Folk på Åland är väldigt dåligt informerade.
Jag hänvisar till den utredningen som gjordes av Finansministeriet (VVM på finska).
Källan: "Verotulojen tasausjärjestelmä Ahvenanmaan ja valtion välillä: 1990-luvun kokemukset. Yhteenveto.
Ovanstående översättad på dålig svenska: " Skatteinkomsternas jämningssystemet melan Åland och staten: 1990-talets erfarungen".
"Sammandrag."
Varför Åländska tidnigar inte vill publicera dess slutresultater?
Till exempel, varje år på 1990-talet Åland fick av staten 100-200 miljoner markka mer än den gav till staten. (Sidan 8 )
På sidan 10 står och min översättning går: "Kommunala skatter är bland de lägsta in Finland, OCH LANDSKAPSSTYRELSEN HAR INTE ANVÄNT SIN RÄTT ATT INFÖRA LANDSKAPSSKATT.
(förstoring av bokstaver är min)
Åland vill inte använda sin rätt att införa landskapsskatt fast den har den rätten. Sedan folk klagar på Finland fast den rätten finns redan åratal fast den inte används!
Varför sådan här väsentlig information sensureras från ålänningarna
av den åländska medien?!
Åländare är dåligt informerade
En som vet
0
911
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1127356Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista705861- 955034
- 524305
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494136- 2233996
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283758- 423615
- 552962
- 422467