Jälleen kerran ostettiin tukkiautoiksi eniten Scanioita. Olisiko jo viidettä vuotta peräjälkeen.
Kukapa huonoa itselleen ostaisi. Eli ei se siis niin huono voi olla, kuin nämä muutamat haukkujat tällä palstalla antaisivat olettaa.
Scania tukkiautoksi
53
13909
Vastaukset
- mutta
kun alusta on mitä on. Maantiellä varmasti ylivertainen, mutta mitä huonompi paikka niin sen vähemmän sillä tekee
- tekee
Olisikohan tullut lähdettyä metsään väärällä versiolla?
- jöle
eniten rekisteröity noin monena vuotena
- sen laulun
Mistähän löytäisin rekisteröintitilaston, jossa autot olisivat jaoiteltu käyttötarkoituksiensa perusteella. Ei minun rekkani rekisteriotteesta ainakaan ilmene, mitä minä sillä kuljetan...
- Ajuri
Kertaa Scania on puuautojen markkinajohtaja, Volvo ollu kaksi aiempaa vuotta ja siittä kaksi aiemmpaa Sisu.Viimeksi Scania on ollu kuorma-autojen markkinajohtaja yli 20 vuotta sitten
- asioita
Scania on ollut jo useamman vuoden suosituin tukkiauto.
Sen sijaan kaikkien raskaitten kuorma-autojen kokonaismyynnissä on Volvo ollut "ikuinen" ykkönen Suomessa. - Ajuri
asioita kirjoitti:
Scania on ollut jo useamman vuoden suosituin tukkiauto.
Sen sijaan kaikkien raskaitten kuorma-autojen kokonaismyynnissä on Volvo ollut "ikuinen" ykkönen Suomessa.Tässä tylsää tilastoa.
2004 2003 2002 2001 2000
Volvo. 122 72 54 93 86
Scania 83 70 60 53 69
Sisu... 62 74 62 70 81
Alakynnessähän tuo ona näkyny olevan tämän vuosituhannen. Metsäalan ammattilehestä tuo tilasto
Ja kyseessä on uusien puutavara-autojen rekisteröinnit
- 630 hv
Eipä löydy Scanialta eikä Volovolta 630 hv Catepillaria! Mitä vaikeammat paikat sen parempi on suomalainen Sisu!
- puhut
Tuo on aivan totta, mutta ei mikään auton valintaperuste. Aniharva tarvitsee autoa pelkästään selvitäkseen helpolla pahasta paikasta (kukaan ei vielä ole metsään jäänyt).
- "pillarin"
kone niin kova vetonen oo kun kaikki puhuu ja luulee paremmin meni toi mun ex ajokki 600hv MAN.
- diisselii
puhut kirjoitti:
Tuo on aivan totta, mutta ei mikään auton valintaperuste. Aniharva tarvitsee autoa pelkästään selvitäkseen helpolla pahasta paikasta (kukaan ei vielä ole metsään jäänyt).
niin paljo, ettei kenenkään kannata sillä ajaa. Todettu aikuisten oikeesti elävässä elämässä.
- driver
diisselii kirjoitti:
niin paljo, ettei kenenkään kannata sillä ajaa. Todettu aikuisten oikeesti elävässä elämässä.
jotku sisulla sitten ajaa?! paljoko sitä eroa sitten on kilpailioihin? millä se polttoaineen syönti korjataan,kun ei kai taksoissa voi niin paljon löysää olla että riittäis maksaa isompi kulutus??
- jatkuvasti
driver kirjoitti:
jotku sisulla sitten ajaa?! paljoko sitä eroa sitten on kilpailioihin? millä se polttoaineen syönti korjataan,kun ei kai taksoissa voi niin paljon löysää olla että riittäis maksaa isompi kulutus??
korjaamolla. Omia kokemuksia on. Eräs Pohjanmaan mies sanoi, että pillari on turha kampe tasaisilla lakeuksilla, polttoainetta kuluttaa 15l satasella enemmän kuin Volvo ja vanhempana autossa leviää kaikki. Se siitä Sisu-ylistyksestä. tämän kaverin talossa kalustona on Sisuja ja Volvoja ja kokemusta näistä vempaimista on kertynyt 60-luvulta lähtien.
diisselii kirjoitti:
niin paljo, ettei kenenkään kannata sillä ajaa. Todettu aikuisten oikeesti elävässä elämässä.
