Reilu 140 000 km lasissa ja vesipumppu vuotaa. Luin noita passattipuolen juttuja ja näyttää tosiaan että WV:m koneiden vesipumput ei kestä 200 000km. Paljonko tuo kustantaa kone se perinteinen 8v 1,6 vm-98.
Edellinen auto oli japsi ja laturi siinä oli ainut mihin tarvis kajota ja kilometrejä 230 000..
Vesipumppu kulutustavaraa WV:ssä
15
9268
Vastaukset
- Elämän onni
Milloinkahan sinulle selviää,että autot ovat ylipäätään kaikki merkistä riippumatta kulutus tavaraa!
- Vaihdetaan
Yleensä 90tkm ja 180tkm huolloissa uuteen maksaa noin 40 eeroa.
- välli
Jos nokkahihnan vaihtoväli on 90 000 km, niin pumppu kannatta vaihtaa 170 000 km kohdalla nokkahihnan vaihdon yhteydessä. Sit 240 000 kohdalla vaihdetaan vain nokkahihna ja 300 000 km kohdalla taas molemmat.
Suosittelen aikaistamaan hihnan vaihtoa 10 000 km:llä kullakin vaihtovälillä, mutta muista että ajallisesti hihnan on vaihtoväli on korkeintaan 5 vuotta.
I recommend you err on the side of caution. - Wv huolto
taidat olla Laakkosella ihan itte töissä kun ihan lupailet tohon hintaan hehe...
- On kanssa
välli kirjoitti:
Jos nokkahihnan vaihtoväli on 90 000 km, niin pumppu kannatta vaihtaa 170 000 km kohdalla nokkahihnan vaihdon yhteydessä. Sit 240 000 kohdalla vaihdetaan vain nokkahihna ja 300 000 km kohdalla taas molemmat.
Suosittelen aikaistamaan hihnan vaihtoa 10 000 km:llä kullakin vaihtovälillä, mutta muista että ajallisesti hihnan on vaihtoväli on korkeintaan 5 vuotta.
I recommend you err on the side of caution.Omaan Poloon vaihdettu pumppu 70000 ja 150000 ja seuraavaksi vaihto tulee...aika kökköstä Wv laatu ....en Poloa enää osta jatkossa.
- joo.
välli kirjoitti:
Jos nokkahihnan vaihtoväli on 90 000 km, niin pumppu kannatta vaihtaa 170 000 km kohdalla nokkahihnan vaihdon yhteydessä. Sit 240 000 kohdalla vaihdetaan vain nokkahihna ja 300 000 km kohdalla taas molemmat.
Suosittelen aikaistamaan hihnan vaihtoa 10 000 km:llä kullakin vaihtovälillä, mutta muista että ajallisesti hihnan on vaihtoväli on korkeintaan 5 vuotta.
I recommend you err on the side of caution.järjellä ajateltuna vesipumppu kannattaa vaihtaa joka kerta jakohihnan kanssa... säästyy monilta ongelmilta. Kuka vit.. sanoo, että pumppu kestää sinne asti, ( kaksi hihnanvaihtoväliä ) ?? kuitenkin se vuotaa ennenaikojaan, taas jakopää auki ja alkaa poru, miksette vaihtanut sitä silloin kun hihna vaihdettiin. Itse pyydän kirjallisena asiakkaan suostumuksen, jos hän ei halua pumppua vaihdettavan samalla kun jakohihna vaihdetaan.
- harvemmin
On kanssa kirjoitti:
Omaan Poloon vaihdettu pumppu 70000 ja 150000 ja seuraavaksi vaihto tulee...aika kökköstä Wv laatu ....en Poloa enää osta jatkossa.
Remminvaihto 105 tkm:n välein ja vesipumppu 210tkm, 420tkm jne....
Monet käyttää 120 remminvaihtovälejä ja hyvin kestää senkin.
