Peugeot 405 yleisimmät viat?

pösökö?

ajattelin hankkia seuraavan auton:
Peugeot 405 SRi 1.9 4d. vm.
87-90 ajettu 200tkm pintaan.joten... vikoja ko.
autosta. sekä hinta arvioita korjauksista ym. 405
hinta-ajokm. suhteesta... :P
joten fiksuja vinkkejä peliin. kiitos.

8

3020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pugfan

      Kirjoittamani osto-opas löytyy osoitteesta
      http://www.geocities.com/peugeotsivut/kaytetty.htm

      Se ei ole tyyppivikalista vaan se sisältää myös
      ihan yleisiä käytetyn auton tarkistuskohteita.

      Hinta-ajokilometrisuhteeseen vaikuttaa em.
      asioiden lisäksi myös esim. auton yleinen
      siisteys, ostaako autoa liikkeestä vai
      yksityiseltä, Rovaniemeltä vai Helsingistä. Jos
      löydät siistin ja 200 tkm ajetun (ja lukema pitää
      paikkansa...) SRi:n niin realistinen hinta on 20-
      25 tmk. Huonokuntoisena 10-15 tmk, tällöin
      kannattaa myös varata "hieman" remonttirahaa.

      • MaxxToy

        noin paljoo. Paskat SRi:t maksaa 6000mk,
        huonohkot 9000mk, hyvät 16000mk ja jos löytyy
        joku "helmi"(=aj. alle 150tkm ja oikeesti hyvä),
        voi hinta kivuta jopa vähän yli kahteen kymppiin.
        Ei missään tapauksessa jostain 14 vuotta vanhasta
        huonosta pösöstä 15000mk:aa!!! Hyviä yksilöitä on
        tosi hankala löytää, mutta sellasesta voi
        maksaakin ihan rahaa...

        Ja sitä remonttirahaa kannattaa itse kunkin
        varata siihen parempaankin autoon, oli se sit
        pösö tai ihan mikä tahansa, koska aina ja ihan
        aina niissä jotain rahanmenoo on ja lisää tulee!


      • Iso D
        MaxxToy kirjoitti:

        noin paljoo. Paskat SRi:t maksaa 6000mk,
        huonohkot 9000mk, hyvät 16000mk ja jos löytyy
        joku "helmi"(=aj. alle 150tkm ja oikeesti hyvä),
        voi hinta kivuta jopa vähän yli kahteen kymppiin.
        Ei missään tapauksessa jostain 14 vuotta vanhasta
        huonosta pösöstä 15000mk:aa!!! Hyviä yksilöitä on
        tosi hankala löytää, mutta sellasesta voi
        maksaakin ihan rahaa...

        Ja sitä remonttirahaa kannattaa itse kunkin
        varata siihen parempaankin autoon, oli se sit
        pösö tai ihan mikä tahansa, koska aina ja ihan
        aina niissä jotain rahanmenoo on ja lisää tulee!

        joo tuossa 6-15 vuoden iässä alkaa auto kuin auto
        olla täysin yksilö. mutta mitä tulee 405:ten
        hintoihin niin olen nähnyt jopa 31500.-
        pyyntihintaa -89 GRD dieselistä, hinta haarukka on
        todella suuri, tuosta mainitsemastasi 6 tmk aina
        yli 30 tmk. tietysti hyvästä yksilöstä kannattaa
        maksaa, mutta jos on remonttipeukalo kunnossa ja
        koppa ei ole pahasti ruosteessa niin mikä ettei
        siitä huonommasta yksilöstä rakentaisi kunnon
        käyttöauton, 405 varaosat ovat melkohalpoja


    • MV

      Peugeot 405 .vikalista!

       SYTYTYSELEKTRONIIKAN VIKOJA. VIKA ILMENEE
      NYKIMISENÄ TASAKAASULLA AJETTAESSA TAI
      SAMMUILEMISENA. ****
       Moottori saattaa kuluttaa runsaasti öljyä.
       1,6 litran moottorissa männänrengasvaurioita.
       Jos 1,8 litran moottori kalisee käydessään
      kylmänä, saattaa moottorissa olla
      öljynkiertohäiriö. Vika koskee kaikkia
      vuosimallien -94 ja -95 Peugeotin ja Citroenin
      1,8 litran moottoreita. Varmista, onko vika
      korjattu takuuna.
       Sylinterikannen tiivisteen palamisia.
       Termostaatti juuttuu. Termostaattikotelo
      vuotaa.
       Jäähdyttimen puhaltimen lämpökytkin viallinen.
       JÄÄHDYTTIMEN VUOTOJA. ****
       Lämmityslaitteen puhallinvikoja.
       Laturivikoja.
       Jakohihnavikoja. Vaihto ehdottomasti 80000
      kilometrin välein. Jos hihna katkeaa, niin mäntä
      voi osua venttiileihin aiheuttaen pahaa tuhoa.
       Moottorin huohotin järjestelmä saattaa
      tukkeutua talvella. Tarkasta onko moottorin
      öljyntäyttötulpassa ja täyttöputkessa öljyvaahtoa
      ja limaa. Jos näin on, se viittaa tukkeutumaan,
      joka pitää korjata. ****
       Vikoja polttoaineen suihkutuksen
      ohjausyksiköissä.
       Tarkista vetoakseleiden tiivisteet ja
      suojakumit.
       Vetonivelet rikki.
       Kallistuksenvakaajan kumit ja raidetangon päät
      väljät.
       Etupään alapallonivelet väljät.
       Ohjausakselin alanivel juuttuu.
       Jarrulevyvikoja.
       Takajarrut puoltavat.
       KÄSIJARRU TEHOTON. ****
       Lampunpesimen ja pissapojan relevikoja.
       Venttiilivarsien tiivisteet voivat vuotaa.
       Pakoputkisto ruostuu herkästi.
       Etupyöränlaakerit kuluvat nopeasti.
       Takajarrulevyt ruostuvat ja käsijarru juuttuu.
       Käynnistysmoottorivikoja.
       Moottorin öljyvuotoja. Öljyvuotoa
      öljynpaineanturin juuresta.
       Enemmän ajetuissa vuotoa moottorin takapäässä.
      Syynä on kampiakselin takapään tiivisteen
      kuluminen.
       Jäähdytysnesteletkuvuotoja.
       Vesipumppu vuotaa.
       Kojetaulu ääntelee.