Isotehoiseksi moottoriksi Pillarilla ajaa 52-53 keskikulutuksen aika helposti. Kuormaus mukaan lukien. Ajelinpa tuossa alkutalvesta sellaisen päivän, että päivään kuului 1 kuorman purku omalla nosturilla ja yhteensä 3 kuorman tekoa. Keskikulutus oli 52.7 litraa. Ei tuo minusta niin hirveän iso lukema ole. Talvikeliksi.
- myytävä
puukuski kirjoitti:
Isotehoiseksi moottoriksi Pillarilla ajaa 52-53 keskikulutuksen aika helposti. Kuormaus mukaan lukien. Ajelinpa tuossa alkutalvesta sellaisen päivän, että päivään kuului 1 kuorman purku omalla nosturilla ja yhteensä 3 kuorman tekoa. Keskikulutus oli 52.7 litraa. Ei tuo minusta niin hirveän iso lukema ole. Talvikeliksi.
pillari-sisu johon on laitettu kuulemma vähän joka paikkaa, muistaakseni kone mennyt, lopulta lohko vaihdettu, vaihdelaatikko ym. voi olla vähän vaikea tapaus myydä eteenpäin jos kysyy kokemuksia edelliseltä sisulta, taitaa puolet olla raakileita mitä tulee karjaalta hallista ulos
puukuski kirjoitti:
Isotehoiseksi moottoriksi Pillarilla ajaa 52-53 keskikulutuksen aika helposti. Kuormaus mukaan lukien. Ajelinpa tuossa alkutalvesta sellaisen päivän, että päivään kuului 1 kuorman purku omalla nosturilla ja yhteensä 3 kuorman tekoa. Keskikulutus oli 52.7 litraa. Ei tuo minusta niin hirveän iso lukema ole. Talvikeliksi.
ja kesälaadulla siis.
- driver
jatkuvasti kirjoitti:
korjaamolla. Omia kokemuksia on. Eräs Pohjanmaan mies sanoi, että pillari on turha kampe tasaisilla lakeuksilla, polttoainetta kuluttaa 15l satasella enemmän kuin Volvo ja vanhempana autossa leviää kaikki. Se siitä Sisu-ylistyksestä. tämän kaverin talossa kalustona on Sisuja ja Volvoja ja kokemusta näistä vempaimista on kertynyt 60-luvulta lähtien.
jotku isotki talot ajaa sisulla? ihmettelen...?
- jore
diisselii kirjoitti:
niin paljo, ettei kenenkään kannata sillä ajaa. Todettu aikuisten oikeesti elävässä elämässä.
volvo fh16 610 syö yhtä ihan paljon, on huonompi liikkeellelähdössä ja vedossa pienillä vaihteilla. maantiellä liikkuvat sisun kanssa samaan tahtiin..
- sekin
jore kirjoitti:
volvo fh16 610 syö yhtä ihan paljon, on huonompi liikkeellelähdössä ja vedossa pienillä vaihteilla. maantiellä liikkuvat sisun kanssa samaan tahtiin..
aikapaljon meinaa....
- litramäärällä
puukuski kirjoitti:
ja kesälaadulla siis.
Sisu kulki osan matkasta. 50- vuotta puuta ajaneet miehet sanoivat Sisu-kiertueella, että pajalla viihtyvä Sisu meinas imeä muidenkin autojen tuotot, painuneessa talossa pystyttiin onneksi vaihtamaan merkkiä.
litramäärällä kirjoitti:
Sisu kulki osan matkasta. 50- vuotta puuta ajaneet miehet sanoivat Sisu-kiertueella, että pajalla viihtyvä Sisu meinas imeä muidenkin autojen tuotot, painuneessa talossa pystyttiin onneksi vaihtamaan merkkiä.
koko matkan. On kulkenut vähemmälläkin, mutta ei vastaavassa ajossa.
Antaa vaan niiden "50 vuotta puuta ajaneiden" kääpien haastella mitä haluavat, jokaisessa merkissä on maanantai-kappaleita ja jokainen auto tuottaa saman verran ollessaan pajalla. Jos ajaminen menee siihen, että auto on jatkuvasti pajalla, varsinkin "tiettyjen vikojen" takia, niin kannattaa miettiä sitä omaa ajotyyliään. Varsinkin jos "samat vaivat" seuraavat autosta toiseen.
Ei ole merkin vika jos kuskit ajavat joka paikkaan jalka suorana. Mikään merkki ei kestä, ei ainakaan puunajossa.
Asia erikseen on nämä maanantai-kappaleet tai perjantain iltavuoron viimeiset valmistuneet yksilöt. Niissä vehkeissä viat tulevat huonouttaan.- sisu-kuski
puukuski kirjoitti:
koko matkan. On kulkenut vähemmälläkin, mutta ei vastaavassa ajossa.
