Miksi ei kelpaa?
Cadillacit eivät ole kovin/lainkaan suosittuja missään päin eurooppaa eikä kenenkään käytössä. (ei kelpaa pikkuhiljaa enää jenkeillekään)
Tämän kyllä ymmärrän. On ne sen verran kamalan näköisiä laitoksia nykyisin ja hintaansa nähden todella halvan tuntuisia materiaaleja käytetössä. vrt. renault clion kojelauta.
Mutta mersu on se ja sillä ajavat tai ovat kyydissä kaikki maailman rikkaat joilla ei ole kansallista painostusta/kiinnostusta johonkin muuhun merkkiin.
Ps. Eihän niitä Cädejä osta tosin normaalitkaan ihmiset vaan painuvat ostamaan mielummin Mesen Bemun, Audin tai vaikka Jaggen.
Niin ja se ei ole siitä, että cädejä pidettäisiin jotenkin liian "ökyinä" koska asia ei niin ole. Nykyisin melko mitäänsanomaton kaikille paitsi joillekin 80v vanhuksille...
Missä siis ollaan menty vikaan?
Miksei kelpaa?
16
4186
Vastaukset
- Ex-GTI
Uudet Caddyt ovat erittäin rumia. Tehdas on tehnyt selvää, että vanhojen ns. old school mallien ystävät eivät aja uusilla Cadillac malleilla.
Toisaalta kuvottavia ovat myös kytkökset Opeliin ja Saabiin. Niiden osien käyttö loistoautossa saa kurat housuun. Mielessä kummittelee myös, että Caddyllä ei ole nykyään oikeen mitään omaa. Kori ja kone on tietysti omaa suunnittelua mutta tästä eteenpäin on palasia sieltä-täältä GM:n paletista.
Yhden vanhan 60-luvun (mielestäni siis aidon Cadillacin) omistajana harkitsin vakavasti 90-luvun STS:n hankkimista. Päädyin kuitenkin 700-sarjan Bemariin vaikka kahden käkkylän omistaminen olisi ollut "cool juttu". Miksi sitten Bemari? Caddy tuntui sisältä vanhalta, takapenkiltä ahtaalta ja myös kokonaislaatu oli kysymysmerkki. BMW oli jotenkin ominaisuuksiltaan turvallinen vaihtoehto ja Caddy jäi hankkimatta. Uudet mallit ovat ulkonäöltään samanlaisia ja kaikki siis rumia. Toinen / uudempi Cadillac siis antaa odottaa itseään. Toisaalta BMW on vakuuttanut minut ja vaihdan loppuvuonna uuteen E65 -sarjan seiskaan.
PS. Katsokaa 1995 tehty Casino elokuva, 3h:n elokuva on täynä 60-80 luvun hienoja Caddyjä : )- tyyppi
Sinähän olet se sama "asiantuntija", joka väitti mm. Saabin 9000:sta ahtaaksi autoksi.
- Ex-GTI
tyyppi kirjoitti:
Sinähän olet se sama "asiantuntija", joka väitti mm. Saabin 9000:sta ahtaaksi autoksi.
ja sinähän sama joka väitti 9000:n olevan "edustusauto".
- tyyppi
Ex-GTI kirjoitti:
ja sinähän sama joka väitti 9000:n olevan "edustusauto".
olen silloista keskustelua sivusta seurannut.
kummasti katosit siitä keskustelusta... - Ex-GTI
tyyppi kirjoitti:
olen silloista keskustelua sivusta seurannut.
kummasti katosit siitä keskustelusta...kanssa ei jaksanut ikuisuuksiin vänkkää. Ja toisaalta koko keskustelu Saabista Cadillac puolella oli jo alusta asti naurettavaa.
- tyyppi
Ex-GTI kirjoitti:
kanssa ei jaksanut ikuisuuksiin vänkkää. Ja toisaalta koko keskustelu Saabista Cadillac puolella oli jo alusta asti naurettavaa.
niinpä, varsinkin kun jäit omilla väitteilläsi pahasti alakynteen. ja olit lisäksi se, joka alotti koko vänkkäyksen.
- Ex-GTI
tyyppi kirjoitti:
niinpä, varsinkin kun jäit omilla väitteilläsi pahasti alakynteen. ja olit lisäksi se, joka alotti koko vänkkäyksen.
*haukotus*
- c5.