Firman transporterissa 90 tkm:n sijasta vaihtoväli on 75 . Mutta miten kävikään kun 150 kohdalla vaihdettu remmi ei kestänyt kuin 210 kohdalle eli 60 tkm. Tai oikeastaan se kiristinrulla laukesi ja remmi kului piloille ja hyppäsi pois eli kone kaputt. Wunderlich VW-klasse !! - pk.
joo. kirjoitti:
järjellä ajateltuna vesipumppu kannattaa vaihtaa joka kerta jakohihnan kanssa... säästyy monilta ongelmilta. Kuka vit.. sanoo, että pumppu kestää sinne asti, ( kaksi hihnanvaihtoväliä ) ?? kuitenkin se vuotaa ennenaikojaan, taas jakopää auki ja alkaa poru, miksette vaihtanut sitä silloin kun hihna vaihdettiin. Itse pyydän kirjallisena asiakkaan suostumuksen, jos hän ei halua pumppua vaihdettavan samalla kun jakohihna vaihdetaan.
Niinhän se järki sanoo, mutta mun pösöön 607, on vaihdettu 2 kertaa jakohihna, mutta ei vesipumppua ollenkaan. autolla on ajettu nyt 77.000 ja ekavahdon aikana 45.000. nyt vespumppu vuotaa kuin seula, mitäs tähän sanot. Jakohihnat on ptäny vaihtaa kun molemmin kerroin on tullut öljyvuoto joka on liannut jakohihnan. Näinkö ne naisautoilijaa huijaa ?
- Jamppa1
sulla edes olisi volkkari, osaisit kirjoittaa sen oikein. Eipä mulla muuta...
- menossa
Tällä hetkellä polossa (1.9D) vettä kierrättää kolmas vesipumppu. Auto ostettiin sisäänajettuna (218000). Hieman aikaa ajeltuamme huomasimme laturinhihnassa kulumaa ja vaihdatutimme sen. Huollossa ilmeni kuitenkin, että kyseisen kulumisen aiheuttaa vesipumppu, joka ei pyöri enää hihnan haluamaa tahtia. Silloin vaihtoon lähti ensimmäinen pumppu. Saimme kuitenkin sovittua huollon ja osan hinnan puoleen, koska vika oli jo luultavasti tosiasia ennen auton ostoa. Toinen pumppu kesti noin 45 000 kilometriä ja aikaa kului noin vuosi. Kolmannen pumpun saimme takuuseen.
Vaikkakin vesipumput ovatkin ehkä volkkarin heikkous, täytyy myöntää, että huolto ja palvelu on pelannut sen verran mallikkaasti, jonka jälkeen uskaltaa ostaa toisenkin volkkarin. Muuten kyseinen polo on toiminut mallikkaasti. - Markku
Minun Golfilla on ajettu 155000km, eikä ole vesipumppua tarvinnut vaihtaa, vaikka joku siitä on varoittellutkin. Ainut osa, joka on mennyt vaihtoon auton huonoutta, on jarrutehostin. Edellisessä autossa (Corolla) oli näillä kilometreillä pitänyt vaihtaa/korjata laturi, startti, 6 kappaletta iskunvaimentajaa, takakotelon puhkiruostunut ja kaikenlisäksi moottori meni vaihtoon n. 180 000 km kohdalla.
- muuten
VW.
- m.a
kun VV.....Auto.
- Make
Minun Passat farkussa on 383000km täynnä.Ei muuten ole vesipumppuvaivaa ollut, nyt meni vetoakselin tasapainottajalaippa, joka on oikealla pitemmässä akselissa.Aika hintava, mutta varaosana kuuluu lötyvän, 133.40e. Vaunua olen vetänyt, vaikka on vaan 1,9 kone, että sillee
- Ei muissa
Tyypillinen Volkkari vika joka hullon mukaan - kuten myös täällä kirjoittelevien Volkkarikuskien mukaan - on vain auton ominaisuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406953
- 323918
- 453300
- 402909
- 162672
- 372228
- 162176
- 412123
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482057- 392000