosti missään ja musiikkia on vaikea päästä kuulemaan. Ainoat radio-ohjelmat,joita tiedän,ovat Ylen Kantritohtori ti 23.05 tms ja suomenruotsalainen Kantrijukebox. Tietääkö kukaan muita? Inhottavaa kun ainoa tapa kuulla uutuuksia on ostaa levyt sokkona...
- sara evans
Suomessa tuntuu olevan varsinkin pääkaupunkiseudulla kantrisensuuri, joka vie jonkun Ray Charlesin muistokirjoituksestakin sen kantriosuuden pois, vaikka miehen myydyin levy oli Complete Country & Western recordings.
Kunnon kantria kuulee nykyään netistä suoraan nashvillelläisiltä radioasemilta parilla klikkauksella.
Samoin BBC lähettää monia kantriohjelmia viikottain, paras taitaa olla Nick Barragloughin.
Helmikuussa TV 2 lähettää vuosittaisen CMA:n kantrigaalan, joten siinä jotakin Suomen televisiossakin.
Odotan mielenkiinnolla kun Norah Jones tekee maaliskuussa albumillisen kantriklassikoita, miten pääkaupunkiseudun trenditoimittajat asian selittävät. Anglo-amerikkalaista perinemusiikkia, blues- ja gospel-vaikuttein on se useasti kuultu termi, joka sanakirjan mukaan on juuri kantrin määritelmä!
Lost Highway-levy-yhtiön sivuilla on hieno ilmainen jukeboxi täynnä Johnny Cashia ja Willie Nelsonia ja vain parin klikkauksen takana. Kyllä kantria kuulee ja lebyjä löytää pienellä vaivalla, vaikka Suomessa, city-kulttuurin maassa mediassa se kantrisuodatin onkin päällä.- joe dunn
hienoa, että sinunlaisia on.
dixie chicks kävi tukholmassa ym.
albert lee kultsalla.
kyllä hyvää kantria löytyy jos hakee.
olli haaviston soolo, raittisen jussi....kotimaisista.
sain just brad paisleyn uuden postista ja laitoin junior brownin livelevyn tulemaan.
töissä pystyy iltaisin huudattamaan isoilla vehkeillä.
for sho
- hoodoo
musiikki on mun musamaun kulmakivi ja mun sydäntä lähellä, eikä kantri ole kuollut, enkä minäkään! :D Tuntuu kyllä, että se täällä Suomessa on tätä ns. marginaalimusiikkia.
Mutta kyllä kai täälläkin omat asianharrastajatkin on, tuppaavat olemaan aika hiljaista sakkia! :D- Bocephus
höpöttämään.
- hoodoo
Bocephus kirjoitti:
höpöttämään.
on piisannut kyllä tänään, kun aikani kuluksi olen vastaillut/kommentoinut/höpöttänyt täällä tänään. se on tämä country-musiikin kehuminen niin mukavaa. =D
on se vaan upeeta musiikkia, etten paremmin sano.
että höpiskää rohkeesti vaan, arvoisat kantrin ystävät!
- Bocephus
Ai niin ooby-dooby kyl noit tanssijoita on paljon joka kylässä et varmaan turustakin löytyy, mut kysy tuolt kantrikinkerit.fi/tanssi ni saat buutseihis vipinää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728