Kertokaa aloittelevalle perhokalastajalle onko seuraavanlainen setti hyvä noin niinku ekaks...
KELA: abu garcia diplomat 256
VAPA: shakespeare gfy 85-67 8.6" 6/7 line
ja kiitoksia jo etukäteen...
PERHOKALASTAJAT HOI
6
2086
Vastaukset
- Kala-Äijä
Ja hame tarvitaan vielä - peho-onginta kun on pikkurillimiesten ja akkojen puuhastelua.
- GIRBELI
sä nyt et vaan osaa kalastaa ku 3 euron huoltoasemasetillä. oon kyl itekki kalastanu virvelillä noin 20 vuotta mut ois kiva kokeilla perhooki
- kokeilematonasia
GIRBELI kirjoitti:
sä nyt et vaan osaa kalastaa ku 3 euron huoltoasemasetillä. oon kyl itekki kalastanu virvelillä noin 20 vuotta mut ois kiva kokeilla perhooki
Juu.. homma on hankalaa kun siimakin on eripaksuista erikohdassa.
Ilmeisesti on erilaisia siimojakin tarjolla? kelluvaa / uppoavaa...
Virran annetaan viedä perhoa .. kunnes kala nappaa aterian
Anyway , kalastaja kikkailee vaikka puuhalon kanssa joessa ja paiskoo lohia turpiin et se saa kalansa. :P
- välineet
Moikka! olet aloittelemassa miesten lajia! Kyllä noilla hyvin alkuun pääsee kunhan ostat kunnolisen siiman. Siima on aika ratkaiseva kalastetaessa.
- kokemuksella
sanoisin että harkitse vielä. Mainitsemasi välinevalmistajat eivät ole mitenkään hyvän laadun maineessa perhokalastusvälineiden valmistajana, heittokalastuksessa ovat. Suosittelisin seuraavaa settiä: (tämä ei ole mainos, vaan suositus):
vapa vision 3zone, 9 jalkaa, luokka 5, kela vison 3zone 4-6, siima joku perus wf-siima, luokka 5, pohjasiimaksi 20lb:n vetolujuista dacronia noin 100 m. setin hinta noin 250€. setti on sen verran laadukas että kalastat sillä monta vuotta. yleensähän kalastustaidon kehittyessä sitä haluaa parempaa(lue kalliinpaa), itse kalastan ko setillä niin luokassa 5 kuin 8. Kireitä siimoja!- vuoden kokemuksella...
;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467555
- 334173
- 573675
- 503170
- 172846
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons562456- 542378
- 402329
- 442302
- 162266