kalustokateus

vaanareilla

onko sitä ja kuinka suurta? Vertaillaanko omaa kalustoa naapurin kalustoon? Vetoautoa, vaunua? Matkailuautoa? Varusteita, lisälaitteita, kalusteita, grilliä, etutelttaa, katosta jne.?
Esiintyykö sitä täällä nettivaaanareiden keskuudessa? Mitä kaikkea kadehditaan? Ja miksi?

15

2474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en usko

Että ollaan niinkään kateellisia kalustosta. Karavaanarit joilla on parempi kalusto, katsovat alentavasti heikommalla kalustolla liikkuvia! Vähän niinkuin nenänvartta pitkin...

• herrasmies vaanari

itse liikun kyllä ns. viimeisen päälle kalustolla, mutta en silti mitenkään katso pitkin nenänvartta niitä joilla vaatimattomampi kalusto, itselläni on se mikä on ja naapurilla se mikä hänellä on. Koska tyytyväisyys ei ollenkaan ole riippuvainen siitä kalustosta, vaan lukemattomista muista asioista, eniten henkilöistä itsestään. Asiat ovat suhteellisia.

• varmaan...

Olin kerran eräällä huoltoasemalla pesemässä sääskiä pois tuulilasista kun iso asuntoauto peruutti autonsa autoni viereen. Päästyään ison mahansa kanssa ulos mies tutki autoani arvostelevasti ja tuumasi minulle, että
      "sinulla ei ole suuret vaatimukset."
      Ulos ehtinyt hienorouva kuulin ukkonsa suunsoiton ja huusi meihelleen, että
      "ei ole varmaankaan velkaakaan niinkuin meillä."

• vastatakin

Vaikkapa "Ei tarvitse pröystäillä kun on itsetunto kohdallaan."

• ...kajemielellä katsellaan. Jos vaikka naapuriautossa on iso ja rehevä emäntä, niin tottakai sellaistakin pitää kajehtia, jos itsellä on vaan pienenlainen muija.

• maunissimo

meittin motto on et: sääli on sairautta mutta kateus......se ANSAITAAN!! ei sillä et olis tullu ansaittua mut kiva sanonta.

• Ärjy

Minun kalustoni ei herätä kateutta muissa. Kävin Helsingin caravanmessuilla katselemassa uusimpia matkailuautomalleja, mutta ei niistä valikoimista minua kiinnostavaa löytynyt. Minulle tärkein asia on, että auto toimii parhaiten minun käyttötarpeissani.
      Katselen kyllä muidenkin kalustoa kiinnostuneena ja jos mielenkiintoinen malli osuu kohdalle, niin koitan kysellä käyttäjän kokemuksista. Toivoisin tietysti saavani mahdollisimman rehellisen vastauksen omistajalta.
      Muuten jokainen kulkija valitsee kalustonsa omien tarpeidensa mukaan. Joillekin se on näyttämisen halu. Toisille se on pääasiassa työkalu. Yhdistetty toimisto, taukotila ja majoite reissussa. Monelle pelkästään vapaa-ajan vietto paikka.
      Jonkinverran varmasti silkkaa kateuttakin esiintyy, vaikka minä en siihen olekaan törmännyt.

• Sama asia joka lajissa...

Ainahan ei välttämättä ole sitä kateutta, suomalainen perusluonne vaan on sellainen, että ei oikein olla tyytyväisiä siihen mitä on, vaan katsellaan aina jotain uudenpaa ja muka parempaa, on sitten kyseessä auto, vaunu, vaimo/mies, asunto......

• kade

kadehtia on aina ostettu sellaset asunto-autot-vaunut mitä ollaan haluttu,turhahan siinä on alkaa pihistelemään,rahanhan on tarkoitus liikkua.Jos ei ole varaa ostaa sellaisia välineitä mitä haluaa,niin pitää katsoa peiliin,ja sitten varmaan huomaakin jo missä vika luuraa.

