Taas on hyytyneitä rekkoja tienvarsissa.
Mitkä ovat yleisimmät laiminlyönnit, jotka jättävät tienpäälle pakkaseen?
Suurin osahan rekoista kuitenkin kulkee vuodesta toiseen moitteettomasti, kelissä kuin kelissä.
rekka hyytyi pakkaseen
31
10491
Vastaukset
- kuuseen
Etköhän sinä ne autojen ongelmat pakkasilla tiedä tai sitten sinun ei tarvitse niitä tietääkään.
- keskellä yötä
Jos en tiedä, niin ei minun tarvitsekaan tietää. Mikäs logiikka Sinulla tuossa lausunnossasi on?
- tietävät
keskellä yötä kirjoitti:
Jos en tiedä, niin ei minun tarvitsekaan tietää. Mikäs logiikka Sinulla tuossa lausunnossasi on?
Eiköhän näiden "romujen" kanssa työskentelevät tiedä aika hyvin kylmän tuomat ongelmat. Henkilöautoilijoiden taas on turha tulla asioista tänne virnuilemaan.
- Henkilöautoilija
tietävät kirjoitti:
Eiköhän näiden "romujen" kanssa työskentelevät tiedä aika hyvin kylmän tuomat ongelmat. Henkilöautoilijoiden taas on turha tulla asioista tänne virnuilemaan.
Onkos se salaisuus?? Meneekö herne nenään jo siitä että asiasta kysyy uteliaisuuttaan?
- eivät tiedä
tietävät kirjoitti:
Eiköhän näiden "romujen" kanssa työskentelevät tiedä aika hyvin kylmän tuomat ongelmat. Henkilöautoilijoiden taas on turha tulla asioista tänne virnuilemaan.
autoista mitään. Kyllä vanhemman kuskin ja pajamiesten on ne pelastettava tienvarsilta. Näillä palstoilla isotellaan, minun volovo on riskimpi kun sinun ja sitä rataa...
- kiitollinen
eivät tiedä kirjoitti:
autoista mitään. Kyllä vanhemman kuskin ja pajamiesten on ne pelastettava tienvarsilta. Näillä palstoilla isotellaan, minun volovo on riskimpi kun sinun ja sitä rataa...
että edes joku vaivautuu tekemään näitä hommia.saattaa tulla pula kohta eläkeläis kuljettajistakin.
- maanpäällisistä
tietävät kirjoitti:
Eiköhän näiden "romujen" kanssa työskentelevät tiedä aika hyvin kylmän tuomat ongelmat. Henkilöautoilijoiden taas on turha tulla asioista tänne virnuilemaan.
säiliöitä lisää kosteutta tankissa, niitä ongelmia ei yleensä tule henkilöauoille kun säiliöt on maan alla ja taase nuseissa D-asemissa maan päällä, sinne pääsee kerääntymään kosteutta joka tankatessa pääsee tankkiin.
- pönttö
maanpäällisistä kirjoitti:
säiliöitä lisää kosteutta tankissa, niitä ongelmia ei yleensä tule henkilöauoille kun säiliöt on maan alla ja taase nuseissa D-asemissa maan päällä, sinne pääsee kerääntymään kosteutta joka tankatessa pääsee tankkiin.
Taas pitäisi ensin tietää ennenkö kirjoittaa...
Kosteushan on vettä, joka dieseliä raskaampana painuu säiliön pohjalle. Säiliöiden pinnanmittausanturit mittaavat myös säiliön pohjalle kertyvän vedenpinnan korkeuden millimetreissä.
Kun kuljettaja tulee tuomaan dieseliä asemalle, hän tulostaa aseman tolpasta pintaprintin, jossa näkyy myös vedenkorkeus. Jos vettä on yli 30 milliä, asemalle ei saa purkaa (20-30 mm yhtiöstä riippuen). Mittareiden imuputket ovat yleensä 70-120 millin korkeudella säiliön pohjasta.
Talvellahan maanpäälliset säiliöt ovat vielä niin kylmiäkin, että kosteus jäätyy melkein heti. Tietysti pitkällä nollakelillä vesi on sulana pohjalla.
Lisäksi säiliöiden (maanpäälliset ja maanalaiset) vesipinnat mitataan aina manuaalisesti keväällä. Maanpäälliset siksi, että kondensointi on keväällä suurimmillaan ja talvella kertynyt vesi on sulanut. Maanalaiset sitten taas siksi, että jos jostain on päässyt pintavesiä säiliöön.
D-asemien säiliöissä en ole ikinä törmännyt yli 2 millin vedenkorkeuksiin. Urakoitsijoiden pytyissä taas on tavattu yli 30 milliäkin...
- keplotella
kesä tiiselillä,ei osata lukea mittarista TALVILAATU,ja säästetään viikossa muutama euro.
- koko viime talvi
ja hyvin toimi skaania, ainakin nesteen dieseli kestää hyvin tuon -25 täällä uudellamaalla, koko viime talven tankkasin pelkkää kesälaatua kertaakaan en jäänyt tielle.
