270106

A.Lidl.

Tänään ollaan selviä.

33

1708

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja ilman minkäänlaisia vaikeuksia, siis raittiuden suhteen, hyvä näin!!

• Selevä

Asia selevä! Näin teemmä!

• nasukasa

...vaan.

• aahoohoo

ku eilisessä viestiketjussa tuli tohtori Torviselta hyviä neuvoja miten pitää hoitaa Arja Helena pääkoppaa nii johan tehos - neljään nukuin. Ihan pelotti et ois kehottanu ulkoilemaan. Hyvä on poppamieheks ku määräs kaikenkukertavia ryynejä.

Mitä aggressiota se on jos ihminen sillon tällön rullaa hihat ylös ja sanallisesti osottaa lievän närkästymisen merkkejä. Eri juttu ois jos repis ne hihat ja iskis naamataulunsa jonkun toisen näytölle.

Tänään alkaa muuten se tähtileiri - luentoja, syömistä, saunomista ja ilmeisesti illalla sitte pilvisen taivaankannen havainnoimista kaukoputkin ja kiikarein. Aika mukavaa tiedossa. Niin ja se leiri jatkuu sunnuntaihin asti ja ois ollu mahollista olla siellä yötäki mut se menis jo mutkikkaaks.

Laitan tähän vielä loppukaneetiks, että on vaikka hurumykky hyviä syitä olla selvänä tämä päivä ja haluaki löytyy.

• aahoohoo

maitotilanteen - hyvin kestää tehä kauravelli.

Sitte pitää ootella Anttilan aukeemista: siellä on rintsikat tarjouksessa. Viis euroo kappale - sehän ei tee ku kaks ja puol euroo per kuppi!

• näkyky
        aahoohoo kirjoitti:

maitotilanteen - hyvin kestää tehä kauravelli.

Sitte pitää ootella Anttilan aukeemista: siellä on rintsikat tarjouksessa. Viis euroo kappale - sehän ei tee ku kaks ja puol euroo per kuppi!

näinhän sitä kyseltiin takavuosina kioskilla ja kossupullo verkkarin takataskussa roikku somasti

niettä seon viljon ja vainojen uhrien muistopäivä
        vietettäköön sitä asiaankuuluvalla hartaudella ja selevänä

ostappa anttilasta mehtänhajusta tai oikeammin tuoksuista eteeristäöljyä (tai jotain muuta hyväntuoksuista)ja laita iltasella pisara tyynylle
        jovain antaa hyvät unet ja hövelin mielen

en muistanu kirjautua mtta åpoi oon

• aahoohoo
        näkyky kirjoitti:

näinhän sitä kyseltiin takavuosina kioskilla ja kossupullo verkkarin takataskussa roikku somasti

niettä seon viljon ja vainojen uhrien muistopäivä
        vietettäköön sitä asiaankuuluvalla hartaudella ja selevänä

ostappa anttilasta mehtänhajusta tai oikeammin tuoksuista eteeristäöljyä (tai jotain muuta hyväntuoksuista)ja laita iltasella pisara tyynylle
        jovain antaa hyvät unet ja hövelin mielen

en muistanu kirjautua mtta åpoi oon

näin eilen torilla ja hyvässä kunnossa oli. Sen vaimo pitää siitä niin hyvää huolta et ainoo riento sillä on Sunnuntain jumalanpalvelus ja jos vaimo sattuu olemaan oikein lauhkeella mielellä niin sitte kirkkokahvit päälle. Tää Viljo on mun entinen naapuri ja onnelliselta näytti ja terveeltä.

Vai että mehtän tuoksua. Ei siinä mitää - pitää kokeilla. On ollu joskus mielessä jos löytäs sellasen CD:n jossa on sateen ropinaa peltikatolla tai aaltojen loiskutusta. Mä uskon et niitä mä jäisin mieluusti kuuntelemaan keskellä yötäki ja varmasti nukahtaisinki uudestaan.

