Pohdimme pojallemme kummeiksi samat henkilöt kuin hänen siskolla on...tietääkö kukaan saako niin tehdä?
Jos isovanhemmet saa olla kummeja niin ei pitäisi olla esteitä tällekään vaihtoehdolle, eikö niin?
Kunhan kuuluvat kirkkoon ja ovat käyneet rippikoulun.
Entä sitten, kelpaako kummiksi pelkkä kirkkoon kuuluva henkilö vai painaako rippikoulu niin paljon?
Samat kummit
6
1758
Vastaukset
- minusta ainakaa
Miksi ihmeessä samat kummit?
En oikee käsitä sellasta, eihä se niistäkää enää tunnu kovin fiksulta ku pyydätte taas kummiksi. - joo joo
Kummien tulee olla kirkkoon kuuluvia ja konfirmoituja. Kyllä, rippikoulu painaa "niin paljon"; pelkkä rippikoulun käyminenkään ei riitä, vaan tulee olla konfirmoitukin.
Lapsella saa olla samat kummit kuin siskollaankin; minusta tuntuisi, että tässä tapauksessa näiden k.o. henkilöiden mielipide olisi ratkaiseva. Jos haluat kummien olevan "lahja-automaatteja" olisi tämä ainakin lasten tasapuolisuuden vuoksi hyvä (toisella ei olisi "parempia" kummeja kuin toisella); kummien kukkaron kannalta taas ei ;)- kommentoi
Vahvistan vain, että näin se on. Kirkon puolesta saa olla samat kummit vaikka koko tusinalla. Kirkkoon kuulumisen lisäksi kummin tulee olla rippikoulun käynyt ja konfirmoitu. Mahdollinen kummiehdokas voi siis vaikka käydä rippikoulun kummiutta odotellessa, jos se jäi nuoruudessa käymättä.
- Hoo
heip,
kyllä samat naamat voi olla kummeja lapsille. Itse olen yhden perheen kaikkien lapsien kummi.- kaarin
Mix ihmeessä samat kummit?En ymmärrä ollenkaan. Eikö teillä ole ketään muita, joita voisitte harkita? Ite en edes tykkäis olla saman perheen lapsille kummi!
Itse olen erään perheen sisarusten kummitäti.Hiukan kyllä mietitytti ensin että pitäisikö kieltäytyä nuoremman kummiksi pyydettäessä.Mutta näin jälkikäteen,onneksi suostuin!Olen tietynlainen tuki niille kummitädin "pienille" (9v ja 11v,kun elämä on viskellyt sinne,tänne ja vähän tuohonkin suuntaan.Suuri kiitos siitä,että olemme yhteydessä tiiviisti kuuluu lasten sijaisperheelle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1127356Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista705861- 955034
- 524305
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494136- 2233996
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283758- 423615
- 552962
- 422467