Nyt kyllä tarvii apua..
Kertokaahan viisaat mistä muualta kuin kannesta saattaisi johtua vw transporter 1.6td:n jäähdytysjärjestelmään hyvinkin ilmeisesti lirahtanut öljyvuoto. Veden seassa on hiukan mustaa mutta ei paljoa?
Kannethan näissä tunnetusti ovat aika heikkoja ja kannentiivisteetkin saattavat palaa, mutta voika esim öljynsuodattimen jalan vesikierto olla sellainen kohta josta veteen voi päästä öljyä? Esim. öljynvaihdon yhteydessä.
Auttakaa ihmeessä jotka näistä oikeasti tiedätte. Kuinka suureen remonttiin tarvitsee varautua...?
Kiitos.
VW transp. -86 1.6td
6
762
Vastaukset
- finnbulli
kansitiivistevika,jos on öljyö vedessä.
Öljysuodattimien jalan vesikierto on pieni öljyjäähdytin.Periaatteessa voi olla rikki,mutta harvoin.Öljy tai suodatinvaihto ei vaikuta siihen.- Öljyä veden seassa!!!
No kuinkas hankala homma se kannen laitto on?
Eli lähinnä sitä mietin että onko turbokoneen kannessa jotain eroa vapaasti hengittävään? Kun tiedossa olisi yksi vaparin kansi jos vanha nimittäin on pahasti haljennut ja tarvitsee uusia. Tai onko kannentiivisteen vaihtamisessa jotain erikoista minkä pitää huomioida suhteessa vaparin kansiremonttiin? - finnbulli
Öljyä veden seassa!!! kirjoitti:
No kuinkas hankala homma se kannen laitto on?
Eli lähinnä sitä mietin että onko turbokoneen kannessa jotain eroa vapaasti hengittävään? Kun tiedossa olisi yksi vaparin kansi jos vanha nimittäin on pahasti haljennut ja tarvitsee uusia. Tai onko kannentiivisteen vaihtamisessa jotain erikoista minkä pitää huomioida suhteessa vaparin kansiremonttiin?Pääsyy on että etukammiot ja pakokaasuventiilit ovat lämpökestävämmästa aineesta turbokannessa.
Kannentiivisteen vaihtamisessa ei ole mitään poikkeavaa, uudet ruuvit ja kiristys sääntöjen mukaan.
Tuhannen kilometrin jälkikiristyksestä riidellään paljon, mutta saksalaisten mukaan jälkikiristys pitää tehda,samantekevää vaikka itse VW sanoisi jotain muuta. - Öljyä veden seassa!!!
finnbulli kirjoitti:
Pääsyy on että etukammiot ja pakokaasuventiilit ovat lämpökestävämmästa aineesta turbokannessa.
Kannentiivisteen vaihtamisessa ei ole mitään poikkeavaa, uudet ruuvit ja kiristys sääntöjen mukaan.
Tuhannen kilometrin jälkikiristyksestä riidellään paljon, mutta saksalaisten mukaan jälkikiristys pitää tehda,samantekevää vaikka itse VW sanoisi jotain muuta.Siis toi jälkikiristys.
Näin kuulin kaverilta joka on rakennellu kymmeniä ja taas kymmeniä, nimenomaan volkkarin, koneita.
Itse asiassa olin vähän yllättynyt kun täältä palkstalta luin että ei muka tarvitsisi jälkikiristää. Mutta saattapi se olla niinkin että ei tarvitse. ilmeisesti monilla on toiminu koneet ihan hyvin vaikka ei jälkikiristystä olekaan tehty.
Mutta kantta ei ilmeisestikään kannata vaihtaa vapaasti hengittävästä. Hyvä tietää. - riittää
Öljyä veden seassa!!! kirjoitti:
Siis toi jälkikiristys.
Näin kuulin kaverilta joka on rakennellu kymmeniä ja taas kymmeniä, nimenomaan volkkarin, koneita.
Itse asiassa olin vähän yllättynyt kun täältä palkstalta luin että ei muka tarvitsisi jälkikiristää. Mutta saattapi se olla niinkin että ei tarvitse. ilmeisesti monilla on toiminu koneet ihan hyvin vaikka ei jälkikiristystä olekaan tehty.
Mutta kantta ei ilmeisestikään kannata vaihtaa vapaasti hengittävästä. Hyvä tietää.kun käyttää auton normaali lämpöiseksi ja sitten kiristää kerran.
myynnissä, katso myydään autotarvikkeita 7.1.2006
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076894- 954421
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483786Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513478
- 1873419
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242939- 672644
- 462491
- 131844