Kuinka "från och till" suomennetaan?
Från och till suomeksi
7
875
Vastaukset
- Relander
Kirjoita jokin kokonainen lause, jossa tuo "från och till" esiintyy, voisi olla helpompi suomentaa.
- Till Eulenspiegel
Jos tarkoitat käsitteitä "ON" ja "OFF", niin ainakin vastineet "PÄÄLLÄ" ("PÄÄLLE") ja "POIS" ovat käytössä.
Jokin laite tai vastaava kytketään "PÄÄLLE", minkä jälkeen se on "PÄÄLLÄ". - kysymys.
Olen odottanut malttamattomana sellaisen kytkimen/katkaisimen/hönöstööppelin markkinoilletuloa, jossa on neljä toimiasentoa:
JAA/EI/TYHJIÄ/POISSA - Neuvokas neuvoja
Oikea vastaus on, että se suomennetaan joko oikein tai väärin.
Oikein suomentajat ymmärtävät yleensä, että ruotsin prepositioita vastaavat tavallisesti jotkin suomen sijamuodot, mutta ei millään mekaanisella tavalla. Esimerkiksi "busstransport från och till Arlanda" suomennetaan "bussiliikenne Arlandasta ja Arlandaan", kun taas "från och till Tammerfors" on "Tampeelta tai Tampereelle". - Ruots. suom.
Olen joskus miettinyt samaa, että mitäköhän "från och till" on suomeksi. Muistan kerran, kun tulin lomalta Suomesta, niin naapurin ruotsalainen rouva sanoi minulle, että täällä Ruotsissa on lomani aikana satanut "från och till".
Tarkoittanee kai silloin tällöin tai ajoittain. - då och då
Från och till - seuraavia merkityksiä:
av och till - jostain ja jonnekin
då och då - silloin tällöin
det gör varken från eller till - siitä ei ole haittaa eikä hyötyä- Anonyymi
Tack.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467585
- 334183
- 573695
- 503180
- 172856
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons582494- 542388
- 502343
- 402329
- 162276