Kiinnostaisi tietää, miten Aurinkomatkoilla joulumatkalla olleet toimivat reklamaation suhteen.
Valititteko heti paikan päällä? Vaaditte yhteyttä Aurinkomatkojen kohdepäällikköön/johtoon? Vaaditte hotellin vaihtoa?
En tohdi uskoa, että jos hotelli oli noin ala-arvoinen kuin olette kuvailleet, niin sitä ei olisi vaihdettu jos siitä olisi oikein joukolla valitettu.
Reklamaatiosta
4
1353
Vastaukset
- Dominicanus
Playa Nacossa joulumatkalla olleena voin kertoa, että teimme kaiken sen mikä tehtävissä oli hotellin vaihtamiseksi.Hotellin vaihto ei vain yksinkertaisesti meille 15.12.2005 tulleille ollut mahdollista. Opas ilmoitti, että Aurinkomatkat ei missään tapauksessa "aurinkomatkalaisena" päästä ketään Riu Merengueen. Vaihto mihinkään muuhunkaan hotelliin ei tullut kysymykseen. Tästä seurasi reklamaatio, jonka kulku oli seuraava:
Ensimmäisen lomaviikon puolivälissä me matkalaiset kokoonnuimme miettimään miten meidän olisi syytä menetellä. Oppaan saimme tulemaan paikalle, sen koommin häntä ei juuri näkynytkään. Opas ilmoitti, että AM on valmis hyvittämään 17 % matkan kokonaishinnasta. Tätä emme voineet hyväksyä, vaan päätimme yksimielisesti että asiassa lähdetään reklamaatiolinjalle. Sovimme, että kokoonnumme päättämään yhteisistä menettelytavoista. Asian eteenpäin viemistä varten perustettiin viisihenkinen "johtoryhmä" koordinoimaan reklamaatiomenettelyä. Sovimme, että jokainen ottaa valo-, digi- ja videokuvia omista huoneistaan ja hotellin muista tiloista. Eräs matkalainen laati yksityiskohtaisen listan hotellin vioista ja puutteista. Lista annettiin oppaalle tiedoksi ja tiedoksiannon vakuudeksi häneltä otettiin allekirjoitus. Jokaisen matkalaisen henkilö ja yhteystiedot kirjattiin erityiseen luetteloon. Matkalla mukana ollut juristi laati alustavan reklamaation, johon liitettiin em. vikalista ja matkustajaluettelo. Lähtöpäivää edeltävänä päivänä pidettiin kokous, jossa päätettiin, että alustava reklamaatio toimitetaan liitteineen AM:lle. Kun matkalaisilla oli monenlaisia toisistaan poikkeavia vaatimuksia (joku oli maksanut lisähintaa esim. yksityishuoneesta, parvekkeesta tai merinäköalasta, vaikkei niitä saanutkaan) päätimme, että on parempi, että jokainen tekee omasta puolestaan lopullisen reklamaation hinnanalennusvaatimuksineeen. Oman reklamaationi lähetin tj Jukka Salamalle heti Suomeen päästyämme. Salama vastasi heti ilmoittaen siirtäneensä asian selvitettäväksi asiakaspalveluosastolle. Asian käsittely on tätä kirjoittaessani vielä AM:lla kesken. Katsotaan mitä asiassa lopulta seuraa.
Dominicanus- Turska
Kuulostaa asialliselta toiminnalta.
Kannattaa varmaan valittaa kuluttajavalituslautakunnalle, jos AM ei nyt toimi reklamaation kanssa teitä tyydyttävällä tavalla. - ...
Turska kirjoitti:
Kuulostaa asialliselta toiminnalta.
Kannattaa varmaan valittaa kuluttajavalituslautakunnalle, jos AM ei nyt toimi reklamaation kanssa teitä tyydyttävällä tavalla.Oltiin jouluna Dominikaanisessa ja tein valituskirjeen matkatoimistolle, ja saimme rahallista korvausta
- jeps
... kirjoitti:
Oltiin jouluna Dominikaanisessa ja tein valituskirjeen matkatoimistolle, ja saimme rahallista korvausta
Itsekkin sielä 15.12-30.12 eikä mitään valittamista, hotelli oli hyvä, parempi mitä odotin, oppaat olivat ystävällisiä ja näkyivät.
Tasan ei oo menny elämän nallekarkit O.o
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406963
- 323938
- 453320
- 402919
- 172696
- 372238
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010