LÄÄKIS-VALM.KURSSIT OULU!lukekaa

pänttääjä

haluan päästä eläinlääketieteelliseen sisälle tänä vuonna ja suunnittelin valmennuskurssille menoa.Tahtoisinkin tietää, mille valmennuskurssille OULUUN kannattaisi mennä?Muiden kommentteja luettuani olen kallistunut eniten valmennuskeskuksen puoleen, ja olen saanut sellaisen kuvan että huippuvalmennusta ja eximiaa ei kannata edes harkita.

Mitä kokemuksia kurssin käyneillä, hyviä ja huonoja asioita, pääsittekö sisään?Samoilla kursseilla on ilmeisesti alueellisia eroja aika paljonkin,siksi haluankin tietää nimenomaan oulun kursseista. Entä, oletteko itse varanneet paikkaanne keväällä oulussa järjestettäville kursseille, mitä mieltä olette ennekkomateriaalista? Kiitän jo etukäteen kaikkia vastanneita, kurssit ovat kuitenkin sen verran kalliita,ettei kyselemättä uskalla minnekään ilmoittautua!Tämä topikki kiinnostaa varmaan muitakin jotka painivat saman asian kimpussa,asiallisia vastauksia kehiin!

16

2523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isle

..Ouluun Valmennuskeskuksen kurssille ilmottautunut (Lääkäri2). Ennakkomateriaali ei ole vielä tullut, pitäis tässä tammi-helmikuun vaihteessa tulla. Kallista lystiähän tuo kurssi on, ja Valmennuskeskuksen valitsin ku se tuntu vaan luontevimmalta vaihtoehdolta, mitä oon ihmisten antamaa palautetta kuullu. Itekki haen eläinlääketieteelliseen.

• pänttääjä

joo, kerrohan sitten tänne kun ne materiaalit tulee että vastaavatko ne odotuksiasi vai onko ihan turhia.

• ei ihan oulua
        pänttääjä kirjoitti:

joo, kerrohan sitten tänne kun ne materiaalit tulee että vastaavatko ne odotuksiasi vai onko ihan turhia.

No ei ehkä ihan Oulun alueella, mutta Kuopiossa siskoni kävi Epione valmennuksen kursssin, www.epione.fi. Asui viikot Kuopiossa ja kehui kurssia tosi paljon. Matkaa sellainen 3h, että melko lähellä.

• pänttääjä
        ei ihan oulua kirjoitti:

No ei ehkä ihan Oulun alueella, mutta Kuopiossa siskoni kävi Epione valmennuksen kursssin, www.epione.fi. Asui viikot Kuopiossa ja kehui kurssia tosi paljon. Matkaa sellainen 3h, että melko lähellä.

minä en itse henkilökohtaisesti pysty kuopiossa asti käymään, koska ouluunkin on yli 100km matkaa, ja kulkisin kotipaikkakunnaltani kurssilla päivittäin(asun siis pohjoisessa).Oulu on siis ainoa vaihtoehto

• ei ihan oulua kirjoitti:

Vai on Oulun ja Kuopion välimatka pienentynyt sitten viime kevään. Kyllä Oulu-Kuopio välin kulkemiseen menee 5-6 tuntia, tekee matkan sitten junalla, autolla tai bussilla.

• pänttääjä
        moniosaaja kirjoitti:

Vai on Oulun ja Kuopion välimatka pienentynyt sitten viime kevään. Kyllä Oulu-Kuopio välin kulkemiseen menee 5-6 tuntia, tekee matkan sitten junalla, autolla tai bussilla.

...se kuopion kurssi tälle vuodelle on jo täynnä, kysyin asiaa sähköpostitse. kotisivut oli kyllä tosi fiksut noihin muihin valmennuskurssien järjestäjiin verrattuna.

• Kuopio-matka
        pänttääjä kirjoitti:

...se kuopion kurssi tälle vuodelle on jo täynnä, kysyin asiaa sähköpostitse. kotisivut oli kyllä tosi fiksut noihin muihin valmennuskurssien järjestäjiin verrattuna.