• Paté

oluenjuonti hieman karannut kontrollista, mutta nyt yritän taas skarpata!
      Tarkoitus olis viettää viikonloppu täysin ilman keskioluen seuraa (tai muun alkoholijuoman)!

K

• aahoohoo

silleen sitä pitää. Varaa itelles hyvää naposteltavaa ja jos töllöstä ei tuu mitään niin sitte laatuleffoja kaksin kappalein. Hanki kukkapuska pöydälle ja pistä kynttilöihin elämänliekit palamaan, pörrösukat jalkaan ja nauti elämästä ja raittiista viikonlopusta.
        Eipä oo peen maku aamulla suussa.

• Paté
        aahoohoo kirjoitti:

silleen sitä pitää. Varaa itelles hyvää naposteltavaa ja jos töllöstä ei tuu mitään niin sitte laatuleffoja kaksin kappalein. Hanki kukkapuska pöydälle ja pistä kynttilöihin elämänliekit palamaan, pörrösukat jalkaan ja nauti elämästä ja raittiista viikonlopusta.
        Eipä oo peen maku aamulla suussa.

ostaa tänään kotiin mennessä monenmoista herkkua kaupasta:

poronkäristyslihaa, naudanpaistia, Paljon appelsiinejä ja muita hedelmiä, hapankorppuja, oikeaa voita ja paljon muuta mitä ei jaksa tässä luetella.
        juomaksi kevytkokista ja vichyä yms.

Leffoja on odottamassa katsomista lainattuja, ostettuja, nauhoitettuja ja pari waretettuakin... :)

• V.Lidl

Hyvää vainojen uhrien muistopäivää kaikille tasapuolisesti. Ei skoolata silti väkevillä.

• S.Lidl

Onko tämä joku Lidl ketju? No, onhan meitä aika monta.

Joo. Kiitos toivotuksesta. Istun täällä vaatekomerossa pitämässä pientä hiljaista hetkeä. Ämmi riehuu taas Siwasatsinsa kanssa keittiössä ja sitä saa varoa. Luulee, että oon pihalla. Vapaaehtoisesti en turpiin aio ottaa tänään.

• aahoohoo

Ootteks te veljeksiä Aa ja Vee ja oks se teijän se Litlin kauppa. Jos on niin vetäkää hitossa se tiskirätille haiseva juusto myynnistä pois.

• aahoohoo
        S.Lidl kirjoitti:

Onko tämä joku Lidl ketju? No, onhan meitä aika monta.

Joo. Kiitos toivotuksesta. Istun täällä vaatekomerossa pitämässä pientä hiljaista hetkeä. Ämmi riehuu taas Siwasatsinsa kanssa keittiössä ja sitä saa varoa. Luulee, että oon pihalla. Vapaaehtoisesti en turpiin aio ottaa tänään.

niitä on varmana seittemän veljestä)

• Cettuz!

Selvänä.

• papio

Siitä on päivälleen puoli vuotta aikaa, kun viimeksi käytin alkoholia. Jääkaapissa on muistona korkkaamaton oluttölkki ja tiskipöydällä lahjana(?) saatu pontikkapullo. Siinäpähän olkoot. Tästä on hyvä jatkaa raittiutta!

• Kerstin

Eikö olisi nerokasta tyhjentää oluttölkki ja pontikkapullo
        viemäristä alas. Ei tulisi hetken pikaistuksessa juotua.
        Onnea kuuden kuukauden (ja varmasti pidemmän) ajan raittiudelle.

• aahoohoo
        Kerstin kirjoitti:

Mä vetäsisin ne viemäristä alas eikä itkettäis yhtään - oli lahjaks saatuja tai ei.
        Se pullon auki narauttaminen käy sekunnissa ja sit ei nauratakkaan pitkään aikaan.

• aahoohoo

kulta Papio! Mä oon hyvilläni sun puolestas.

• papio
        aahoohoo kirjoitti:

Mä vetäsisin ne viemäristä alas eikä itkettäis yhtään - oli lahjaks saatuja tai ei.
        Se pullon auki narauttaminen käy sekunnissa ja sit ei nauratakkaan pitkään aikaan.