      • Kalle

        >SYTYTYSELEKTRONIIKAN VIKOJA. VIKA ILMENEE
        >NYKIMISENÄ TASAKAASULLA AJETTAESSA TAI
        >SAMMUILEMISENA.
        On ollut elektroniikan vikoja, mutta ei
        sammuilemisia. Moottorinohjausyksikkö on kerran
        vaihdettu, samoin pari anturia nykimisten takia.
        Kallista.

        >Moottori saattaa kuluttaa runsaasti öljyä.
        Jep, silloin kun venttiilivarsien tiivistekumit
        ovat finito. Omastani vaihdettiin 210tkm
        kohdalla. Öljyn kulutus loppui siihen.

        >Sylinterikannen tiivisteen palamisia.
        Joo, kannentiiviste on vaihdettu, mutta Automaan
        rahastuksen vuoksi. Tiiviste oli täysin ehjä...

        >JÄÄHDYTTIMEN VUOTOJA.
        Jep, syyläri on jo kertaalleen uusittu.

        >Lämmityslaitteen puhallinvikoja.
        Puhaltimesta alkaa laakeri kitisemään ja
        myöhemmin kiljumaan. Korjaantuu rasvaamalla ellei
        ole päässyt kovin pahaksi.

        >Moottorin huohotin järjestelmä saattaa
        >tukkeutua talvella. Tarkasta onko moottorin
        >öljyntäyttötulpassa ja täyttöputkessa
        >öljyvaahtoa ja limaa. Jos näin on, se viittaa
        >tukkeutumaan, joka pitää korjata.
        Joo, tuo on tunnettu juttu, muttei ole sattunut
        mulle.

        >Vikoja polttoaineen suihkutuksen
        >ohjausyksiköissä.
        Kts. yllä

        >Kallistuksenvakaajan kumit ja raidetangon päät
        >väljät.
        Eipä ole tarvinnut vielä vaihtaa, mutta mun
        autosta koliseekin ohjausvaihde!

        >Ohjausakselin alanivel juuttuu.
        Monelle on käynyt noin, kun pesevät
        moottoritilan, mutteivat rasvaa niveltä.

        >Jarrulevyvikoja.
        Mitähän nuo viat mahtavat olla. Etulevyt kesti
        240tkm, takalevyt käytön puutteesta johtuen
        reilusti vähemmän.

        >Takajarrut puoltavat.
        Jep, ainakin kun on levyt takana.
        Takajarrusatulan käsijarrusysteemin tiivisteet
        menevät ja kässäri jää laahaamaan kun ei palauta
        kunnolla. Näin ainakin mulla. Oikea puoli pitäisi
        vaihtaa, vasen toimii hyvin.

        >KÄSIJARRU TEHOTON.
        No jaa, riittää käytännössä. Kun oikein nykäisee,
        saa renkaat lukkoon asvaltillakin.

        >Pakoputkisto ruostuu herkästi.
        Jaa-a, takana on 260 tkm ja alkuperäinen putki on
        vieläkin takapönttöineen kaikkineen.

        >Etupyöränlaakerit kuluvat nopeasti.
        Ei ainakaan mulla.

        >Takajarrulevyt ruostuvat ja käsijarru juuttuu.
        Kts. yllä

        >Moottorin öljyvuotoja. Öljyvuotoa
        >öljynpaineanturin juuresta.
        >Enemmän ajetuissa vuotoa moottorin takapäässä.
        >Syynä on kampiakselin takapään tiivisteen
        >kuluminen.
        Totta joka sana! Mutta anturin tiiviste on helppo
        vaihtaa ja kampiakselin takapään tiivisteen voisi
        vaihtaa jakohihnan vaihdon yhteydessä.

        >Kojetaulu ääntelee.
        KYLLÄ, olipa sitten kyseessä face-lift tai ei,
        niin kyllä nitisee, kolisee, rutisee ja vaikka
        mitä. Joka kesä ja talvi on tullut yllätyksiä
        uusien äänien muodossa.

        Niin, auto on vm. -94 2litran koneella.


      • Anonyymi

        Nuo ovat Skodan vikoja


    • Anonyymi

      Toytossa uudesta lähtien.

    • Anonyymi

      Luukkujen toiminnot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4504
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3635
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      405
      2397
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2101
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1994
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1959
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      35
      1784
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1668
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1487
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1351
    Aihe