- vaan
koko viime talvi kirjoitti:
ja hyvin toimi skaania, ainakin nesteen dieseli kestää hyvin tuon -25 täällä uudellamaalla, koko viime talven tankkasin pelkkää kesälaatua kertaakaan en jäänyt tielle.
vähä vitun kylmä jos joutuu autossa nukkuun kun ei toi webastooikein kärsi tota kesälaatua nilla pakkaslla.
- Saetkae
Näinhän se on, ei se vehje koskaan rikki mene silloin kun on kaunis keli, paljon aikaa ja huolto on auki. Kyllä se hajoaa aina mahdollisimman hattumaiseen aikaan ja paikkaan.
Pääsäntöisesti kuorkit hyytyvät koska ilmajärjestelmään tulee vikaa. Paineilmaohjattuja juttuja on isossa autossa paljon. Ja melkein kaikki on niinsanotusti kriittisiä kohteita. Jarrut,vaihteet,jouset...ym
Pakkasilla ei tarvita montaa tippaa vettä väärässä paikassa niin venttiili ei aukea/aukeaa kun pitäisi/ei pitäisi. Jokunen satatuhatta ajetuissa vehkeissä kompressorista ohi vuotaneesta öljystä tulee hyvää liisteriä kylmässä.
Kaikki tuhat liitosta ilma-(ja neste-) putkissa on kovilla kun tiivisteet kovenee ja materiaali kutistuu.
Onneksi suurin osa toimii pakkasillakin hyvin, muuten meillä tulisi nälkä ja vilu... ;)- riisseli
Ja diisselitkin saattaa hyytyä, vaikka talvilaatua olisikin. Tankit on ulkona aoton sivuilla, joten ajoviima saa kireän pakkasen muuttumaan vieläkin kireämmäksi.
- sontaa
riisseli kirjoitti:
Ja diisselitkin saattaa hyytyä, vaikka talvilaatua olisikin. Tankit on ulkona aoton sivuilla, joten ajoviima saa kireän pakkasen muuttumaan vieläkin kireämmäksi.
Ei kuule mene polttoaine vielä näillä lämpötiloilla alle samepisteen. Olet varmaan joku puukenkäpelle, kun et tiedä tuon enempää.
- Ajuri
sontaa kirjoitti:
Ei kuule mene polttoaine vielä näillä lämpötiloilla alle samepisteen. Olet varmaan joku puukenkäpelle, kun et tiedä tuon enempää.
lämmittää polttoainetta! Jos auto ei pysähdy ja tarpeeksi nopea kierto niin uskaltais vaikka kesälaatua tankata
- teppo
riisseli kirjoitti:
Ja diisselitkin saattaa hyytyä, vaikka talvilaatua olisikin. Tankit on ulkona aoton sivuilla, joten ajoviima saa kireän pakkasen muuttumaan vieläkin kireämmäksi.
Ei se ajoviima siihen lämpötilaan vaikuta. Jos ulkona on -20C niin tankin sisällä on se sama -20C riippumatta siitä kuinka paljon ulkona tuulee jos oletetaan, ettei takaisinkierto lämmitä dieseliä. Tuuli/viima vaikuttaa vain siihen kuinka nopeasti tankki jäähtyy ulkolämpötilaan.
- Tepa
sontaa kirjoitti:
Ei kuule mene polttoaine vielä näillä lämpötiloilla alle samepisteen. Olet varmaan joku puukenkäpelle, kun et tiedä tuon enempää.
kävi toissa yönä lukuisia kertoja -36 asteessa,saattaa alkaa heikompi lörssi siinä jo hyytymään...
- Ajuri
Tepa kirjoitti:
kävi toissa yönä lukuisia kertoja -36 asteessa,saattaa alkaa heikompi lörssi siinä jo hyytymään...
Toimi 42 asteen pakkasessa muutamia vuosia sitte ;)
Ajuri kirjoitti:
Toimi 42 asteen pakkasessa muutamia vuosia sitte ;)
molemmilla -39 asteen pakkasessa, lämmityslaitetta muistaakseni piti jo laittaa kolmosteholle, ainakin 4-sarjan Scaniassa. Tais joutua Sisussakin laittamaan lisää puita kaminaan (muistaakseni 3:s teholle).
Scanialla tais joskus mennä -40 rikki, jos en ihan väärin muista :)
Eikä mitään ongelmia. Parhaat ajokelit on just silloin kun on kova pakkanen. Kummasti alkaa pyörän alta kuulua narskuntaa.- pitää
teppo kirjoitti:
Ei se ajoviima siihen lämpötilaan vaikuta. Jos ulkona on -20C niin tankin sisällä on se sama -20C riippumatta siitä kuinka paljon ulkona tuulee jos oletetaan, ettei takaisinkierto lämmitä dieseliä. Tuuli/viima vaikuttaa vain siihen kuinka nopeasti tankki jäähtyy ulkolämpötilaan.
Kunnon pakkasella niinkuin nyt, eikä rukkaset kastu pressuja vedellessä(tosin nyt ne on kuin peltiä).
