vuorotteluvapaan keskeyttäminen

neuvo

Onko kellään kokemusta vuorotteluvapaan keskeyttämisestä. Keskeyttäminen käsittääkseni sovitaan työnantajan kanssa.
Minun on tarkoitus keskeyttää vuorotteluvapaa ja samalla sanoa itseni irti ks. työpaikasta.
Tiedättekö mitä tapahtuu viime vuonna tienaamilleni kesälomarahoille? Minulla on kuukauden irtisanomisaika, tosin en tiedä kuinka siihen vaikuttaa se, että irtisanoudun vuorotteluvapaan aikana.Eli menetänkö kesälomarahat, kun sanoudun irti vuorotteluvapaan aikana?
Tarvitsisisn pikaista neuvoa.Mistähän moista asiaa voisi kysellä?Työnantajaan en vielä halua ottaa yhteyttä asiasta.
Kiitos etukäteen vastauksista.

3

2012

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja irtisanominen

Itseasiassa, ei sinun välttämättä tarvitse muuta tehdä, kuin sanoa itsesi irti. Samallahan siinä katkeaa vuorotteluvapaa irtisanomisajan puitteissa.
      Kertyneet pitämättömät kesälomapäivät sinulle maksetaan rahana, lomarahaa (vanhaa lomaltapaluurahaa) sinulle ei tietysti makseta.

Muutoin vuorettuvapaata ei voi keskeyttää ilman erittäin hyvää syytä (avioero tms.). Tai tietysti voi, jos työnantaja suostuu.Ongelma vaan on vuorotteluvapaalle hankittu työtön sijainen, ei häntä voi potkia ulos. Mutta irtisanoutumiseen sinulla toki on oikeus.

• Uutta tietoa

Mulla on sama tilanne tässä päällä. Löysin kuitenkin vähän ristiriistaista tietoa tosta vuorottelun keskeyttämisestä, ehkä muiden tänne eksyvien on syytä tutustua siihen: hhttp://vuorotteluvapaa.com/vuorotteluvapaan-keskeyttaminen/

Ilmeisesti irtisanoutumalla keskeyttäminen ei ole paras vaihtoehto vaan yrittää sopia asiasta työnantajan kanssa, jotta sanktioilta vältyttäis. Itellä on onneksi duuni tiedossa niin ei tarvitse kärvistellä sitten karenssia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7392
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4078
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3615
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3130
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2816
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2334
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37