Sain sen pontikkapullon lahjaksi viime Juhannuksen alla. Yleensäkään en tykkää väkevistä, enkä varsinkaan kotipolttoisista. Ja silloinkaan vaikka vielä tissuttelin kaljaa, en tuohon pontikkaan kajonnut. Tiedä mitä myrkkyä on. Menettää vielä näkönsä mokomasta juomasta.

Oluttölkkki jääkapissa muistuttaa minua ajoista, jolloin niitä tölkkejä oli siinä rivissä ja pinossa kahdeksan tai kymmenen kappaletta. Eipä ole tehnyt mieli sitä oluttakaan.

Naapurin mies on joku päivä tulossa kyläileen. Olen luvannut tarjota sen oluen ja pontikan hänelle. Hän ei koe alkoholia ongelmakseen. Kyläilyn ongelma on vain se, että asunnossani ei saa tupakoida. Olen siis raivoraitis. Vuokrasopimuksessani on erillinen pykälä: "Tupakointi ei ole sallittu huoneistossa".

• linkki*

• papio
        aahoohoo kirjoitti:

kulta Papio! Mä oon hyvilläni sun puolestas.

Kiitosta, kiitosta. Tuntuu ihan hyvältä olla selvin päin. Jotenkin outoa se, että en enää muista minkälaista se oli olla humalassa(???). Ja tästä on sentään niinkin lyhyt aika kuin puoli vuotta.

• papio

• papio
        Kerstin kirjoitti:

Täytän maaliskuussa vuosia. Jos se pontikkapullo ja oluttölkki vielä silloin siinä ovat, kaadan viemäristä alas. Itse niihin en aio kajota lainkaan. Viemäri on oikea paikka, olet oikeassa.

• Hönö.
        papio kirjoitti:

Aika lailla saman näköinen, joo...

Itseironia on kunnioitettava piirre ihmisessä. Kaikista sitä vain ei löydy. Se hatun nosto jäi puolitiehen sen vuoksi, että aloitteen teki toinen.

• papio ursinus (naaras)
        papio kirjoitti:

Aika lailla saman näköinen, joo...

Näin kuvasi, sinne Ouluunko karkasit Korkeasaaresta? Nyt joutuin takaisin tänne Korkeasaareen minun, vaimosi luo! Niinkuin olisit jo!
        P.S. Me apinatalon asukkaat saamme vapaasti käyttää nettiä, mutta huom! Vain s24:llä eli paviaanipalstalla!

• 6 kuukaudesta, jatka samaa malliin kirjoittelua, ja lisää viinattomia päiviä.
        t. Lema

• papio
        Lema kirjoitti:

6 kuukaudesta, jatka samaa malliin kirjoittelua, ja lisää viinattomia päiviä.
        t. Lema

Kiitos kannustuksesta! Kyllä se tästä lähtee käyntiin, kun on raittiin elämän makuun päässyt.

Mukavinta tässä on se, että jää kohtuullisesti rahaa muuhun käyttöön. Meinaan, ei tarvi olla aina taskunpohjia kaivelemassa, kun säästyy ne jokailtaiset "terassirahat" talteen. Olen silloin tällöin "palkinnut" itseäni kaikella kivalla kaupasta. Esim. kirjoilla, DVD:eillä yms. :)

• paranoidi

tipattomasta puolivuotistaipaleesta.

• Ryyppymies

punainen tupa ja perunamaa. Raittiina elämäminen on meikäläiselle kaiken AA ja OO. ONNEA vaan siulle kovasti täältä Itä-Suomesta.

• Mimmuli1

Selvänä ollaan. Rento olo ilman alkoholia, sillä hiihtolenkin jälkeen sauna rentouttaa mukavasti.

• paranoidi

vaikka ilmoittautuminen jäi myöhään.

• Tipatonna täälläkin.Onnea papiolle 6-kuukaudesta..!!Eikä muuta kuin raitiita päiviä lisää jonoon, päivä kerrallaan ,.!

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      5003
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4239
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2125
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1898
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1493
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94