Ylipainoa on kertynyt lasten jälkeen ja selässäkin on todettu rappeuma. Selkä on yleensä todella kipeä jos tekee vääriä liikkeitä. Vartaloa pitäisi kuitenkin vahvistaa ja saada painoa pois. Sopisiko pilates siis ylipainoiselle ja selkävaivaiselle?
Sopiiko
2
1434
Vastaukset
- Uris
Itse olen vuoden harrastanut pilatesta. Vaikka minulla ei selkävaivoja olekaan, käyn ryhmässä, mikä on tarkoitettu selkavaivaisille. Kun aloitat rauhallisesti, saat selän varmasti kuntoon. Ja ylipaino alkaa pudota, kunhan vanhaan sitkeästi teet. Sinun on hyvä puhua ohjaajan kanssa vaivastasi, niin saat vaihtoehtoisia liikkeitä, jos joku ei sovi sinulle. Rohkeasti vaan ryhmään mukaan.
- kunhan
aloitat ohjatussa ryhmässä etkä lähde itseksesi jonkun kirjan tai videon avulla yrittämään. Selkävaivaisille on yleensä apua siitä että kehon lihakset ovat hyvässä kunnossa ja Pilates-treeni käy nimen omaan vartaloa tukeviin syviin lihaksiin. Tunnilla ei siis treenata hauiksia eikä reisilihaksia.
Itse olen käynyt peruskurssin ja nyt käyn jatkotunneilla, alaselän vaivani ovat helpottuneet huomattavasti. Jäykistyneet nikamat ovat saaneet vähän lisää liikerataa ja aikaisemmin kipuillut si-nivel on rauhoittunut kivasti.
Eihän se ota jos ei annakaan. Kannattaa kokeilla, jos et sitten tykkääkään niin ei kai maailma siihen kaadu =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406973
- 323938
- 453320
- 402929
- 172706
- 372238
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010