Heh, autolla 3,5 tuntia, junalla joku päälle 5. 5-6 ehkä traktorilla.

• pänttääjä
        Kuopio-matka kirjoitti:

Heh, autolla 3,5 tuntia, junalla joku päälle 5. 5-6 ehkä traktorilla.

...ettei oulussa järjestetä epionen kursseja, vaikuttaa kyllä tosi fiksulta järjestäjältä---ja edulliselta!

• Medicinan kurssin
        pänttääjä kirjoitti:

Itse kävin Kuopiossa Medicinan valmennuskurssin (www.medicina.fi) ja tykkäsin kovasti. Opettajat olivat taitavia ja kannustavia. Materiaalit olivat mielestäni kattavat ja niitä oli enemmän kuin riittävästi... En tosin tiedä, vieläkö kurssille mahtuu. Mutta siis hyvä kurssi oli!

• epäilyitä
        Medicinan kurssin kirjoitti:

Itse kävin Kuopiossa Medicinan valmennuskurssin (www.medicina.fi) ja tykkäsin kovasti. Opettajat olivat taitavia ja kannustavia. Materiaalit olivat mielestäni kattavat ja niitä oli enemmän kuin riittävästi... En tosin tiedä, vieläkö kurssille mahtuu. Mutta siis hyvä kurssi oli!

Ei millään pahalla, mutta tämän vuoden fuksit kritisoi aika rankasti fysiikan opea ja edellisinä vuosina oli vaadittu kemian opettajasta johtuen rahoja takaisin. Oletkohan ihan varmasti ollut itse kurssilla?

• exkurssilainen!
        epäilyitä kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta tämän vuoden fuksit kritisoi aika rankasti fysiikan opea ja edellisinä vuosina oli vaadittu kemian opettajasta johtuen rahoja takaisin. Oletkohan ihan varmasti ollut itse kurssilla?

Olin kurssilla ja mielestäni sekä fysiikan että kemian opettajat olivat hyviä. Biologiaa taas opetti kaksi eri ihmistä. En tiedä, mistä tuollaista olet kuullut, koska ei ainakaan minun aikanani ollut mitään tuollaista!

• epäilyitä
        exkurssilainen! kirjoitti:

Olin kurssilla ja mielestäni sekä fysiikan että kemian opettajat olivat hyviä. Biologiaa taas opetti kaksi eri ihmistä. En tiedä, mistä tuollaista olet kuullut, koska ei ainakaan minun aikanani ollut mitään tuollaista!

Nimittäin juuri kuutisen kuukautta sitten kurssin 2005 käyneiden fuksien kanssa juttelin ja ei ollut kovin positiivisia kommentteja ainakaan heillä. Olikohan se 2003 kurssilaiset taas vaativat rahojaan takaisin kemian takia. Suosittelin pikkusiskolle että menee muualle nyt tälle vuodelle. Mutta hyvä jos olet itse ollut tyytyväinen. Voihan tuossa olla että joitakin on tosissaan ottanut joku opettaja pannuun?

• exkurssilainen
        epäilyitä kirjoitti:

Nimittäin juuri kuutisen kuukautta sitten kurssin 2005 käyneiden fuksien kanssa juttelin ja ei ollut kovin positiivisia kommentteja ainakaan heillä. Olikohan se 2003 kurssilaiset taas vaativat rahojaan takaisin kemian takia. Suosittelin pikkusiskolle että menee muualle nyt tälle vuodelle. Mutta hyvä jos olet itse ollut tyytyväinen. Voihan tuossa olla että joitakin on tosissaan ottanut joku opettaja pannuun?

"Voihan tuossa olla että joitakin on tosissaan ottanut joku opettaja pannuun?". Kurssi sai ainakin minun vuonnani erinomaiset arvostelut. Mutta tiettyhän on mahdollista että joku ei ole tykännytkään? Ei vaan kurssin aikana käynyt tuollaista selville! Jotenkin tuntuu omituiselta, että et ole itse käynyt kurssia mutta kuitenkin mollaat sitä...

