Olen aloittanut Salazopyrinin pari viikkoa sitten ja heti ensimmäisissä laboratoriokokeissa oli S-alat 79, aiemmin 32. Lääkärin mukaan saa nousta sataan. Onko jollain kokemuksia tästä? Voiko nousu olla tilapäistä? Otan lääkettä näin alkuun 2 kertaa päivässä yhden tabletin. Onko muita sivuvaikutuksia ja onko jollain lääke jouduttu vaihtamaan ja mihin?
Salazopyrinin sivuvaikutukset
8
7807
Vastaukset
- Kokemukset
kävi niin, että tulin allergiseksi sille.
Jalkovälin kutina oli niin paha, ettei pystynyt seisomaan paikallaan. Hiivatulehdus on tietenkin mahdollinen myös, mutta allergiaa siksi, että tuli myös pieniä punasia näppylöitä joka puolelle.
Kutinat ja näppylät hävisivät kortisonikuurilla. Seuraava lääke oli minulla Trexan ja nyt on satunnaisiin oireisiin kortisonia viikon/kahden kuureina. - Sirkka
Uuden käyttäjän sekoilua. Tuli teksti, että olet jo kirjoittanut samasta aiheesta ja luulin että nimimerkin vaihto auttaa.
- on kyllä
Minulla myös nousi maksa-arvot hurjasti, alat oli alussa 17, parin viikon päästä 34, siitä kaksi viikkoa 50, viikon päästä 554, kolmen päivän päästä 610. Prednisolon kortisoni aloitettiin kun arvo oli 554 ja Salazopyrin lopetettiin. Oikealla kyljen alapuolella oli kipua ja väsymystä ja huonovointisuutta myös oireena. Ylävatsan UÄ tehtiin, jossa kaikki OK. Arvoja vielä seurataan. Se oli siis sulfa-allergia.
Kannattaa siis käydä turvakokeissa säännöllisesti.- Sirkka
Kiitos vastauksestasi. Onko sinulla tai jollain muulla tietoa alkoholin käytöstä Salazopyrin kanssa. Eräs tuttavani sanoi että häntä oli varoitettu yhteiskäytöstä ja hänellä oli kokemus, että hän tuli erittäin huonovointiseksi ravintolaillan päätteksi. Itselleni annetussa lääkeinformaatiossa ei puhuttu asiasta mitään. Itse olen käyttänyt pieniä määriä enkä ole huomannut haittavaikutuksia paitsi maksa-arvon nousu, jonka vuoksi olen jättänyt alkoholin kokonaan pois.
- omppu
Sirkka kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Onko sinulla tai jollain muulla tietoa alkoholin käytöstä Salazopyrin kanssa. Eräs tuttavani sanoi että häntä oli varoitettu yhteiskäytöstä ja hänellä oli kokemus, että hän tuli erittäin huonovointiseksi ravintolaillan päätteksi. Itselleni annetussa lääkeinformaatiossa ei puhuttu asiasta mitään. Itse olen käyttänyt pieniä määriä enkä ole huomannut haittavaikutuksia paitsi maksa-arvon nousu, jonka vuoksi olen jättänyt alkoholin kokonaan pois.
salazopyrinin kanssa: olen myös kuullut että se voi vaikuttaa tosi voimakkaasti pahoinvoinnin muodossa, mutta en ole itse huomannut hieman suurempienkaan määrien yhteydessä... lienee yksilöllistä. kannattaa siis hieman varovasti kokeilla.
- santtu
aiheutti kovaa kuumetta (yli 40 astetta) ja se vaihdettiin trexaniin josta ei ollut apua. tällä hetkellä kokeilussa kultatapletit.
- Sirkka
Olen syönyt kultatabletteja joskus kauan sitten n. kolmen vuoden ajan, eikä siitä tullut mitään sivuvaikutuksia. Hoito lopetettiin koska lisäoireita ei ilmaantunut. Lääke oli Ridaura. Toivottavasti lääke auttaa sinuakin. Suosittelen myös kalaöljykapseleita D-vitamiinin takia ja ehkä voisi syödä monivitamiinia kokeeksi.
- Anonyymi
Toi 79 arvo on ihan sama ku alle 50
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224954- 204005
- 272341
- 342144
- 371948
- 151838
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191557- 121481
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons191195Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101134