Antaa vaan niiden "50 vuotta puuta ajaneiden" kääpien haastella mitä haluavat, jokaisessa merkissä on maanantai-kappaleita ja jokainen auto tuottaa saman verran ollessaan pajalla. Jos ajaminen menee siihen, että auto on jatkuvasti pajalla, varsinkin "tiettyjen vikojen" takia, niin kannattaa miettiä sitä omaa ajotyyliään. Varsinkin jos "samat vaivat" seuraavat autosta toiseen.
Ei ole merkin vika jos kuskit ajavat joka paikkaan jalka suorana. Mikään merkki ei kestä, ei ainakaan puunajossa.
Asia erikseen on nämä maanantai-kappaleet tai perjantain iltavuoron viimeiset valmistuneet yksilöt. Niissä vehkeissä viat tulevat huonouttaan.mun työpaikassa ajetaan sisulla ja aika monella,välillä on vikaa ja välillä taas ei,eiköhän se oo kaikilla sama! volvoja(fh12)kokeilivat välillä mut ne toimi huonommin ja oli kalliit rempat! hyvää sisussa on ainaki runko,teli ja voimansiirto ja ihan kohtuu kulutus! on cumminssia,mackkia ja pillari...
- ex sisustelija
puukuski kirjoitti:
Isotehoiseksi moottoriksi Pillarilla ajaa 52-53 keskikulutuksen aika helposti. Kuormaus mukaan lukien. Ajelinpa tuossa alkutalvesta sellaisen päivän, että päivään kuului 1 kuorman purku omalla nosturilla ja yhteensä 3 kuorman tekoa. Keskikulutus oli 52.7 litraa. Ei tuo minusta niin hirveän iso lukema ole. Talvikeliksi.
Kylläpä noihin lukemiin pääsee jos tasamaalla humputellaan pitkään matkaan.
Viime talven keskikulutus 87.11 l/100km keskiajomatka n 50 km, remontti lasku 25000€.
Onneksi ei kauaa enää sisulla
- unta nää
kyllä volvo oli edellisellinä vuonna selvä
markkinajohtaja.muistaakseni tuplasti meni volvoa
puuajoon,mitä scania..Ja kaikkien raskain luokka
>32t(moniakseli autot)siellä ylivoimaiset sisu
ja volvo! - pena
onko r-mallissa jo runko tehty erikoisteräksestä, vai onko kyseessä fe37
- se ole ollut...
iänkaiken sama,joka mallissa,sisullaki on
runko jutut muuttuneet moneen kertaan!. - Hante
se ole ollut... kirjoitti:
iänkaiken sama,joka mallissa,sisullaki on
runko jutut muuttuneet moneen kertaan!.Onko ne Scanian rungot menneet poikki, vai mikä?
Miksi Sisu niin usein sitten vaihtaa mallia? - wsfwiv
Hante kirjoitti:
Onko ne Scanian rungot menneet poikki, vai mikä?
Miksi Sisu niin usein sitten vaihtaa mallia?kehitys kehittyy, runkojenkin osalta. pienen valmistajan on helpompi muuttaa rungon mallia, kuin isompien valmistajien. siihen en ota kantaa, että mennäänkö kehityksessä aina välttämättä eteenpäin... ;)
- ei ole
Hante kirjoitti:
Onko ne Scanian rungot menneet poikki, vai mikä?
Miksi Sisu niin usein sitten vaihtaa mallia?kiertojäykkyyttä niin paljoa kuin muutamassa muussa. Ja muutenkin alusta ei ole paras mahdollinen metsäteille.
- kehitys kehittyy...
wsfwiv kirjoitti:
kehitys kehittyy, runkojenkin osalta. pienen valmistajan on helpompi muuttaa rungon mallia, kuin isompien valmistajien. siihen en ota kantaa, että mennäänkö kehityksessä aina välttämättä eteenpäin... ;)
silti autoista ei kannata puhua, musita kuin Scaniasta. Puhukaa muut mummoista.
- sen verran
ei ole kirjoitti:
kiertojäykkyyttä niin paljoa kuin muutamassa muussa. Ja muutenkin alusta ei ole paras mahdollinen metsäteille.
että scanialla aina puita ajaneena, etenkin r-mallissa sopivan lötkö runko.nyt tämän talven yrittänyt uudella volvolla rimpuilla.volvolla jos yrittää heittoisella tiellä vauhtia ottaa,niin rupiaa herkästi heiluessa tyhjää potkimaan...suunattomia vaikeuksia oppia luottamaan tuommoiseen autoon joka puskee noin uskomattoman herkästi...