• Isle
        pänttääjä kirjoitti:

Tänään tuli ennakkomateriaali ja silmäilin niitä vähän. Ainaki kemiassa ja fysiikassa näytti olevan aika paljo peruslaskuja, ootin kyllä vähän vaikeampiaki tehtäviä enemmän, muutamia ajattelua vaativia tehtäviä näytti olevan ja joitaki sovelluksia Galenoksesta. Näillä tehtävillä ainaki muistuu mieleen kaikki lukion fysiikan ja kemian asiat.

Biologiassa on ainaki mulle varmasti hyödyllisiä tehtäviä, se kun on minulle se heikoin lenkki näistä.. On termin selityksiä, jonkun kokonaisuuden selittämistä yms.
        Joka aineessa, varsinkin biologiassa oli yllättävän paljo monivalintatehtäviä.

Pakettiin tosiaan kuulu myös se tehokkaan oppimisen opas ja vihkonen, jossa on varsinkin heikomman laskurutiinin omaaville hyviä peruslaskujuttuja. Ja kaikkiin tehtäviin tosiaan on ratkaisut mukana.

En usko että nää materiaalit ihan turhia on, kyllä on varmasti hyötyä. (tai ainaki minulle, joka ei aivan kympin oppilas ole..)
        Että semmosta..

• Isle
        Isle kirjoitti:

Tänään tuli ennakkomateriaali ja silmäilin niitä vähän. Ainaki kemiassa ja fysiikassa näytti olevan aika paljo peruslaskuja, ootin kyllä vähän vaikeampiaki tehtäviä enemmän, muutamia ajattelua vaativia tehtäviä näytti olevan ja joitaki sovelluksia Galenoksesta. Näillä tehtävillä ainaki muistuu mieleen kaikki lukion fysiikan ja kemian asiat.

Biologiassa on ainaki mulle varmasti hyödyllisiä tehtäviä, se kun on minulle se heikoin lenkki näistä.. On termin selityksiä, jonkun kokonaisuuden selittämistä yms.
        Joka aineessa, varsinkin biologiassa oli yllättävän paljo monivalintatehtäviä.

Pakettiin tosiaan kuulu myös se tehokkaan oppimisen opas ja vihkonen, jossa on varsinkin heikomman laskurutiinin omaaville hyviä peruslaskujuttuja. Ja kaikkiin tehtäviin tosiaan on ratkaisut mukana.

En usko että nää materiaalit ihan turhia on, kyllä on varmasti hyötyä. (tai ainaki minulle, joka ei aivan kympin oppilas ole..)
        Että semmosta..

Ja ne vanhat pääsykokeet ratkaisuineen on myös mukana.

• epäilyistä
        Isle kirjoitti:

Ja ne vanhat pääsykokeet ratkaisuineen on myös mukana.

Minua kyllä ihmetyttää jos itse juttelen ihmisten kanssa jotka kritisoivat opettajiaan ja palstalla joku hehkuttaa samaa kurssia. Opiskelen itse ravitsemustieteitä ja kyselin Kuolon kursseista siskoani varten. Sattui tämä ketju silmiin kun olen Oulusta kotoisin ja huomasin puheesi Medicinasta. Eiköhän täällä kannata ihan reilusti kertoa muillekin hyvät ja huonot puolet.

Kysyin tutultani ja kyllä esim. 2003 oli saanut niin huonot arvostelut ja läpipäässeitä oli ollut alle 30 % kurssista että se ainakin on fakta. En tiedä miksi kurssikaverisi sitten Toogissa mollasivat Medicinan kurssia jos se on sinusta niin hyvä. Siskoni lähti Valmennuskeskuksen kurssille joka tapauksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6475
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      656
      2757
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1239
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1185
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      91
      1174
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1113
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1100
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      275
      1088
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      71
      985
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      229