Hei! Eli olen kuukausipalkalla ja nyt mietinkin noita jp korvauksia.Minun työpäiväni sattuvat maanantaista-lauantaihin.Miten monta jp päivää siitä kertyy? eli onko se niin että esim.itesnäisyyspäivä viikolla minulla olisi pitänyt olla 3 vapaata.pidin kolmen viikon jaksossa ihan vaan ne normaalit 6 pvää eli kaks per viikko.olenko nyt ihan hakosessa vai olisiko kuulunut 3 lisää listaan.Tuntipalkkalaiset olivat saaneet 3 päivän jp palkan ja minulta oli ensin poistettu kaksi päivää kuukausipalkasta jonka jälkeen ne oli lisätty jp päivinä takasin mutta eihän se noin voi mennä.
Eli laskin nuo itsenäisyyspäivän ja jouluaaton ja joulupäivän ja tapanin niihin kuuten päivään.
Ja syy miksi en liittoon soita on se että täältä saa maalaisjärjelläkin ymmärettävän vastauksen.
Joulun jp päivät ???????????????
3
3103
Vastaukset
- 3-vuototyö
Minä ainakin sain jp-päivistä erilliset sunnuntai tai aatto korvaukesteu kuukausipalkan päälle.
- MMMMMM
Eli ilmeisesti olet mara-alalla,kun JP-päivistä puhut...
Ensinnäkin,tapaninpäivästä ei kerry jp-päivää.Itsenäisyyspäivä,joluluaatto ja päivä kerryuttävät.
Jp-päivien pitämisestä sanotaan tessissä niin,että 1.7-31.12 kertyneet jp-päivät tulee antaa seuraavan vuoden heinäkuun loppuun mennessä.Eli ei siis samalla viikolla mille ko. päivä sattuu,silloinhan vasta ansaitset sen jp-päivän.Ja meillä ainakin kuukausipalkkalaisilla se ei näy palkassa mitenkään,sehän on vaan palkallinen vapaapäivä...eli sittä ei siis makseta kuukausipalkan päälle mitenkään.- .......
Mutta jos olet kk-palkkainen ja teet töitä ma-pe ja lauantaille sattuu jp-päivä niin saako sen rahana vai vapaapäivänä sitten myöhemmin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427165
- 323998
- 533483
- 412998
- 172766
- 372248
- 162216
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472187- 412183
- 452149