Se maksaa paljon, siksi se ei kelpaa (hinnat alkaen 50 000e,oikeat Caayd eli v8:t sitten jo paljon enemmän). Toisekseen suurimmaksi osaksi Caddyn mallisto on ollut euro-ostajan saamattomissa,varsinkin suomalaisen(ei maahantuotu kuin vähän),sen sijaan näitä tusina autoja joita manitsit, jaguaaria ja bmw 700-sarjaa on jokaisen turkkilaisen pieremän tuhnun tuoneella pihassa. Mersuja pidetään piireissä taksien ja mannejen autona, niissä piireissä tallissa ei seiso se liisattu volvo tai mersu vaan , Bentley, Cadillac tms.loistoauto,ei niksmannien tusinavessa
- tapastikos
TAPASTIKOS
- Ex-GTI
Jollakin räppärillä voi olla jenkeissa uusi Cadillac Eskalaattori ja Bentley samassa tallissa. Muuten Caddy ja Bentley eivät paini enään samassa kastissa. Caddy on aika tusinaa nykyään verrattuna oikeisiin loistoihin. GM on tippunut näistä kisoista ajat sitten. Urheiluauto puolikin yskii niin että pelottaa ihan koko tulevaisuus.
PS. Turkkilainen ei aja Seiskalla vaan Coupe Bemareilla. 325,328,330 yms tuning helistimillä. Jaggesta ne ei tiedä yhtikäs mitään. - temetix
Ex-GTI kirjoitti:
Jollakin räppärillä voi olla jenkeissa uusi Cadillac Eskalaattori ja Bentley samassa tallissa. Muuten Caddy ja Bentley eivät paini enään samassa kastissa. Caddy on aika tusinaa nykyään verrattuna oikeisiin loistoihin. GM on tippunut näistä kisoista ajat sitten. Urheiluauto puolikin yskii niin että pelottaa ihan koko tulevaisuus.
PS. Turkkilainen ei aja Seiskalla vaan Coupe Bemareilla. 325,328,330 yms tuning helistimillä. Jaggesta ne ei tiedä yhtikäs mitään.autoista. On sulla toi bemwee iskostunut niin syvään.
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
tietenkin bensan kulutus
- kelpaa
Nimittäin Saab tuntuu ottavan vastuuta Cadillac mallien kehitystyössä. Ensimmäisenä esimerkkinä kohta myyntiin tuleva BLS jonka Saab työsti 10kk nopeammin mitä vastaava projekti kehnommilta USA insinööreiltä olisi vienyt.
Tästä GM oli niin iloissaan, että taitaa tulla wagon versio vielä.
Cadillac ja Saab työstävät yhdessä tällä hetkellä varmuudella crossoveria ja ehkä 2-3 muutakin mallia.
Tähän kaikkeen sopii myös GM isoherra Lutzin kommentti siitä, että Eurooppalaisilta sujuu suunnittelutyö paljon paremmin.
Eli pidetään brändin imago amerikkalaisena mutta pistetäänkin eurooppalaiset insinöörit töihin.- STS01
On tainnut olla jo CTS:n suunnittelussa eurooppalaiset sohimassa, on se nimittäin sen verran huono ajettava. Ei nyt sentään ihan vastaavan bemarin tms. tasolle ole vajonnut, mutta ei paljoa puutu. Auto on kova kuin kivi.
Huvittaakin ko. auton esitteessä oleva maininta, että auton ajo-ominaisuudet on hiottu Nürnburgringillä. Olisivat vaan hioneet maantiellä, jossa sillä ajetaankin.
Uutta STS:ää en ole vielä ajanut, mutta toivottavasti se ei ole yhtä suuri pettymys.
Parasta olisi antaa vain amerikkalaisten suunnitella ainakin auton alusta, euroopassa sitä ei osata.
Eurooppalainen insinööri suunnittelee auton jolla pääsee lujaa, mutta on huono ajaa. Amerikkalainen tekee päinvastoin. - naurattaa...
FRANKFURT (Reuters) - General Motors Corp's premium brand Saab lost more than $300 million in 2005, a German newspaper reported on Tuesday, heaping pressure on GM given calls from investor Tracinda to sell Saab and other loss-making units.
Eli rakkaat Ruotsalaiset pelastaa tilanteen! Auton suunnittelu sujuu muuta kun joku vielä ostaisi keitokset niin että siitä saatasaiin voittoa. - kannattavuus
naurattaa... kirjoitti:
FRANKFURT (Reuters) - General Motors Corp's premium brand Saab lost more than $300 million in 2005, a German newspaper reported on Tuesday, heaping pressure on GM given calls from investor Tracinda to sell Saab and other loss-making units.
Eli rakkaat Ruotsalaiset pelastaa tilanteen! Auton suunnittelu sujuu muuta kun joku vielä ostaisi keitokset niin että siitä saatasaiin voittoa."to sell Saab and other loss-making units"
Joo ja mitä jäis jäljelle? Daewoo ja Lada?
Saabin lisäksihän tappiota tuottavat myös GM:n US-yksiköt...
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224954- 204005
- 272341
- 342144
- 371948
- 151838
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191557- 121481
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons191195Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101134