- jore
taulukon mukaan 1985-2005 rekisteröityjä puutavara autoja oli käytössä vuoden 2004 lopussa: sisu 1833, volvo 1817, scania 1205, m-b 861 ja muut merkit 73 kpl.
sisu 11 vuotta myydyin, volvo 8 vuotta ja scania jopa yhden kerran.- Sisun elinkaaren aikana
tapahtuu...
- rengit taas
jankuttaa, pitää kiristää ruuvia.
- soramies
eniten puuautoja? onko siitä tilastoa...? vähän asia vierestä,mutta kuitenki...
- puutetta kun
rengit taas kirjoitti:
jankuttaa, pitää kiristää ruuvia.
rengit puhuu itseään suuremmista asioista.
- Ajuri
soramies kirjoitti:
eniten puuautoja? onko siitä tilastoa...? vähän asia vierestä,mutta kuitenki...
Junttila, Eskola, Viita(?),
- taas...
soramies kirjoitti:
eniten puuautoja? onko siitä tilastoa...? vähän asia vierestä,mutta kuitenki...
eiköhän se l.h timonen ja hkk-kuljetus ole siellä kärkipaikoilla... olikohan timosella 24 puuautoa ja hkk-kuljetuksella 14.
- auto...
olis Volvo fh610(syksyllä tulee euro4/5 650hv
teholla,vääntöä 3300nm)sisun nousevalla telivedolla!Siinä jäis kanikat sutiin lanssille!!- pehkuihin kaljottelu
riittää: Volvo on paras liikkeen pihassa,
- milloin pyörä
sutii. Leikihän vielä siellä omalla laatikolla.
- tukkirekka
pehkuihin kaljottelu kirjoitti:
riittää: Volvo on paras liikkeen pihassa,
Ei muuta kun itäsuomeen mäkeen kokeilemaan mäestä lähtöä puikkoperäsaanialla, voi ruveta naurattamaan ihan muita naamoja.
- pöllikuski2
puuajoon!!!?? HEHHEHHEHHAHHAHHAAAA...
- tierä
Mutta totuus on se,ettei Scanian rungot kestä. Saa olla hitsamassa koko ajan ja asiastahan ei voi puhua, koska hitsaaminen itse on laitonta. Joka tapauksessa paskaseoksesta tehty runko ei kestä kovaa ajoa.
- mellä
tierä kirjoitti:
Mutta totuus on se,ettei Scanian rungot kestä. Saa olla hitsamassa koko ajan ja asiastahan ei voi puhua, koska hitsaaminen itse on laitonta. Joka tapauksessa paskaseoksesta tehty runko ei kestä kovaa ajoa.
on neli akselinen sisu korotetut painot kokonaispaino 37t ja telipaino 26t mitä ei kukaan muu auton valmistaja hyväksyny kun sisu tarvii olla kun kuskataan mettäkoneita.
- tulisi auton kulj.
kannattaa kokeilla scanialla....nämä naurajat taitaa olla noita kurssikeskusten toppahousu miehiä....
- kaniallakin
pärjää jos ei ole ylämäkiä,eikä upota.Savossa oltava sisu muilla ei pärjää.
- :)
no joo...näkee ainakin kun menty kaanialla metsään,tie on kuin pistolapiolla hakattu asfaltille asti,muilla kun käydään tulee vain kiiltävät raiteet..
ja scania miehet ,koettakaapa ,kun mäestä lähetään riimu yhteen pyöräpariin ja lukkopäälle ja kytkin ylös ja mäet eivät sitten ole pohjanmaalla:) jos ei kartaani lennä tai perä,niin siinä hyppimisen aikana voi miettiä että miksi helvetissä sorruiinkaan puuautoksi ,maitoauton ostamaan...- mjuki
Taidat olla varsinainen kuoliaaksinaurattaja!!
- kokeiluja
jakaljahuuruisia kertomuksia 50-vuoden takaa
- esso ja v8 :(
totta!!!
- tukkirekka
Kannata kokeilla, jos ei ole lisäilmasäiliötä keventimelle, loppuu maailma ja naps, lukko pois päältä, mutta skania 24 action service tulee hätiin.
- naurettavaa touhua
taas on vietetty liian pitkiä yksinäisiä jaksoja peltikopissa ja jäljet näkyvät täällä kirjoittelijoiden teksteissä.valitettavasti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738