- Rattimatti
riisseli kirjoitti:
Ja diisselitkin saattaa hyytyä, vaikka talvilaatua olisikin. Tankit on ulkona aoton sivuilla, joten ajoviima saa kireän pakkasen muuttumaan vieläkin kireämmäksi.
Nuukuuksissaan yritti sitkitellä välilaadulla? Tai sitten epähuomiossa tankannut sitä. Ei pitäis talvilaadulla nikotella, ellei vikaa muualla ajopelissä.
- pönttö
Rattimatti kirjoitti:
Nuukuuksissaan yritti sitkitellä välilaadulla? Tai sitten epähuomiossa tankannut sitä. Ei pitäis talvilaadulla nikotella, ellei vikaa muualla ajopelissä.
Sillon 2002-2003 talvella, kun oli pakkasta pidempään reilusti, pojat päästivät tippaa ihan vallan välilaadulla. Auto oli 124-470 Scania, tankki sen verran lämpösenä että kolmenkympin pakkasella lumet suli kyljestä. Parhaimmillaan pakkanen pyöri kolmenkuuden-kolmenseitsemän paikkeilla. Suurin ongelma välilaadun käytölle oli kuulemma sen saaminen mittarista ulos...
- vaikuttaa
teppo kirjoitti:
Ei se ajoviima siihen lämpötilaan vaikuta. Jos ulkona on -20C niin tankin sisällä on se sama -20C riippumatta siitä kuinka paljon ulkona tuulee jos oletetaan, ettei takaisinkierto lämmitä dieseliä. Tuuli/viima vaikuttaa vain siihen kuinka nopeasti tankki jäähtyy ulkolämpötilaan.
miten oletat,että aineen kierto ei lämmitä tankkia? Nyt Ville pois isin tietsikalta ja omalle lelulaatikolle,HIPIHOPI !
- Ajuri
vaikuttaa kirjoitti:
miten oletat,että aineen kierto ei lämmitä tankkia? Nyt Ville pois isin tietsikalta ja omalle lelulaatikolle,HIPIHOPI !
kuulin kaverilta, sillä on ekoja FH12 500 heppanen ajokkina, sano että siinä on kiero hitaamman puoleinen että kerkiää jähtymään
- Vee
puukuski kirjoitti:
molemmilla -39 asteen pakkasessa, lämmityslaitetta muistaakseni piti jo laittaa kolmosteholle, ainakin 4-sarjan Scaniassa. Tais joutua Sisussakin laittamaan lisää puita kaminaan (muistaakseni 3:s teholle).
Scanialla tais joskus mennä -40 rikki, jos en ihan väärin muista :)
Eikä mitään ongelmia. Parhaat ajokelit on just silloin kun on kova pakkanen. Kummasti alkaa pyörän alta kuulua narskuntaa.Milloin te "ammattikuskit" teette töitä kun p
keskellä päivää olette netissä?
- keskellä yötä
Miksi ihmeessä ei näillä keleillä pidetä polttoainejärjestelmää koteloituna?
Voisihan tankki olla toppapussissa, putket lämmitetty ja pumppu kotelossa...
Esimerkiksi mannin pumppu näkyy maskin raoista ja on näinollen ajoviimassa!- pumpun
näkyä, tuosta ongelmasta pääsee kun ei sotkeudu saksalaisen tekeleseen
- talvilaadussa
pumpun kirjoitti:
näkyä, tuosta ongelmasta pääsee kun ei sotkeudu saksalaisen tekeleseen
oli kuulemma mennä viikolla ollu jotain sanomista ja autoja oli hyytyny,omakin ajokki muunmuassa.Suodattimet oli uudet ja vedenerotin(viirusilmä)oli vaihdettu.Tankin sihti oli otettu pois ja talvilaatua oli menossa jo muutama tankillinen läpi.
Nafta oli tankissa juoksevaa mutta se ei vaan jostain kumman syystä palanu. - tankkauspisteissä
talvilaadussa kirjoitti:
oli kuulemma mennä viikolla ollu jotain sanomista ja autoja oli hyytyny,omakin ajokki muunmuassa.Suodattimet oli uudet ja vedenerotin(viirusilmä)oli vaihdettu.Tankin sihti oli otettu pois ja talvilaatua oli menossa jo muutama tankillinen läpi.
Nafta oli tankissa juoksevaa mutta se ei vaan jostain kumman syystä palanu.pitää olla tarkkana,mitä soosia tulee autoon.
vaikka mittareissa suodatin..ei se aina takaa
p-a laatua.
- Kanikkamies
Ainakin joissain uudemmissa Volvoissa (kokemusta muistaakseni 420) on ollut ongelmana veden jäätyminen intercooleriin, jos sitä ei ole muistettu tyhjentää.
Toinen ongelma Volvoissa (kokemusta 460) on, ettei ne tykkää jos tankissa on kesä- ja talvilaatua sekaisin. - Nortti
On meinaan nuita parkkipaikkoja vähänlaisesti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1056378
- 2223595
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183415Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663338Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po332872Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162565Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242534Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282383- 2742181
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441796