elikkäs kummiksi pyydettiin ja suostuin, nyt mietin lahjaa. täältä sain idean että teen tyynyliinan tai tyynyn, johon kirjailen runon. aloin kuitenkin miettiä että pitääkö kummin sittenkin ostaa jotain 'perinteistä' kuten kehys tms koriste-esine? haluaisin antaa jotakin persoonallista ja hyödyntää kadentaitojani koska rahaakaan ei kauheasti juuri nyt olisi lahjaan laittaa. onko tuo ideani siis liian erikoinen kummin antamaksi lahjaksi?
lahjasta
4
1545
Vastaukset
- käsityöt kunniaan
Ei ole erikoinen, sillä sisareni antoi pojalleni kummilahjaksi ristipistoin tehdyn peitteen ja hieno onkin.
Tallessa on ja tärkeä pojalle, vaikka aikaa ristiäisistä on jo kohta 5 vuotta. - vanhemmilta
itse kaikki lapseni ovat saaneet kummilusikan (ei tarvi olla hieno ja kallis, alle 20 euron jo löytyy). jos joku saa jotain muuta, siitä voi myöhemmin tulla riitaa lasten kesken. ja minulta on kummit myös kysyneet toiveita.
jos vanhemmat ovat kehyksen/lusikan kannalla, voit myöhemmin tehdä itse. ovat arvokkaita ja arvostettuna semmoiset lahjat.- äitee +4
meillä kummit on päättäneet keskenään kumpi ostaa lusikan ja muulla ei ole väliä eli itse ostin kehyksen yhdelle joka ei sitä muuten saanut.
Tyynyliinaan menee aikaa ja näet valtavasti vaivaa joten ilmeisesti lapsi saa sinusta kummin joka välittää muulloinkin kuin jouluna ja synttärinä. Kaikki lahjat ovat mielestäni yhtä arvokkaita euromäärästä riippumatta jos ne on tarkasti valittu ja harkittu kohteelleen sopivaksi.
On muuten olemassa kirjontatöitä tauluiksi joissa on lapsen kaikki kriittiset ns syntymätiedot ja pienen tytön tai pojan kuva. Omille en jaksanut rustata ja kummi en ole joten ehkä teen lapsenlapsille sitten sellaiset..
Minut mieheni kanssa pyydettiin ystävä pariskunnan lapsen kummeiksi.Ja suostuttiin.Lahjasta oli jo puhetta heti alkuun.Eikä ystäni tyrmännyt alkuunkaan miehensä kanssa ajatustani,että ompelen ristipistoilla lahjaksi taulun.Johon tulee:pituus,paino sekä syntymä- että kastepäivä.Onneksi ystäväni osaa arvostaa sitä että teen itse.
Omia lapsia on 4.Ja heidät on opetettu kiittämään pienestäkin lahjasta.Vaikka olisikin itse tehty tai jotain edullista.Rahalla ei saa aivan kaikkea.Eikä kummien tehtävä ole ostella jatkuvasti kalliita lahjoja.
Lapseni muistavat jokainen omia kummejaan heidän syntymäpäivinään sekä jouluna,yleensä lahjalla ja kortilla joka on itsetehty.Olen huomannut sen että kummit ovat iloisia,kun heitä muistetaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197546Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista786604- 955264
- 524615
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494266- 2304159
- 444095
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283948- 583080
- 482576