• on juuri

sitä kateutta jolla yrität onkia oman kateuteutesi tason!!

• tässä nyt

yritetään sanoa?

• naapuri

Meille hankittiin asuntoauto, -99 mallinen, kooltaan kahdelle riittävä. Kas kummaa, saimme kuulla että naapurikin on miettinyt asuntoauton hankkimista... tietenkin uudempaa, isompaa ja komeampaa. Ja naapurimme tietää jonkun jolla on vielä isompi, komeampi, uudempi... Nyt parissa vuodessa hän ei ole kuitenkaan vielä sitä komeaa isoa hankkinut, vaan joka kerta hän muistaa asiasta mainita kun asuntoautoilu tulee puheeksi. Totesinkin hänelle että hän taitaa todella tarkasti miettiä ja harkita ennenkuin ostoksensa tekee. Jotenkin näytti että tuo oli "rumasti" sanottu:)))

• naapureiltahan

ne parhaat kommentit aina saa. Ja merkillisesti saman kaavan mukaan ne menevät, ensiksi naapurin täytyy saada tietää onko uusi tai sitten vuosimalli, eli mitä on maksanut. Sitten pureudutaankin mahdollisiin epäkohtiin, mikä pettä ensimmäiseksi kulkimessa, kuinka paljon se tulee maksamaankaan, mikä on epäkäytännöllistä juuri tässä mallissa, miksi naapuri ei ostaisi missään tapauksessa samanlaista, kuinka naapurin tutulla, serkulla, vaimon veljellä, pomolla, kummisedällä, kenellä vaan on isompi, kalliimpi, hienompi jne. matkailuväline, eli surkean ostoksen olet tehnyt. Mutta, 'säälin saa ilmaiseksi, kateus on aina ansaittava'!

• hiljaiseksi
        naapureiltahan kirjoitti:

ne parhaat kommentit aina saa. Ja merkillisesti saman kaavan mukaan ne menevät, ensiksi naapurin täytyy saada tietää onko uusi tai sitten vuosimalli, eli mitä on maksanut. Sitten pureudutaankin mahdollisiin epäkohtiin, mikä pettä ensimmäiseksi kulkimessa, kuinka paljon se tulee maksamaankaan, mikä on epäkäytännöllistä juuri tässä mallissa, miksi naapuri ei ostaisi missään tapauksessa samanlaista, kuinka naapurin tutulla, serkulla, vaimon veljellä, pomolla, kummisedällä, kenellä vaan on isompi, kalliimpi, hienompi jne. matkailuväline, eli surkean ostoksen olet tehnyt. Mutta, 'säälin saa ilmaiseksi, kateus on aina ansaittava'!

Tämä on idioottivarma konsti saada naapuri hiljaiseksi. Osta UUSI Mersu alustalla olevan asuntoauto. Siinä ei naapuri tule turhia kyselemään vioista yms. ja hintaakaan ei tarvitse kysellä, sillä sen voi tarkistaa vaikka täältä netistä.

Tämän tiedän varmasti juuri siksi kun naapuri osti tuollaisen enkä ole hänelle sen koommin sanakaan sanonut.

• jopa loistavaa
        hiljaiseksi kirjoitti:

Tämä on idioottivarma konsti saada naapuri hiljaiseksi. Osta UUSI Mersu alustalla olevan asuntoauto. Siinä ei naapuri tule turhia kyselemään vioista yms. ja hintaakaan ei tarvitse kysellä, sillä sen voi tarkistaa vaikka täältä netistä.

Tämän tiedän varmasti juuri siksi kun naapuri osti tuollaisen enkä ole hänelle sen koommin sanakaan sanonut.

tuollainen itseanalyysi ja johtopäätös. Ten point's!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6215
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      641
      2562
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1199
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      79
      1100
    5. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      312
      1065
    6. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      72
      1046
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      55
      1040
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      64
      934
    9. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      66